Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy czy możecie sprawdzic u siebie w ukrytym menu jaką temperaure cieczy macie przed uruchomieniem po dłuzszym postoju(np po nocce)? Czy pokrywa się temperaturą na zewnatrz?

 

 

W garażu mam ~10C po nocy silnik miał 14C

  • Odpowiedzi 311
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj wymienilem termostat glowny a od egr kilka dni wczesniej ,dzisiaj jak rano odpalilem (auto stalo na dworze temp naplusie byla )auto zagrzalo sie po przejechaniu 10km i trzyma od 88 do 90!Wyczyscilem rowniez chlodniczke spalin ,byla dosyc czysta ,przy okazji rowniez ic caly dolot oraz rowniez nowe uszczelki na zlaczal ,zostala mi jeszcze jedna przy turbine nie mieli w aso!zauwazylem ze bardziej delikatniej chodzi na zimnym silniku :cool2: jutro napisze jak ze spalaniem bo 200km zrobie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
miasto jechalem wolno krecilem go do 2500 tys obr predkosc do 100km/h,jutro jade rano o 5 to powiem Ci znow po ilu km osiagnie temp 90 ,jesli wogole osiagnie :norty:
Opublikowano
U mnie na bank coś z termostatami. Zmienię dwa w piątek. Auto stało na zewnątrz 2h, wsiadłem temp ładnie rosła cały czas, po 3-4km było już 78 st, po przejechaniu kolejnych 4km dalej 78. Zatrzymuje się na tym i tyle. Zresztą jak ostatnio jeździłem prawie godzinę też było 78, więc wydaje mi się, że ze sprawnymi termostatami 90 st da się osiągnąć szybciej niż pół godzinki. Okaże się po wymianie. Dam znać jak będzie u mnie :)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

Po wymianie termostatów. Faktycznie jest teraz dobrze. Po 3-4km już miałem temperaturę 89-90st. Silnik nie był pewnie schłodzony do końca, bo startowałem z 60st (robiłem serwis wymianę oleju, płynu chłodniczego itd. i pewnie skończyli na krótko przed odbiorem auta).

 

Jeszcze mam pytanie, bo ktoś pisał, że też ostatnio wymieniał płyn chłodniczy. U mnie niby weszło 3 litry koncentratu + 3 litry wody destylowanej czyli razem 6litrów. Do układu wchodzi w sumie 7.8litra, ale wiadomo, że całości się nie spuści. Tylko trochę dużo zostało w układzie, bo jakieś 1.8 litra. To normalne, też tak mieliście przy wymianie???

 

 

Dzięki za ten wątek :)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Witam. Pare dni temu zakupilem 1er i problem mam z uruchomieniem ukrytych funkcji obd. Wkladam pilota trzymam przycisk reste kilometorw nawet 60sek i na liczniku nic sie nie zmienia ( caly czas jest przebieg auta i 000km ) . Pomoze ktos ? Druga sprawa to gdzie w tym aucie sa bezpieczniki ? W e39 mialem w schowku ( przekrcalem guzik i pokazywaly sie bezpieczniki )
Opublikowano
Też są w schowku. Jest taka klapka po prawej stronie. Co do ukrytych funkcji to postępowałem zgodnie z tym co tutaj ludzie pisali i mi się udało.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie jaką temp macie podczas dużych mrozów (-15) jak szybko auto powinno osiągnąć optymalną temp cieczy chłodzącej przy tak niskiej temp. Dodam że auto stoi cały czas na zewnątrz
Opublikowano

witam,

 

dzisiaj jadąc do pracy ( ok 40 km) auto nie osiągnęło magicznego pułapu 90 stopni.

Jadąc rano przy temp -17 st po przejechaniu 40 km auto miało temp ok 75-80 st.

Zauważyłem, że przy każdym postoju lub hamowaniu biegami auto momentalnie traciło temp o kilka stopni.

Po przejechaniu 40 km sprawdziłem które rurki się grzeją:

i wydaje mi sie że rurka po stronie pasażera (doprowadzająca płyn do chłodnicy) jest zimna (nawet bardzo) podobnie zresztą jak chłodnica natomiast zbiornik wyrównawczy i rurki będące w jego okolicy są ciepłe !

 

czy to może oznaczać że termostat egr jast uszkodzony natomiast główny (skoro rurka doprowadzająca płyn z silnika do chłodnicy jest zimna) jest sprawny ..bo na to wygląda że sie nie otwiera ???

 

Natomiast wracając z pracy do domu ..trasa ta sama.... auto osiągneło 90 stopni ....ale po zjeździe z autostrady temp momentalnie spadła ...a po zatrzymaniu nawet ponizej 70 stopni ....i znów chłodnica i rurka doprowadzająca ciecz ...bardzo zimna

 

 

Co sądzicie o tym Panowie :)

 

jak znajdę chwilkę to sprawdzę termostat egr według zaleceń:

1. Na zimnym silniku ( chłodny wystarczy ) ściągamy osłonę silnika

2. Na termostacie EGR umieszczony jest odpowietrznik, który odkręcamy

3. Ściskamy gumową rurę od chłodnicy z prawej u dołu (patrząc od strony silnika)

 

Jeśli pompuje się płyn znaczy termostat otwarty , znaczy zepsuty

Opublikowano
Witam, na pewno jest coś nie tak, jakiś czas temu wymienialem głowny termostat (możesz przeczytać o tym we wcześniejszych postach). Mieszkam w okolicach Karpacza, do pracy mam ok 9km, wczoraj temperatura wynosiła -15,5*C. Po przejechaniu tego odcinka mialem temperature 70*C, dodam tylko, ze praktycznie przez calą drogą mam lekko z górki, jak wracam do domu temperatura silnika oscyluje między 85-90*C (normalna jazda, bez znęcania się). Ostatnio dużo tez jeździłem do Wrocławia i tez sprawdzałem temperature na autostradzie, na 6 biegu przy 2000 obr/min, tempomat, temperatura caly czas byla stala 89*C, po wjechaniu w miasto nie spadła, a momentami wskakiwała nawet na 90-91*C.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzis jak wracalem ok 70km -20 temp w ukrytym menu 80st i tak jak pisano wyzej jak dalem na luz stanel spadal o kilka stopni,termosty i plyn wumienione z 2 miechy temu
Opublikowano

Ja bym się nie przejmował. Jak w lecie nie będzie trzymał to już problem ale nie teraz w takie mrozy.

Wiem że w benzynie zwykle jest zawsze 90 stopni i basta, też się przyzwyczaiłem do wskazówki co stoi idealnie 90 i ani drgnie.

Wiem że na małym obiegu płyn nie idzie przez chłodnicę i silnik powinien się nagrzać ale diesel ma wysoką sprawność tzn energia z procesu spalania paliwa w małym stopniu (w porównaniu do benzyny) idzie w temperaturę. A gdy silnik wydziela mało ciepła to szkoda żeby w dużym mrozie utrzymał 90 stopni.

 

W mojej czarnuli mam teraz ok 85 stopni na światłach (w korku) nawet mniej.

 

P.S. Ojciec ma opla, w korku ma nawet 67 stopni i nie idzie więcej.

Opublikowano

Ja też mam problemy z temp. silnika.

Na postoju tempera oscyluje między 67-70.

Zacznę tylko jeździć temp. rośnie 80-87 .

zatrzymam się i od razu spada ..

Jestem świeżo po wymianie 2 termostatów .

może jest jakaś metoda na odpowietrzanie ? wiem że są 3 zaworki do odpowietrzania.

Jak miałem e46 2.0 diesel to temp. miałem nie zależnie od mrozów jak się silnik rozgrzał to 90.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to sa te zjeba.. termostaty ,nic nie rob poczekaj do wiosny jesli bedzie tak samo musisz wymienic niesty te termostaty :duh:

no jak Ci wymienial mechanik napewno Ci odpowietrzyl

Opublikowano (edytowane)

Naprawdę każdy tak ma. ?

Objawy są takie jak by układ był zapowietrzony,. a w moim przypadku na pewno jest dobrze odpowietrzone.

Dzisiaj rano było -22c', po dojeździe do roboty temp. silnika 50-54 (a w -10c' temp. mam 70-76). tylko się zatrzymam czy to na światłach, czy gdziekolwiek silnik oczywiście jest włączony to temp. spada. :/. jadę normalnie to co jakiś czas z nawiewu zimnym wieje. Jak tylko zmienię styl jazdy na agresywny debil, gorąc bucha z nawiewu.

Tylko jak wyjadę na trasę 110kmh - ... to temp. silnika 90 stopni.

Jakieś pomysły?

 

aha ..... To wszystko dzieję się na dwóch NOWYCH oryginalnych termostatach !!!!!

Edytowane przez bartekotoja
Opublikowano

Wymieniałem 2 miechy temu obydwa termostaty, bo miałem temp koło 80st. Po wymianie 90st osiągałem po 3-4km w mieście.

Sprawdzę jak będzie teraz. Jutro lub pojutrze postaram się dać znać.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

Wczoraj i ja wymieniłem główny termostat. Przed wymianą max 73 st, teraz na trasie 89-90 st.

W mieście potrafi spaść do 80, na postoju nawet do 75.

Opublikowano
Wczoraj i ja wymieniłem główny termostat. Przed wymianą max 73 st, teraz na trasie 89-90 st.

W mieście potrafi spaść do 80, na postoju nawet do 75.

 

 

przy takich mrozach to normlane, mieszkam w gorach i jak zdjeżdzam z gorki na biegu to tez temperatura spada.

Opublikowano

U mnie po przejechaniu 6km, potem postój na 20 min z całkowitym wyłączeniem silnika (sprawy na poczcie zalatwiałem), dopiero potem włączyłem pokazywanie temp., przejechałem kolejne 6km i osiągnąłem 88 st (przy ruszaniu spod poczty miałem 65st), następnie postałem z 2 min przed garażem i spadło do 85 pewnie by dalej leciał w dół ale nie chciało mi się stać na mrozie ;)

Chyba u mnie ok skoro inni piszą , że przy takim mrozie potrafi temp spadać na postoju.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
U mnie po przejechaniu 6km, potem postój na 20 min z całkowitym wyłączeniem silnika (sprawy na poczcie zalatwiałem), dopiero potem włączyłem pokazywanie temp., przejechałem kolejne 6km i osiągnąłem 88 st (przy ruszaniu spod poczty miałem 65st), następnie postałem z 2 min przed garażem i spadło do 85 pewnie by dalej leciał w dół ale nie chciało mi się stać na mrozie ;)

Chyba u mnie ok skoro inni piszą , że przy takim mrozie potrafi temp spadać na postoju.

 

wiesz, może ta poczta tak podniosła temperaturę :wink:

 

wiem, ze było ale proszę napiszcie jeszcze raz prostymi słowy jak to sprawdzić. głupio się czuję, wyalienowana jakaś, całe forum już sprawdziło a ja nie wiem dalej co u mnie gra :norty:

Opublikowano
u mnie jak jechalem przy -27 mialem 75st :mad2:

 

To chyba nie tak źle? Ktos gdzieś pisał, że przy 75*C następuje już wypalanie DPFa, czyli temperatura jest w miare optymalna (biorąc pod uwage, że nasze 1 długo się nagrzewają i temp. na zewnątrz -27*C).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.