Skocz do zawartości

Nagły wzrost spalania


Marcin 69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 203
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam dzisiaj zmienłem termostat głównpy po jego wymianie temperatura jak wryta 89, wąż od termostatu zimny, samochód żwawszy :D[/quot

 

Billlly pytanie - przed wymiana termostatu przy jakiej temp silnika(po ilu kilometrach)miałeś już ciepła rurę za termostatem ? Chodzi mi o to w którym momencie termostat otwierał już obieg???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od samego początku łapała obieg była letnia(nie gorąca) silnik nie mógł się nagrzać dopiero po 30 min na postoju łapał 91 C i termostat otwierał się w 100% i temp. Ieciała parę stopni, po wymianie termostatu rura od samego początku jest zimna ! temperatura na silniku 89 :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże ludzie... Termostat umieszczony w tym miejscu silnika czyli na dole DOPUSZCZA zimna wodę do silnika, a nie wypuszcza ciepłą... Jeśli auto jeździ i ma przepływ powietrza rura przy termostacie ZAWSZE powinna być chłodna. Nie ważne czy auto ma dobry czy zły termostat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże ludzie... Termostat umieszczony w tym miejscu silnika czyli na dole DOPUSZCZA zimna wodę do silnika, a nie wypuszcza ciepłą... Jeśli auto jeździ i ma przepływ powietrza rura przy termostacie ZAWSZE powinna być chłodna. Nie ważne czy auto ma dobry czy zły termostat.

 

 

Spokojnie po co te nerwy. Czyli przedwczesne nagrzanie której rury oznacza że termostat już nie działa prawidłowo ??? Tej od strony zbiornika wyrównawczego, czy od filtra powietrza ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony filtra powietrza jak jest letnia po pierwszym odpaleniu to termostat puszcza, dla kolegi który się unosi nie każdy to wie więc się nie unoś, tylko staraj pomóc innym. Edytowane przez billllly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bl120d Szkoda że nie pisałeś parę dni temu twoja pomoc na pewno była by przydatna, rura jest letnia bo termostat puszcza stało się to dla mnie oczywiste wystarczy prześledzić temat, dzięki temu udało mi się dojść do ładu z moim samochodem, nie wyssałem tego z palca. Edytowane przez billllly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma puszczać przy 89 taka temperatura jest na termostacie, jeżeli nie może się dogrzać to tej temperatury lub spada gwałtownie na ok 70~60 to oznacza że termostat. Zależy ile jeździsz trzeba przejechać ok 7~10 km Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma puszczać przy 89 taka temperatura jest na termostacie, jeżeli nie może się dogrzać to tej temperatury lub spada gwałtownie na ok 70~60 to oznacza że termostat. Zależy ile jeździsz trzeba przejechać ok 7~10 km Pozdrawiam

 

88C :) "taka temperatura jest na termostacie" (przy tej temperaturze oczywiście zaczyna się otwieranie termostatu), czyli jak już wspomniałem dopuszczanie do silnika chłodniejszej cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma puszczać przy 89 taka temperatura jest na termostacie, jeżeli nie może się dogrzać to tej temperatury lub spada gwałtownie na ok 70~60 to oznacza że termostat. Zależy ile jeździsz trzeba przejechać ok 7~10 km Pozdrawiam

 

88C :) "taka temperatura jest na termostacie" (przy tej temperaturze oczywiście zaczyna się otwieranie termostatu), czyli jak już wspomniałem dopuszczanie do silnika chłodniejszej cieczy.

Niesprawny termostat nie trzyma i przepuszcza płyn przez co sinik się nie dogrzeje.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem dzisiaj 50km autostradą. Temperatura slinika max 79c. Po zatrzymaniu przewód silnika do termostatu był zimny - troche dziwne. Przyczyną jest chyba fakt, że temperatur pow była -3 i przy jeżdzie na autostradzie wychładzało płyn w chłodnicy. Muszę sprawdzić to na postoju. Bo jak termostat pusci to ta rura musi sie nagrzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się po konsultacjach z kolegą mmcv :cool2: u mnie termostat główny także wymagał wymiany. Temp na tych samych odcinkach wahała się w granicach od 63 oC do ~73 oC. Wczoraj po wymianie termostatu temp. sięgnęła 88-89 oC.

 

Teraz zobaczymy jak to się odbije na spalaniu.. co ciekawe... sam nie wiem jak długo jeździłem z walniętym termostatem, bo wcześniej nie wchodziłem w ukryte menu :duh:

 

No i drugi raz w tym roku zalałem nowy płyn :mrgreen:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj po wymianie termostatu temp. sięgnęła 88-89 oC.

Pzdr.

 

:cool2: :cool2: czyli jednak glowny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja juz nie wiem ,czy z moim termostatem cos nie tak czy wporządku.Kolejny raz sie przejechalem (jazda po mieście) przejechałem 30 km i co zauwazyłem : strasznie wolno nabiera tej temperatury , ale tez staralem sie nie przekraczac 2 tys obr/min i temp ma dosc duzą rozbierznosc.Mianowicie gdy jezdzilem spokojnie temp utrzymywala sie w granicach 79-80C ,stwierdzilem pod koniec jazdy po wkrecaniu sie na obroty i dzwieku ,ze jest juz w miare nagrzany i sprobowalem go troche pokrecic i temp wzrasta do ok 85C ale zdziwilo mnie ,ze wzrasta na postoju do 90 a gdy zaczynam jechac to spowrotem spada do ok 82C.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja juz nie wiem ,czy z moim termostatem cos nie tak czy wporządku.Kolejny raz sie przejechalem (jazda po mieście) przejechałem 30 km i co zauwazyłem : strasznie wolno nabiera tej temperatury , ale tez staralem sie nie przekraczac 2 tys obr/min i temp ma dosc duzą rozbierznosc.Mianowicie gdy jezdzilem spokojnie temp utrzymywala sie w granicach 79-80C ,stwierdzilem pod koniec jazdy po wkrecaniu sie na obroty i dzwieku ,ze jest juz w miare nagrzany i sprobowalem go troche pokrecic i temp wzrasta do ok 85C ale zdziwilo mnie ,ze wzrasta na postoju do 90 a gdy zaczynam jechac to spowrotem spada do ok 82C.

 

 

Definitywnie termostat nie działa już tak jak powinien (do wymiany). Auto na postoju nabiera temperatury bo nie pracuje jeszcze wentylator i mimo ze chłodnica jest gorąca obieg jest duży to nie ma schłodzonej wody. Po ruszeniu powietrze chłodzi chłodnice i silnik zmniejsza temperaturę do tej przy której termostat się otwiera/zamyka W tym przypadku Twoj otwiera sie przy ~80C zamiast 88C.

 

Postój 90C termostat otwarty - duży obieg. Ruszasz temp. spada do 82C poprzez schłodzenie chłodnicy termostat się domyka.

 

Wg mnie jeśli temperatura wynosi te 82C to nie jest tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem temp 65-75, wymienione oba termostaty, po rozgrzaniu ~90 stopni :) Przy wymianie myślałem, że poleję samochód benzyną i podpale. Ktoś wcześniej tak ogarniał pod maską, że śruby miały prawie okrągłe łby albo były tak dokręcone, że klucze trzeszczały przy odkręcaniu,łącznie z 4 torksami na termostacie :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przejechalem trase 160km i dalej temp 80-82C w takim razie koledzy wymieniac ten termostat czy narazie tylko sprawdzac tą temp i dopiero dzialac jak temp. bedzie bardziej spadac?

 

 

U ciebie jeszcze nie ma tragedii, ale są pierwsze oznaki jeżeli nie może się zagrzać do 88

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.