Skocz do zawartości

320d Niedogrzany silnik na trasie 320d 136KM.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zauważyłem, ze moje BMW nie osiąga odpowiedniej temperatury . To znaczy sprawa wygląda tak: całe lato temp. (na wskaźniku) po przejechaniu kilku kilometrów była w połowie, nigdy się nie wychyla poza. Od kliku tygodni (niższa temperatura zewnętrzna) sprawa wygląda troszkę inaczej: silnik nie osiąga optymalnej temperatury w trasie, wskaźnik jest w pozycji ok. 1/4, jak się wjedzie do miasta to po kilku ruszeniach, staniu na światłach etc. wskazówka dochodzi do połowy. Po wyjechaniu na trasę znów spada. Dochodzi do połowy jak się jedzie bardzo dynamicznie (ciągłe przyspieszanie).

 

Po przeczytaniu tematu http://www.bmw-sport.pl/v...php?f=1&t=34606

Mogę śmiało stwierdzić że wina leży po stronie termostatu głównego lub termostatu EGR/AGR lub ewentualnie jakaś inna ( jakaś dziura w wężu). Ponieważ układ już raz porządnie odpowietrzyłem i problem nie znikł.

 

Da się to jakoś poznać??? Jeden z użytkowników BMW sport napisał tak

 

" Generalnie zasada jest taka, że jak bardzo wolno łapie Ci temp to jest za to odpowiedzialny EGR. Jeśli jednak normalnie łapie pion (jest on od ok 75) ale w teście widać że nie dogrzewa odpowiednio będzie to główny. Dodatkowo jeśli chodzi o główny można po przejechaniu kawałka sprawdzić dolny wąż chłodnicy (powinien być chłodny, jeśli jest gorący lub ciepły pada podejrzenie że główny termostat puszcza)."

 

Nie da się używając komputera z INPA itp. lub ukrytych testów włączanych za pomocą przyciska przy cyfroblacie namierzenia winowajcy?

 

Czyli muszę szykować w najlepszym wypadku 186 na termostat główny + 100zł robocizna + 100zł na 8 litrów płynu chłodniczego, czy może zacząć od wymiany termostat EGR 140zł + robocizna 30zł??? Czyli w prawie najgorszym wypadku 556zł ???? Albo coś jeszcze innego ?

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Chyba wpadłem co może dolegać i czemu nie mam odpowiedniej temperatury w trasie. Gdy kupiłem auto było bardzo mało płynu chłodniczego więc dolałem do maxa. Teraz przy okazji gdy odpowietrzał układ mój "mechanik" zauważył że termostat EGR ( jeszcze wtedy nie wiedziałem ze to tak wygląda i on też nie wiedział że to jest to) z główki tam gdzie jest zaznaczone na zdjęciu przepuszcza płyn chłodniczy, więc zakleił ta główkę jakaś łatką do uszczelniania zbiorników. Hmm czyli na bank winowajcą jest termostat EGR czy raczej może ten i ten i coś jeszcze?

 

http://images35.fotosik.pl/1023/0807f892dfa48678m.jpg

Opublikowano
no skoro ten poprawiłeś to potestuj. Jak nie będzie zmiany to wtedy zacznij od wymiany. Jeśli spada w trasie to według mnie przepuszcza główny, ja tak miałem. Termostat EGR też wymieniałem dlatego że temperatura wolno rosła bardzo. Więc w twoim wypadku obstawiam ze główny padniety. EGR można sprawdzić, do niego jest świetny dostęp, możesz to sam zrobić, wystarczy zdjąć plastikową osłonę silnika i już go widać. Jak go ściągniesz to wystarczy przez niego dmuchnąć, jak powietrze łatwo przechodzi to padniety. W sprawnym ledwo co powietrze przechodzi i trzeba mocno dmuchać. Po co płacić nawet 30zł za odkręcenie 2 śrubek.
szukam
Opublikowano
Zakleiłem to pękniecie, Przejechałem prawie 300km w trasie i zero poprawy. Mam okazje go kupić za 86zł firmy Behr gdzie wszędzie kosztuje około 130zl. Tak wiec chyba wymienię. U mnie tez problem z grzaniem jest nawet po zaklejeniu tego pęknięcia, ustawiam np na klimatroniku 27 stopni i nawet przy trasie 175km takiej temperatury auto nigdy nie osiąga w środku.
Opublikowano
Ja u siebie miałem podobny problem w tym że u mnie nawet kreska od temp na połowę nie chciała wyskoczyć cały czas była na ćwiartce... i w dodatku zaczął mi gdzieś płyn od chłodnicy wyciekać z pod silnika zauważyłem że płyn uciekał przez termostat o taki http://allegro.pl/bmw-oryginalny-termostat-e46-e39-diesel-promocja-i1883323536.html ponieważ był pęknięty troszeczkę i płyn uciekał ale myślę że to również była wina tego termostatu bo tak jak napisałem temperatury w lecie nie chciał mi złapać... Po wymienie tego termostatu mam już spokój :) a wymiana nie jest zbyt skomplikowana :) samemu można to zrobić bez problemu :) i zaoszczędzić np na browar :P
Opublikowano
Pion osiąga ale po bardzo dynamicznej jeździe po mieście powyżej 3000obrotów :) a tak to bardzo wolno się rozgrzewa i ogrzewanie wewnątrz nie działa w pełni wydajnie ( to znaczy jadę 175km i mam ustawione na 27stopni i za chiny ludowe temperatury takiej bym się pocił w aucie nie uraczyłem). Ale chyba wymienię oba i mam nadzieje, że to nie będzie jeszcze coś innego.
Opublikowano
witam, miałem ten sam problem rok temu, w rezultacie do wymiany poszły 2 termo. Z tym, że egr sprawdzisz tak: wymontuj go i dmuchnij w niego gdy jest zimny, jak przepuszcza powietrze to jest do wymiany. Ja go wymieniłem, bo przepuszczał własnie powietrze i dalej mialem to samo - brak dogrzania, wiec wymienilem glowny i do dzisiaj jest ok. pozdrawiam
Opublikowano
u mnie to samo, najpierw termostat egr bo miał przedmuch, nie było właściwego efektu, wymieniłem główny tez na org i jest ok, oby dwa były od nowości to mogły już niedomagać
Opublikowano
Mogly, mogly...jest to bolaczka tego modelu...najgorsze jest to, ze nie kupisz samego termostatu, tylko w calosci z obudowa i co za tym idzie placisz o jakies 100zl wiecej... :|

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Kylo85 żaluzje są na lato !!! nie na zimę :duh: one są za chłodnicą po to jak silnik w lato nagrzany niemiłosiernie żeby nie podgrzewał chłodnicy. Jakby to miało być na zimę to by były przed chłodnicą jak to jest np. w x5 e70 :P
szukam
Opublikowano

Podepne się pot temat.

Temperatury jakie są za oknem wieczorem np -2 stopnie . To jak jade do swojej dziewczyny to dopiero gdzies na 10-12 kilometrze mam temperature w pionie jak należy. Strasznie ciężko nagrząc Diesla. Dotychczas smigałem tylko autkami na Pb. W lecie ok ale teraz ufff. Jak sie nagrzeje to w kabinie jest gorąco to fakt. Dodam,ze oststanie dni osłoniłem nerki w 80% taśmą aby się szybciej nagrzewał :|

Opublikowano
masz coś nie tak. Ja na uczelnie mam 5km przez miasto jakies 10-12 minut jazdy i temperatura w pionie jak dojeżdżam na uczelnie. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć po około 2km. Mam wymienione oba termostaty, dobrze odpowietrzony układ i sprawny elektryczny podgrzewacz silnika.
szukam
Opublikowano
Podepne się pot temat.

Temperatury jakie są za oknem wieczorem np -2 stopnie . To jak jade do swojej dziewczyny to dopiero gdzies na 10-12 kilometrze mam temperature w pionie jak należy. Strasznie ciężko nagrząc Diesla. Dotychczas smigałem tylko autkami na Pb. W lecie ok ale teraz ufff. Jak sie nagrzeje to w kabinie jest gorąco to fakt. Dodam,ze oststanie dni osłoniłem nerki w 80% taśmą aby się szybciej nagrzewał :|

 

Kolego jesli nie masz webasto to silnik nagrzewa sie odpowiednio szybko...Jesli jezdziles wczesniej benzyniakami to one maja to do siebie, ze sie nagrzewaja szybciej niz diesle...niestety...acha..jesli masz webasto to nie zawsze musi byc ono sprawne:/

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Podepne się pot temat.

Temperatury jakie są za oknem wieczorem np -2 stopnie . To jak jade do swojej dziewczyny to dopiero gdzies na 10-12 kilometrze mam temperature w pionie jak należy. Strasznie ciężko nagrząc Diesla. Dotychczas smigałem tylko autkami na Pb. W lecie ok ale teraz ufff. Jak sie nagrzeje to w kabinie jest gorąco to fakt. Dodam,ze oststanie dni osłoniłem nerki w 80% taśmą aby się szybciej nagrzewał :|

 

Kolego jesli nie masz webasto to silnik nagrzewa sie odpowiednio szybko...Jesli jezdziles wczesniej benzyniakami to one maja to do siebie, ze sie nagrzewaja szybciej niz diesle...niestety...acha..jesli masz webasto to nie zawsze musi byc ono sprawne:/

 

 

To pewnie webasto albo elektryczny dogrzewacz nie działa.

Ja właśnie wymieniłem obydwa termostaty ale znów webasto padło i faktycznie dużo dłużej się nagrzewa niż z webasto :/

Opublikowano
Co to jest podgrzewa elektryczny , to jest to Webasto co jest w podszybiu obok kielicha? Jak to sprawdzić czy jest sprawne bo u mnie wydaje mi się ze nie jest sprawne i w ogóle się nie załącza.
Opublikowano

Jak masz INPE zrobisz sam:

wybierasz swój model Exx=>Body=>additional heater diesel/ park heating łączy się z modułem => opcja active i tam będziesz mógł odpalić webasto, pompkę itp.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Koledzy własnie chodzi o to ,że posiadam webasto ale jest nie sprawne. Znacyz się mam odpiętą wtyczke,bo co chwila po przekręceniu kluczyka jakiś silniczek tam pracował. tak kupiłem juz z odpiętą kostką :cool2:

Szczerze to nie zalezy mi na sprawnym webascię ponieważ uruchomienie go chyba kosztuje 500-1000 więc niema sensu. Ma ktos jakiś pomysl co zrobić aby ominąc webasto ?

Czy to bardziej wina tkwi po stornie termostatu ? Płyn chłodniczy jets w normie :)

Opublikowano

No to właśnie ominąłeś webasto odpinając wtyczkę.

Nawet nie wiesz jaki komfort daje webasto :) Napraw a sam się przekonasz :) Może najpierw zdiagnozuj problem inpą a potem będziesz mógł stwierdzić ile Cię to będzie kosztowało i czy będzie warto wydawać pieniądze.

Ja pojadę pewnie do serwisu webasto bo sam nie daje rady już nic zdziałać ale tak czy siak naprawie :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Koledzy własnie chodzi o to ,że posiadam webasto ale jest nie sprawne. Znacyz się mam odpiętą wtyczke,bo co chwila po przekręceniu kluczyka jakiś silniczek tam pracował. tak kupiłem juz z odpiętą kostką :cool2:

Szczerze to nie zalezy mi na sprawnym webascię ponieważ uruchomienie go chyba kosztuje 500-1000 więc niema sensu. Ma ktos jakiś pomysl co zrobić aby ominąc webasto ?

Czy to bardziej wina tkwi po stornie termostatu ? Płyn chłodniczy jets w normie :)

 

Kolego ja bym zrobil tak: poszukaj kogos kto Cie podlaczy do INPY, zrobicie test. Przewaznie, jak pisalem wyzej, psuje sie pompka w webasto, ktora na allegro dostaniesz w granicach 150zl. Zdiagnozuj problem INPA a pozniej dopiero stwierdzisz czy warto cos robic...

Jak masz webasto silnik nagrzewa sie bardzo szybko, czego o dieslach bez nie da sie powiedziec. Jesli masz auto pod chmurka pomysl powaznie nad jego naprawa. :cool2:

 

PZDR

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Będe nad tym myślał aczkolwiek garażuje :D

Podjade do chłopaków co siedzą w Beemkach i podepne pod kompa może coś rozkminią,chociaz byłem kiedyś u nich i nic nie wykazało zadnych błędów itd

Ktoś może zapodać jakimś linkiem ewentualnie od tej pompki jak to wygląda ?

Znalazłem coś takiego ale niewiem :mrgreen:

http://allegro.pl/bmw-e38-e39-e46-pompka-paliwa-webasto-i1926708564.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.