Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam zamiar kupic BMW e90 320d. Znalazlem jedna w pobliskim komisie ale gdy ogladalem moj kolega odkrecil korek wlewu oleju na odpalonym silniku i zaczol on wylatywac( tryskac na wszystkie strony)! Kolega powiedzial mi ze tak nie powinno byc ale tez nie jest jakims znawca samochodow tylko gdzies widzial jak ktos tak robil.

Czy to normalne w tych autach??

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Pod korkiem wlewu sa wałki rozrzadu, ktore pracujac wychlapują olej. Należy sie tylko cieszć, że silnik ma dobre cisnienie oleju. Kolega napewno miał doswiadczenia z samochodami VAG. Tam w TDi-kach jest pod korkiem plastikowa oslona, która zatrzymuje bryzgajacy olej.
Opublikowano
Kolega powiedzial mi ze ... nie jest jakims znawca samochodow

Ma racje :D

Opublikowano
Kolega powiedzial mi ze ... nie jest jakims znawca samochodow

Ma racje :D

czyli ma racje kolega czy jej nie ma?

 

Absolutnie nie ma racji. W starszych silnikach tak sprawdzało się czy nie ma gigantycznego przedmuchu. Koledzy dobrze napisali, pod korkiem wlewu widać nawet zębatki rozrządu.

 

Jestem ciekaw, czy kolega tak samo testuje blendery albo pralki. Nie ma w domu dziwnych zacieków na ścianach? :wink:

Opublikowano
nie wiem co kolega jeszce tak sprawdza ale przy najblizszej okazji go uswiadomie :D

dziekuje za odp

pozdrawiam

To tez nie tak. Fachowcy, odkręcajac korek olejowy, sprawdzają czy na mim nie osadza sie "maziuga, parafina" po ewntualnym peknieciu głowicy, czy uszczelki.("maziuga" to efekt przedostawania sie plynu chlodniczego do oleju) :D Przy okazji widać czy silnik ma dobre cisnienie oleju (czyli pluje)? Ot, i cala filozofia :D

Opublikowano
Przy okazji widać czy silnik ma dobre cisnienie oleju (czyli pluje)? Ot, i cala filozofia :D

czyli po odkreceniu korka gdy olej 'pluje' tzn ze jest slabe cisnienie tak? wyczytalem ze za to jest odpowiedzialna pompa vacum

wiec gdy 'pluje to cos jest nie tak z ta pompa?

Opublikowano
Przy okazji widać czy silnik ma dobre cisnienie oleju (czyli pluje)? Ot, i cala filozofia :D

czyli po odkreceniu korka gdy olej 'pluje' tzn ze jest slabe cisnienie tak? wyczytalem ze za to jest odpowiedzialna pompa vacum

wiec gdy 'pluje to cos jest nie tak z ta pompa?

Pomyliles pojecia. Pompa vacum wytwarza podcisnienie potrzebne do sterowania wszystkimi elektrozaworami , serwem hamulców ,itp. Cisnienie oleju wytwarza pompa olejowa, ktora jest w misce olejowej. Cisnienie to jest potrzebne by wypchac oliwe w góre do smarowania glowicy. Jesli olej bryzga tzn, ze pompa olejowa jest sprawna i w dostateczny sposób smaruje glowice silnika. Chyba teraz jest wszystko jasne.

Opublikowano
Pomyliles pojecia. Pompa vacum wytwarza podcisnienie potrzebne do sterowania wszystkimi elektrozaworami , serwem hamulców ,itp. Cisnienie oleju wytwarza pompa olejowa, ktora jest w misce olejowej. Cisnienie to jest potrzebne by wypchac oliwe w góre do smarowania glowicy. Jesli olej bryzga tzn, ze pompa olejowa jest sprawna i w dostateczny sposób smaruje glowice silnika. Chyba teraz jest wszystko jasne.

jasne jak slonce :D

dzieki

  • 7 lat później...
Opublikowano

Panowie dzisiaj jak otworzyłem maskę bo chciałem dolać płyn do spryskiwaczy zobaczyłem przy korku wlewu oleju oraz na osłonie silnika mała plamę oleju.

Możliwe że korek był źle dokręcony bo wcześniej nigdy czegoś takiego nie było w moim aucie.


A może uszczelka w korku pada lub było za dużo silniku w aucie ?


Dodam, że odma w sierpniu była wymieniana na nową

Opublikowano

Ok a mogę zapytać za co on jest odpowiedzialny i czy często jest od do wymiany? Rozumiem, żeby olej nie spływał pod tą górna osłonę silnika?


Bo mi się lekko poci przy korku. I nie wiem czy ta uszczelkę 18 wymienić czy uszczelkę numer 17 która jest w korku

Opublikowano
Kołnierz wlewu nr 18 służy chyba tylko do trzymania korka po odkręceniu. Jeżdżę bez tego kołnierza i żadnych wycieków oleju przez to nie zauważyłem
Opublikowano
Kołnierz wlewu nr 18 służy chyba tylko do trzymania korka po odkręceniu. Jeżdżę bez tego kołnierza i żadnych wycieków oleju przez to nie zauważyłem

A nie do uszczelniania żeby podczas wlewania oleju nie dostał się pokrywę zaworów lub osprzętu silnika ?

 

Korek ma uszczelnienie od dołu, może się uszkodziło.

Możesz o uszczelce w korku? Więc do wymiany będzie korek bo samej uszczelki nie ma. Uszkodzeń na niej nie widzę, ale możliwe że po prostu się wyrobiła już?

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odmę kiedy sprawdzałeś? Wygląda jakbyś miał spore ciśnienie pod pokrywą zaworów. Odpal i przegazuj z otwartym korkiem wlewu oleju, jakbyś to nagrał to ocenimy.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.