Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam taki problem. Zmieniałem 2 wpisy

 

Modul LM
DRL_WERT_DIMMUNG
wert_01

DRL_V_GEDIMMT
nicht_aktiv

na

DRL_WERT_DIMMUNG
wert_02

DRL_V_GEDIMMT
aktiv / wert_02

 

swiatła wyglądają teraz u mnie tak:

 

Na automacie wszystko elegancko śmiga, w dzień długie, w noc xenon

Pozycja 0 - Świecą długie

Pozycja postojówki - świecą długie oraz ringi

Pozycja mijania świecą Xenony

 

Czy jest możliwość aby zmienić coś w kodowaniu, tak żeby w pozycji 0 nie świeciło nic, w pozycji auto pozostalo tak jak jest, a w pozycji postojówki same ringi?

Walcze walcze i nie moge dać sobie rady, w idrive wogóle nie moge znaleść opcji swiateł dziennych.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 155
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

No to i ja odgrzeje kotlecika :)

Sluchajcie z racji tego ze za miesiac jade do PL chcialem sobie zakodowac DRL. Niestety nie moge znalezc zadnego tutka odnosnie e60 (sa do e39,46,90) a nie chce czegos uwalic przypadkowo

Czy mogl by ktos krok po kroku opisac co robic w NCS zeby ustawic sobie dzienne na dlugich

 

Jezeli sie da to chcial bym zeby DRL swiecily tylko w pozycji Auto a reszta pozostala bez zmian

Moje e60 jest z konca 2006r ale jeszcze przed lift. W I-DRIVE jest opcja DRL ale ona zalacza swiatla tak jak przekrecenie przelacznika na 1 a mi by pasowaly dluge na 28% zmieniajace sie po zmroku na mijania

Z gory dziekuje i czekam na tutka

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Chlopaki mam problem... Kumpel probowal mi uruchomic dzienne w E60 ale sie nie udalo.. udalo sie za to odpalic blad na desce "lighting system symbol samochodzik na podnośniku", jak to usunac? Twierdzi ze plik FSW_PSW.TRC w nienaruszonym stanie wyslal mi na emaila... Czy jest opcja zeby ncsexpertem jakoś zresetowac, powrocic do domyslnych ustawien tak zeby blad przestal sie palic? Gdzies wyczytalem ze byc moze mial stara wersje ncsexperta i dlatego wywalil blad. Wrzucilismy ten oryginalny plik bez zmian ale blad nadal sie swieci. Ktos pomoze? :(
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano

Czy wszystkie światła działają Ci prawidłowo?

 

Kolega chyba zbyt dużego doświadczenia w kodowaniu nie ma, skoro przesyla Ci oryginalny pik od swojego auta. Każde samochody mają inne wyposażenia, więc taki plik na pewno nie pasuje do Twojego poajzdu.

 

Jeśli masz lighting system failure to może użył starych plików daten. Zaktualizuj do wersji nowszej, 53-55 i przekoduj do ustawień domyslnych.

 

Napisz jakich wersji softu uzywasz.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Czy wszystkie światła działają Ci prawidłowo?

 

Kolega chyba zbyt dużego doświadczenia w kodowaniu nie ma, skoro przesyla Ci oryginalny pik od swojego auta. Każde samochody mają inne wyposażenia, więc taki plik na pewno nie pasuje do Twojego poajzdu.

 

Jeśli masz lighting system failure to może użył starych plików daten. Zaktualizuj do wersji nowszej, 53-55 i przekoduj do ustawień domyslnych.

 

Napisz jakich wersji softu uzywasz.

 

Troszeczke nie zrozumiales moze napisalem to niejasno, przeslal mi mój oryginalny plik przed modyfikacją. Wszystkie swiatla dzialaja mi idealnie tak samo jak przed operacja. Mam rozumiec ze nowszym ncsexpertem z nowszymi bibliotekami można zrobic cos takiego jak "ustawienia domyslne" niezaleznie jak schrzanione sa pliki? Nie zmienialismy nic poza doslownie trzema wartosciami "drl_gedimmt, drl_vert_dimmung" i cos tam jeszcze co znalezlismy na forum w sprawie aktywacji swiatel dziennych i tylko te kilka opcji zesmy zmieniali na wert_2, nich_aktiv i takie tam wartosci probowalismy roznych bo te z forum nie dzialaly... po zmianie klikalismy "execute", migaly xenony ale dzienne sie nie uruchamialy wiec probowalismy kilku opcji (wert_1, wert_2 itp) ale ostatecznie i tak i tak nie udalo sie uruchomic swiatel dziennych, zmienialismy tylko doslownie te 3 wartosci wiec raczej niemozliwe jest zebysmy sknocili cos powaznego... Ale mimo wszystko blad ktory przyprawia mnie o dreszcze ciagle sie swieci.

 

Zaktualizuj do wersji nowszej, 53-55 i przekoduj do ustawień domyslnych.

Mowisz o ncsexpercie tak? Kolega powiedzial mi ze ma wersje 3.08. Jak "przekodowac do ustawien domyslnych" ?

PS: Gdzie mieszkasz? Gdybym wrazie potrzebowal osobistej pomocy...

 

Aaaa zapomnialem o waznje rzeczy... mam generalnie najnowszy soft w samochodzie bo byl zmieniany ekran i zostalo wgrane nowe oprogramowanie pelne. A gdybym tak... pojechal i jeszcze raz wgral najnowszy pełen soft to problem by zniknal?

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano

3.08 to za stara wersja. Skoro masz auto z najnowszym softem, to potrzebujesz pewnie daten 55.

 

Zainstaluj Standard tools 2.12 i zaktualizuj daten, nastepnie przekoduj LMA.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Dzieki to jakas konkretna rada, sproboje tak zrobic i dam znac co wyszlo. Powiedz jeszcze jakie wartosci zmienic zeby wkoncu zadzialaly te swiatla dzienne?

Szkoda ze nikt nie mieszka niedaleko Ostrołęki/Łomży bo bym podjechał zeby mi to ogarnal.

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
Opublikowano
Dzieki wszystkim za pomoc, po zakodowaniu z najnowszymi plikami daten wszystko gra i nie ma bledu. Dodatkowo odpalilem sobie opcje awaryjnego migania swiatel stop w przypadku naglego hamowania i cyfrowy predkosciomierz :lol:
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po raz pierwszy na forum.

Odgrzewam dość stary temat, ale to ostatnia deska mojego ratunku.

Mianowicie pojechałem do fachowca, aby zaprogramował światła drogowe do jazdy dziennej w modelu E61.

nie znam się więc napiszę co usłyszałem:

"światła drogowe świecą teraz na około 18% swojej mocy"

po przejechaniu z Chorzowa do miejsca zamieszkania, około 20km, chcąc się pochwalić bratu nowym pomsłem, ujrzałem stopione wewnątrz reflektory,

zerknijcie na zdjęcie.

Pytania mam:

- czy orientujecie się co mogło się stać?

- czy mógł się pomylić owy fachowiec?

- czy można w jakiś sposób reflektory naprawić czy są do wymiany? stopione części "zmiękczyły" ringi, ale te ringi wciąż świecą.

Lampy są oryginalne Hella.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Darek

 

http://schp.pl/images/lampa%20lewa.JPG

 

http://schp.pl/images/lampa%20prawa.JPG

Opublikowano
Dziś widziałem u kolegi w E61 stopione odbłyśniki drogowe, ale on nawet nie ma zakodowanych DRL na H7.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

 

Pytania mam:

- czy orientujecie się co mogło się stać?

- czy mógł się pomylić owy fachowiec?

- czy można w jakiś sposób reflektory naprawić czy są do wymiany? stopione części "zmiękczyły" ringi, ale te ringi wciąż świecą.

 

 

Najprawdopodobniej masz lampy LCI bez reflektora drogowego i pewnie moduł LM I, ta wewnętrzna lampa to do doświetlania zakrętów, soczewka plastikowa, nie nadaje się to do ciągłej pracy. "Fachowiec" tego nie zauważył, albo nie jest świadomy. Naprawić się pewnie da, ale trzeba mieć części z innych reflektorów, być może da się to zrobić bez cięcia reflektora, wyciągając części przez tylną klapkę. Jedź do speca niech naprawia co narobił.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Posiadajac modul LM1 nie da sie zakodowac ringow jako dziennych (ECE). Montowanie lamp LCI z modulem LM1 jest budzetowym rozwiazaniem.

Mozliwe jest zakodowanie tylko wewnetrznych (H7 czyli DRL dla USA) dlugich na okreslona moc.

Lamy LCI nie maja zarowek H7 tylko H1. Jk kolega wczesniej pisze sa to swiatla do doswietlania zakretow ktorych w poprawnym module LM2 nie da sie zakodowac jako DRL i swieca tylko w polaczeniu z dodatkowym modulem skretnym. Nie jestem specjalista wiedz nie moge powiedziec jakie to lampy.

 

Nie chce tu nikogo krytykowac ale osoba ktora kodowala powinna tez sprawdzic zamontowane komponenty, osoba sprzedawajaca powinna poinformowac kupujacego o modyfikacjach a nowy wlasciciel powinien wiedziec co ma zamontowane.

 

chris99 a kolega mial standardowe zarowki czy dolozyl sobie kilka Watt

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Cześć

 

Jeśli chodzi o E91 przed-lift, to mam zakodowane DRL na standardowych H7 (jeszcze pewnie fabrycznych), wystarcza mi takie rozwiązanie, choć było by fajniej gdyby świeciły mniej żółto :wink:

 

W E81 mam fabrycznie DRL na ringach. Fabrycznie mają kolor jaki złotawy, ale trafiłem w okazyjnej cenie żarówki Ledowe:

Mam takie,ale pod E81:

http://allegro.pl/led-markery-nssc-ringi-h8-bmw-seria-7-f01-08-i5672721304.html

Sprawdzają się OK.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Siemka. Kolego Bilek ogarnąłeś już może lampy ? Mam identycznie przypalone soczewki, gdyż wcześniej ktoś zmontował lampy LCI z LM1 i właśnie ktoś jeździł z tym jako DRL. Instalację już ogarnąłem na LM2 i teraz próbuje lampy zreanimować ;) Da radę to wymienić od tyłu ? czy trzeba rozklejać lampe ? o ile da się rozkleić ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Cześć ;) Przepraszam że tak post pod postem ale nie edytuję poprzedniego gdyż nie zapewni to zaktualizowania tematu i forumowicze nie będą wiedzieli że coś nowego jest w temacie... no wiecie o co chodzi :oops:

 

Ale do rzeczy... Może pisze w złym dziale ale kolaga wyżej juz opisał taki problem więc w razie W proszę szanowne grono moderatorów o odrębnienie postów do osobnego tematu.

 

 

I teraz tak... W moim aucie poprzedni właściciel miał lampy LCI i moduł LM1. Do tego ustawione DRL na soczewkach "od długich" jak ktoś błędnie pomyślał. Efekty.... jak u kolegi wyżej, czyli stopione soczewki które w lampach LCI służą tylko do doświetlania zakrętów ;)

 

Instalację już wyprostowałem do LM2 ale problem brzydkich lamp nadal jest. I gdyby ceny używanych lamp LCI skrętnych były przyzwoite to oczywiście bym je wymienił no ale że tak kolorowo nie jest więc próbuję je naprawić :D A co... jeszcze satysfakcja bedzie :mrgreen:

 

i do rzeczy....

 

Moje obydwie lampy wyglądają tak :

http://images70.fotosik.pl/1236/7920f78fafa7b941med.jpg

I jak widać.... spalone w nic.... wczesniej na LM1 wykodowałem żeby wcale nie świeciły już... ale teraz przy LM2 jak "doświecają" mi drogę to aż wstyd na to patrzeć. A czemu ? nooo... wygląda to jakbyśmy latarką poświecili przez kartkę papieru :lol:

 

Części zamienne :

http://images69.fotosik.pl/1237/bfdf570c3651d8b3med.jpg

Zakupiłem w celu wiadomym.... jedną lampę do testów. Oczywiście lampa połamana... po wypadku lub kolizji (nie wiem xD)... bez osprzętu... nawet bez żarówek bo ktoś sobie zostawił xD No ale nic... kosztowało mnie to nie dużo więc grzech było nie wziąć.

 

Demontaż:

http://images66.fotosik.pl/1237/eafda9b4ae1c77e7med.jpg

Pomyślałem że moze tą dziurą wytargam potrzebny element. Starałem się wyciągać wszytko bez uszkodzeń jednak lampa już była na tyle rozwalona że nie było co tam zbierac. Na szczęście główna soczewka Bi-xenonu skrętnego jest cała i nie uszkodzona ;) Z tym że mi to nie potrzebne xD

 

Niestety szybko po wyciągnięciu soczewki bi-xenonu zrozumiałem że nie wyjmę tego ta stroną. Zdecydowanie za mało jest miejsca. Poszukałem innej drogi:

 

Od przodu też nie pykło a w rozkejanie nie chciało mi się bawić bo i tak lampa do wywalenia:

http://images69.fotosik.pl/1237/3a3d2e7f82e1f0dfmed.jpg

I tu również poległem :mad2: Ta pleksa nie pęka tak łatwo :duh:

 

Dobra... chwila zadumy.... nawet szybka przymiarka czy lampa wejdzie do piekarnika >>> nie weszła :mrgreen:

http://images69.fotosik.pl/1237/8effd03bb49eab35med.jpg

 

Decyzja.... rozwalam to bo przecież i tak szrot xD

http://images69.fotosik.pl/1237/4f3b9fe90268694amed.jpg

Od tyłu aż przyjemnie się to łamało ... przy okazji poznałem budowę światłowodów w lampie i muszę przyznać że koledzy (dziqsek, J0CKER oraz pewnie wielu innych) którzy pracują nad uzyskaniem stopnia podświetlenia ringów jak w serii Fxx mają na prawdę niezły zagwózdkę jak to zrobić. Budowa światłowodów jest naprawdę zamotana jak niezły węzeł ;)

 

No i co dalej.... to na czym mi zależało... czyli ta właśnie nieszczęsna soczewka doświetlania zakrętów. Dla zainteresowanych napiszę że w środku jest żarówka H3 o mocy 55wat i jest prawie (małe okienko) szczelna w środku że nie ma prawa bytu żeby ta część lampy pracowała przez dłuższy czas. Nawet bałbym się zostawić auto odpalone ze skręconym kołami dłużej niż 1 minuta bo tak krótki czas może się okazać wystarczający do wypalenia soczewki lub przynajmniej do jej nadpalenia.

http://images66.fotosik.pl/1237/dd80f76591ce79bfmed.jpg

 

 

No dobra..... MONTAŻ :mrgreen: I tu się zatrzymałem i potrzebuję Waszej pomocy forumowicze :) Jak już mówiłem od tyłu lampy nie ma szans żeby to wymienić. Pozostaje rozklejenie lampy lub jej ciecie od tyłu. Co wybrać ? Co jest mniej inwazyjne ? Trochę boję się to robić samemu ale czas pokaże... może w wolnym czasie się za to wezmę ale nie mogę auta uziemić na dłużej niz 2 dni (czyli weekend). Czy może ktoś już rozklejał lampy LCI ? Opalarką znowu moge przytopić pleksę a znowuż nie bedę inwestował jeszcze w większy piekarnik :lol:

 

Gdzieś zaczytałem że istnieje jakiś specyfik który rozpuszcza vel zmiękcza klej użyty do sklejania lamp.... czy to prawda ? Czy może oddać to w ręce specjalistów ? Gdyby do wymiany konieczne jednak było rozklejenie lampy a nie jej ciecie od tyłu może odrazu zastosować jakieś ulepszenie co do ringów ? Ale tu musiałbym zaczekać na oficjalną informację od dziqska i Jockera o ich projekcie ;) Bo jeśli później miałbym dwa razy rozklejać lampę to może jednak się jeszcze wstrzymać z naprawą i szukać drugiej soczewki do drugiej lampy ?

 

Jak ktoś dotrwał do końca tych wypocin to ciesze sie bardzo :cool2:

 

Za jakieś sugestie i pomysły byłbym wdzięczny :)

pozdrawiam, mniszek

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Rozklejanie tych lamp to najgorsza z możliwych opcji, niewykonalne bez śladów, uszkodzeń i ewentualnych problemów z pasowaniem reflektora do maski i błotnika. Klej użyty do sklejenia to jakaś masa poliuretanowa nie reagująca na temperaturę, przypomina klej do wklejania szyb. Najlepszą metoda jest wycięcie lampy od tyłu, lub od spodu, pospawanie i jak komuś bardzo zależy to obróbka spoiny żeby było mniej widać.
Opublikowano

Tak też myślałem że rozklejanie tych lamp nie będzie łatwe. Nawet próbowałem te starą ugryźć jakimś sposobem ale nie poszło mi za dobrze (chciałem chociażby diody z brewki obejrzeć). Teraz wiem że muszę szukać specjalisty lub wyposażyć się w spawarkę do plastiku ;/

 

A to cięcie z tego PDFa to według mnie jest hardcorowe i wogole ktoś to zrobił bardzo niechlujnie :? Za takie coś napewno się nie biorę.

 

Znacie może jakieś firmy które podjęły by się takiej wymiany ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Siemka. Kolego Bilek ogarnąłeś już może lampy ? Mam identycznie przypalone soczewki, gdyż wcześniej ktoś zmontował lampy LCI z LM1 i właśnie ktoś jeździł z tym jako DRL. Instalację już ogarnąłem na LM2 i teraz próbuje lampy zreanimować ;) Da radę to wymienić od tyłu ? czy trzeba rozklejać lampe ? o ile da się rozkleić ?

 

Witajcie, forumowicze, witaj Kolego mnichu

lampy ogarnięte, soczewki dokupione, lampa pocięta a'la Frankenstein.

Wszystko działa poprawnie.

Pozdrawiam szanowne grono

Bilek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.