Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tzn. poprawiam, normalne jest ogólnie że jak otworzysz korek to leci dymek. Ale jeżeli z zamkniętej odmy tak wali dymem to nie jest normalne i coś tam jest źle złożone, tam nie może być wycieków mgły olejowej. Efektem może być też przeciekanie korka.
3A0jS9b.png
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

O jakim korku mówisz? W odmie?

Ogólnie stara odmę wykręciłem później wszystko zostało wyczyszczone następnie założyłem dwie uszczelki. Zamontowałem ta membranę plastikowa a na koniec nałożyłem obudowę odmy i z czuciem przykręcane zostały śruby. Wszystko niby ładnie weszło.


Po założeniu odmy zrobiłem już z 7.000km i dopiero dzisiaj był taki wyciek z korka oleju niestety.


Od czego w takim razie najpierw zacząć?

Opublikowano
Może nie powinno nic dymić, ale nie jest to zamknięte.

Zwróć uwagę 5:20 minuta filmu



A tak wygląda moja odma po zamontowaniu.

85be2b31e4d2.jpg

 

Tak samo moja ale bez przesady, tak jest otwór ale za membrana.... odma jest przykryta przecież przez górną osłone, tam nic nie ma prawa lecieć

Opublikowano

Dzisiaj kupiłem i założyłem odmę orginalna BMW. Nic już nie dymi z niej ani nie cieknie. Niestety po złożeniu wszystkiego w aucie szczęśliwy wracam do domu, a tu nagle...


Brak mocy (wciskam pedał gazu a auto nie przyspiesza w ogóle). Nagle czuje straszny smród a za mną biały dym. Zatrzymuje się na pobocze otwieram maskę a tam wyrzygany olej..


Najwięcej przy turbo i DPF (tyle byłem w stanie zobaczyć). Z korka oleju też był mały wyciek.


Rozumiem, że prawdopodobnie turbo poszło? Czy coś zdecydowanie gorzej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem Ci na PW, te objawy mogą wynikać z uciekającej kompresji. Nadmierne ciśnienie w układzie korbowym powoduje że spływ oleju z turbo nie następuje i turbina ulega szybkiemu uszkodzeniu. Trzeba sprawdzić kompresję, może zrobić próbę olejową. Właśnie dlatego prosiłem o nagranie z tego co się dzieje ze zdjętym korkiem wlewu oleju.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Miałem ten sam przypadek w e46. Wracając do domu auto w pewnym momencie straciło moc i zgasło.Jakoś doturlałem się pod dom,ale zauważyłem,że strasznie dymi. Poszedłem po kolegę aby zapytać co to się wydarzyło,wsiadłem do auta,odpaliłem i wcisnąłem pedał w podłogę,a tu nagle silnik na obroty i siwy dym z pod maski i wywietrznikami do kabiny. Turbina się rozbiegała i dobrze że na szybko sprzęgło piąty bieg,hamulec i zdusiłem silnik. Trwało to może 5-7 sekund ,po wymianie turbiny,oleju i filtrów auto śmiga u syna do dnia dzisiejszego. Dodam tylko,że przez odkręcenie korka wlewu oleju można wstępnie sprawdzić właśnie odmę,jeśli korek na odpalonym silniku skacze do góry to znak,że odma czeka na wymianę.Właśnie nie wymieniana odma zajechała ci turbinę.Po wymianie filterka odmy na nowy u mnie korek po odkręceniu na odpalonym silniku tylko delikatnie drga i żaden olej mi nie bryzga po komorze silnika.
Opublikowano

Dzięki za info. Ile kosztowała Cię przyjemność wymiany turbo z robocizną?


A ja odmy wymieniałem co 3 wymianę oleju odkąd mam auto w swoim posiadaniu

Opublikowano

miodek89 turbinę wymieniałem sam,a regeneracja kosztowała mnie 900 zł. Oczywiście musisz doliczyć olej,filtry i inne rzeczy,które wyjdą w międzyczasie, Np ja podczas wymiany turbiny wymieniłem też poduszki silnika,które ledwo dyszały,a że i tak musiałem odkręcić łapy i unosić silnik to wolałem już za jednym zamachem ogarnąć temat.

Oczywiście piszę o e46 ,e91 mam od 3 miesięcy i jak na razie wszystko gra oprócz nastawnika turbo,który właśnie będę ogarniał bo turbina dmucha 0,8 bara.

Opublikowano
miodek89 turbinę wymieniałem sam,a regeneracja kosztowała mnie 900 zł. Oczywiście musisz doliczyć olej,filtry i inne rzeczy,które wyjdą w międzyczasie, Np ja podczas wymiany turbiny wymieniłem też poduszki silnika,które ledwo dyszały,a że i tak musiałem odkręcić łapy i unosić silnik to wolałem już za jednym zamachem ogarnąć temat.

Oczywiście piszę o e46 ,e91 mam od 3 miesięcy i jak na razie wszystko gra oprócz nastawnika turbo,który właśnie będę ogarniał bo turbina dmucha 0,8 bara.

 

Turbo a e46 a w e90 to dwa inne światy.... dobrze zregenerować turobo w e90 mitshubishi to trzeba zapłacić nie 900 a prawie 2 tyś, lub dołozyć z tysiaka i kupić nowke

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

turbo garrett a nie mitsu ?

Z tego co kiedyś widziałem to sam rdzeń kosztował chyba z 700zł

spacer.png

Opublikowano
Po numerze Vin czy jakiś inny sposób mogę poznać jakiej firmy mam turbo? Znacie firmę, gdzie dobrze regenerują turbo?

 

w każdym 2,0d Ex było mitsu z elektronicznym nastawnikiem i zmienną geometrią.


Nie da się dobrze zregenrować mitsu....hybrydy to problemyzbierać na nówke

Opublikowano

Zastanów się nad regeneracją bo regenerują tylko na częściach chińczyka,oryginalnych części brak,a regeneracja tych turbin to loteria.

Nowe turbo w komplecie z nastawnikiem ori kosztuje 2838zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.