Skocz do zawartości

320d dziwny objaw... nowy dwumas


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Otóż wedle powiedzenia "lepiej zapobiegać niż leczyć" wymieniłem w swojej beemce sprzęglo + dwumas. Przed wymianą sprzęgło ciężko chodziło, czasami szarpało po rozgrzaniu i były wibracje na wolnych obrotach... po wymianie "banan" na gębie sprzęgło chodzi idealnie- leciutko, ruszanie to czysta przyjemność, biegi wchodzą super, gaśnie delikatniej ale... po wciśnięciu sprzęgła na luzie nie czuje wibracji natomiast gdy jadę i zmieniam biegi np: kręcę silnik na 3tyś obr i wciskam sprzęglo czuje mrowienie na pedale sprzęgła które po ok 1s ustaje, wrzucam bieg i jadę dalej... o co tu chodzi?? dodam ze silnik ciszej chodzi i zdecywowanie równiej (brak wibracji diesla) wychdzi na to ze stara dwumasa była zmęczona ale wibracji podczas zmiany biegów nie zaobserowałem...

ps. stara tarcza miała ok 5mm grubości nowa ok 9-10mm... łożysko oporowe szumiało strasznie... docisk wygladał ok... dwumasa luz po obwodzie ok 6-7cm

prosze o pomoc :oops:

mam nadzieje ze powiedzenie "lepiej zapobiegać niż leczyć" nie zmieni sie na "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" :evil:

Opublikowano

kolego tez podążając za hasłem które tu wygłosiłeś wymieniłem komplet sprzęgła i koło na nowe LUKa.

Powiem Ci że przez pierwszych kilkaset kilometrów miałem podobny objaw jak Ty, czyli lekkie mrowienie na pedale sprzęgła w czasie zmiany biegów przy wyższych prędkościach obrotowych. Według mnie wszystko się musiało ułożyć.

 

MAM DO ZBYCIA KOMPLET SPRZĘGŁA I KOŁO DWUMASOWE

Koło w całkiem niezłym stanie, nie było słyszalne na biegu jałowym, luz obwodowy ok 2,5-3 cm. Sprzęgło trochę przypalone (swoje lata ma) ale i tak sklejało ładnie ( a auto po programie)

Docisk ok. Sprzedam w komplecie. Cena na priv

.
Opublikowano
gdy jadę i zmieniam biegi np: kręcę silnik na 3tyś obr i wciskam sprzęglo czuje mrowienie na pedale sprzęgła które po ok 1s ustaje, wrzucam bieg i jadę dalej... o co tu chodzi??

moze zuzycie CDV?? w sumie jest niedrogi i latwy dostep do niego, ale jest problem bo po wykreceniu go zacznie splywac plyn hydrauliki sprzegla i nastepnie trzeba odpowietrzyc cylinderek wysprzeglika. Nr 15: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=21_0094&hg=21&fg=10

Opublikowano
Witam!!!

Otóż wedle powiedzenia "lepiej zapobiegać niż leczyć" wymieniłem w swojej beemce sprzęglo + dwumas. Przed wymianą sprzęgło ciężko chodziło, czasami szarpało po rozgrzaniu i były wibracje na wolnych obrotach... po wymianie "banan" na gębie sprzęgło chodzi idealnie- leciutko, ruszanie to czysta przyjemność, biegi wchodzą super, gaśnie delikatniej ale... po wciśnięciu sprzęgła na luzie nie czuje wibracji natomiast gdy jadę i zmieniam biegi np: kręcę silnik na 3tyś obr i wciskam sprzęglo czuje mrowienie na pedale sprzęgła które po ok 1s ustaje, wrzucam bieg i jadę dalej... o co tu chodzi?? dodam ze silnik ciszej chodzi i zdecywowanie równiej (brak wibracji diesla) wychdzi na to ze stara dwumasa była zmęczona ale wibracji podczas zmiany biegów nie zaobserowałem...

ps. stara tarcza miała ok 5mm grubości nowa ok 9-10mm... łożysko oporowe szumiało strasznie... docisk wygladał ok... dwumasa luz po obwodzie ok 6-7cm

prosze o pomoc :oops:

mam nadzieje ze powiedzenie "lepiej zapobiegać niż leczyć" nie zmieni sie na "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" :evil:

Ja mam podobnie nie przejmuje sie tym wymienilem jakies 1000km temu i tak jak kolega mowi , musi sie ulozyc chodzi ciszej , u mnie po wcisnieciu sprzegla buczalo teraz cisza wiec te delikatnie mrowienie to nic zlego nie szukajmy dziury w calym,kupilem kolo pasowe wczoraj i powoli przymierzam sie do wymiany,jak wymieniales kolo pasowe cos jeszcze trzeba wymienic co powiazane jest z kolem?

Marcin
Opublikowano
kolego jak wiesz ja też wymieniałem koło i sprzęgło, u mnie po wymianie też jest wszystko super tylko mam mrowienie na pedale sprzęgła przy lekkim nacisku ok 2 cm czuć lekkie mrowienie, delikatne wibracje. Widocznie tak ma być :mrgreen: Balugasss gdzie wkoncu kupiłęs zestaw? od tego co ja jednak czy nie?
Opublikowano
kolego jak wiesz ja też wymieniałem koło i sprzęgło, u mnie po wymianie też jest wszystko super tylko mam mrowienie na pedale sprzęgła przy lekkim nacisku ok 2 cm czuć lekkie mrowienie, delikatne wibracje. Widocznie tak ma być :mrgreen: Balugasss gdzie wkoncu kupiłęs zestaw? od tego co ja jednak czy nie?

 

tak kupiłem w Poznaniu od tego gościa co Ty :cool2: pojechałem i odebrałem osobiscie :) na wyższych obrotach nie mrowi pedał po wciśnięciu do końca w Twojej 320d??

 

narazie na nowym dwumasie zrobiłem 50km :oops: nie miałem czasu jeździć bunią ale niedługo wezmę na trasę i mam nadzieje sie ułoży??

 

kolego marcin78uk ja nie wymieniałem koła pasowego bo póki co spełnia swoją funkcję :cool2:

 

Tomek1983asd Twoja odpowiedz bardzo mnie uspokoiła i mam nadzieje ze z uplywem km wszystko sie ułoży :) swoją drogą nie spodziewałem sie ze bedzie aż taka różnica po wymianie kompletu :) oczywiscie różnica pozytywna :)

Opublikowano
ja odkąd odebrałem swoją z roboty czyli 30 października zrobiłem już ponad 1500 km , objawy są takie że przy lekkim nacisku na pedał sprzęgła są delikatne wibracje im wyższa prędkość i obroty tym większe wibracje. Nie są jakieś bardzo silne, ale czuć lekko pod nogą. Przy pełnym nacisku sprzęgła nic nie odczuwam.
Opublikowano
U mnie po wymianie było cicho i cały czas jest, natomiast tak jak pisałem przez pierwszych kilkaset kilometrów było wyczuwalne właśnie takie mrowienie na pedale sprzęgła ( lekkie wibracje wysokiej częstotliwości).
.
Opublikowano
U mnie mrowienie dalej wystepuje po lekkim wcisniecie sprzegla, a dodatkowo jak pisalem w innym temacie po 4 miesiacach od wymiany czyli jakis 5tys. sprzeglo chodzi tak jakby bylo znow do wymiany... Dodam, ze sprzeglo bylo nowka sachsa a dwumasa zregenerowana...rozmawialem z roznymi majstrami i powiedzieli, ze nie ma opcji zeby dwumasa zajechala sprzeglo, predzej mechanik mnie wy..... Co wy na to?? Czy moze byc inny powod??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
U mnie mrowienie dalej wystepuje po lekkim wcisniecie sprzegla, a dodatkowo jak pisalem w innym temacie po 4 miesiacach od wymiany czyli jakis 5tys. sprzeglo chodzi tak jakby bylo znow do wymiany... Dodam, ze sprzeglo bylo nowka sachsa a dwumasa zregenerowana...rozmawialem z roznymi majstrami i powiedzieli, ze nie ma opcji zeby dwumasa zajechala sprzeglo, predzej mechanik mnie wy..... Co wy na to?? Czy moze byc inny powod??

 

powiem Ci ze u mnie na nowym sprzęgle jak brał wyskoko tak i bierze :) pamiętaj ze masz auto po wirusie a to troche przyśpiesza proces zuzycia sprzęgła :twisted:

Opublikowano
Ja po wymianie sprzęgła, docisku i dwumasy mam mrowienie jak dotknę stopą pedał sprzęgła (jak wcisnę to ustaje). Mechanik powiedział, że to łożysko w skrzyni się kończy, ale bez paniki póki co. Ostatnio miałem parę ekscesów (od "ekscytująca jazda") i sprzęgło mocno przy tym dostało w papę (uczyłem się redukcji z przegazem :D), a nadal jest cacy. Niemniej zrobiłem na nim dopiero 3tys. km maksymalnie :)
Opublikowano
kolego moby85 mówisz że sprzęgło chodzi jakby było znów do wymiany, czyli jakie masz objawy, bo być może to zregenerowane koło dwumasowe daje o sobie znać.

 

Sprzeglo bierze praktycznie na samej gorze... :mad2:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
od czego jest CDV??

 

Czytalem wlasnie na ten temat i ludzie ktorzy zdecydowali sie wyrzucic CDV sa w niebowzieci:) Ja tylko nie rozumiem po co on jest jak tak go trzeba wyrzucic?? Mi wlasnie tez na dwojce z niskich obrotow szarpie wiec moze to to??

 

Czytalem, ze niby nie jest to skomplikowane, ale moze ktos podrzucilby jakiego manuala, bo mechanikiem to nie jestem :mrgreen:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
dobra... zrobiłem 1500km i nic w temacie sie nie zmieniło :? dalej po wcisnieciu pedału sprzęgła lekko masuje nogę, podczas zmiany biegów na wyższych obrotach pedał wpada w lekką wibracje... poza tym wszystko ok na biegu jałowym nie trzesie, biegi zmienia sie ok, rusza sie bez żadnych szarpnięć i bez gazu... coś z tym zrobić czy olać to bo już zaczynam sie wkurzać, ale staram sie nie nakręcać :evil:
Opublikowano

Kolego na innym forum dostalem podpowiedzi i obawiam sie, ze to moze byc to (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie sprzeglo bierze na samej gorze i przy kulaniu sie auta ruszajac z 2 nie odbywa sie to jak nalezy:

 

Postprzez adam-bmw » Sob Gru 03, 2011 12:04 am

z tego co wiem to masz sprzęgło z samoregulacją docisku system nazywa się sac, wielu mechaników montuje te sprzęgła jak zwykłe czyli przykręcą wszystko i zakładają skrzynię, docisk z samoregulacją trzeba cofnąć tak aby potem wraz ze ścieraniem się tarczy luz był kompensowany co nie zmienia wysokości pedału, natomiast ja zapomni się o cofnięciu i tarcza się ułoży to tak jakby była zużyta bo ten regulator nie może się ruszać bo jest zablokowany

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=bhPVtUuk ... re=related

 

i filmik jak to dokładnie działa

 

jak się zdejmie skrzynię to widać od razu sprężynki w docisku muszą być zgniecione tak jak na filmie kiedy odpuszczał słoneczko jeśli sprężynki te 3 malutkie będą rozciągnięte to wiadomo że zapomniał. jeśli sprzęgło wymieniane było w kwietniu to jest szansa że wystarczy wymienić samą tarczę i po kłopocie nie zapominając o naciągnięciu docisku

 

Co Ty na to??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

moby85 masz chyba racje kolego :( z tego co gadałem z kumplem ze sklepu motoryzacyjnego to ten mechanik nie używa tego sprzętu do sprzęgła... jak sam gadał zamontowałem więcej sprzęgieł niż wyprodukowano i tu może być pies pogrzebany... a uważałem go za najlepszego mechanika w mojej okolicy... teraz pytanie czy jazda z tak zamontowanym sprzęgłem uszkodzi tylko tarczę czy też docisk, łożysko oporowe i dwumase??

ps. a tak człowiek się cieszył ze już problemów nie będzie... :cry2:

 

ale czy to też powoduje wibracje jak w moim przypadku??

Opublikowano
U mnie tez ze sprzeglem jest jak u Ciebie, ze jak delikatnie wdusze to czuje mrowienie. Jesli chodzi o wibracje to tez gdzies slyszalem, ze problemy z dwumasa i sprzeglem moga powodowac wibracje....Moze byc tak, ze jak ja wymienialem sprzeglo w kwietniu tego roku to przy dobrych wiatrach uszkodzila sie tylko tarcza:/

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

moby85 teraz z kolei wyczytałem ze jak zakładasz nowe sprzęgło z dociskiem to te urządzonko luka nie jest potrzebne ponieważ docisk jest zablokowany a po montażu zdejmuje sie takie zabezpieczenie i jest git podobno :) u mnie sprzęgło jak łapało na samej górze tak i łapie... mam nadzieje ze ktoś kumaty wypowie sie w tym temacie...

 

jezeli dotykamy nogą pedału sprzęgła i drży- normalna sprawa, w każdym aucie nowym tak jest

 

jeżeli wciskamy sprzęgło do końca i wibruje to - ???

 

jezeli mamy wcisniete sprzęglo i damy gazu i wibracje pokrywają sie z pręgkością obrotową silnika (im więcej obrotów tym większa częstotliwość) to - ??

Opublikowano

U mnie mechanik jak zakladal to podobno wyrzucil wlasnie takie sloneczko czy cos...

 

Co do wibracji to nie mam, moze zle sie wyrazilem, ale jak delikatnie wcisne czuje mrowienie...tak czy siak nie jestem zadowolony ze sprzegla...

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Witam!!!

Otóż wedle powiedzenia "lepiej zapobiegać niż leczyć" wymieniłem w swojej beemce sprzęglo + dwumas. Przed wymianą sprzęgło ciężko chodziło, czasami szarpało po rozgrzaniu i były wibracje na wolnych obrotach... po wymianie "banan" na gębie sprzęgło chodzi idealnie- leciutko, ruszanie to czysta przyjemność, biegi wchodzą super, gaśnie delikatniej ale... po wciśnięciu sprzęgła na luzie nie czuje wibracji natomiast gdy jadę i zmieniam biegi np: kręcę silnik na 3tyś obr i wciskam sprzęglo czuje mrowienie na pedale sprzęgła które po ok 1s ustaje, wrzucam bieg i jadę dalej... o co tu chodzi?? dodam ze silnik ciszej chodzi i zdecywowanie równiej (brak wibracji diesla) wychdzi na to ze stara dwumasa była zmęczona ale wibracji podczas zmiany biegów nie zaobserowałem...

ps. stara tarcza miała ok 5mm grubości nowa ok 9-10mm... łożysko oporowe szumiało strasznie... docisk wygladał ok... dwumasa luz po obwodzie ok 6-7cm

prosze o pomoc :oops:

mam nadzieje ze powiedzenie "lepiej zapobiegać niż leczyć" nie zmieni sie na "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" :evil:

Pisalem ostatnio po wymianie dwumasa +sprzegla ze mam nadzieje ze sie ulozy ale teraz po jakis 3 tys km kiedy silnik jest jeszcze zimny rano pedal sprzegla dosc mrowi zachodze w glowe jak ty kolego Balugass czy tak powinno byc dodam ze biegi chodza dobrze ale ten pedal troche mnie irytuje,raz sie zdarzylo ze mialem lekkie wibracje po zmianie na dwojke na pedale i nie wiem czy wszystko zostalo dobrze zlozone,na poczatku tak nie bylo dopiero teraz zaczynaja sie dziac dziwne rzeczy.Fajnie jakby ktos podzielil sie wiedza moze z tym sie spotkal juz bo mam zamiar jechac do mechanika ze jak cos sknocil to niech zrzuca wszystko jeszcze raz i ustawi dobrze.

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.