Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz.

Popadało u mnie śniegu więc narazie sobie daruje i nie bede szalał.

Jednak mieszkam obok autostrady to myślę ze po adaptacji może wypaliłbym katalizator? Da to coś?

Opublikowano

Na pewno nie zaszkodzi ;)

Tu masz jakieś info viewtopic.php?f=70&t=206419&start=15

 

Generalnie są 2 sposoby:

1. Rozpędzanie na 3 biegu do 6k, potem hamowanie silnikiem do 3k, i tak w kołko

2. Jazda z prędkością minimum 100km/h

Powinieneś mieć minimum pół baku paliwa. Jeśli chodzi o czas... to IMHO trzeba podejść do sprawy indywidualnie.

Jeśli po przejechaniu paru km jednym czy drugim sposobem będzie śmierdziało dzbukiem z wydechu to jeździj dalej - to znak że masz jeszcze sporo siarki w katalizatorze NOX.

U mnie na początku tak waliło, że po samym otwarciu drzwi można było zwrócić tort z komunii :?

Opublikowano
Sprawdziłem numery regulatorów napięcia w 118d i 330d i są jednak inne. Pozostaje zakup regulatora i testy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Czy ktoś się orientuje, czy poza serwisem można kupić regulator napięcia? Moje poszukiwania nie przyniosły rezultatów, może ktoś pomoże znaleźć?

Alternator jest Valeo, więc i regulator pewnie jest tej firmy.

Numer OEM 12 31 8 510 088

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/12_1310-pradnica-140150a/vKT00963

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Problem rozwiązany, przypadkowo, ale obyło się bez kosztów. Co ciekawe rozwiązanie jest bardzo dziwne. Przymierzałem się już do wymiany alternatora lub rozdzielacza, kiedy pewnego dnia przestała świecić tylna prawa lampa. po demontażu okazało się, że styki są mokre i zaśniedziałe wewnątrz klosza - te od żarówek. Po wyczyszczeniu i zmontowaniu wszystkiego błąd 304 już się nie pojawia:)

 

Kto by pomyślał, że to taka błahostka, dodam, że lampa przed całkowitą klapą działała dobrze i nie było błędów żarówek.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Skasowałem wczoraj adaptacje, zobaczymy jak to będzie.

W poniedzialek wybieram się w trase więc wypale katy i zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Jednak błąd dalej się pojawia.

 

Czyli wydaje mi się, że to wina NOX'a. Jak myślicie? I czy da się go wymienić samemu?

Opublikowano

Tez chce wymienic noxa i juz kupiłem ale krew mnie zalewa jak jade do mechanika a ten mi mowi ze moze wymienic za 3 dni/ tydz itp ostatecznie jutro o 8 maja mi wymienic ale z nimi nigdy nie wiadomo !

Chetnie dowiem sie czy sam to moge zrobić ?

DRIVEN TO PERFECTION
Opublikowano

@AyrtonSennaPL

Oczywiście, że sam możesz noxa wymienić. Zajmie pewnie z pół godziny :cool2:

Mi wymieniali NOXa w ASO, i stwierdzili, że trzeba jeszcze robić update softa (silnik N43, auto z 2007 roku czyli początek produkcji).

 

@Bartoo

A wracając do tematu, to też mam przeczucie, że to może nie chodzić o NOXa.

Padnięty NOX generowałby w pierwszej kolejności błędy właśnie sondy NOX i ewentualnie katalizatora NOX, a błędy lambda jako dodatkowe.

Ty masz błędy sond monitorujących (te za katalizatorem trójdrożnym), które kontrolują pracę katalizatora i sond przed katalizatorem.

Także przyczyna nie musi być w ogóle oczywista. Ja na Twoim miejscu szukałbym warsztatu gdzie mają sprzęt do mierzenia lambdy i porównał z tym co pokazuje INPA.

Błędy AGRu masz dalej? Może zawór się zacina i pierdzieli skład mieszanki, a lambdy zgłaszają nieoczekiwane wartości?

Opublikowano

Tylko że w międzyczasie też mialem błąd nox'a tylko nie wrzucałem go tutaj, nie wiem w sumie czemu.

 

Czyli AGR może też być padnięty?

Opublikowano

Wymieniłem alternator z regulatorem napięcia, ale błędy ciągle pozostały bez zmian, czyli:

alternator,

regulator napięcia,

czujnik poziomu oleju,

świeca nr 1,

IBS

 

Na zgaszonym silniku wyskakuje błąd IBS, po odpaleniu silnika reszta błędów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

...wiec aby zakończyć temat, napiszę co było przyczyną występowania wcześniej opisanych błędów.

 

Odpiąłem wtyczkę od czujnika poziomu oleju, i pozostałe błędy przestały się pojawiać.

Czujnik oleju jest do wymiany. Podpiąłem dla sprawdzenia inny, sprawny czujnik, i błąd przestał się pojawiać. Teraz pozostaje przy najbliższej okazji spuszczenie oleju i wymiana czujnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

witam, w koncu udało mi sie uruchomić inpe zrobić adaptacje akumulatora oraz ogarnąć błędy. Porobiłem troche screenow z errorów a chyba ich było multum z tego co widze ale nie wiem co oznaczają. Pod spodem wrzucam linki do screenów. A najbardziej mi zależy w sumie, żeby ogarnąć czy moduł CAS wywala jakiś błąd i co on oznacza bo nie działa mi totalnie zamykanie auta a wiązke skleiłem plus antena diversity działa

 

http://imageshack.com/a/img538/8110/KQ3WYS.png

http://imageshack.com/a/img661/4859/24KX9P.png

http://imageshack.com/a/img537/2183/6B5t3R.png

http://imageshack.com/a/img908/8372/9ZlShs.png

http://imageshack.com/a/img538/324/jrMbOV.png

http://imageshack.com/a/img910/7849/xOSdaG.png

http://imageshack.com/a/img631/7155/OmuSMP.png

http://imageshack.com/a/img538/7888/T4fO16.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już masz screeny z starymi błędami, to usuń wszystkie teraz pojeździj i zobacz które wrócą i wtedy zacznij diagnozę.
Opublikowano
W sumie tak zrobię, nie wiedziałem ze "mogą powrócić" ale na logikę to rzeczywiście. Fakt auto nie było dawno pod kompem a ostatnio wymieniłem w nim pełno rzeczy wiec niektóre mogły juz byc ogarniete
Opublikowano
Kolego, tak jak pisze kolega Halfi, wykasuj błędy i pojeździj bo wiele błędów masz związanych ze słabym akumulatorem, na pewno masz świece na 1 i 2 cylindrze do wymiany.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
w weekend wszystko wykasuje polatam z 4 dni mam nadzieje ze na nowo się pokażą. W czwartek wyjeżdzam do szwajcarii na motorshow wiec może uda się wymienić swiece jeszcze przed wyjazdem
Opublikowano

Panowie mam podobny problem.

Mianowicie, jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem słupek.

Wszystko pięknie chodziło, ale pojawiły się dziwne problemy. Pierwszym objawem był migający wyświetlacz miedzy zegarami.. Proble mustał sam, ale po zamknięciu auta wyświetlacz się nie gasił.

W warsztacie wykasowałem błędy i wszystko wróciło do normy.

Po paru dniach temat znowu powrócił i po kolejnej diagnozie okazało się, że poziom ładowania jest zbyt wysoki ok 14.9. Wymieniony został regulator i... ładowanie jeszcze bardziej podskoczyło. Teraz jest powyżej 15.

Do tego chwile po odpaleniu pojawia się błąd czujnika poziomu oleju... Co to za cuda :/

 

Przed podmianką słupka nie miałem żadnych problemów z prądem.... :mad2: :mad2:

Opublikowano

ładowanie na poziomi 14,9V jest jak najbardziej prawidłowe. Nie wiem jacy fachowcy wpadli na pomysł wymiany regulatora (jaki koszt). Przy tych silnikach stosuje się akumulatory AGM, stąd ładowanie na poziomie 15V.

Wymiana słupka raczej nie ma nic wspólnego z migającymi zegarami - no chyba że instalacja została naruszona przy wymianie.

 

Czy przy wymianie słupka został wymieniony czujnik poziomu oleju? czy był razem z nowym słupkiem?

 

Odepnij wtyczkę od czujnika poziomu oleju i sprawdź błędy.

 

U mnie ten czujnik po wymianie słupka (czujnik był razem z nowym słupkiem) pojawiły się różne błędy: alternatora i regulatora napięcia, klemy IBS, i samego czujnika poziomu oleju. Okazało się że jest uszkodzony czujnik poziomu oleju i robi zamieszanie na inne podzespoły.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Załóż stary regulator napięcia, bo pewnie był sprawny. Porównaj też ten nowy - czy jest taki sam (te same parametry i numery). Ten regulator dostępny jest tylko w serwisie i kosztuje chyba 580zł.

Nieodpowiedni regulator napięcia ładowania (lub niesprawny) może powodować występowanie innych błędów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.