Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja od miesiąca jeżdże na syntraxie 75W-140 odkąd mały remoncik skrzynki zrobiłem.Można lać olej obojętnie jakiej marki ważne by spełniał normę LS(limited slip).Skrzynia rozdzielcza ATC 400 posiada we wnętrzu m.in:pompę olejową oraz sprzęgło wielo-płytkowe.Są tam tarczki podobnie jak w automatach.Czyli występują takie zjawiska jak tarcie oraz podwyższona temperatura,które powodują szybsze starzenie się oleju.Zastanawiające jest to,że producent nie zastosował fitra oleju,choć to dziwne bo np.Haldex ma układ z filtrem.Reasumując jeżeli nie chcemy narażać się niepotrzebne koszta można by wymieniać olej wraz z wymianą oleju w silniku.Koszt niewielki w porównaniu z remontem tej skrzynki
  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kiedy wymieniłeś na ten syntrax? Ile już przejechałeś na nim? Jakieś skutki uboczne?

 

Tak...wymieniałem...zrobione powiedzmy ok.15000 ..skutków ubocznych brak bo niby dlaczego miałyby być :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Ja od miesiąca jeżdże na syntraxie 75W-140 odkąd mały remoncik skrzynki zrobiłem.Można lać olej obojętnie jakiej marki ważne by spełniał normę LS(limited slip).Skrzynia rozdzielcza ATC 400 posiada we wnętrzu m.in:pompę olejową oraz sprzęgło wielo-płytkowe.Są tam tarczki podobnie jak w automatach.Czyli występują takie zjawiska jak tarcie oraz podwyższona temperatura,które powodują szybsze starzenie się oleju.Zastanawiające jest to,że producent nie zastosował fitra oleju,choć to dziwne bo np.Haldex ma układ z filtrem.Reasumując jeżeli nie chcemy narażać się niepotrzebne koszta można by wymieniać olej wraz z wymianą oleju w silniku.Koszt niewielki w porównaniu z remontem tej skrzynki

 

Bardzo dobre i praktyczne podejście.

Ja robie dokładnie tak samo ,tyle ze zalewam skrzynke Castrolem Transmax Z (ten olej był stosowany wcześniej przez bmw do skrzynek rozdzielczych).

Skrzynka ponad wszelka wątpliwośc o wiele dłużej posłuży przy czestszej w niej wymianie oleju niż zalanie jej olej dedykowanym przez bmw i jeżdżenie ze 200 tys.km bez wymiany.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem tą słynną zębatke i olej w rozdzielaczu.Oleju zeszło 0.65l .Napełniałem pompką nowy olej aż do przelewu i weszła cała zawartość butelki czyli 1 litr.Jak to jest możliwe?Nawet jak by to co sie przelało i to co zostało w pompce i w przewodach było 50 do 70 ml to i tak dużo tego weszło.

I teraz mam problem,zostawić to tak jak jest albo troche oleju spuścić.żadna z tych opcji mnie nie zadawala.Chętnie bym posłuchał waszych porad

Opublikowano

Może auto krzywo stało i weszło więcej albo inny korek wlewowy znalazłeś :) . Postaw auto na równym i sprawdź czy się wylewa. Jeśli nie to ja bym zostawił.

U mnie wlałem castrola Transmax Z - jest to olej do automatycznych skrzyń biegów ( w których też są tarczki ). Teraz nie mam już szarpnięcia skręcając przy małych prędkościach.

Opublikowano

Ja wymieniałem u siebie pierwszy raz olej w skrzynce rozdzielacza i zeszło z niego ok 0,7-0,8 litra. Zalewając skrzynkę pod korek wlewowy (czyli do momentu aż olej będzie z wlewu wyciekał) weszło go ok. 0,9 litra. Z danych w DIS BMW wynika również, że do wymiany potrzeba 0,9 litra. CO prawda ja zalałem teraz ori BMW, ale czytając Wasze opisy, następny będzie chyba transmax Z :-)

Pozdro

Dolo
Opublikowano
Samochód stał na równym terenie(sprawdzałem poziomicą) a innego korka wlewu na pewno nie ma.Olej kupiłem w ASO.Nie szukałem jakis zamienników bo ta oszczędnosc paru złoty w tym przypadku może mi wyjść bokiem.Auto ma przebieg 220 tys.kilometrów i na pewno drugiej wymiany oleju robił nie będe.
Opublikowano
Olej kupiłem w ASO.Nie szukałem jakis zamienników bo ta oszczędnosc paru złoty w tym przypadku może mi wyjść bokiem

 

Hehe...no nie takich paru złoty kolego :wink: :wink: :wink: :wink: a olej jest o takich samych parametrach :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Jaki olej ? widać że nikt z całą pewnością tego nie wie.

Znając zasady zamówień przez większe korporacjeo to mogło być tak że BMW kupując tego oleju bardzo dużo chciał wymódź obniżkę ceny od producenta ale ten mając umowy z innymi ważnymi odbiorcami o gwarancji najniższej ceny nie mogą obniżyć ceny tylko dla BMW wiec wymyślono nowy rodzaj produktu, a w ramach teorii spiskowej to można by się pokosić że wpływowy decydent z BMW dokonał nieznacznego składu oleju przy tym to patentując i żądając od producenta że takiego oleju wymagają, itd.

Reasumując można przypuszczać że to taki sam olej jak był poprzednio ( albo gorszy ) produkcji znanej rafinerii, ale nikt pewności niema.

Jak dali ciała z plastikowa zębatką to i na oleju oszczędzają.

Wybór należy do nas tak jak i w innych przypadkach np jedni kupują tylko nowe BMki i zmieniają co 3-4 lata a inni 10 letnie i pakują tam zamienniki i też ładnie śmigają.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Samochód stał na równym terenie(sprawdzałem poziomicą) a innego korka wlewu na pewno nie ma.Olej kupiłem w ASO.Nie szukałem jakis zamienników bo ta oszczędnosc paru złoty w tym przypadku może mi wyjść bokiem.Auto ma przebieg 220 tys.kilometrów i na pewno drugiej wymiany oleju robił nie będe.

W tis'ie znalazłem że przy wymianie wchodzi 0,7l, a 0,8 przy remoncie skrzyni. Jak wlałeś więcej i nie wylewało się przez korek to myślę że można zostawić. Lepiej więcej niż mniej.

Zrobiłeś bardzo dobrze, że wlałeś oryginalny produkt - będziesz mógł spać spokojnie :) . Ja wlałem TRANSMAX Z castrola bo taki jest również zalecany (katalog castrol) do aut sprzed 2006roku.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

A ja szukając parametrów oleju TF 0870 trafiłem na coś takiego:

http://www.worldpac.com/tagged/Transfer_Case_Fluid_-_BMW_83_22_0397_24.pdf

 

Zdecydowanie nie znalazłem żadnego oleju: Motul, Castrol, Shell, któy by miał takie parametry. Zwłaszcza temperaturę zapłonu.

Gęstość i lepkość też są inne niż w specyfikacji np. Motula dla oleju SAW 75W80 (GL-4/5)

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/106/original/Gear%20300%2075W90_GB.pdf?1290086772

 

Przy okazji znalzałem całkiem fajne objaśnienie jaka jest różnica między GL-4 a GL-5

http://www.widman.biz/uploads/Transaxle_oil.pdf

 

Też nie lubię płacić za olej 150zł/L zamiast 40zł/L ale nie znalazłem na rynku ani producenta (Opisany wcześniej shell w 200L beczkach ma zupełnie inne parametry) ani oleju, który miałby takie parametry jak we wskazanym dokumencie - o ile to faktycznie parametry tego TF 0870 ale numer z BMW się zgadza 83 22 0 397 244.

Opublikowano (edytowane)
Lej oryginał, kto Ci broni...

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

 

Hehe..Jednak w BMW i nie tylko są spece co potrafią sprzedać coś parę razy drożej za same tylko udostępnienie na opakowaniu swego logo...

Edytowane przez pierre
Opublikowano
Dokładnie.....i jest do tego zrobiona otoczka jakie to nie jest cudowne i wyjątkowe a dostępne tylko w ASO :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

A jak nam mieszają w głowach "te" ASO...

Jestem zwolennikiem części oryginalnych ale tylko jeśli cena jest porównywalna lub bliska aftermarketom. Jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne typu olej ,klocki itp to ważne aby brać "dobrą" sprawdzoną firmę.

szczyrk81 ZDW
Opublikowano
Dokładnie....bo przecież oni korzystają z tym samych dostawców jacy są ogólnie tylko logo podmienione :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Ja lałem do kilku skrzynek i po przebiegach min.30.000 żadnych niepokojących oznak więc każdy robi jak uważa :wink: :wink: :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Myślę że parę 'dużych" firm Castrol, Motul,Mobil itp nie pozwoliłoby lać gówniany olej.Jeśli podają w specyfikacji że do skrzynki będzie dobry taki a nie inny ich firmy to lej.
szczyrk81 ZDW
Opublikowano
No dokładnie i niech sobie każdy robi wg własnego uznania chociaż np. w przypadku kloców hamulcowych czy tarcz to będzie spora róznica pomiędzy ASO a normalnym sklepem
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
witam chciałbym się podłączyć pod temat więc czytając cały post dotyczący oleju nikt jednoznacznie nie odpowiedział jaki ten olej można sobie wlać samemu nie w serwisie dodam że jestem mechanikiem i pierwszy raz spotykam się z takim problemem żeby olej był dostępny tylko w serwisie z taką marżą . Jestem nowym posiadaczem X3 i też chce wymienić niedługo oleje w napędach więc poszedłem do znajomego mi już sklepu i był problem z wyborem oleju rzeczywiście troszkę brak dostępu ale powiedziano mi że z systemu wychodzi im olej castrol saf-xo co wy na to a jeśli już ktoś wymieniał jakiś zamiennik to by mi podpowiedział jaki czy ten saf czy transmax bo do serwisu mam 100 km . Dzięki za pomoc
Opublikowano
to temat o oleju w rozdzielaczu a nie w napędach - tam jest inny olej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.