Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie temperatura podczas jazdy osiągnęła max 77 stopnie C, a podczas normalnej jazdy waha się pomiędzy 60 a 77 stopni. Spalanie w mieście to w granicach pow 10 litr średnio ok 11 a nawet i więcej przy temperaturze powietrza od 0 do 8 stopni C. Małe miasto i krótkie odcinki do pokonania więc nie ma czasu na dogrzanie silnika. Latem spalanie było super trasa ok 6 litrów a średnio w mieście ok 8 litrów. Obecnie trochę za szybko ubywa wachy ze zbiornika.

Widzę ze wadą jest przeważnie termostat główny wiec zacznę od niego. Pytanie możne ktoś ma schemat wymiany i czy sam w domowych warunkach dam radę wymienić i czy jest to skomplikowana operacja.

http://images43.fotosik.pl/1233/ff906c3a43b4ffd3med.jpg

  • Odpowiedzi 203
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam Jestem po wymianie obu termostatów, ( oba popsute) temperatura dobija do 89 C ale przy 170 km/h i autostradzie jest w granicach 80 C i nie podskakuje a nawet spada. Co najważniejsze spalenie drastycznie spadło miałem około 11l/100 teraz 7l. w cyklu mieszanym. Zaraz po wymianie wskaźnik spalania na l/100 km oszalał trzymał się przy przyśpieszaniu cały czas 20 litrów i nie spadał, a po odjęciu gazu i hamowaniu silnikiem trzymał 10 litrów, na postoju dopiero spadło do 0 dziwnie jakoś... Ale teraz wróciło wszystko do normy.
Opublikowano
U mnie temperatura podczas jazdy osiągnęła max 77 stopnie C, a podczas normalnej jazdy waha się pomiędzy 60 a 77 stopni. Spalanie w mieście to w granicach pow 10 litr średnio ok 11 a nawet i więcej przy temperaturze powietrza od 0 do 8 stopni C. Małe miasto i krótkie odcinki do pokonania więc nie ma czasu na dogrzanie silnika. Latem spalanie było super trasa ok 6 litrów a średnio w mieście ok 8 litrów. Obecnie trochę za szybko ubywa wachy ze zbiornika.

Widzę ze wadą jest przeważnie termostat główny wiec zacznę od niego. Pytanie możne ktoś ma schemat wymiany i czy sam w domowych warunkach dam radę wymienić i czy jest to skomplikowana operacja.

http://images43.fotosik.pl/1233/ff906c3a43b4ffd3med.jpg

 

 

Jak najbardziej sobie poradzisz, musisz się tylko zaopatrzyć w nowy płyn chłodniczy i w miarę dobre klucze bo nie zawsze jest fajne dojście. Potrzebna Ci będzie też nasada TORX E8. Wcześniej w innym temacie pisałem w skrócie co trzeba wymontować :

 

" Wymiana nie jest ciekawa. Trzeba wymontować osłonę silnika, dolot powietrza do filtra, rurę turbina-przepływomierz, dwie śrubki trzymające plastikowe rury wody po prawej od egr, chłodnicę egr wraz z termostatem, oraz do wykręcenia termostatu będziesz potrzebował nasady torx E8. Wodę spuszczałem odpinając rurę chłodnicy przy termostacie. Korek spustowy chłodnicy jest na jej dole ale nie ma do niego dostępu bo pod chłodnicą wody jest intercooler "

 

Moja instrukcja jest do 2.0d 163km dokładnie z 1 E87.

Opublikowano (edytowane)
U mnie temperatura podczas jazdy osiągnęła max 77 stopnie C, a podczas normalnej jazdy waha się pomiędzy 60 a 77 stopni. Spalanie w mieście to w granicach pow 10 litr średnio ok 11 a nawet i więcej przy temperaturze powietrza od 0 do 8 stopni C. Małe miasto i krótkie odcinki do pokonania więc nie ma czasu na dogrzanie silnika. Latem spalanie było super trasa ok 6 litrów a średnio w mieście ok 8 litrów. Obecnie trochę za szybko ubywa wachy ze zbiornika.

Widzę ze wadą jest przeważnie termostat główny wiec zacznę od niego. Pytanie możne ktoś ma schemat wymiany i czy sam w domowych warunkach dam radę wymienić i czy jest to skomplikowana operacja.

http://images43.fotosik.pl/1233/ff906c3a43b4ffd3med.jpg

 

 

Jak najbardziej sobie poradzisz, musisz się tylko zaopatrzyć w nowy płyn chłodniczy i w miarę dobre klucze bo nie zawsze jest fajne dojście. Potrzebna Ci będzie też nasada TORX E8. Wcześniej w innym temacie pisałem w skrócie co trzeba wymontować :

 

" Wymiana nie jest ciekawa. Trzeba wymontować osłonę silnika, dolot powietrza do filtra, rurę turbina-przepływomierz, dwie śrubki trzymające plastikowe rury wody po prawej od egr, chłodnicę egr wraz z termostatem, oraz do wykręcenia termostatu będziesz potrzebował nasady torx E8. Wodę spuszczałem odpinając rurę chłodnicy przy termostacie. Korek spustowy chłodnicy jest na jej dole ale nie ma do niego dostępu bo pod chłodnicą wody jest intercooler "

 

Moja instrukcja jest do 2.0d 163km dokładnie z 1 E87.

 

 

Do tego co kolega napisał polecam żebyś wymianę zrobił sobie na chłodnym silniku. Po spuszczeniu płynu z dolnego przewodu chłodnicy zostanie jeszcze płyn w bloku który wypłynie w trakcie wyciągania termostatu. Po zdjęciu rury przepływka-turbo przysłoń sobie wlot do turbo żeby nie naleciało Ci tam dziadostwa. Ja to zrobiłem za pomocą kawałka folii, także później przy spuszczaniu płynu spływał on po folii do pojemnika pod autem. Po złożeniu całości pozostaje wlać płyn, odpowietrzyć układ i cieszyć się 90 stopniami na budziku :)

Edytowane przez alvarokr
Opublikowano

Dziwną sprawę wczoraj zauważyłem przy wyprzedzaniu. Przez dwa biegi przeciągnąłem silnik pod czerwone pole a tam nagle 70C. Po kilkunastu sekundach temperatura wróciła na 88C. Efekt taki, jakby termostaty pod wpływem ciśnienia (większe obroty pompy) ulegały chwilowemu otwarciu. Może ktoś to sprawdzić również u siebie?

 

W każdych innych warunkach 87 - 89C utrzymuje się cały czas. Nie ważne czy miasto, korek czy autostrada i spokojna jazda 140km/h. Termostat EGR wymieniony dwa tygodnie temu, termostat główny wymieniony w wakacje.

Opublikowano

ja po waszej radzie sprawdziłem temperature, osiąga 90-91 st, także nie będę chyba dramatyzował i wymieniał nic na siłę. Co prawda spalanie w mieście wychodzi mi 9,5 l ale niestety nie umiem jeżdzić poniżej tych wartości. średnia z 10000 tys km wychodzi mi 7,5 l co jest akceptowalnym wynikiem. 163KM w automacie w moim mniemaniu mniej nie spalą tzn mogą, ale tego już nie można nazwać jazdą. Służbowe Renault 1,5 dci pali mi 7,5 l a wogle nie jedzie, TDI w Golfie tez pali 7 w miescie, ale o jakiejś radości z jazdy nie ma co mówić. Także spalanie zależy w dużej mierze od stylu jazdy, a w moim mniemaniu ten silnik jest dość czuły na operowanie gazem, tzn bardziej dynamiczna jazda przekłada się na większe spalanie niż w przypadku innych diesli z którymi miałem doczynienia.

Aha raz z nudów osiągnąłem spalnie 4,8l/100 km 80 km na tempomacie praktycznie bez wyprzedzania przyklejony do jakiejś ciężarówki tylko nie wiem po co wtedy kupować auto które ma 163KM lepiej już jakąś hybrydę albo lupo 3L wyniki będą jeszcze lepsze.

 

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwną sprawę wczoraj zauważyłem przy wyprzedzaniu. Przez dwa biegi przeciągnąłem silnik pod czerwone pole a tam nagle 70C. Po kilkunastu sekundach temperatura wróciła na 88C. Efekt taki, jakby termostaty pod wpływem ciśnienia (większe obroty pompy) ulegały chwilowemu otwarciu. Może ktoś to sprawdzić również u siebie?

 

W każdych innych warunkach 87 - 89C utrzymuje się cały czas. Nie ważne czy miasto, korek czy autostrada i spokojna jazda 140km/h. Termostat EGR wymieniony dwa tygodnie temu, termostat główny wymieniony w wakacje.

U mnie podobnie jak u kolegi ,nie wiem czy to normalne czy pod wyższych obrotów ( ciśnienia ) termostat przepuszcza. Może to ktoś sprawdzić w silniku 2d ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
faktycznie przy trybie DS w aprobacie jak go przeciągle to temp spada na moment do 70 st potem wraca na 90

Co to znaczy - tryb DS ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim przypadku wczoraj to temperatura spadła do ok 75C przy jeździe na niższym biegu obroty ponad 3000tyś na odcinku ponad 10 km nie chciała się podnieś dopiero jak zmniejszyłem obroty wzrosła ( chciałem przedmuchać DPF-a ). Zamówiłem już termostat , po przeczytaniu wcześniejszego posta kolegi nie jestem pewien czy to wina termostatu czy normalne zachowanie ?
Opublikowano
Jeżeli nie nagrzewa się do 89 po paru kilometrach tylko trzyma 75 tzn że termostat już kończy żywot, ale jeżeli ma temp 89 i ją pałujemy termostat się otwiera duży obieg chłodzi sinik i wraca na 89.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli nie nagrzewa się do 89 po paru kilometrach tylko trzyma 75 tzn że termostat już kończy żywot, ale jeżeli ma temp 89 i ją pałujemy termostat się otwiera duży obieg chłodzi sinik i wraca na 89.

No właśnie . Temp. jest 89, a na wyższych obrotach tak jak pisałem wyżej spadnie do ok 75 i nie wzrasta do puki nie zmniejszę obrotów ,jak zmniejszę obroty to wzrasta . Jest to normalne czy uwalony termostat ,bo sam już nie wiem ? :mad2: Sprawdzał w ten sposób ktoś u siebie ?

Opublikowano

Kuźwa u mnie chyba dalej jest coś nie tak... otóż przejeżdżam odcinek ok ~10 km i temp. w granicach 75 oC.. fakt, że jazda jest w korkach, także prędkość żadna, bez katowania auta, niskie obroty. Jak zrobiłem tą samą trasę w warunkach nocnych temp. wynosiła 89oC - to za raz po wymianie termostatu głównego.

Silnik w takich warunkach się nie nagrzeje. Nie ma opcji.

 

W 330d w E46 było dogrzewanie motoru i tam temp. została osiągana po przejechaniu zaledwie 4-5km i to było to.

 

Chyba termostat EGR nie ma z tym nic wspólnego? Wymieniać?

 

Pzdr.

Opublikowano

eXiDe, mam Webasto i faktycznie, nagrzewa się do 70C w zawrotnym tempie. Wystarczy przejechać 500m i już 40C. 70C po przejechaniu 1,5km. Jednak powyżej temperatury 70C Webasto kończy prace i silnik musi radzić już sobie sam, bez dodatkowym 4,5KW mocy grzewczej. Osiągnięcie 90C to kolejne 2km i taka temperatura już się utrzymuje.

 

Akurat tak się składa, że w korku przy obecnej temperaturze silnik bez problemu powinien dobić do 89C. Też wymieniłem termostat główny w wakacje, a prawidłową temperaturę samochód zaczął osiągać dopiero po wymianie termostatu EGR (tak jak opis na forum, przepuszczał przez siebie powietrze bez oporu). Jest łatwiej dostępny, moim zdaniem powinieneś rozważyć poważnie tą opcję.

 

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja wczoraj też zanotowałem nagły wzrost spalania.

Temp. oleju ok 100 stopni, ale lekkie korki były. Na szczęście w drugą stronę było w miarę pusto i spalanie wynosiło tylko 19,9 l/100 km :)

 

http://img543.imageshack.us/img543/4107/imag0437u.jpg

Opublikowano
Dzięki i tak właśnie zrobię, cholera, że od razu nie wymieniłem tego termostatu, grrrrrrrrr.

 

Pzdr.

Wymieniaj bo to napewno to .

 

Termostat EGR już mam, teraz tylko znaleźć trochę czasu na jego wymianę ;). Dzisiaj pokonując ten sam odcinek dom-praca temp. wyniosła 81 oC fakt, że jechałem dynamiczniej niż wczoraj :mrgreen: ale dla świętego spokoju i tak wymienię termostat EGR.

 

Pzdr.

 

 

335i nie rób z siebie dziada :D :wink: taki motor to i spalić musi ;) :D :cool2:

 

Pzdr.

  • Moderatorzy
Opublikowano

335i nie rób z siebie dziada :D :wink: taki motor to i spalić musi ;) :D :cool2:

 

Jak bym robił to bym tym nie jeździł ;)

Ku pokrzepieniu serc - pokazałem to spalanie tym, którzy ubolewają nad spalaniem rzędu 10l/100 km :)

Opublikowano

335i nie rób z siebie dziada :D :wink: taki motor to i spalić musi ;) :D :cool2:

 

Jak bym robił to bym tym nie jeździł ;)

Ku pokrzepieniu serc - pokazałem to spalanie tym, którzy ubolewają nad spalaniem rzędu 10l/100 km :)

 

Wiem, taki joke :).

Ja nie ubolewam, bo to normalne spalanie w 320d :). Kwestia tylko co kto rozumie przez pojęcie NORMALNE :)

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja tez zauwazylem nagly wzrost spalania :mrgreen:

po tym jak skalibrowalem test nr 21 :mrgreen:

przedtem pokazywal mi 5.8l/100 a teraz 7.6/100 w 118d 122ps :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.