Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dziś podczas wypadu do sklepu pojawił mi się taki oto komunikat jak poniżej:

"błąd aktywnego układu kierowniczego, ble ble ble..."

jakie mogą być możliwe przyczyny takiego błędu?

pompa? moduł?...

kiedyś po zakupie autka, jak go oglądałem to widziałem iż pompa od activ steeringa była mocna zapocona, czy możliwe, iż nastąpił kres jej żywotności?

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano
Kolego Active Steerning nie ma żadnej pompy. Jest pompa wspomagania jak do zwykłej przekładni. Active Steerning to po prostu silnik elektryczny na przekładni. Błąd się pojawił i zniknął? Czy może trwało to dłuższy czas? Pojawił się po odpaleniu czy podczas jazdy? Może być wiele problemów, ale również może go nie być. Na forum wypowiadało się wiele osób, które pisały, że ten błąd wywalało po rozładowaniu aku, lub dłuższym postoju. Wystarczyło kilkaset metrów jazdy autem i wszystko wracało do normy. Czasem po prostu elektronika szaleje. Zwłaszcza przy słabej baterii. Jeżeli było to podczas jazdy, to może sygnalizować przyszłe problemy. U mnie to działo się stopniowo. Zaczynało się od błędy podczas mokrych dni. A potem już cały czas. U mnie problemem był przepalony kabel w wiązce elektrycznej. Trochę czas trzeba, żeby namierzyć uszkodzony kabel. Ale słyszałem, że same silniki elektryczne też wysiadają (z tym, że to byłoby natychmiastowe).
Opublikowano

na przekładni jest ewidentie pompa

problem pojawił nagle podczas jazdy i nie chodzi napewno o rozładowany aku.

czytałem inny temat o tym problemie ale u mnie wykluczam problem prądowy

raczej jest to jakaś wada układu activ steeringa, tylko pytania jaka?

czy mocno przepocony magiel z systemem AS to norma? czy jakiś sygnał że może być z nim coś nie tak?

może jest jakiś moduł który za to odpowiada?

albo czy luzu na drązkach kierowniczych mogą mieć wpływ na wywalenie błędu? raczej nie ale nie wykluczam tego bo ostatnio wyczuwałem niepewność w prowadzeniu auta.

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano (edytowane)
Kolego mogę się założyć z tobą o co tylko zechcesz, że to nie pompa tylko silnik elektryczny:) Miałem rozebraną swoją przekładnie calutką i widziałem co w niej siedzi:) Jeżeli magiel jest spocony, tzn, że są nieszczelności - albo magiel do regeneracji, albo inny. Jak coś, mam jeden na sprzedaż w pełni sprawny. Jeżeli pojawiło się to w trakcje jazdy, obstawiam, na wiązkę elektryczną. U mnie zanim błąd zawitał na ekranie na stałe, minęło z 3 mies. Wiec raczej wszystko dopiero przed tobą. I to raczej pewne. Akurat temat a AS mam opanowany:) i w końcu sam doszedłem do usterki w garażu, zresztą konsultowałem się z wieloma użytkownikami z tego forum co walczyło z problemem AS. Edytowane przez qn11
Opublikowano
Kolego, zdejmujesz prawe przednie koło. Patrząc na nadkole plastikowe, jest klapka od tylnej strony (od strony kabiny) na 4 śruby. Masz tam całą wiązkę kabli do maglownicy. Odizoluj ją, i spróbuj ciągnąć każdy z kabli, przed i za kostkami. Mi gdy pociągnąłem za jeden kabel, rozciągnął się jak guma. Pozostała izolacja, a miedź w środku się przepaliła:) Możliwe, że kabel będzie uszkodzony dalej, ale za tą klapką za nadkolem, znajduje się większa długość całej instalacji:) Obstawiam, że to na 99% kabel.
Opublikowano
U mnie były takie same obiawy
mi błąd wyskakuje jak jest wilgotno albo zimno ,co zrobiłeś żeby było dobrze ?
i taka sama przyczyna
Kolego' date=' zdejmujesz prawe przednie koło. Patrząc na nadkole plastikowe, jest klapka od tylnej strony (od strony kabiny) na 4 śruby. Masz tam całą wiązkę kabli do maglownicy. Odizoluj ją, i spróbuj ciągnąć każdy z kabli, przed i za kostkami. Mi gdy pociągnąłem za jeden kabel, rozciągnął się jak guma. Pozostała izolacja, a miedź w środku się przepaliła:) Możliwe, że kabel będzie uszkodzony dalej, ale za tą klapką za nadkolem, znajduje się większa długość całej instalacji:) Obstawiam, że to na 99% kabel.[/quote']
Opublikowano

do dnia dzisiejszego na szczęście problem się nie powtórzył, więc jestem dobrej mysli być może jakieś luki w prądzie były przyczyną

 

nie zakładając nowego tematu zapytam jeszcze:

Co może być przyczyną odczuwania wszystkich nierówności na kierownicy?

czuje dosłownie każdą dziurkę i auto przestało pewnie się prowadzić.

Chciałbym kompleksowo przygotować auto do zimy więc pytam co można wymienić aby to poprawić?

 

Dodam iż wymieniłem to co było pierwszej potrzeby konieczne czyli: nowe amorki sachs oraz łączniki i gumy stabilizatora. Zrobiłem zbieżność i wyprostowałem felgi. Po tych zabiegach auto prowadziło się wyśmienicie ale teraz wyczuwam wszystkie nierówności i auta pływa przy dużej prędkości ok 150-160km/h (ale mam jeszcze letnie gumki ).

 

Co można wymagać wymiany?

poduszki amorków?

wahacze?

tuleje tylnego zawieszenia?

drążki kierownicze?

siakiś drożej reaktywny czy cuś?

Wszystko z Miłości do Bawarii
Opublikowano

MI raz błąd active steering pojawił się gdy w czasie naciśnięcia START ruszyłem kierownicą, po około 10 min jazdy znikną sam i zauważyłem że kierownica w czasie jazdy na wprost nie jest idealnie prosto, do tego samochód dziwnie się prowadził, układ był jakiś otępiały i czułem każdą nierówność na kierownicy. Podpiąłem pod kompa, odpaliłem DIS i był błąd układu, DIS poprowadził mnie przez procedurę ustawienia kierownicy, robisz skręty na postoju wg DISa, pokazuje w stopniach itd.

I do tego czasu wszystko jest ok, gdzieś czytałem że czasem trzeba zrobić update sterownika jak błąd się powtarza, może jakaś wina software.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Przepraszam za odgrzewanie starego kotleta, ale nie mam możliwości wysłania PW.

 

Mam identyczny problem po prostowaniu felg w BMW F30. Przed zdjęciem kół wspomaganie na postoju działało lekko, a wraz ze wzrostem prędkości usztywniało się. Teraz działa z tą samą siłą, a jednocześnie mam podobne symptomy jak koledzy wyżej - dużo wyraźniej czuć nierówności, studzienki. Zawieszenie ok, geometria ok, żadnych błędów. Czy kolegom udało się rozwiązać problem?

 

pozdrawiam

  • 2 lata później...
Opublikowano


Witam serdecznie mam powtarzający sie błąd

Sterowność

Jedz wolno .Wykonaj kontrole w serwisie BMW.

Powiedzcie od czego zacząć bo nie chce mi się wierzyć ze już przekładnia przy 148tyskm

Jeśli ktoś miał podobny problem i rozwiązał poproszę o kierunek naprawy .

Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Od 2 miesięcy pojawiał się komunikat "brak sterowności, skontaktuj się z serwisem". Problem pojawiał się głównie przy skręcaniu. Przyznam, że trochę to bagatelizowałam, do dziś, kiedy to przy skręcie w lewo zablokowało mi kierownicę. Czy ktoś z Was borykał się z takim problem? Proszę o pomoc. Dziękuję
Opublikowano

Witam serdecznie

Nie wiem czy pomogę wszystkim ale u mnie był ten błąd a przyczyną - okazał sie do wymiany akumulator mały dodatkowy (drugi w bagażniku ) po wymianie idealnie zero błędów zero powracającego problemu a stary akumulator rzeczywiscie zepsuty i nie dało sie go nawet naładować ;)

Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania jedynej słusznej marki ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akumulator mały dodatkowy (drugi w bagażniku )



Sandal mógłbyś rozwinąć temat co z tymi akumulatorami ?

W serii Fxx wraz z "Integral Active Steering" jest drugi, malutki akumulator(jak do skutera) 12V kilkanaście Ah(chyba 18Ah).

Jest tam też przekaźnik, który normalnie łączy wspomniany akumulator wraz z głównym akumulatorem, aby oba były ładowane. Gdy sterownik AFS uzna, że potrzeba więcej energii, przełącza przekaźnik, co powoduje szeregowe połączenie obu akumulatorów dla zasilania active steering(mamy wtedy 24V na przekładni).


Miałem jeden przypadek, gdzie wspomniany akumulator miał 7-8V i nie było możliwości go naładować(zwykły prostownik, ustawiony na maksymalną wydajność, a akumulator nie wykazywał poboru prądu). Zmiana na inny o takich samych parametrach rozwiązała problem.



Wspomniany mały akumulator jest zlokalizowany obok głównego akumulatora w bagażniku. Występuje tylko jeśli mamy w wyposażeniu: "Integral active steering"

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam serdecznie

Nie wiem czy pomogę wszystkim ale u mnie był ten błąd a przyczyną - okazał sie do wymiany akumulator mały dodatkowy (drugi w bagażniku ) po wymianie idealnie zero błędów zero powracającego problemu a stary akumulator rzeczywiscie zepsuty i nie dało sie go nawet naładować ;)

Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania jedynej słusznej marki ;)

 

Chcesz powiedzieć że E60 ma dwa akumulatory? Bo tak to zabrzmiało

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam serdecznie

Nie wiem czy pomogę wszystkim ale u mnie był ten błąd a przyczyną - okazał sie do wymiany akumulator mały dodatkowy (drugi w bagażniku ) po wymianie idealnie zero błędów zero powracającego problemu a stary akumulator rzeczywiscie zepsuty i nie dało sie go nawet naładować ;)

Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania jedynej słusznej marki ;)

 

Chcesz powiedzieć że E60 ma dwa akumulatory? Bo tak to zabrzmiało

Wyżej poprawił się, że pisze o serii Fxx, gdzie były dwa akumulatory w przypadku AFS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.