Skocz do zawartości

Nagły wzrost spalania


Marcin 69

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie temperatura podczas jazdy osiągnęła max 77 stopnie C, a podczas normalnej jazdy waha się pomiędzy 60 a 77 stopni. Spalanie w mieście to w granicach pow 10 litr średnio ok 11 a nawet i więcej przy temperaturze powietrza od 0 do 8 stopni C. Małe miasto i krótkie odcinki do pokonania więc nie ma czasu na dogrzanie silnika. Latem spalanie było super trasa ok 6 litrów a średnio w mieście ok 8 litrów. Obecnie trochę za szybko ubywa wachy ze zbiornika.

Widzę ze wadą jest przeważnie termostat główny wiec zacznę od niego. Pytanie możne ktoś ma schemat wymiany i czy sam w domowych warunkach dam radę wymienić i czy jest to skomplikowana operacja.

http://images43.fotosik.pl/1233/ff906c3a43b4ffd3med.jpg

 

Jestem już po wymianie obydwóch termostatów.

Nie jest tak wcale ciężko, mi zajęło to na spokojnie ok 2 godziny.

Trzeba zdjąc osłonę pod silnikiem , oraz osłonę silnika. Następnie zdjąć obudowę filtra powietrza /będzie wygodniej dojść do wszystkich śrub/,

 

kolejno najlepiej pomoże schemat :

https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czesci/11_3597/KY54108/0/0/0/0/0/chodz-uk-red-sub-szkodl-spal

i działamy

kolejno odkręcamy:

- ściągamy rurę dolotu turbo,

-zasłaniamy szmatką wlot do turbiny,

- odkręcamy 2 śruby z num 5

- luzujemy opaskę nr 7

- wyjmujemy chłodniczkę spalin nr 1

- teraz będzie można spokojnie dojść do śrub termostatu głównego 4 śruby torx,

- wyjmujemy zabezpieczenie termostatu głównego,

- zdejmujemy przewody i termostat na wierzchu,

- płyn spuszczamy do miski

- zamieniamy termostaty na nowy,

- kolejno na zdemontowanej chłodniczce spalin odkręcamy termostat EGR nr 8

- ściągamy przewody i zabezpieczenie i zamieniamy na nowy termostat,

- pamiętamy że uszczelki w termostatach smarujemy dokładnie płynem.

- kolejno wszystko analogicznie do działać skręcamy do kupy, zalewając nowym płynem.

Ja zanim zamontowałem wszystkie osłony silnika przeczyściłem silnik zmywaczem odpaliłem i czekałem aż silnik się nagrzeje sprawdzając czy nic nie przecieka i

odpowietrzając 3 sztuki nakrętek odpowietrzających / jedna na termostacie EGR druga na zbiorniczku płynu i trzecia na przewodzie /

Obserwowałem temperaturę na wyświetlaczu i ku zdziwieniu i zadowoleniu wreszcie ukazało się :

http://images49.fotosik.pl/1201/82d170158c671b9cmed.jpg

Jeśli nic nie cieknie i układ został odpowietrzony zakładamy wszystkie osłony i banan na twarzy :D :cool2: .

Teraz kasujemy dane ze średniej spalania i w drogę zobaczymy czy średnia z miasta 11.2 spadnie. Mam nadzieję że zaoszczędzimy kilka zł na paliwie.

Życzę udanej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 203
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czyli zdjęcie osłony pod silnikiem, nie jest do końca wymagane? niestety nie mam dostępu do kanału. I nie wiem czy zabierać się za to samemu.

Widziałem jak mechanik wymienial mi termostaty. Nie trzeba kanału i nie trzeba sciagac osłony po silnikiem ale proponuje wymiane na dworze, bo płyn zaleje garaz. Nie jest to bardzo skomplikowane.Nastepnym razem wymienię sam. :D . Cała procedura byla juz podana na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zdjęcie osłony pod silnikiem, nie jest do końca wymagane? niestety nie mam dostępu do kanału. I nie wiem czy zabierać się za to samemu.

kanał nie jest potrzebny tylko, że wtedy płyn spuścisz sobie w osłonę chyba ze odessiesz go wężykiem ze zbiorniczka - ktoś pisał ze sporo można odciągnąć.

Wszystko ja odkręcałem z góry silnika. Pokrywę ściągałem tylko do spustu płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie termostatu głównego. U mnie lipa - temp po wymianie taka jak przed 77-83c. I co robić teraz ? Chyba czas na wymianę termostatu EGR. Kolego qqxczek51temp 90c uzyskałeś podczas jazdy czy na postoju?? Sprawdzał ktoś przy jakiej temp włącza się wentylator?? U mnie włączył sie przy 97c. Nie jest to za niska temperatura ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie termostatu głównego. U mnie lipa - temp po wymianie taka jak przed 77-83c. I co robić teraz ? Chyba czas na wymianę termostatu EGR. Kolego qqxczek51temp 90c uzyskałeś podczas jazdy czy na postoju?? Sprawdzał ktoś przy jakiej temp włącza się wentylator?? U mnie włączył sie przy 97c. Nie jest to za niska temperatura ??

Sprawdzałem zaraz po wymianie na warsztacie przy odpalonym silniku ok może 10- 15 min czekałem aż dojdzie do 90 stopni i dalej go nie katowałem.- Już byłem zadowolony bo wcześniej doszło tylko do 77 -78 stopni. Następnie sprawdzałem podczas jazdy i też uzyskałem 90 stopni w mieście. Nie udało mi się uzyskać więcej i nie sprawdzałem dłużej i nie wiem przy ilu włączy się wentylator. Temp na dworze była ok 4 stopni więc może ciężko go nagrzać tak aby wentyl się załączył. Zmieniaj drugi termostat EGR jest banalnie prosto

Edytowane przez qqxczek51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem termostat EGR. Metodą usta usta sprawdziłem nowy i stary EGR.. stary przepuszczał powietrze, bez problemu można było zrobić przez niego wdech. Auto po wymianie momentalnie się nagrzało w porównaniu z tym co było wcześniej. Także lepiej od razu wymienić i główny i termostat EGR.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem termostat EGR. Metodą usta usta sprawdziłem nowy i stary EGR.. stary przepuszczał powietrze, bez problemu można było zrobić przez niego wdech. Auto po wymianie momentalnie się nagrzało w porównaniu z tym co było wcześniej. Także lepiej od razu wymienić i główny i termostat EGR.

 

Napisz jeszcze co odczules w momencie dmuchania w nowy. Jest całkowicie szczelny czy można go "przedmuchac". Dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem do domu, temp. wzrastała w zaskakująco szybkim tempie. Osiągnąłem temp 91 oC przy normalnej jeździe. Później spadła do 88 oC.

 

Marcin 69W starym EGR spokojnie można było zassać powietrze przytykając usta. W nowym już zassać tak łatwo się nie dało ;) - mam nadzieje, że wiesz o czy mówię.

 

Także jestem w końcu zadowolony :D

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem do domu, temp. wzrastała w zaskakująco szybkim tempie. Osiągnąłem temp 91 oC przy normalnej jeździe. Później spadła do 88 oC.

 

Marcin 69W starym EGR spokojnie można było zassać powietrze przytykając usta. W nowym już zassać tak łatwo się nie dało ;) - mam nadzieje, że wiesz o czy mówię.

 

Także jestem w końcu zadowolony :

 

 

 

 

Jasne, że wiem o czym piszesz. Technike usta - usta też juz mam opanowaną :cool2: . Wymieniłem term główny i wracałem do domu od mechanika i byłem wściekły bo temp nadal była w okolicach 79c.W garażu ponownie odpowietrzyłem. Na drugi dzień się zdziwiłem bo temperatura wzrosła do 89 i już taka się utrzymuje, także miła niespodzianka. Jak wiecej pojeżdzisz daj znać ile czasu i ile km potrzebujesz do uzyskaniatemp 90. Bo ja termostat EGR jeszcze mam ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem do domu, temp. wzrastała w zaskakująco szybkim tempie. Osiągnąłem temp 91 oC przy normalnej jeździe. Później spadła do 88 oC.

 

Marcin 69W starym EGR spokojnie można było zassać powietrze przytykając usta. W nowym już zassać tak łatwo się nie dało ;) - mam nadzieje, że wiesz o czy mówię.

 

Także jestem w końcu zadowolony :

 

 

 

 

Jasne, że wiem o czym piszesz. Technike usta - usta też juz mam opanowaną :cool2: . Wymieniłem term główny i wracałem do domu od mechanika i byłem wściekły bo temp nadal była w okolicach 79c.W garażu ponownie odpowietrzyłem. Na drugi dzień się zdziwiłem bo temperatura wzrosła do 89 i już taka się utrzymuje, także miła niespodzianka. Jak wiecej pojeżdzisz daj znać ile czasu i ile km potrzebujesz do uzyskaniatemp 90. Bo ja termostat EGR jeszcze mam ori.

 

Dzisiaj to samo, odcinek 9km do pracy i temp 91oC także jest prawidłowo. Motor nagrzewa się momentalnie!

Ja na Twoim miejscu wymieniłbym termostat EGR i miał święty spokój.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie termostatów w małym mieście jak Mrągowo dalej pali mi dużo ponad 11 l , krótkie przejazdy do 1 km.- to szok. Auto nie dogrzane . Porównując do poprzednich moich vw passatów /5 szt/ i 2 audi to spora różnica wszystkie w dieslu, nawet automaty były oszczędniejsze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie termostatów w małym mieście jak Mrągowo dalej pali mi dużo ponad 11 l , krótkie przejazdy do 1 km.- to szok. Auto nie dogrzane . Porównując do poprzednich moich vw passatów /5 szt/ i 2 audi to spora różnica wszystkie w dieslu, nawet automaty były oszczędniejsze

 

 

 

Kolego niestety ten typ tak ma. Dla mnie to też był szok. Mi podczas jazdy na tak krótkich odcinkach wychodzi w okolicy 12l. A na trasie (autostrada) prędkość 120-130 i auto w 6l sie zmieści. Moja propozycja jest taka - zrób próbę na dłuższych odcinkach, przy spokojnej jeździe powinieneś zmieścić się w 6.0-6.5. Jeżeli się uda to z autem wszystko ok. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że jest tak jak piszesz . Dziś na sprawdzeniu temp przejechałem ok 10 km część asfaltem do 100 km /h ok 6 km i ok 3km drogą z płyt na 2 biegu i temp doszła max 82 stopnie gdzie w mieście podczas sprawdzania podczas dłuższego grzania dochodziła do 90 stopni. Wymienione 2 termostaty i płyn . Według mnie długo się nagrzewa , czy to normalne , to moje pierwsze bmw ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.