Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wlasnie znalazlem i czytalem. Na lato mam 225/40/R18 a teraz na zime 205/55/R16. I na 16' lepiej, ale jeszcze troszke sie meczy przy bardzo nierownej drodze.

A co do sciagania w lewo, to moze miec wplyw wyrobienie sie tulei lewego wahacza z tylu?

Exx
Opublikowano
W Lemforfer rowniez kolesie wymieniaja sworznie.

 

jasne że można wymienić tylko jest to na dużym ryzyku. ponadto osobne sworznie produkuje tylko meyle, więc i tak skorzystać trzeba będzie z produktu meyle.

 

co do wahaczy mooga to cena jest podejrzanie niska (jak za wahacze z niskiej pułki np. slr, rts) ale nie zawsze cena jest wyznacznikiem jakości. jednak zbyt niska cena markowego produktu może wskazywać albo na super okazję albo na bubel w markowym opakowaniu.

Opublikowano

No właśnie-cena jest niska!? i to z tulejami....w komplecie. Ale cena właściwa bo dzwoniłem do znajomego z branży części-to tyle kosztują po rabacie.

Kusząca propozycja ale czy warto???

Większość i tak zakłada Febi, Lemforder lub Meyle.

Opublikowano
koledzy pytanko lemforder za 395zl stosunkowo tanio mowa o allegro czy to normalna cena czy jakas podroba
Opublikowano
ja mogę polecić takie wahacze lemfordera, choc cena jest niemal zaporowa. moja becia to jednak oczko w głowie więc zdecydowałem się właśnie na nie, i jestem zadowolony z jakości tego produktu, mogę polecić. meyle nie zakładałem, ale słyszałem raczej pozytywnie opinie o tej firmie, i to nie tylko a propos wahaczy...
Opublikowano
Podłączając się do dyskusji. Trzy lata temu przy przebiegu 135 tyś. wymieniłem obydwa wahacze przednie na Meyle HD obecnie mam 183 tyś. i wszystko jest ok. Oczywiście przy wyborze kierowałem się ceną i opiniami o jakości. Prawdą jest, że tylko jeden (środkowy) z dwóch sworzni szybko ulega uszkodzeniu dlatego o wyborze przesądziły wymienne sworznie, fatalny stan dróg oraz to,że chciałem tym autem dłużej pojeździć a jeśli coś by działo się z wahaczami to mogę wymienić same sworznie za ok. 80zł za sztukę a może taniej.
Opublikowano (edytowane)
Podłączając się do dyskusji. Trzy lata temu przy przebiegu 135 tyś. wymieniłem obydwa wahacze przednie na Meyle HD obecnie mam 183 tyś. i wszystko jest ok. Oczywiście przy wyborze kierowałem się ceną i opiniami o jakości. Prawdą jest, że tylko jeden (środkowy) z dwóch sworzni szybko ulega uszkodzeniu dlatego o wyborze przesądziły wymienne sworznie, fatalny stan dróg oraz to,że chciałem tym autem dłużej pojeździć a jeśli coś by działo się z wahaczami to mogę wymienić same sworznie za ok. 80zł za sztukę a może taniej.

kolego a nie jest tak ze zawieszenie jest twardsze od orginalnego :?: :?: :?:bo kurcze mam dylemata mam ochote na lemfordera ale niestety kryzys finasowy wiec szukam jak najlepszej opcji wiec sorki koledzy ze kotluje ten temat bo to jednak troszke kasy kosztuje :cool2: :cool2: :cool2:

Edytowane przez krzysiek318d
Opublikowano

trwałosć wahaczy a dokladniej tulei gumowo metalowych tkwi bardziej w montarzu niz w materiale .posiadam wykształcenie mechaniczne przez co przypadkiem dowiedziałem się iż nikt w tym kraju nie potrafi wymienić wahacza , gdyż należy go dokręcić gdy samochód stoi na kołach dlatego że w chwili dowalenia śrób na maxa mamy niby całość ok , ale wyobrażcie sobie skecenie tej tulejki po postawieniu auta na kołach. wahacz wymienia się w powietrzu , a dokręca juz gdy koła stoją na podłożu. co do geometri zawieszenia , to nie widzialem w chwili obecnej Twojego wyniku , plik skasowano .aczkolwiek w przypadku bmw , samochodu tylno napędowego należy koła ustawić minimalnie do zewnątrz gdyż podczas jazdy są rozpychane na boki . w samochodzie przednionapędowym koła natomiast są wciągane do środka .odnośnie konta pochylenia/wyprzedzenia swożnia zwrotnicy to również ustawia się wszystko nie na "prosto" z kątem pochylenia koł np jest tak że koła specjalnie są lekko "wygięte" abyt kasowac luzy na łożyskach.

 

Nie wiem osobiscie kto z jakiego warsztatu kożysta , kazdy ma prawo się mylic , ja również mogłem coś pokręcić odnośnie zależnosci FWD a RWD .

zbierzności nie da się ustawić idealnie bo czasem są luzy i np jedno koło będzie +0,05 a drugie + 0,02 i również jest to ustawiona prawidłowo zbierzność

 

profesionalisci potrzebuja dużo informacji do ustawienia zbierzności , czyli w ile osob podruzujemy , z jakim obciazeniem itd , zatankowac full bak , montują odważniki itd

 

cięzko o takich w tym kraju gdyż nie są świetnie opłacani wiec aby nadgonić nie mogą sobie pozwolić na ustawienie 4-5 samochodów na dzien wiec robią to w 7-8 lub więcej.

 

 

odnośnie częsci , ja robie rocznie +- 70tyś kilometrów od pewnego czasu :) i zakupiłem swego czasu wahacze meyle HD z gwarancją na 4 lata i problemów puki co nie mam , ale nie wiadomo czym to do końca idzie... ja np mam 320d i dla mnie to powolny samochód , zaś drugi ma 320d i mówi że lata więc generalnie polecanie czegoś bywa nieraz trudne

 

 

jak się myle to proszę o poprawke , bo sam chętnie jestem tu po to aby duskutować i bardzo chętnie się czegoś naucze , niestety pisze długie posty z błędami więc za "sam fakt" można mnie skreślić

 

pozdrawiam

 

 

 

 

~ wybaczcie pomylilem tematy , ale wlasciwie i tutaj odpowiedz wmiare się nadaje

Opublikowano

mysle kolego, ze twoja teoria jest przesadzona

wahacz siedzi w miare luzno w gumie tulei, po postawieniu auta wszystko sie ulozy

z tego co pamietam TIS rowniez nie przewiduje takiej procedury

Opublikowano
Podłączając się do dyskusji. Trzy lata temu przy przebiegu 135 tyś. wymieniłem obydwa wahacze przednie na Meyle HD obecnie mam 183 tyś. i wszystko jest ok. Oczywiście przy wyborze kierowałem się ceną i opiniami o jakości. Prawdą jest, że tylko jeden (środkowy) z dwóch sworzni szybko ulega uszkodzeniu dlatego o wyborze przesądziły wymienne sworznie, fatalny stan dróg oraz to,że chciałem tym autem dłużej pojeździć a jeśli coś by działo się z wahaczami to mogę wymienić same sworznie za ok. 80zł za sztukę a może taniej.

kolego a nie jest tak ze zawieszenie jest twardsze od orginalnego :?: :?: :?:bo kurcze mam dylemata mam ochote na lemfordera ale niestety kryzys finasowy wiec szukam jak najlepszej opcji wiec sorki koledzy ze kotluje ten temat bo to jednak troszke kasy kosztuje :cool2: :cool2: :cool2:

 

ja wymieniałem niedawno na meyle i początkowo przez pierwsze dwa dni wydawało się sztywniejsze (pewnie dlatego że nowe). po tygodniu jazdy nie zauważam różnicy w stosunku do tego co było przed wymianą, jeżeli chodzi o sztywność. natomiast komfort jazdy zdecydowanie lepszy samochód poprostu jest dużo stabilniejszy

Opublikowano
mysle kolego, ze twoja teoria jest przesadzona

wahacz siedzi w miare luzno w gumie tulei, po postawieniu auta wszystko sie ulozy

z tego co pamietam TIS rowniez nie przewiduje takiej procedury

 

 

ja osobiscie uczyłem się za czasów poloneza w PL wiec kłucic się nie moge , aczkolwiek sama tuleja gumowo metalowa nie powinna byc sztywna ? i odporna na skrecanie ?

Opublikowano
tuleja gumowo metalowa nie powinna byc sztywna ? i odporna na skrecanie ?

o polonezie sie nie wypowiadam, bo na oczy nie widzialem ; ) ale w e46 guma tulei lekko wchodzi na wahacz - reka to zalozysz, wiec nie ma problemu zeby cos sie skrecalo po postawieniu auta na kola - nie siedzi to na sztywno, by wykrecic gume

Opublikowano

[*]kolego a nie jest tak ze zawieszenie jest twardsze od orginalnego :bo kurcze mam dylemata mam ochote na lemfordera ale niestety kryzys finasowy wiec szukam jak najlepszej opcji wiec sorki koledzy ze kotluje ten temat bo to jednak troszke kasy kosztuje :cool2:

 

ja wymieniałem niedawno na meyle i początkowo przez pierwsze dwa dni wydawało się sztywniejsze (pewnie dlatego że nowe). po tygodniu jazdy nie zauważam różnicy w stosunku do tego co było przed wymianą, jeżeli chodzi o sztywność. natomiast komfort jazdy zdecydowanie lepszy samochód poprostu jest dużo stabilniejszy[*]

 

 

 

 

Moje 318 D to wersja z pakietem sport więc ma fabrycznie dodatkowo obniżane i utwardzone zawieszenie i może dlatego ja nie odczułem różnicy. Myślę, że wahacze Meyle HD to był dobry wybór i jeśli wytrzymają z 80 tyś. to będzie ok.(oryginał wymieniłem po 135 tyś z czego 120 tyś po niemieckich autostradach). Tym bardziej, że następna naprawa będzie dużo tańsza z powodu wymiennych sworzni.

Generalnie to auto jest cały czas twarde ale za to super się prowadzi,ale chyba o tym wie każdy posiadacz BMW .

Odnośnie teorii wymiany wahaczy (posty wyżej) to zgodzę się z tym, że wahacze z tulejami gumowo metalowymi po wymianie powinny być dociskane w pozycji normalnego użytkowania auta tzn. na kołach, aby nie narażać gumy w tulejach na dodatkowe zerwanie. Ale wahacze przednie w BMW E46 nie mają takich tulei. Jest jedna tuleja ale jej nie zaciska się na wahaczu tylko przykręca do nadwozia i wciska do środka wahacz. Pozostałe dwa podparcia wahacza to są sworznie kulowe, więc cała wymiana o bywa się przy uniesionym przodzie auta. Zrobiłem to sam na kanale no i oczywiście geometria na stacji diagnostycznej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie piszecie o tulejach i wahaczach na raz przez co rozmowa nie ma wielkiego sensu. Napisze coś co zaręczam jest 100% pewne.

Wahacze MEYLE HD nie wpływają na komfort jazdy, są trwałe. Tuleje Meyle HD, są także dość wytrzymałe ale TWARDE.

Utrata komfortu jest wyraźnie odczuwalna w porównaniu z olejowymi oryginałami czy też Lemforderami. Niezależnie czy ma sie zawieszenie standardowe czy ze sportowymi nastawami. Wahacz w e46 powinien siedzieć ciasno w tulei.

Kolega krakow320d ma trochę racji jeżeli chodzi o montaż i dokręcanie tulei gumowych, ale ta zasada nie dotyczy e46. W tym modelu tuleja ma sześciokątny otwór i wahacz montuje się w niej w ściśle określonej pozycji. Z kolei samo ułożenie tulei względem podwozia/mocowania jest stałe, nie reguluje się go, przykręca się je w jednym położeniu. Wahacz w e46 ma dość długie ramie przez co skok koła rzędu 10cm powoduje jego niewielki ruch w tulei.

 

Problem skręcania wahaczy/tulei na podnośniku z opuszczonymi maksymalnie kołami jest dosyć częsty i lekceważony (chodzi o inne auta). Tuleja powinna być blokowana poprzez skręcenie śrub, w jej neutralnym położeniu, czyli gdy auto stoi nie obciążone. Wtedy praca wahacza góra/dół nie powoduje zbytnich obciążeń. W momencie kiedy tuleja jest blokowana na "wiszących" skrajnie do dołu kołach, samo postawienie auta na podłożu powoduje, że jest stale poddawana sile skrętnej, a wszelkie dociążenie i dobijanie kół powodowane jazdą powoduje działanie nadmiernych obciążeń i często kilkukrotnie szybsze zużycie.

Opublikowano
chcialbym wszystkim kolegom podziekowac za opinie ws wahaczy zakupilem meyle hd za roczek wystawie opinie jak sie sprawawdzily bedzie to przebiek ok 50tys i mam nadzieje ze beda ok :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Co sadzicie o wahaczach firmy monroe i master sport.Ktore z tych dwoch bede lepsze ? Szukam kompletu do 600 .Dodam ,ze kupilem 2 amortyzatory MEYLE ,ale mechanik mowil ze tuleje i sworznie wahacza juz sa do wymiany .Wiem ze powinienem kupic FEBI lub MEYLE ale dysponuje ograniczonym budzetem .Musze je zamowic do poniedzialku .Prosze o rade .

 

Na allegro http://allegro.pl/wahacz-wahacze-bmw-seria-3-e46-nowy-le-pr-ms-sport-i2332767536.html , http://allegro.pl/wahacze-wahacz-kompletne-bmw-3-e46-master-sport-i2327829075.html

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

36tys przejechane i zawieszenie nadal cichutkie polecam meyle

:cool2: :cool2: :cool2: :dance: :dance: :dance:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.