Skocz do zawartości

3.0d Webasto, praca skrzyni biegow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
nie wiem czy tak czasem nie bylo w przypadku niektorych diesli, np. e39 530d, wydaje mi sie, ze mial on okrojone Webasto w standardzie

 

nowoczesny diesel dlugo sie nagrzewa, dlatego potrzeba wspomagaczy - nadal nie mam pewnosci, jak to dziala w E70... wydaje mi sie, ze wyzsza temeperature silnika otrzymuje sie m.in. poprzez zastosowanie elektrycznej pompy wodnej; oprocz pewnych sugestii z tego watku, nie jestem pewien czy w E70 sa wykorzystywane grzalki (nazywane niekiedy swiece zarowe) w celu ogrzania wody (cieczy chlodzacej)

Nie wiem skąd ta opinia iż nowoczesny diesel długo się nagrzewa. Świece żarowe inaczej płomieniowe służą do podgrzania powietrza w cylindrze przy spadku temperatury. W E70 nie ma elektrycznych grzałek pompy cieczy chłodzącej ( wody się już nie stosuje). W standardzie jest zamontowana grzałka filtra paliwa co eliminuje problem zamarzania oleju napedowego w filtrze.

Webasto w E70 poprzez spalanie paliwa ze zbiornika poprzez specjalny płomiennik, powoduje ogrzanie cieczy chłodzącej która ogrzewa silnik oraz poprzez nagrzewnicę wnętrze pojazdu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Twoje informacje sa delikatnie mowiac nieprecyzyjne

 

nie wiem czy tak czasem nie bylo w przypadku niektorych diesli, np. e39 530d, wydaje mi sie, ze mial on okrojone Webasto w standardzie

 

nowoczesny diesel dlugo sie nagrzewa, dlatego potrzeba wspomagaczy - nadal nie mam pewnosci, jak to dziala w E70... wydaje mi sie, ze wyzsza temeperature silnika otrzymuje sie m.in. poprzez zastosowanie elektrycznej pompy wodnej; oprocz pewnych sugestii z tego watku, nie jestem pewien czy w E70 sa wykorzystywane grzalki (nazywane niekiedy swiece zarowe) w celu ogrzania wody (cieczy chlodzacej)

Nie wiem skąd ta opinia iż nowoczesny diesel długo się nagrzewa. Świece żarowe inaczej płomieniowe służą do podgrzania powietrza w cylindrze przy spadku temperatury. W E70 nie ma elektrycznych grzałek pompy cieczy chłodzącej ( wody się już nie stosuje). W standardzie jest zamontowana grzałka filtra paliwa co eliminuje problem zamarzania oleju napedowego w filtrze.

Webasto w E70 poprzez spalanie paliwa ze zbiornika poprzez specjalny płomiennik, powoduje ogrzanie cieczy chłodzącej która ogrzewa silnik oraz poprzez nagrzewnicę wnętrze pojazdu.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Konkrety kolego - co jest niepracyzyjne dla Ciebie?

 

Twoje informacje sa delikatnie mowiac nieprecyzyjne

 

nie wiem czy tak czasem nie bylo w przypadku niektorych diesli, np. e39 530d, wydaje mi sie, ze mial on okrojone Webasto w standardzie

 

nowoczesny diesel dlugo sie nagrzewa, dlatego potrzeba wspomagaczy - nadal nie mam pewnosci, jak to dziala w E70... wydaje mi sie, ze wyzsza temeperature silnika otrzymuje sie m.in. poprzez zastosowanie elektrycznej pompy wodnej; oprocz pewnych sugestii z tego watku, nie jestem pewien czy w E70 sa wykorzystywane grzalki (nazywane niekiedy swiece zarowe) w celu ogrzania wody (cieczy chlodzacej)

Nie wiem skąd ta opinia iż nowoczesny diesel długo się nagrzewa. Świece żarowe inaczej płomieniowe służą do podgrzania powietrza w cylindrze przy spadku temperatury. W E70 nie ma elektrycznych grzałek pompy cieczy chłodzącej ( wody się już nie stosuje). W standardzie jest zamontowana grzałka filtra paliwa co eliminuje problem zamarzania oleju napedowego w filtrze.

Webasto w E70 poprzez spalanie paliwa ze zbiornika poprzez specjalny płomiennik, powoduje ogrzanie cieczy chłodzącej która ogrzewa silnik oraz poprzez nagrzewnicę wnętrze pojazdu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

konkret dla mnie to to, ze swego czasu meczylem BMW Polska o odpowiedz czy w E70 diesel Webasto dogrzewa silnik. Potwierdzili, ze nie (mam gdzies to na majlu).

 

Oczywiscie dopuszczam mozliwosc, ze ludzie w BMW nie wiedza jak co dziala, ale...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

w wersji europejskiej X5 E70 Webasto jest jako doposarzenie

beznyzna

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ZV41&mospid=52202&btnr=64_1586&hg=64&fg=65

jak i diesel

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ZW61&mospid=52203&btnr=64_1586&hg=64&fg=65

trudno mi docieć dlaczego ASO BMW podało że nie ma takiej możliwości.

W przypadku aut z USA teorettycznie nie ma tkiej mozliwość a w praktyce jest i działa bez problemów. Montaż u mnie w samochodzie był na postawie instrukcji montażowej BMW - wyliczony był nawet czas zamontowania 10 rh.

 

Jeśli ktoś myśli o ekonomicznym sposobie dogrzania silnika to może zastanowić się nad zestawem DEFA

http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PLmoduly

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW Polska nie twierdzi, ze nie ma mozliwosci doposazenia / wyposazenia E70 w Webasto (Webasto jest na liscie wyposazenia dodatkowego dla modeli europejskich). Oni twierdza, ze Webasto w tych modelach nie dogrzewa silnika, czyli sluzy tylko do ogrzewania kabiny.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

przecież wystarczy poparzeć na system doposażenia Webasto. Widać ewidentnie, że w ogrzewaniu postojowym jest zamieniona rura w cyrkulacji obiegu cieczy silnika.

patrz poniżej.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ZW61&mospid=52203&btnr=64_1585&hg=64&fg=18

 

ciecz doprowadzona jest do Webasto przewodem nr 3 i poprzez zawór nr 7 wychodzi przewodem nr 1 do obiegu.

W przypadku BMW X 5 jest stosowane Webasto model Thermo Top V - wystaczy poczytać specyfikację aby dowiedzieć się że jest to tzw "mokre" Webasto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.