Skocz do zawartości

E39 Czy jest możliwe podniesienie zawieszenia w M-pakiecie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Moje pytanie brzmi "Czy jest możliwe podniesienie zawieszenia w M-pakiecie ?" Chodzi mi głównie o zwiększenie komfortu w czasie jazdy ponieważ każdy wie jakie są drogi w naszym kraju i niestety mamy też wysokie chodniki :( W grę wchodzi wymiana amortyzatorów i sprężyn z przodu z tyłu mam nivo znajomy wspominał że da się komputerowo trochę podnieść. Ktoś może coś takiego robił albo się dowiadywał czy jest coś możliwe.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
U siebie miałem niskie zawieszenie (choć nie dam sobie głowy uciąć, czy to był M-pakiet, czy jakieś chińskie kombinacje poprzedniego właściciela). Każdy krawężnik mój, każdy większy śpiący policjant też... Z przodu kupiłem dwa amory i sprężyny do nich + jakieś mocowania sprężyn, które z tego co miałem nie pasowały do standardowego zawieszenia. Tył w nivo można faktycznie regulować i to w dość dużym zakresie, więc z tyłu skończyło się na kompie. Od kilku miesięcy mam normalne zawieszenie i 16" fele - samochód wygląda ślicznie, nie szoruje po każdej nierówności terenu i na prawdę zyskał na komforcie jazdy.
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Co do m-pakietu i samego komfortu to ja nie mogę złego słowa powiedzieć, nawet biorąc pod uwagę nasze polskie drogi. Kupując auto z m-technikiem miałem duże obawy, ze będzie bieda z jazdą po dziurawych drogach ale przyznam, że to zawieszenie mnie dość mocno i pozytywnie zaskoczyło. Oczywiście na serii komfort będzie jeszcze większy ale mimo tego uwazam, że m-technik to doskonały kompromis między twardym jak taczka gwintem a kanapowo zestrojona serią. Wiadomym jest także, że przy m-techniku trzeba uważać na krawężniki itp bo faktycznie można zostawić trochę bebechów na tym ale to wszystko kwestia przyzwyczajenia się i nabrania pewnych nawyków. Ja teraz już automatycznie widząc trochę wyższy krawężnik nawet nie zastanawiam się czy się zmieści czy nie tylko nawijam i parkuję tyłem.

Co do podwyższenia zawiechy w przypadku m-technika to konieczna będzie wymiana amortyzatorów i sprężyn na seryjne. Reszta bebechów pewnie mogłaby zostać.

Ja w każdym razie nigdy nie zamieniłbym m-technika na serię.

Pzdr.

Opublikowano
o do podwyższenia zawiechy w przypadku m-technika to konieczna będzie wymiana amortyzatorów i sprężyn na seryjne

ja u siebie zmieniłem tylko amortyzatory na seryjne i auto delikatnie poszło do góry, zaraz ktoś napisze że bez wymiany sprężyn to niemożliwe, ale tak właśnie jest

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
ja u siebie zmieniłem tylko amortyzatory na seryjne i auto delikatnie poszło do góry, zaraz ktoś napisze że bez wymiany sprężyn to niemożliwe, ale tak właśnie jest

Można i tak - na skróty. Pytanie tylko: o ile skrócisz życie tych amortyzatorów bo tak niestety będzie gdyż amortyzator musi miec odpowiednią sprężynę, która jest dostosowana do charakterystyki pracy takiego seryjnego amortyzatora.

Oczywiście - dac to się da tak założyc ale żywotnośc takiego zestawu to już zupełnie inna historia...

Pzdr.

Opublikowano
ja u siebie zmieniłem tylko amortyzatory na seryjne i auto delikatnie poszło do góry, zaraz ktoś napisze że bez wymiany sprężyn to niemożliwe, ale tak właśnie jest

A niby dlaczego miało by być nie możliwe. Masz amortyzator o większym skoku, sprężyna go bardziej rozciągnie. Gdzie tu "nie możliwe"?

 

NCS'em i owszem ale tył jak jest "nivo". A to wiąże się z większym pochyłem w przód, więc....

Opublikowano
Masz amortyzator o większym skoku, sprężyna go bardziej rozciągnie

skoro seryjny amor ma wiekszy skok to czy sprężyna od Mtechnika nie jest krótsza?? I nie bedzie bardziej ściskać seryjnego amortyzatora??

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Masz amortyzator o większym skoku, sprężyna go bardziej rozciągnie. Gdzie tu "nie możliwe"?

Chyba coś przekręciłeś. Jeśli sprężyna od m-technika jest krótsza (a tak jest) i założysz seryjny amortyzator (jest trochę dłuższy od seryjnego) to takie zestawienie spowoduje, że amortyzator będzie bardziej ściśnięty/dobijany masą auta.

Pzdr.

Opublikowano

Chyba coś przekręciłeś. Jeśli sprężyna od m-technika jest krótsza (a tak jest) i założysz seryjny amortyzator (jest trochę dłuższy od seryjnego)

chyba miało być od "Mtechnikowego" tam w nawiasie :wink:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
No właśnie, seria jest dłuższa = dłuższy skok, a sprężyna jest krótsza ale ma inną charakterystykę ugięcia.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Szczerze powiedziawszy nie znam pełnej odpowiedzi na to pytanie.

Mam założone amortyzatory Monroe Reflex do zawieszenia zwykłego i poza tym, że jest bardziej twardo to nic się nie dzieje.Z tego co dowiedziałem się od kol. Manolito to Reflex jest przeznaczony do M-technik.Ale żeby podnieść auto do góry to trzeba założyć sprężyny od zwykłego i będzie gitara (tak mi się wydaje).

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jeszcze nie podjąłem decyzji o zmianie zawieszenia, na razie czerpie radość z jazdy :D niedawno kupiłem i przed kupnem jeździłem taką samą bumą 530D tylko że na seryjnym zawieszeniu i komfort jazdy był znacznie lepszy, ale na m-pakiecie niema tragedii ładnie trzyma się drogi, nierówności nieźle zbiera tylko że zawieszenie jest trochę za niskie jak dla mnie dlatego powstał ten temat. Wracają do tematu zawieszenie chciałbym podnieść tylko kilka centymetrów, już wiem że można to zrobić tylko jakim sposobem...

Zastanawiam się czy amory i sprężyny od E46 pasowały by ? ale raczej nie bo jest mniejsza i lżejsza pytam bo znajomy ma części :)

Opublikowano
.... trzeba założyć sprężyny od zwykłego i będzie gitara (tak mi się wydaje).

No ja bym takiej pewności też nie miał, zważywszy na to, że seryjna sprężyna jest, że tak to ujmę "bardziej miękka".

Opublikowano
Szczerze powiedziawszy nie znam pełnej odpowiedzi na to pytanie.

Mam założone amortyzatory Monroe Reflex do zawieszenia zwykłego i poza tym, że jest bardziej twardo to nic się nie dzieje.Z tego co dowiedziałem się od kol. Manolito to Reflex jest przeznaczony do M-technik.Ale żeby podnieść auto do góry to trzeba założyć sprężyny od zwykłego i będzie gitara (tak mi się wydaje).

Póki co nic się nie dzieje ale amortyzator na pewno szybciej dokończy żywota bo seryjna - bardziej miękka - sprężyna powoduje, że bardziej obciążony pracą jest amortyzator (niż byłby w parze razem ze sprężyną m-technikową, która jest twardsza i mocniej wyłapuje uderzenia na dziurach) ponieważ bardziej miękka sprężyna nie wyłapuje tyle ugięcia ile powinna więc większa częśc energii idzie na amortyzator.

 

Co do montażu amortyzatorów i sprężyn od e46 to może po prostu uznam, że takiego pomysłu w ogóle nie było bo jest... :duh:

 

Ja od wczoraj mam zamontowane nówki Monroe Reflex i jedynie co czuję to fakt, że nie mam już takiej kanapy z przodu jak na starych, zyżytych amorach co było dośc denerwujące. Teraz najmniejszy ruch kierownicą powoduje natychmiastową reakcję auta czego mi już ostatnio brakowało.

Pzdr.

Opublikowano
widzę że coraz wiecej osób zakłada Reflexy do auta a wieć jeśli tylko przyjdzie czas na wymianę przednich amorów wypróbuję Monroe, Manolito77 daj znać za jakiś czas jak spisuje Się ten zestaw po dłuższej eksploatacji
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Myślę, że po zimie będę już miał jakąś minimalną wiedzę jak się sprawują. Z tego co jednak czytałem to sporadycznie ktoś pisał, że mu coś w tych amortyzatorach nie pasiło itd. Ja póki co polegam na opinii chłopaków z Silesii bo sprzedali ich już trochę i jak dotąd nie mieli jakichś wielkich akcji reklamacyjnych na nie.

Przede wszystkim podoba mi się to, że po montażu nowych amortyzatorów nie mam żadnych przygód, że auto z przodu jakoś wysoko siedzi jak koza bo czytałem o takich przypadkach (nie wiem czy to kwestia złego montażu czy źle dobranych amorów). U mnie auto ładnie siadło i leży tak jak wcześniej.

Co do samych Monroe - z tego co pamiętam to gdzieś mi się obiło o uszy, że także byli jednym z dostawców amortyzatorów na fabryczny montaż do niektórych modeli BMW (nie wiem jak z e39) więc chyba raczej doświadczenie jakieś mają w tym.

Pojeździmy, zobaczymy.

Pzdr.

  • Moderatorzy
Opublikowano
jak spisuje Się ten zestaw po dłuższej eksploatacji

U mnie mają około 50 tk za sobą i są nadal jak nowe :D

Dlatego też mogę polecić ich montaż.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Ja jak na razie na swoich zrobiłem 20k i również nie narzekam.

 

Swoją drogą, Manolito napisałeś, że teraz samochód reaguje na każdy ruch kierownicą. Wiesz może czy można wyregulować to sprężenie ? Servotronic jest elektro-hydraulicznym wspomaganiem (jest?) więc powinien być jakiś moduł, do którego ncsem można by się włamać...

Opublikowano

reemo nie powiem Ci bo raz, że nie mam u siebie Servotronica tylko zwykłe wspomaganie a dwa, że nie jestem obeznany w temacie servotronica. A to, że teraz auto reaguje na każdy ruch kierownicą wynika z tego, że jest z przodu znowu na sztywno i sprężyście spięte. Stare amortyzatory nie były już tak sztywne i się robiła kanapa babci przez co auto pływało zamiast gwałtownie reagowac na ruch kierownicą.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.