Skocz do zawartości

[E87] Temperatura silnika DIESEL - 118d/120d


bl120d

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, rzućcie proszę okiem na wyniki odczytane z ukrytego menu KTMP-MOM (kanał 7).

Silnik M47N2, 118d, rocznik 2005, fabrycznie brak DPF, brak ozdobnej końcówki wydechu ( :lol:).

Temperatura zewnętrzna (2-3 stopnie na plusie.


0 km: 12*C

2,7 km: 49*C

11 km: 76*C

25 km: 84*C


to wszystko cały czas w trasie, lekka jazda 70-100 km/h.

Potem około 8 km miasta, jakieś skrzyżowania, trochę korka.


33 km: 86*C i tyle.


Spalanie w samym mieście nigdy nie zmierzone, bo tak nie jeżdżę.

Od kilku ostatnich miesięcy 25% miasto (rano skrzyżowania, korki, niepłynna jazda typu start-stop, po południu czasem mega korki, niepłynna jazda), 75% trasa (jazda raczej spokojna 80-100 km/h, czasem wyprzedzanie). Dojazdy do pracy, to taki tryb- 33 km w jedną stronę. W tych warunkach wyniki spalania, to jakieś 5,57, 5,58, 5,97, 5,67, 5,72, 5,9. Klima zawsze włączona 100%. Wcześniej jak żona jeździła po mieście na ultra krótkich dystansach typu 1-2 km do pracy, to spalanie na kompie pokazywało grubo ponad 10.


Wyraźcie swą opinię, czy się tym termostatom przyglądać, czy je olać?


Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 311
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie 4 pozycja po 10-12km ma 87 C z tym ze mam trochę modyfikacji przeprowadzonych.

Większa wydajniejsza pompę wody i inny typ termostatu niż oryginał.

A w jakim stanie masz płyn?

U mnie rekord spalania zima przy -5,auto zaladowane na max z 2 kompletami nart na trasie do Zakopanego przez Warszawę Radom Kielce Kraków to 6.5l ON zimowego arktycznego ze statoil.

Opony zimowe ROF z gwiazdka czyli bardzo ciężkie wagowo.

Podejrzewam ze bez ładunku latem może by spalił mniej.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie 4 pozycja po 10-12km ma 87 C z tym ze mam trochę modyfikacji przeprowadzonych.

Większa wydajniejsza pompę wody i inny typ termostatu niż oryginał.

A w jakim stanie masz płyn?

U mnie rekord spalania zima przy -5,auto zaladowane na max z 2 kompletami nart na trasie do Zakopanego przez Warszawę Radom Kielce Kraków to 6.5l ON zimowego arktycznego ze statoil.

Opony zimowe ROF z gwiazdka czyli bardzo ciężkie wagowo.

Podejrzewam ze bez ładunku latem może by spalił mniej.

6.5 z kompa czy liczone przy dystrybutorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczone przy dystrybutorze pod korek do pełna i z faktur za paliwo.

Nic mniej nie wyszło niż 6.5L.

Wiało solidnie i używalem czasem klimatyzacji.



Koltin paparuchu poszedł do szopy robic passata czwartej generacji :norty:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
witam wszystkich bmw 118d 2005 z dpf wymieniłem głowny termostat na oryginał bmw i płyn chłodniczy przed wymianą 56 st i po wymianie też około 50 st po przejechaniu 15 kilometrów. wymieniać od egr ? czy to ma jakiś związek jeśli mam egra zaślepionego sterownik świec miałem zepsuty i naprawiłem narazie działa silnik równo pracuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W jaki sposób masz zaślepiony egr? Wyjmij termostat egr i dmuchnij w niego, jak przepuszcza jak słomka to do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla potomnych:

Tak wyglada Behr zakupiony w sklepie. Made in Italy. Zakupiony w sklepie stacjonarnym, koszt: 127zł.

8625e3322a3f358em.jpg fc670d8fd400272am.jpg 1d3f4c6442be0b8cm.jpg 344101bf57496578m.jpg


Tak wygląda wymontowany z auta oryginał. Data produkcji 25.09.09.

1464150cd436dcafm.jpg 5a3b07e1e674e4f9m.jpg b0ecf743e9245c6em.jpg


Porównanie obu. Po lewej oryginał, po prawej Behr

dbb0e17455bc4924m.jpg a191a31754fb2705m.jpg


Wniosek. Po oglądnięciu obu naraz, moim zdaniem różnią się tylko napisami. Jeden ma, drugi nie.

Do nowego Behr dołączona była uszczelka która okazała się ok 1cm za długa. Zostawiłem starą.

611a2face7c939ccm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mały update co do spalania w 118d :8)

Jechałem ostatnio na trasie 550km 118d na paliwie dynamic z lotosu przy prędkości 130-140 km i auto spaliło średnio 5.9litra.

Termostat behr do n47 nie jest wadliwy wiec jego wymiana mija sie z celem.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli ze termostaty behr do m47 padały jeden po drugim a te do n47 były sprawne i przypadkiem mógł byc tylko do wymiany.

Sprawdź w garnku jak pracuje ten ktory wymieniłeś.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie, mam problem.


Jakiś czas temu byłem u mechanika wymienić świece żarowe. Dodatkowo Poinformował mnie również ze do wymiany jest przekaźnik świec oraz w komputerze pokazuje błąd czujnika temp spalania paliwa, jednakże jako ze działa to olalem temat. Zainteresowałem się ostatnio tematem temperatury silnika. Na odpalonym silniku przy obecnych temperaturach minusowych - 5 czekając 30 minut na parkingu silnik osiągnął zawrotne 40 stopni. Dziś robiłem dłuższa trasę, temp z rana -19 stopni, po przejechaniu 200 km w tym około 100 km ponad 160 km/h pokazuje temperaturę 72 stopni,


Dopiero po kolejnych 200 km piłowaniu po 200km/h na autostradzie pokazało

88 stopni


Zasadnicze pytanie, czy oba tematy się łącza? Jeśli tak to skupić się na wymianie termostatów? Czy to może czujnik? Z tego co udało mi się tu wyczytać niska temp silnika mogła wykończyć świece, przekaźnik i czujnik temp paliwa. Jednakże czy w takim razie to termostat czy czujnik? Przy tych temperaturach aż tak nie trzyma ciepła silnik. No i jaki mniej więcej jest koszt wymiany termostatu w pierwszym lepszym warsztacie.


Samochód: e87 120d 177km fabryka, jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie była mapa i intercooler na 197 km zrobione

Jeżeli wymiana to ASO robią to taniej niż typowy mechanik? Z tego co widziałem ceny nie są zawrotne.


No i co do samych termostatów to rozumiem mahle - behr najlepiej


Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.