Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nie znalazłem nic podobnego wiesz postanowiłem założyć nowy temat. Moja bm-ka to 523i kombi 97r automat. Z jakieś dwa tygodnie temu byłem na wymianie płynu chłodniczego na zimowy. Mniej więcej od tego czasu dolewałem płyny do zbiorniczka (ilość nie jestem w stanie podać bo raz więcej raz mniej). Dzisiaj zauważyłem że wąż który idzie zbiorniczka z płynem jest twardy jak kamień gorący lecz ten sam wąż tylko że z lewej strony nie jest gorący (spokojnie można go trzymać ręką ale twardy). Odkręciłem korek od zbiorniczka żeby ciśnienie upuścić to automatycznie wąż robi się miękki. Po przejechaniu kilku km znowu wąż twardy jak kamień. Czy to napewno UPG? Dodam tylko że :

- auto trochę kopci na biało chociaż może to od pogody

- olej czysty bez płynu

- płyn bez oleju

- po rozgrzaniu trzyma równo temp. tak jak powinien

- nie najmniejszego problemu z ogrzewaniem w środku

 

Z góry dzięki za wszystkie sugestie

Opublikowano

Najpierw to sprawdź wszelkie połączenia. A najlepiej zdjąć osłone silnika postawić auto rozgrzane w garażu podstawić karton taki na którym będzie widać wodę i sprawdzić czy nic nie kapie i pod maską sprawdzić czy nigdzie się nie poci. Tu jest układ ciśnieniowy, a więc węże będą twarde. Oby nie pęczniały i dało się lekko ugiąć ale napewno nie tak ze nic się nie da ucisnąć. Druga najtańsza rzecz to możę być korek chłodnicy. Wymień to najpierw. Jeśli chcesz być pewny ze to nie uszczelka/głowica to zrób test na obecność CO2 w układzie.

Co to znaczy ze wymieniłeś płyn na zimowy? Moim zdaniem nie ma płynu letniego do układów chłodzących jak i zimowych.

Opublikowano
Najpierw to sprawdź wszelkie połączenia. A najlepiej zdjąć osłone silnika postawić auto rozgrzane w garażu podstawić karton taki na którym będzie widać wodę i sprawdzić czy nic nie kapie i pod maską sprawdzić czy nigdzie się nie poci. Tu jest układ ciśnieniowy, a więc węże będą twarde. Oby nie pęczniały i dało się lekko ugiąć ale napewno nie tak ze nic się nie da ucisnąć. Druga najtańsza rzecz to możę być korek chłodnicy. Wymień to najpierw. Jeśli chcesz być pewny ze to nie uszczelka/głowica to zrób test na obecność CO2 w układzie.

Co to znaczy ze wymieniłeś płyn na zimowy? Moim zdaniem nie ma płynu letniego do układów chłodzących jak i zimowych.

 

Pod maską nic nie widać, to samo od spodu też nie - jedynie osłona jest mokra ale to od spuszczania poprzedniego płynu. Rozumiem, że węże trochę twardnieją bo to normalne od ciśnienia ale nie tak jak u mnie. U mnie się robi twardy jak kamień - nie da rady go ręką nawet zgiąć. Wiem że też korek może być wadliwy i może nie upuszczać ciśnienia ale co to ma wspólnego z ubywającym płynem i kopceniem z tłumika? (przy korku nie ma żadnego osadu od płynu co by wskazywało na wyciek). Test chyba będę musiał zrobić.

Wymieniłem płyn tzn. kupiłem auto w lato i nie wiedziałem co tam było zalane więc wymieniłem przed mrozami.

Jeszcze pytanie... Czy się coś stanie jak będę przez jakiś czas jeździł z tym twardym wężem ? Co może się stać ?

I czy jest też jakaś inna przyczyna oprócz UPG od której wąż może się robić twardy jak kamień ?

Opublikowano
Czy się coś stanie jak będę przez jakiś czas jeździł z tym twardym wężem ? Co może się stać ?

najwyżej go rozsadzi, ewentualnie rozerwie chłodnice uszkodzi przy okazji inne części itp. ale to wszystko przy odrobinie pecha

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Czy się coś stanie jak będę przez jakiś czas jeździł z tym twardym wężem ? Co może się stać ?

najwyżej go rozsadzi, ewentualnie rozerwie chłodnice uszkodzi przy okazji inne części itp. ale to wszystko przy odrobinie pecha

 

Czyli przy odrobinie szczęścia nic się nie stanie tak ? :mrgreen:

Opublikowano
wymien korek jezeli jest za twardo i masz dobrze odowietrzony układ ,jak cisnienie nie uchodzi nigdzie to zaczynają weze przepuszczac

 

ok, wymienię korek najpierw i zobaczymy. Ale z drugiej strony co to ma wspólnego z dymieniem

Opublikowano

SĄ 2 OPCJE

1 to masz do wymiany termostat? ale czy węże po 2-ej stronie były by twarde zawór by nie puszczał i temperatura by rosła

2 głowica jaki dym masz teraz jak jest trochę chłodno a jaki miałeś jak było ciepło rano jak stoi to moze teraz lecieć delikatnie dym ale nie taki błękitnawy raz miałem styczność z BMW E36 w kombi 1.6i masakra byłem w komisie w Tychach facet dał klucze i się schował do budy nawet nie odpalił

Radzę odpowietrzyć cały układ i wtedy zobaczyć co się dzieje

Wymieniałem teraz płyn u siebie więc mogę pomóc

sprawdź termostat czy się otwiera

Jeśli tak to zostaje tylko najprostsze sprawdzenie odpowietrz układ

Powodzenia

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
SĄ 2 OPCJE

1 to masz do wymiany termostat? ale czy węże po 2-ej stronie były by twarde zawór by nie puszczał i temperatura by rosła

2 głowica jaki dym masz teraz jak jest trochę chłodno a jaki miałeś jak było ciepło rano jak stoi to moze teraz lecieć delikatnie dym ale nie taki błękitnawy raz miałem styczność z BMW E36 w kombi 1.6i masakra byłem w komisie w Tychach facet dał klucze i się schował do budy nawet nie odpalił

Radzę odpowietrzyć cały układ i wtedy zobaczyć co się dzieje

Wymieniałem teraz płyn u siebie więc mogę pomóc

sprawdź termostat czy się otwiera

Jeśli tak to zostaje tylko najprostsze sprawdzenie odpowietrz układ

Powodzenia

 

Termostat jest dobry, auto się nie grzeje ponad normę. Wskazówka stoi równo tak jak powinna. Ogrzewanie też działa. Układ przy wymianie płynu był odpowietrzony.

Dzisiaj przejechałem 35km, otwieram maskę, wąż twardy jak kamień, w zbiorniczku między minimum a maksimum, odkręcam korek to płyn idzie prawie pod korek i wąż staje się miękki (normalne bo ciśnienie ubywa). Przejechałem jeszcze raz w drugą stronę 35 km, otwieram maskę wąż trochę twardy ale nie tak jak kamień, płyn prawie pod korek.

Dodam że, jak było ciepło to auto mi nie kopciło. A teraz jak zimny silnik rano to normalne że kopci ale nawet po rozgrzaniu kopci (na biało,szaro)jak stoję na światłach to widać w lusterku.

Opublikowano
SĄ 2 OPCJE

1 to masz do wymiany termostat? ale czy węże po 2-ej stronie były by twarde zawór by nie puszczał i temperatura by rosła

2 głowica jaki dym masz teraz jak jest trochę chłodno a jaki miałeś jak było ciepło rano jak stoi to moze teraz lecieć delikatnie dym ale nie taki błękitnawy raz miałem styczność z BMW E36 w kombi 1.6i masakra byłem w komisie w Tychach facet dał klucze i się schował do budy nawet nie odpalił

Radzę odpowietrzyć cały układ i wtedy zobaczyć co się dzieje

Wymieniałem teraz płyn u siebie więc mogę pomóc

sprawdź termostat czy się otwiera

Jeśli tak to zostaje tylko najprostsze sprawdzenie odpowietrz układ

Powodzenia

 

Termostat jest dobry, auto się nie grzeje ponad normę. Wskazówka stoi równo tak jak powinna. Ogrzewanie też działa. Układ przy wymianie płynu był odpowietrzony.

Dzisiaj przejechałem 35km, otwieram maskę, wąż twardy jak kamień, w zbiorniczku między minimum a maksimum, odkręcam korek to płyn idzie prawie pod korek i wąż staje się miękki (normalne bo ciśnienie ubywa). Przejechałem jeszcze raz w drugą stronę 35 km, otwieram maskę wąż trochę twardy ale nie tak jak kamień, płyn prawie pod korek.

Dodam że, jak było ciepło to auto mi nie kopciło. A teraz jak zimny silnik rano to normalne że kopci ale nawet po rozgrzaniu kopci (na biało,szaro)jak stoję na światłach to widać w lusterku.

A jaki zapach ma ten dymek?

nie wiem jak jest e 39 ale u mnie przy chłodnicy jest taka śrubka odpowietrzająca spróbuj ja odkręcić delikatnie jak już przewód będzie twardy a płyn się przelewa do wyrównawczego? Jeszcze może go kompresja pompować ale to by musiał być jakiś przegwizd na układzie jesteś pewny ,że głowica ok ?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
Spróbuje jeszcze odpowietrzyć. O co chodzi z tym przelewaniem ??? Ręki sobie nie dam uciąć czy głowica dobra. Auto ma przebieg 210tys, kupiłem go w kwietniu i nie miałem żadnych problemów z nim dopóki nie wymienili mi płynu.. I właśnie mniej więcej od tej pory zaczelo się to dziać
Opublikowano

z chłodnicy przelewa się takim małym ciurkiem do wyrównawczego leci coś

Odkręć korek chłodnicy po prawej stronie powinno być widać jak się przelewa może w chłodnicy się coś zablokowało?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
Aha, nie czegoś takiego nie ma. Już mi ręce opadają. Twardy wąż się może robić od źle odpowietrzonego układu ? ale to by nie dymiło z tłumika i płynu bym nie dolewał co jakiś czas
Opublikowano
kolego ale ten strumyk przelewowy z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego zauważysz dopiero po lekkim dodaniu gazu i wtedy sprawdź czy jest bo na wolnych obrotach to raczej nic nie będzie widać
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano (edytowane)

http://img526.imageshack.us/img526/5577/c210143936.jpg Chodzi o ten korek na czerwono

To on służy do odpowietrzania tylko jak odkręcisz korek od chłodnicy nie gazuj za bardzo bo wszystko pozalewasz :D

Edytowane przez SOPELEK7

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
podejrzewam ,ze może być głowica, komprecha pompuje ci przewód najlepiej podjedź do jakiegoś mądrego mechanika nie do pana waldka w stodole i niech sprawdzi bo takie pisanie to raczej wróżenie z fusów

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
jeśli będzie Sie przelewać to znaczy że uklad napewno jest prawidłowo odpowietrzony i pompa wody pracuje jak należy, a to pozwoli wyeliminować jedną z przyczyn twardych węży
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
jeśli będzie Sie przelewać to znaczy że uklad napewno jest prawidłowo odpowietrzony i pompa wody pracuje jak należy, a to pozwoli wyeliminować jedną z przyczyn twardych węży

 

Ok. to na rozgrzanym silniku i jak wąż twardy sprawdzać ? Jutro zobaczę bo dzisiaj już siły do tego nie mam :mad2: :mad2:

Byłem już w warsztacie w którym robię samochody od jakiegoś czasu i mechanik mówił ze to raczej upg ale pewnośi nigdy nie ma. Dopiero po rozebraniu :mad2:

 

A tak sobie myślę że jak była by to upg lub głowica to jakiś spadek mocy był by ? lub jakieś inne objawy... np. problemy z odpalaniem bo u mnie nie ma żadnych takich problemów, spadku mocy też nie odczułem

Opublikowano
wymień korek najpierw bo to jest ważny element w naszych beemkach! Korek ORI w ASO kosztuje coś koło 50-60 zyla o ile się nie mylę więc warto zacząć od tego... Korek jest tak zrobiony że jeżeli ciśnienie przekroczy dopuszczalne to on wtedy upuszcza i jest git... Jeżeli się już wysłużył to on może być przyczyną twardego węża; a twardy wąż też w końcu ci nabroi w silniku- albo gdzieś na trasie ci wywali cały płyn i wtedy będzie zmartwienie, albo ci jakąś uszczelkę jeszcze przedmucha! Co do kopcenia to przede wszystkim musisz dobrze zdiagnozować kolor dymu i jego gęstość. Wiadomo że zima tuż tuż, a przy tych temperaturach z reguły z rury nam sie kopci. Jeżeli byłby to płyn chłodniczy to dym jest wtedy bardzo zawiesisty, prawie stoi w powietrzu, i jest mega biały. Ale jeżeli wywalało by ci płyn do silnika w takich ilościach to na pewno podczas postoju czułbyś jak silnik się dusi!
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano
Co do tego kopcenie to w sumie myślę że to od temperatury bo widać że dużo aut tak kopci jak mój. A z tym ubytkiem to kongo :mad2: Jak twardy wąż to płynu mało, jak odkręcę korek po zgaszeniu samochodu to płyn idzie do góry, troche ostygnie auto i płynu już mniej i tak w kółko. Może wcześniej nie zauważyłem że twardy wąż tylko zobaczyłem że troche mało i dolałem
Opublikowano
http://img526.imageshack.us/img526/5577/c210143936.jpg Chodzi o ten korek na czerwono

To on służy do odpowietrzania tylko jak odkręcisz korek od chłodnicy nie gazuj za bardzo bo wszystko pozalewasz :D

A spróbuj zobaczyć i postaraj odpowietrzyć przez ten korek jak przestanie lecieć powietrze to zakręć i poczekaj aż znów będzie twardy i odkręć znowu układ wtedy wyjdzie ,że sam się zapowietrza to już będzie o czymś świadczyć

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
ok, na wolnych obrotach mam poczekac aż stwardnieje ? Czy mogę pojezdzić ? Jutr będę patrzył i dam znać co dalej, dzisiaj już nie schodzę do niego bo jeszcze nie usnę :mrgreen: :duh:
Opublikowano
ok, na wolnych obrotach mam poczekac aż stwardnieje ? Czy mogę pojezdzić ? Jutr będę patrzył i dam znać co dalej, dzisiaj już nie schodzę do niego bo jeszcze nie usnę :mrgreen: :duh:

HA HA HA i tak chyba nie będziesz spał spróbuj co radzę i zobaczymy powodzenia :D

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
http://img526.imageshack.us/img526/5577/c210143936.jpg Chodzi o ten korek na czerwono

To on służy do odpowietrzania tylko jak odkręcisz korek od chłodnicy nie gazuj za bardzo bo wszystko pozalewasz :D

A spróbuj zobaczyć i postaraj odpowietrzyć przez ten korek jak przestanie lecieć powietrze to zakręć i poczekaj aż znów będzie twardy i odkręć znowu układ wtedy wyjdzie ,że sam się zapowietrza to już będzie o czymś świadczyć

 

Więc tak, odpaliłem auto, przejechałem się z 10km aby dobrze nagrzać, wąż stwardniał ale tak w normie jak powinien - nie jak kamień że nie da rady ścisnąć, odkręciłem ten korek i się nic nie przelewa z niego. Zastanawia mnie jeszcze jedno - wąż przy tym korku jest wtedy ciepły, a dzisiaj jak zobaczyłem to ten sam wąż tylko że przed termostatem zimny. Tak powinno być czy jak ? Wybaczcie że zadaje takie głupie pytania ale bmw się dopiero uczę, tu jest inaczej niż w moich poprzednich samochodach :mrgreen:

I co dalej ? głowica, upg, źle odpowietrzony układ ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.