Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dużo rzeczy ma znaczenie nawet to czy jedziemy sami czy w 3-4 osoby, druga sprawa czy jest prawidłowe ciśnienie w oponach, trzecie sprawa to same opony zimowe czy letnie, i najważniejsze czy jest lato czy zimna, bo w zime silnik musi się dogrzać. Ja w lato w trasie 6,3 - 6,5l na klimie, przy normalnej jeździe. W zime ok 0,6l więcej.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Odpowiedzi 203
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tym spalaniem lato -zima to bym nie przesadzal ... jak dogrzejesz motor to jest tak samo , a ilez on sie znow dogrzewa :wink: chyba ze Ci stygnie w trakcie jazdy :) ?

 

Gratuluje silnikow co niektorym ... :D i nie wchodze w ten temat... za dlugo jezdze roznymi dieslami zeby wierzyc w niektore opowiesci :wink: .

Opublikowano
Jeżeli chodzi o te moje spalanie 5.0l i 6.5l. to odczytałem je z BC. Ale faktycznie przy tankowaniu wychodzi 0.5l więcej. Sprawdziłem temerature silnika z menu ukrytego(z resetu). W I-drive nie ma takiej opcji nawet w ukrytym. Na trasie mam temp 78-80, przy tem powietrza 1c. Jest wystarczająca czy zbyt niska???
Opublikowano
Jeżeli chodzi o te moje spalanie 5.0l i 6.5l. to odczytałem je z BC. Ale faktycznie przy tankowaniu wychodzi 0.5l więcej. Sprawdziłem temerature silnika z menu ukrytego(z resetu). W I-drive nie ma takiej opcji nawet w ukrytym. Na trasie mam temp 78-80, przy tem powietrza 1c. Jest wystarczająca czy zbyt niska???

Tyle pokazuje mi wyswietlacz w motocyklu Yamaha na trasie. Nie wiem jak E90 :?:

 

P.S. Wczoraj jezdzilem nowym Sharanem - ma nawet cyfrowy wskaznik temperatury oleju :cool2:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Jeżeli chodzi o te moje spalanie 5.0l i 6.5l. to odczytałem je z BC. Ale faktycznie przy tankowaniu wychodzi 0.5l więcej. Sprawdziłem temerature silnika z menu ukrytego(z resetu). W I-drive nie ma takiej opcji nawet w ukrytym. Na trasie mam temp 78-80, przy tem powietrza 1c. Jest wystarczająca czy zbyt niska???

temp. we wszystkich dieslach ma byc 90 st. bez wzlędu czy to trasa, korek, miasto, bieg jałowy, temp. powietrza -20 czy +30 st. Na 99% masz padniety tylko termostat głowny. Ja mam identyczna temp. po wymianie teromostatu EGR. Dzisiaj wymieniam głowny.

Opublikowano

Ja dzis rano sie dokopalem do menu z tem silnika. Mam benzynke i max temp po przejechaniu 23km do pracy komp pokazal 107 ' C

Czy ktorys z kolegow posiadajacy silnik bezynowy moglby sie pochwalic wynikem dla porownania :?:

Opublikowano

temp. we wszystkich dieslach ma byc 90 st. bez wzlędu czy to trasa, korek, miasto, bieg jałowy, temp. powietrza -20 czy +30 st. Na 99% masz padniety tylko termostat głowny. Ja mam identyczna temp. po wymianie teromostatu EGR. Dzisiaj wymieniam głowny.

 

 

Kolego AZAJEC daj znac jakie zmiany po wymianie termostatu. Czekam na info. dzieki za pomoc

Opublikowano

temp. we wszystkich dieslach ma byc 90 st. bez wzlędu czy to trasa, korek, miasto, bieg jałowy,

Glupoty piszesz troche , nigdy nie jest stala ... zmienia sie moze byc od 85-92/93 w zaleznosci od jazdy , bo komp pokazuje temperature plynu.

Wskazowka zawsze przeklamuje , odczyt elektroniczny juz nie dokonca . Temperatura plynu zawsze sie zmienia w trakcie jazdy , ale skoki typu 5-7stopni sa jak najbardziej normalne , skoki typu 20stopni juz nie .

 

Dobrze Ci sie ta benzyna dogrzala, hmm sprawdz poziom plynu chlodniczego just in case. Jak jest malo to dolej i sprawdz ponownie temperature.

Opublikowano
MMCV ma rację. Liczniki temperatury w niektórych markach (te przy wskaźnikach) celowo oszukują. Pokazują temperaturę 90C w zakresie 81 - 95C, tak jest na przykład w grupie VAG. Jest to celowy zabieg, aby nie stresować kierowcy. Zapewne dlatego krąży obiegowa opinia, że silnik ma zawszę temperaturę 90C i ani pół stopnia mniej/więcej.
Opublikowano

temp. we wszystkich dieslach ma byc 90 st. bez wzlędu czy to trasa, korek, miasto, bieg jałowy,

Glupoty piszesz troche , nigdy nie jest stala ... zmienia sie moze byc od 85-92/93 w zaleznosci od jazdy , bo komp pokazuje temperature plynu.

Wskazowka zawsze przeklamuje , odczyt elektroniczny juz nie dokonca . Temperatura plynu zawsze sie zmienia w trakcie jazdy , ale skoki typu 5-7stopni sa jak najbardziej normalne , skoki typu 20stopni juz nie .

 

Dobrze Ci sie ta benzyna dogrzala, hmm sprawdz poziom plynu chlodniczego just in case. Jak jest malo to dolej i sprawdz ponownie temperature.

:D Moze, jestes aptekarzem, ale chyba przyznasz, że małe wahania ok 90 st. maja sie nijak do wahań w granicach 70-80 stopni :D

PS. Niestety dzisiaj moj mechanik nie znalazł czasu, prawdopodobie :D wymieni mi termostat jutro. Oczywiscie napisze jaki bedzie efekt.

Opublikowano
Podłącze się tutaj bo moja 330xdA tez od jakiegos czasu duzo pali. Na wakacjach potrafila w miescie spalic 14-15l/100km ale po wymianie wszystkich filtrow i oleju spadło do akceptowalnych max 11l. Teraz znow wzrosło w trasie spala ponad 9l, w miescie 13l. Jeżdżę dosyć dynamicznie ale mimo wszystko takie spalanie wydaje mi się za wysokie. Sprawdze jeszcze w kompie tą temperaturę, moze tez jest niedogrzany ale w to wątpię.
Opublikowano

Ten temat chyba uratuje moje auto. Z ciekawości sprawdziłem temp silnika i rekord w mieście to 73 stopnie, stojąc na skrzyżowaniu spada do 68 stopni. Nic kompletnie na to nie wskazywało (poza spalaniem 10l/100, ale myślałem, że ten typ już tak ma na zimowych kołach) i pewnie bym przejeździł zimę z niedogrzanym silnikiem.

 

Dziękuję twórcy tematu ;)

Opublikowano
Podłączam się pod temat. Tez mam temp ~70C w 120d 163km...

to wymien termostat najlepiej oba naraz bo roznica w kosztach niewielka a poco dwa razy odstawiac auto ...

 

polecam kupowac w ASO , omijac zamienniki - TERMOSTATY SIE KUPUJE TYLKO ORI jak kogos zycie nie nauczylo, bo za rok znow wymieni :D - chociaz reguly nie ma .

Opublikowano

ja sprawdzalem w moim bmw i temp jest max 74C. glownie oscyluje miedzy 66C a 71C . auto jezdsone 40min po miescie. zatrzymalem sie i sprawdzalem rury chlodnicy. od termostatu czyli dolna chlodna, tak samo wejscie rury na obudowe termostatu. natomiast rura po przekatnej (gorna przy wyrownawczym) goraca. czyli wyglada na to ze termostat trzyma. dodam tez ze termostat egr po pozniejszym czasie zrobil sie cieply, lecz nie goracy. w aucie ogrzewanie mialem wylaczone zeby rozgrzac silnik. natomiast kwestia ogrzewania jest ok. grzeje mocno.

 

moze uszkodzony mam czujnik temperatury i pokazuje zla temperatur ?

pobawie sie zaraz z termometrem laserowym i posprawdzam temparatury na chlodnicy wezach termostatu, egr bloku...

Opublikowano

U mnie temp w mieście 75 stopni max, jak auto stoi dłużej odpalone ( 5 min ) to wskoczy na 83 - 84 stopnie, ale jak się jedzie spokojnie to trzyma 70 - 73 stopnie.

Spalania średnio w normie bo koło 10l przy dynamicznej jeździe w cyklu mieszanym. ( ale nie narzekam bo podobno tak palą, jeszcze na zimówkach )

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Nie no kolego mi na trasie auto spala jakieś 7 - 7,2l maxymalnie przy prędkości 130km/h w mieście około 9, 9-5l . Temparatura przy 0 temp. zewn utrzymuje się na poziomie 72 stopni.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

No nie mam, ale tutaj większość użytkowników forum ma w tych granicach, więc coś to musi znaczyć, a nie wydaje mi się żeby wszyscy mieli padnięte termostaty.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Właśnie ciekawostka, Ja też dziś sprawdzałem temperaturę przez ukryte menu i temperatura wachała się w granicach 78-84 stopnie. Dzwoniłem w tej sprawie do serwisu i powiedzieli że tak ma być :shock: Może to jakaś wada fabryczna termostatów i BMW nie chce się przyznać żeby nie robić akcji serwisowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.