Skocz do zawartości

[E87] Temperatura silnika DIESEL - 118d/120d


bl120d

Rekomendowane odpowiedzi

Cały czas zastanawiam się, czy wymieniać termostaty w mojej jedynce.

Silnik szybko dobija do 80* jednak nigdy nie przekracza 81, a czasami schodzi do 78*. Warto zmieniać?

Oczywiście gdy było -15 to silnik miał 79*, dziś przy 4* miałem 80.

Jakieś sugestie?

 

elo, przy ostatnich ostrych mrozach na odcinku ~9 km do pracy nawet do 70 stopni mi nie dobijała (ba było lekko ponad 60) ale na dłuższym odcinku dogrzewała się już bez problemu, wstrzymaj się z wymianą takie jest moje zdanie chyba że, ... tak jak napisał szatyn z Wrocławia :mrgreen: masz za gruby portfel wymieniaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 311
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie przy -10*max 80*,teraz przy plus 10* max 82*,wiec ujemna temp. nie ma takiego wplywu a jezdze odcinki po 100km z czego 80km to autostrada wiec musialby sie dogrzac,a skoro tak nie jest to termostat głowny do wymiany tak?Doadam ze do 75* dochodzi szybko 4-5km zanim wjade na autostrade tylko ze potem to juz max 80* w porywach 82* ale ta temp. trzyma sie ,skacze o 2-3 stopnie :mad2: .Czyli głowny termostat tak?dodam ze padła tez dodtkowa pompa wody-ale to ponoc nie ma wplywu na dogrzanie motoru....
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ah te dodatkowe pompy wody :mad2:

zmien egr na poczatek,jak masz kase to od razu dwa i przy okazji plyn ,wyczysc chlodniczke spalin,dolot,ic i bedzie tak :cool2: na lato

koledze sprawdzałem i tez pompa padła ale ponoc mozna je prosto regenerowac :cool2:

termostaty to tez makabra :duh: ale bede wymienial bo co zrobic....

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u mechanika w związku z niedogrzewaniem pieca. Po podłączeniu do kompa gość zdiagnozował jakiś problem z EGR (ale może nie trzeba go będzie wymieniać) oraz stwierdził, że turbo ma trochę za niskie ciśnienie. Na zbyt niską temperaturę zalecił wymianę termostatu głównego (EGR może przywróci do życia, podobno mógł się zawiesić), a na ciśnienie wymianę odmy.

Mógłby ktoś to dla mnie skomentować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytanie dot temperatury N47

samochód się szybko nagrzewa, tak jak powinien, podczas jazdy trzyma 87-89 stopni

natomiast czasem, ale gdy wjedzie się w korek temperatura wzrasta do 92-96 nawet 97 stopni

następnie jak już się jedzie na trasie to wszystko wraca do normy

nowy płyn, dobrze odpowietrzony

czy może pompa wody czy może termostat? płynu nie ubywa nic

może ta żaluzja lub wentylator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 105 wg ASO jest w normie. W tej sytuacji jeśli mOzna mówić o ew problemie to albo żaluzje albo wentylator.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat, trzyma teraz ok 90. Czasem do 93 dojdzie czasem spadnie do 87. Spalanie w trasie w trybie eko wyszło 4,3 litra, ale teren trudny, pagorkowaty. W każdym razie zauważalnie spadło spalanie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniłem termostat, trzyma teraz ok 90. Czasem do 93 dojdzie czasem spadnie do 87. Spalanie w trasie w trybie eko wyszło 4,3 litra, ale teren trudny, pagorkowaty. W każdym razie zauważalnie spadło spalanie.

 

to chyba z gorki jechales przy tym spalaniu :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 105 wg ASO jest w normie. W tej sytuacji jeśli mOzna mówić o ew problemie to albo żaluzje albo wentylator.

 

wentylator się załącza, sprawdzałem dzisiaj w garażu

obstawiam żaluzję.. chyba powinna się otworzyć w garażu, w którym jest 9-10 st i silnik był nagrzany do tego stopnia, że załączył się wentylator na postoju 95-97 st

no nic trzeba na razie obserwować

na kompie nie wykryło w serwisie nic z żaluzją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Ja zacząlem od wymiany termostatu EGR i auto w trakcie jazdy osiagało dalej ok 80*,ale juz stojac w korku nawet 94*,no cóz wymieniłem termostat główny i dodatkowa pompe wody zarazem (bo tez byla padnieta-bład A6D1)i teraz juz jest ok tzn. temperatura waha sie 89-91* wiec jest elegancko :D

Na termostaty rok gwarancji wiec moze wytrzymia-dodam ze zakupilem oba originał BMW

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zepsute termostaty (lub jeden z nich) skutkują błędami, które pokaże interfejs diagnostyczny?

Nie u mnie nie bylo bledów poza za niską temperatura silnika,poza tym to termostaty nie posiadaja elektrycznego podlaczenia wiec bledów nie bedzie-chyba ze termostat posiada elektryke-moje nie posiadaja

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam,

:? u mnie też nie łapie temperatury 82-83 stopnie to max nieważne czy trasa czy miasto , zamierzam wymienić 2 termostaty mam nadzieje że pomoże.

 

Ale co jest nie tak z temp 82 stopni? Moje auto od nowości uzyskuje taką temp. cieczy przy spokojnej jeździe i jeżeli tylko przy takiej temp cieczy olej osiąga właściwe temperatury to wszystko jest ok. Weźcie też pod uwagę, że silniki wysokoprężne nie generują takich temp. jak silniki o zapłonie iskrowym. Jak weźmiecie dla porównania jakiś nowy model BMW z wskaźnikiem cieczy ze strzałką, to stoi ona na 90 stopniach i jak pojeździcie z podpiętym kompem to zobaczycie, że są wahania temp. płynu w zakresie np 75-100 a wskazówka pokazuje ciągle taką samą wartość. Tak samo jest np w Audi/VW. U mnie w 123d przy 82 dla cieczy olej ma ok 90 dopiero jak zaczynam mega gonić auto to ciecz rośnie do okolicy 90 a olej do 110 i takie temp. są jak najbardziej właściwe wg. wytycznych serwisowych dla tych silników. Dla porównania przytoczę inne auto, innej marki, benzyna 2.0TSI EA888, wskaźnik cieczy na desce pokazuje 90st, olej jest wyświetlany cyfrowo i waha się w zakresie 90-115 w zależności od sposobu jazdy, jednak z podpiętym kompem jak jeżdżę, to widać że przy temp oleju 90 ciecz ma 80-85 a przy 115 dla oleju ciecz dochodzi do 100st, przy czym wskaźnik "analogowy" dalej przez cały czas pokazuje 90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ty bierzesz temp oleju? Ja tez myślałem ze 82 (chyba od nowosci )jest ok. O "dziwo" po wymianie termostatu trzyma teraz 90 bez gonienia. Temp zalaczania dużego obiegu przy sprawnym termostacie to 88C.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trochę mi brakuje tego wskażnika temperatury na desce, ale to pewnie kwestia nawyku. :wink:

 

Tak mi się przypomniało, że kilka lat temu kolega zatarł silnik w swojej Toyocie Avensis, bo wskażnik nie zadziałał właściwie. Nawet jak para wodna zaczęła się wydobywać spod maski.

No, ale kto by tam w starej Toyocie pamiętał o profilaktycznej wymianie termostatu... :lol:

Jak by nie było, silnik jest najdroższą częścią samochodu i należy trzymać rękę na pulsie. W końcu czujnik, wskażnik, czy termostat majątku nie kosztują.

Wiem, wiem, nowe też potrafi zawieść, ale...na szczęście już w naszych "jedynkach" mamy możliwość obserwować dokładniesze wskazania temperatury i wcześniej reagować. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu raczej na pewno przegrzania nie przegapimy. Niestety niedogrzanie tak. Teoretycznie powinno to być wychwycone przy przeglądach. Info o temp. jest zapisywane w kluczyku i wyświetlane u doradcy. Niestety doradcy to olewają.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ty bierzesz temp oleju? Ja tez myślałem ze 82 (chyba od nowosci )jest ok. O "dziwo" po wymianie termostatu trzyma teraz 90 bez gonienia. Temp zalaczania dużego obiegu przy sprawnym termostacie to 88C.

 

Z wskaźnika akcesoryjnego. Nie wiem czy olej można też wyświetlić w ukrytych funkcjach jak ciecz. A tak z ciekawości przy temp. zew. na poziomie 10st. ile czasu zajmuje Twojemu 123d przy spokojnej jeździe, żeby dobić do tych +80st. wg wskazań komputera pokładowego? Chodzi mi tu bardziej o dystans w km niż czas? U mnie w okresie wakacyjnym wystarczą 4-5 km spokojnej jazdy, w zimie zajmowało to +/- 8-10km. Dodam, że podczas rozgrzewania staram się nie przekraczać 3k rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu raczej na pewno przegrzania nie przegapimy. Niestety niedogrzanie tak. Teoretycznie powinno to być wychwycone przy przeglądach. Info o temp. jest zapisywane w kluczyku i wyświetlane u doradcy. Niestety doradcy to olewają.

to sobie kup interfejs i sprawdzaj :mrgreen:

albo w ukrytym menu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu raczej na pewno przegrzania nie przegapimy. Niestety niedogrzanie tak. Teoretycznie powinno to być wychwycone przy przeglądach. Info o temp. jest zapisywane w kluczyku i wyświetlane u doradcy. Niestety doradcy to olewają.

to sobie kup interfejs i sprawdzaj :mrgreen:

albo w ukrytym menu :lol:

 

Ja sobie kupiłem tgIII i wskazania temperatury mam wyświetlane na bierząco.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.