Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 311
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Udało mi się w końcu sprawdzić temp. Na początek trasa ok. 60km w dwie strony. Auto szybko złapało okolice 90 no i jadąc dalej temperatura utrzymywała się w okolicach 92-96. Przy większych prędkościach czy z górki potrafiło spaść do 90, raz przy mocniejszym wdepnięciu wskazało 97. Temp. zewnętrzna ok. 18 stopni.

Tego samego dnia ok. 15 pojechałem w miasto po żonę do pracy. Korki, duży ruch i temperatura cały czas oscylowała wokół 92-96. W korku przy podjeżdżaniu co chwilę 97.

Wieczorem przy niewielkim ruchu ulicznym, normalnej jeździe bez ciśnięcia temp utrzymywała się w okolicach 92-94. Na zewnątrz ok 14 stopni. We wszystkich przypadkach jechałem bez klimy.

No i pytanie - czy te wartości nie są trochę za duże ? Jak czytam to wszyscy mają raczej odwrotny problem, a po wymianie termostatów mają raczej równo 90 na silniku. Podobno wiatrak włącza się przy 97-98 stopniach. Powinienem szukać przyczyny ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie jest w granicach 86-92 przewaznie 86,wydaje mi sie ze troszeczke za duzo ale moze to czujnik byc rypniety,niech sie wypowiedza znawcy
Opublikowano
No i pytanie - czy te wartości nie są trochę za duże ?

Mam dokładnei takie same wskazania temperatury u siebie, przy podobnych testach.

 

Gdzieś czytałem, że silniki N47 mają wyższą temperaturę roboczą od poprzednich generacji.

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano

Jesteś pewien ? Bo dużo tutaj osób które po wymianach termostatów mają po rozgrzaniu równo 90. 96-97 to już prawie 10% więcej, dlatego daje mi to do myślenia. Gdybym miał max. 92-94 to bym się nie przejmował.

Spróbuje dziś trochę z klimą pojeździć, zobaczę ile pokaże. Teoretycznie temperatura powinna spaść, przy klimie bezwarunkowo startuje wentylator. Może wystarczy odpowietrzyć układ, czy przedmuchać chłodnicę ?

Wiadomo, diesel lubi ciepło, ale żeby nie przedobrzyć....

Opublikowano

Dzwoniłem do ASO i wg. nich póki nie zaświeci się kontrolka temp. silnika to wszystko jest ok :8)

Można było się tego spodziewać...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Po wymienia termostatu mam temp. w okolicach 75-82 st.C. temp zew. +5 st. C. (wcześniej poniżej 50st.C.)

Do 60 st. C. dochodzi błyskawicznie (około 3 km - 4 km), później trochę wolniej (kolejne 4 km). Oczywiście wszystko zależne od stylu jazdy:)

Wymieniłem termostat główny - podobno jest jeszcze jakiś drugi (tak czytałem).

To czy moje wskazania sa dobre nie wiem. Z chęcia posłucham Waszyh opinii.

Opublikowano
To jak myślisz w czym jest problem, termostat był oryginalny. Może ten drugi powinieniem też wymienić, ale mechanik który mi wymieniał, nie wiedział o jego istnieniu. Czytałem, że w moim modelu są dwa termostaty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wymienia termostatu mam temp. w okolicach 75-82 st.C. temp zew. +5 st. C. (wcześniej poniżej 50st.C.)

Do 60 st. C. dochodzi błyskawicznie (około 3 km - 4 km), później trochę wolniej (kolejne 4 km). Oczywiście wszystko zależne od stylu jazdy:)

Wymieniłem termostat główny - podobno jest jeszcze jakiś drugi (tak czytałem).

To czy moje wskazania sa dobre nie wiem. Z chęcia posłucham Waszyh opinii.

 

Mam niemal identycznie. :wink:

wott, daj namiary proszę, gdzie zamawiałeś termostat? Chętnie taki sobie założę.

Mam wrażenie, że mój termostat co raz gorzej się spisuje. Za szybko się otwiera.

A może czas już na termostat od chłodnicy zaworu EGR? :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
wymiencie oba termostaty, wczoraj bylem w serwisie na wymianie termastatu egr, wczesniej piec dogrzewal sie do 90*C tylko jak bylo wiecej niz 10*C ale potrzebowal ze 40 min jazdy, teraz 6km i juz jest 88-91*C i temperatura nie spada jak to mialo miejsce wczesniej. Termostat egr kupilem w serwisie 138zl.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Thermostaty kupuje sie w ASO.

 

 

Termostat OEM kupowałem tu: http://www.czescidobmw.pl/

W IRL za te pieniądze nie kupię termostatu OEM. Opłaci mi się zamawiać niektóre części z PL.

Jak to mówią: "Oszczędzają bogaci i nam też się opłaci". :D

Całe szczęście, że termostat chłodnicy EGR'a, jest łatwy w wymianie. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Od którego roku stosowany jest termostaty EGR w E87 (118d). Czy we wszystkich modelach (nawet jeśli nie mam filtra cząstek stałych)?

Wymieniając swój, mechanik powiedział, że u mnie jest tylko jeden. Nie było to ASO - ale gość się zna.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak łatwo się wymienia ten od EGRa to może ktoś się pokusi o jakieś DIY? Jeśli jest to do wykonania w domu to chętnie bym sam to wykonał. Mam temp. w okolicach 80*C. Ktoś pisał, że miał ~60*C, wymienił główny i temp. skoczyła mu właśnie do 80*C, wymienił od EGR i w końcu miał upragnione 90*C. Ja dlatego chcę zacząć od EGRu. Wioletta, sam wymieniałeś?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Glowny tez wymienisz ale jest wiecej zabawy,przedewszytskim termostay bmw sa do bani sa wadliwe i krotko wytrzymuja poprostu takie sa :mad2:

niektorzy nawet co rok wymieniaja je ,poczytaj w seri 3 albo na sporcie ,nie wiem czy tam nie ma foto story !!Jak juz wymienasz wymien dwa, ja odpukac mam rok spokoj zobaczymy czy druga zime wytrzymaja (kupione w aso )

Opublikowano
Od którego roku stosowany jest termostaty EGR w E87 (118d). Czy we wszystkich modelach (nawet jeśli nie mam filtra cząstek stałych)?

Wymieniając swój, mechanik powiedział, że u mnie jest tylko jeden. Nie było to ASO - ale gość się zna.

Raczej od poczatku produkcji, mam 118D z 2005 bez DPFa. Chyba teraz kazdy diesel ma EGR

Opublikowano
no to jak, ktoś wrzuci fotostory jak termostat EGR można szybko i łatwo wymienić?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

no i jestem po wymianie termostatu EGR, w aucie był zamontowany jeszcze oryginalny. Niestety po wymianie nie zmieniło się za wiele, oby nie powiedzieć, że nic.

Tak więc czeka mnie wymiana głównego termostatu

Opublikowano
tyle razy jest pisane wyminic dwa naraz :mad2:

easy easy, wiem to też, ale nie miałem czasu na dłuższy temat dziś więc, muszę znaleźć inny termin na drugi termostat :D

Opublikowano
Wymieniłem dwa od razu. Zmiana jest- jak dojdzie do 89 stopni to trzyma. Oczywiście przy temperaturze -10 gdy jedzie się dłuższy odcinek przez miasto (światła, korki) temperatura potrafi spaść o kilka stopni - ale chwila jazdy z obciążeniem silnika i znowu wraca do 89. Przed wymianą miałem 80 - przy szybszej jeździe na niemieckiej autostradzie potrafiło dojść do 84 - ale to było chwilowe. Nie potrafię określić czy zmianie uległo spalanie - mamy teraz warunki dosyć trudne - inaczej też się jeździ.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Po kupnie zauważyłem, że silnik w mojej 118d z 2005 nie dogrzewał się:

Przy ok -5 w trasie osiągał zawrotne 70 stopni (mierzone na odcinku 5km - 15min miasto i 20km trasy przy prędkości 110km/h) na postoju temp spadała do 65 stopni.

Poniżej -10 na podwórku silnik nie nagrzewał się więcej niż 55 stopni (trasa Białystok Warszawa Białystok).

Spalanie w tym czasie wg wskazań komputera średnio 6,8 trasa 12 miasto.

 

Szybka lektura forum i padło na termostat.

 

Człowiek uczy się na błędach więc zacząłem od wymiany głównego

(trudniej się do niego dostać niż do EGR i potrzebne jest naczynie na płyn chłodniczy lub nowy płyn)

nie pomogło :x

Winowajcą okazał się termostat EGR który można było sprawdzić podczas wymiany głównego czego nie zrobiłem :mad2:

Przy wymianie termostatu EGR praktycznie nie trzeba dolewać ani łapać płynu.

 

Diagnoza termostatu, jak tu wcześniej ktoś pisał polega na wykręceniu go i sprawdzeniu przepływu powietrza dmuchając w niego ustami.

Jeśli nie ma żadnych oporów podczas dmuchania w termostat (powietrze przepływa swobodnie) termostat kwalifikuje się do wymiany. W sprawnym termostacie ciężko jest zarówno dmuchnąć jak i zassać powietrze.

 

Teraz auto ma oba nowe termostaty (główny Gates koszt ok 150PLN i EGR oryginał z ASO - Behr koszt ok 150PLN) i w końcu osiąga bez problemu 89stopni, przy temp zewnętrznej +4 ale pewnie i na ujemnych temperaturach nie będzie miał z tym problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.