Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Temperatura silnika powinna zawsze oscylować w okolicach 90C . Jak to jest w przypadku BMW 120d ?

 

Niepokoi mnie iż jeździłem po mieście ok 40min a temp. była 70C maksymalnie 74C. (temp otoczenia 4C ale ona nie powinna wpływać na temp. pracy silnika).

Załączenia się wentylatora ? przy 97C ?

 

Wyczytałem, że temperatura otwarcia termostatu to 88C wiec silnik powinien mieć zawsze spokojnie ponad 85C...

 

Jaka wy macie temperaturę w swoich diesel'ach ?

 

Mowa o aucie PRZED liftingowym.

BMW 120d 163km

  • Odpowiedzi 311
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
typowy problem w dieslach BMW to padające niedomykające się termostaty. jeden mechanik zapewniał mnie, ze w BMW cieżko dogrzeć dobrze silnik, u mnie było 72-76 st, po wymianie dwóch termostatów (główny i EGRu), temperatura w okolicy 90 st. Polecam wszystkim wymiane, którzy mają niedogrzany silnik

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Jak sprawdzacie temperaturę silnika w 120d ? gdzieś to ukryte w menu pewnie jest... czy w wersjach poliftowych widać temp. ?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano (edytowane)

gdzie jest czujnik temp ?

 

moze on jest wadliwy ? auto grzeje w srodku mocno.

Edytowane przez bl120d
Opublikowano
Ponawiam pytanie "Czy jest gdzies ukryty czujnik w menu w 120 przed liftem? Bo szukalem i nie mohlem znalesc :)

 

 

viewtopic.php?f=73&t=57919&p=402491&hilit=ukryte+menu+e87#p402491

 

A w skrócie:

1. Włóż pilot (żeby działało radio)

2. Trzymaj 15sec przycisk kasowania kilometrów na liczniku - włączy się ukryte menu

3. Klikając znów kasownik kilometrów wejdź na pozycje 19. LOCK

4. Również kasownikiem kilometrów wpisz sumę liczb KOŃCOWYCH VIN'u czyli 7 ostatnich znakow . w moim przypadku jest to xx00329 czyli 14

5. Przejdź kasownikiem kilometrów na pozycję 7. To temperatury. Pierwsza wartość to temp. cieczy chłodzącej. Naciśnij START i możesz jechać i patrzeć na temperaturę

Opublikowano

Właśnie skończyłem wymieniać termostaty w moim 120d 163km. Wcześniej temperatura 68-73C. Po wymianie 88-90C

Termostaty z salonu BMW . 285pln zapłaciłem za dwa. [termostat główny (kompletny w obudowie i z uszczelką) i termostat EGR wraz z o-ring'iem]

Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat. Mam takie pytanko, byłem na kompie i podobno walnięty mam tylko główny termostat i dodatkową pompę wody (temp 74-77*C przy temp. zewn. -1*C). Czy ktoś potrafi powiedzieć kiedy ta dodatkowa pompa wody pracuje i w zasadzie po co ona jest?
Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat. Mam takie pytanko, byłem na kompie i podobno walnięty mam tylko główny termostat i dodatkową pompę wody (temp 74-77*C przy temp. zewn. -1*C). Czy ktoś potrafi powiedzieć kiedy ta dodatkowa pompa wody pracuje i w zasadzie po co ona jest?

i komputer Ci o tym wszystkim powiedział?

Opublikowano
Podobno tak, wiec chciałem się dowiedzieć jakie są objawy niesprawnej dodatkowej pompy wody. Temperaturę odczytałem z ukrytego menu i wynosiła max 77*C i na kompie tez był podobno taki odczyt ale dodatkowo pokazał, że uszkodzona jest dodatkowa pompa wody.
Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat. Mam takie pytanko, byłem na kompie i podobno walnięty mam tylko główny termostat i dodatkową pompę wody (temp 74-77*C przy temp. zewn. -1*C). Czy ktoś potrafi powiedzieć kiedy ta dodatkowa pompa wody pracuje i w zasadzie po co ona jest?

 

przycisk REST na panelu klimatyzacji i chodzi o odzyskiwanie ciepła silnika kiedy silnik jest wyłączony a Ty np siedzisz w aucie i czekasz na kogoś

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Dzięki! Dodatkowo pompka odpowiada za szybsze nagrzewanie się wnętrza, tzn. ona podaje szybciej ciepły płyn chłodniczy. To info z ASO. Koszt 530zł + robota.
Opublikowano
na razie nie, zapewniali mnie, że to nie jest element niezbędnej wymiany ale zainteresuje się tematem po "matki boskiej pieniężnej" bo w ciągu 3 tygodni zostawiłem u nich prawie 4 tys papieru (sprzęgło, dwumas, odma, płyn hamulcowy, odboje i osłony na przód, podłączenie kompa) i jeszcze w środę jadę na wymianę głównego termostatu 166zl + robota. Trochę mam dość ale takie życie. Tych dodatkowych pomp wody na Allegro jest dużo i pewnie tam poszukam czegoś. Poza tym w środku robi mi się ciepło dość szybko, po przejechaniu 500m klimatronik zwiększa obroty wiatraka więc źle nie jest ale jak włączę REST to ciepłe leci przez ok 3 min, a potem już coraz chłodniejsze.
Opublikowano

U mnie też jest podobny problem z temperaturą, nie dogrzewa do 90C. Chyba będę musiał wymienić termostat, ale to 166zł to jeszcze przyzwoicie. plus nowy płyn.

Znaczy w środku się robi od razu ciepło, grzeje też dobrze ale w tym menu pokazuje mi coś koło 70-75st. Może spalanie spadnie w zimie jak będzie lepiej dogrzany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzis wymienilem termostat egr ,troche bylo zamoty z jedna srubka :norty:

glownego tylko obejrzalem ,napewno od nowosci nie byl wymieniany srubki zasniedzile probowalem ruszyc jedna ale lipa,najpierw zamowie w aso nowe i chyba dam do mechanika ,b i dostep do niego tez nie bajka :duh:

Opublikowano
Kurde, nagle wszyscy mają problem z tym termostatem ? trochę wierzyć się nie chce :) ja wolę nie sprawdzać, w środku szybko się robi ciepło, pali tyle co zawsze ;)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano

A jak się kapnąłeś, że coś nie tak? po prostu w ukryte menu wszedłeś i temp. była niska ciągle? czy były jakieś objawy?

 

Długo jeździsz żeby stwierdzić, że nie da rady dojść do 90st C?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak weszlem i byla niska ,w miescie do 70 a w trsie do 50 schodzi ,zadnych objawow nie bylo dzis tylko udalo mi sie egr termostat wymienic ,jutro zobacze ile podniosl temp
Opublikowano
Ej to może ma tak być? nie wierzę , że każdemu padł termostat....bez jaj. Chyba , że ten czujnik źle pokazuje coś.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Opublikowano
Ej to może ma tak być? nie wierzę , że każdemu padł termostat....bez jaj. Chyba , że ten czujnik źle pokazuje coś.

 

 

Przeczytaj kolego wszystkie moje wypowiedzi w tym Temacie. Dodam jeszcze ze przed wymiana termostatów rura wyjścia wody z silnika była gorąca. Można było ja złapać i się grzać. Po wymianie termostatów rura jest bardziej gorąca i nie można jej długo utrzymać w dłoni...

Opublikowano

Przeczytałem, ale coś mi nie gra. Bo wychodzi na to, że każdy kto przeczytał te posty i sprawdził ma niesprawny termostat? taki dziwny zbieg okoliczności.

 

Może inaczej, czy ktoś ma w ok 90st (sprawdzał niedawno i nie wymieniał jeszcze termostatu) ?

 

Z ciekawości jutro spróbuje u siebie zobaczyć jak to jest, tylko ja jeżdzę 6-7km do pracy, wątpie żeby zdążył się nagrzać.

Na dłuższej trasie typu 50-100km powinno też osiągnąć 88-90 st?

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.