Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam mały problem. Wzrosło mi spalanie od czasu gdy temp powietrza spadła ponizej 5c. Zdaje sobie sprawę z tego, że auto w okresie zimowym spala więcej, ale myslę, że przyczyna jest fakt, że auto dłużej się nagrzewa. Mnie niepokoi fakt, że jadąc autem z rozgrzanym silnikiem przy prędkości 120km/h (tempomat) auto spala 6,6 litra - temp powietrza 2c, temp silnika niestety nie znam E91. Wcześniej jadąc tym samym odcinkiem z tą sama prędkoscią było 5,0 litra - temp pow 15c.

Moje pytanie - czy temp powietrza ma wpływ na spalanie przy nagrzanym juz silniku ???

  • Odpowiedzi 203
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jesli piszesz, że nie znasz temperatury silnika to przestudiuj ten wątek. viewtopic.php?f=70&t=157748 Jesli padniete sa termostaty, które czesto padaja, silnik jest niedogrzany (w trasie temp ok 60 st.) wiec spalanie wzrasta. Proponuję zaczac od temp. silnika.
Opublikowano (edytowane)
Opcja bez I drive.Właczasz zaplon.(lepiej robic na odpalonym silniku, mozna od razu jechac). Trzymasz długo 15 sek. przycisk licznika.(wszystko robisz tym przyciskiem) Pojawia się 01_ _ od razu przyciskasz az dojdziesz do poz.19, czekasz az pojawi sie CODE (tutaj wpisujesz liczbe, która jest suma ostatnich 5 liczb VIN) i wklikujesz tą liczbe. Gdy pojawi sie 01 znowu klikasz do poz. 07 i za chwile pojawi sie temp. Mozesz autem jezdzic, wylaczy sie po zgaszeniu samochodu. Edytowane przez azajec
Opublikowano
Kolego AZAJEC - a znasz takie metody w autach z i-drive? opony zmieniłem ale już miesiąc wstecz i jak temp pow była w okolich 10c to spalanie było ok. Problem pojawił sie ewidentnie po spadkach temperatury. Wkurza mnie brak wskażnika temp silnika!!!!
Opublikowano
Kolego AZAJEC - a znasz takie metody w autach z i-drive? opony zmieniłem ale już miesiąc wstecz i jak temp pow była w okolich 10c to spalanie było ok. Problem pojawił sie ewidentnie po spadkach temperatury. Wkurza mnie brak wskażnika temp silnika!!!!

Niestety nie. Ale poszukaj na forum bo na pewno juz o tym bylo.Moze koledzy z I Drive pomoga.

Opublikowano
Kolego AZAJEC - a znasz takie metody w autach z i-drive? opony zmieniłem ale już miesiąc wstecz i jak temp pow była w okolich 10c to spalanie było ok. Problem pojawił sie ewidentnie po spadkach temperatury. Wkurza mnie brak wskażnika temp silnika!!!!

 

Ukryte menu dla samochodów z IDrive (cytuję za kimś z forum):

1) Wcisnąć kontroler iDrive i trzymać wciśnięty 8-10 sekund

2) Obrócić kontroler 3 "ząbki" w prawo

3) Obrócić kontroler 3 "ząbki" w lewo

4) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w prawo

5) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w lewo

6) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w prawo

7) Wcisnąć kontroler iDrive i puścić

 

ale nie widzę w nim tych parametrów co w BC :(. Rzeczywiście ich tu nie ma? Może ktoś potwierdzić?

Pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano
Kolego AZAJEC - a znasz takie metody w autach z i-drive? opony zmieniłem ale już miesiąc wstecz i jak temp pow była w okolich 10c to spalanie było ok. Problem pojawił sie ewidentnie po spadkach temperatury. Wkurza mnie brak wskażnika temp silnika!!!!

Niestety nie. Ale poszukaj na forum bo na pewno juz o tym bylo.Moze koledzy z I Drive pomoga.

 

z iDrive czy bez temp plynu chłodzącego wyswietla się na wyświetlaczu między zegarami.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dokladnie nie ma w Idrive takiej opcji ...swoja droga ...zenada :D . Masz zajezdzac turbine, jezdzic na niedogrzanym motorze po to tylko zeby serwis sie cieszyl.

 

Co do spalania... ja bym obstawial ze auto sie slabo nagrzewa, a wlasciwie nie dogrzewa i caly czas ma wzbogacona mieszanke . Pozatym dochodzi opcja z oponami (opory toczenia). Co jeszcze... hmmm moze sie komp przestroil i gluopty pokazuje?Sprawdzales to spalanie z dystrybutora czy z komputera ? bo jak z komputera to :roll: ja moge zrobic tak zeby mi palilo 4.5l tylko po co :mrgreen:

Opublikowano

Kolego to ile ty byś chciał zeby ci palił przy 120km/h ? Mi średnie wyszło na trasie z prędk. 130km/h w granicach 7l, na zimówkach.

Niewiem czego oczekujesz od auta

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Kolego to ile ty byś chciał zeby ci palił przy 120km/h ? Mi średnie wyszło na trasie z prędk. 130km/h w granicach 7l, na zimówkach.

Niewiem czego oczekujesz od auta

 

Pzdr

no dlatego napisalem gdzie sprawdza te wartosci :wink: bo 5.0 przy 120 na tempomacie ... to miedzy bajki mozna wlozyc. Moze teraz zaczelo pokazywac tak jak powinno :D

Opublikowano
Opcja bez I drive.Właczasz zaplon.(lepiej robic na odpalonym silniku, mozna od razu jechac). Trzymasz długo 15 sek. przycisk licznika.(wszystko robisz tym przyciskiem) Pojawia się 01_ _ od razu przyciskasz az dojdziesz do poz.19, czekasz az pojawi sie CODE (tutaj wpisujesz liczbe, która jest suma ostatnich 5 liczb VIN) i wklikujesz tą liczbe. Gdy pojawi sie 01 znowu klikasz do poz. 07 i za chwile pojawi sie temp. Mozesz autem jezdzic, wylaczy sie po zgaszeniu samochodu.

 

Właśnie próbowałem zrobić u siebie i nie działa,robię 1M9 pokazuje się log:ok i code ale tylko 2 liczby 00.

Może u mnie nie ma tej opcji?

Opublikowano
O czym Ty piszesz :duh: :duh: wiesz co to jest suma ostatnich 5 cyfr ??? Gwarantuje ze wynik bedzie 2 cyfrowy :norty:

 

Mój błąd nie doczytałem sumy w pośpiechu,dzięki.

Opublikowano
Kolego to ile ty byś chciał zeby ci palił przy 120km/h ? Mi średnie wyszło na trasie z prędk. 130km/h w granicach 7l, na zimówkach.

Niewiem czego oczekujesz od auta

 

Pzdr

no dlatego napisalem gdzie sprawdza te wartosci :wink: bo 5.0 przy 120 na tempomacie ... to miedzy bajki mozna wlozyc. Moze teraz zaczelo pokazywac tak jak powinno :D

 

nie przesadzaj, jak ON był po 4.30 (jeeeezu, jak tanio?!:D) to koszt przejechania mojej EX e90 320d na trasie warszawa-sopot-warszawa (750km) był tańszy niż rybka dla dwóch osób w dobrej knajpie i gofry. Czytaj miałem średnie spalanie 4.7L (fakt, nie przekraczałem 110km/h...) Śmieszne to było bo tankowałem cały bak, wracałem do warszawy i miałem jeszcze prawie połowe....

 

ja uważam że 5.0 jest realne przy 120 (no może 5.5:D) zależnie od szerokośći opony, jej ciśnienia oraz warunków atmosferycznych i rodzaju nawierzchni.

Opublikowano
a ja uwazam ze jest realne ale nie w M47TU2 w budzie E9x (waga z doposazeniem ok 1600). N47 przy 80-90 spala 4-4.5l , fajnie ale to troche inny silnik nowoczesniejszy i oszczedniejszy :D . 120 to juz jest predkosc gdzie opory powietrza robia swoje, ja mowie o spalaniu faktycznym a nie z komputera . Mi sie w trasie udalo wykrecic kiedys 4.4 ale to nie byla jazda tylko toczenie sie praktycznie bez wyprzedzania i rowna droga(czytaj malo dziur ). Normalna trasa i predkosc 120 to wlasnie spalanie rzedu 6l , nawet czasem ciut wiecej (np na 225-245 kapciu)
Opublikowano

Masz rację krzywa oporów powietrza nawet przy bardzo dobrym współczynniku cx powyżej prędkości 80km/h zaczyna rosnać już bardziej w relacji kwadratowej niż liniowej :)

szkoda że ja nie pamiętam swojego spalania w 320d przy 120... teraz na ładnej drodze tempomaciku idealnych warunkach atmosferycznych mam spalanie rzędu 7.5-8.5.

Może autorowi wątku te "5.0"L na 100km skojarzyło się z wartością 5.9L / 100 km :) to niby też "5..." tylko to działa jak promocja w sklepie jak coś kosztuje 199.99... to w końcu nie 200 :)

Opublikowano

Kolego jadąc na tempomacie 120km/h średnie wyszło mi dokładnie 6,9l przy zimowych oponach, w mieści ok 9l.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Mi sie ostatnio udalo zrobic na oponach zimowych 225 ponad 1000km na baku ( nalalem 59 litrow ) - chcialem zrobic zdjecie ale niestety po 999 licznik sie kasuje :shock:

Trasa Warszawa - Lublin (caly czas otwarty dach, co podnosi Cx podobno o 0.10) potem przez Rzeszow do Polanczyka - krecenie sie po bieszczadach z otwartym dachem - powrot do Warszawy - od Radomia dosc zwawo.

Przy 120 pali mi na tempomacie wspomaniane 5 litrow - mimo ciezszego nadwozia.

7 litrow na tempomacie pojawia sie dopiero powyzej 160km/h (sprawdzone na dosc dlugiej obwodnicy Garwolina).

Jak na 2 litrowego diesla 6.5 przy 120 na tempomacie to sporo - tyle pali mi benzynowy kompakt zony 1.6 tez przy 120

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Zgadzam się na trasie Kraków-Rzym-Kraków łącznie 3500 Km ok 500 kilometrów po Włoszech i paru korkach spalanie liczone wg.stacji 5,4 średnia prędkość <85 na każde tankowanie w stosunku do nowego Citoena C5 6 litów mniej do wlania :D i więcej bagażu :wink:
Opublikowano

Zgodzę się przy takiej prędkości, generalnie ja swoim zejde na spalanie 6,3 w trasie przy normalnej dynamicznej jeździe no ale nie przesadzajmy, że 5l

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Paliwo ma na to wpływ moim zdaniem w Polsce "verwa" daje radę ale to nie to co za granicą, zwykłe bije verwe na głowę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.