Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry!

Nie mogę znaleźć informacji na ten temat, a bardzo zaskoczyła mnie dzisiejsza sytuacja.


Ogólnie słowem wstępu sprawa dotyczy bmw e90 (318i, 143km, 152k km przebiegu). Wcześniej po zakupie pojawiał się czasem check na desce, a po podpięciu pod OBD narzekał na lambdy - rzeczywiście lambda przed katem prawie nie pracowała i została wymieniona (na bosha). Po wymianie było czysto, autko pojechało w dwie trasy łącznie 1,5k km - wszystko elegancko.

Potem postało sb dwa tygodnie i dziś kilka kilometrów po ruszeniu odpaliło mi check engine, jednak nie tak jak uprzednio na desce rozdzielczej, tylko duży znaczek pojawił się na komputerze pokładowym oO

Nadal można manetką przerzucać opcje i sprawdzić olej (w normie) tylko dodatkowo przewijając je jest tam też znaczek check.


Czy ktoś z Państwa miał do czynienia z taką sytuacją? Czy to oznacza większe problemy (kontrolki na desce mają mniejszy rozmiar, komp pokazuje duże), czy może to bardziej informacyjno-serwisowe info, że pora sprawdzić np. świece?


https://drive.google.com/file/d/1jst--jVRGbD893cW35ephIR_orH5Jx4i/view?usp=sharing


Z pozdrowieniami,

Anastazja

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Włączył się tryb awaryjny. W odróżnieniu od zwykłego checka ten tryb odcina moc.

W takim wypadku trzeba odczytać kod błędu jaki się pojawił ,najlepiej podjechać do kogoś kto ma komputer BMW lub na jakiejś apce możesz sama sprawdzić co wyskoczyło.

Bez kodu błędu ciężko w ogóle diagnozować co się stało. Po pojawieniu się komunikatu coś się działo z autem?

Opublikowano

Bardzo dziękuję!


Czyli kłopoty…

Nic szczególnego się nie działo, samochód jechał płynnie (prędkość do 50 bo w mieście wiec nie wiem co by było przy wyższych obrotach). Jedyna różnica to, że nie załączał systemu start-stop na światłach.

Czy w takim układzie wyjazd do rodzinnego miasta (100km) do zaufanego mechanika i jego ziomeczka z komputerem BMW, wchodzi w grę, czy to za dużo na tryb awaryjny i lepiej szukać kogoś na miejscu?

Wcześniej przy checku nie było ograniczenia mocy i autko normalnie jeździło (miałam błędy obu sond i niedomaganie kata, co ponoć mogło się wiązać z sondami, ta zdechła poszła do wymiany i wydawało się, że jest git, ale teraz faktycznie nie wiadomo czy problem nie został rozwiązany do końca czy może pojawiło się coś nowego :/ )

Opublikowano

Nie chciałem straszyć ,ale niestety ten komunikat u wielu posiadaczy BMW powoduje ból głowy.

Czy w takim układzie wyjazd do rodzinnego miasta (100km) do zaufanego mechanika i jego ziomeczka z komputerem BMW, wchodzi w grę,

Nie mamy kodu błędu i nie wiemy co dokładnie z autem jest nie tak ,więc ciężko określić.

czy to za dużo na tryb awaryjny i lepiej szukać kogoś na miejscu?

To zależy co dokładnie zastrajkowało ,ale po Twoich objawach sądzę że spokojnie dojedziesz. Ale dmuchając na zimne miej kogoś w pogotowiu "w razie w"

ale teraz faktycznie nie wiadomo czy problem nie został rozwiązany do końca czy może pojawiło się coś nowego

To jest BMW ,obstawiałbym tą drugą opcję.


Tryb awaryjny wyświetla się cały czas? Czy pojawia się on w losowym momencie?

Opublikowano

Wcześniej jak pojawiał się mały check na desce to był losowo ale do skasowania nie znikał sam.

Po wymianie lambdy było git, przejechało trasy bezproblemowo.

Dziś pojawiło mi się po dosłownie paru kilometrach, wiec zrezygnowałam z dalszej jazdy, zawróciłam i zostawiłam w garażu. Nie sprawdzałam jeszcze czy jeśli odpalę ponownie to od razu wesoło powita mnie żółty znaczek czy zgaśnie, obawiam się ze tak ale sprawdzę (warunki były normalne - nie wyskoczył przy jakimś manewrze czy zamuleniu na za wysokim biegu).

Wracając świecił oczywiście cały czas.


Zczytanie błędów to teraz podstawa.

Czy na pocieszenie mogę spytać czy tryb awaryjny może się pojawić przy zużyciu części z natury eksploatacyjnych, czy to zawsze większe awarie?

Opublikowano

Jak najbardziej może się pojawić przy zużyciu części eksploatacyjnych. Tryb awaryjny mogą spowodować np. świece czy cewki. Może to być nawet jakiś czujnik.

Będzie dobrze ,nie zaprzątaj sobie tym głowy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

żeby nie rozpoczynać nowego tematu - prośba o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny 2 błędów: 480A oraz 447B. Ten od sondy lambda pojawia się cyklicznie co jakiś czas, a na ten od DPF to teraz po raz pierwszy :( Czy to od sondy i ją wymieniać? A jeśli tak, to którą - przed, czy za DPF? Czy może sonda jest OK, a pokazuje błąd z powodu np przytykającego się DPF'a? Czy jakiś mędrzec coś w tych odczytach jest w stanie dodatkowo dostrzec? :roll: Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc :D


0x447B 447B Lambdasonde

Fehlerhäufigkeit: 10

Logistikzähler : 40

1. Umweltsatz

Kilometerstand 368776 km

Motordrehzahl 2113.00 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 92.00 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms 698.04 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 0.00 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder 464.31 mg/hub

Ladedruck - Istwert 1160.78 hPa

Erfasste Batteriespannung 14500.00 mV

Umgebungsdruck 1011.76 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Fahrzeuggeschwindigkeit 76.00 km/h

gefiltertes Pedalwertgebersignal 0.00 %

Lufttemperatur HFM - aus Sensorkennlinie 23.00 degC

Lufttemperatur nach Ladeluftkühler 31.00 degC

Ladedrucksteller - Ausgangstastverhältnis 82.35 %

AGR-Ventil - Istposition aus Sensorkennlinie 18.43 %

Drallklappe - Istposition aus Sensorkennlinie 27.45 %

Drosselklappe - Istposition aus Sensorkennlinie 4.71 %

Abgasdruck vor Partikelfilter 1060.93 hPa

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert 262.94 degC

Der aus LSU gemessene Lambdawert 0 27.78 -

Betriebsart - Status 00100001 hex

Kraftstofftemperatur 50.00 degC

Aktueller Gang 4.00 -

aktuelle Zeitdauer im momentanen Systemzustand 3043.20 s

2. Umweltsatz

Kilometerstand 369824 km

Motordrehzahl 2022.00 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 88.00 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms 337.25 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 0.00 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder 445.49 mg/hub

Ladedruck - Istwert 1082.35 hPa

Erfasste Batteriespannung 14600.00 mV

Umgebungsdruck 1021.18 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Fahrzeuggeschwindigkeit 71.00 km/h

gefiltertes Pedalwertgebersignal 0.00 %

Lufttemperatur HFM - aus Sensorkennlinie 8.00 degC

Lufttemperatur nach Ladeluftkühler 15.00 degC

Ladedrucksteller - Ausgangstastverhältnis 86.27 %

AGR-Ventil - Istposition aus Sensorkennlinie 7.84 %

Drallklappe - Istposition aus Sensorkennlinie 7.06 %

Drosselklappe - Istposition aus Sensorkennlinie 4.71 %

Abgasdruck vor Partikelfilter 1040.97 hPa

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert 199.61 degC

Der aus LSU gemessene Lambdawert 0 32.77 -

Betriebsart - Status 00100001 hex

Kraftstofftemperatur 15.00 degC

Aktueller Gang 0.00 -

aktuelle Zeitdauer im momentanen Systemzustand 1081.10 s

Sauerstoffkonzentration unplausibel niedrig (im Schubbetrieb)

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen

Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen

Fehlercode: 44 7B 21 00 00 00 0A 28 B4 11 10 82 84 59 00 4A

4A 91 AF 10 4C 00 49 47 D2 2F 46 0C 2D 44 54 6C

81 00 10 00 01 64 04 76 E0 B4 94 0F CC 80 2B 00

47 45 92 B3 10 47 00 3A 37 DC 14 12 0C 2C 6A 43

7F FF 00 10 00 01 41 00 2A 3B


0x480A 480A Partikelfiltersystem

Fehlerhäufigkeit: 2

Logistikzähler : 29

1. Umweltsatz

Kilometerstand 369752 km

Motordrehzahl 1323.00 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 88.00 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms 415.69 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 0.00 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder 514.51 mg/hub

Ladedruck - Istwert 1050.98 hPa

Erfasste Batteriespannung 14600.00 mV

Umgebungsdruck 1007.06 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Abgasdruck vor Partikelfilter 1099.93 hPa

berechneter Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 164.71 m^3/h

Betriebsart - Status 02040002 hex

korrigierter Differenzdruck 82.35 hPa

Offset für Partikelfilter-Differenzdruck 0.39 hPa

Status - Betriebsbereich für die Partikelfilterdruckplausibilisierung 0.00 -

Drosselklappe - Istposition aus Sensorkennlinie 4.71 %

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert 322.55 degC

Gefilterter Strömungswiderstand des Partikelfilters 0.47 hPa/(m^3/h)

Spannungsrohwert - Abgasdruck vor Partikelfilter 2829.78 mV

Abgastemperatur vor Katalysator - Rohwert 1143.59 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 34.00 km/h

Ölaschemasse 22.67 g

Rußmasse 38.12 g

Der aus LSU gemessene Lambdawert 0 32.77 -

2. Umweltsatz

Kilometerstand 369928 km

Motordrehzahl 878.00 rpm

Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 93.00 degC

maximaler Raildruck der letzten 10ms 321.57 bar

Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung 4.31 mg/hub

Luftmasse pro Zylinder 269.80 mg/hub

Ladedruck - Istwert 862.75 hPa

Erfasste Batteriespannung 14400.00 mV

Umgebungsdruck 1000.00 hPa

aktueller Motorstatus 16.00 -

Abgasdruck vor Partikelfilter 1052.96 hPa

berechneter Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 47.06 m^3/h

Betriebsart - Status 02040002 hex

korrigierter Differenzdruck 44.71 hPa

Offset für Partikelfilter-Differenzdruck 0.39 hPa

Status - Betriebsbereich für die Partikelfilterdruckplausibilisierung 0.00 -

Drosselklappe - Istposition aus Sensorkennlinie 89.02 %

Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert 318.82 degC

Gefilterter Strömungswiderstand des Partikelfilters 0.47 hPa/(m^3/h)

Spannungsrohwert - Abgasdruck vor Partikelfilter 2736.78 mV

Abgastemperatur vor Katalysator - Rohwert 1089.57 mV

Fahrzeuggeschwindigkeit 12.00 km/h

Ölaschemasse 22.72 g

Rußmasse 34.23 g

Der aus LSU gemessene Lambdawert 0 32.77 -

Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch)

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen

Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen

Fehlercode: 48 0A 21 00 00 00 02 1D B4 8B 0A 56 80 35 00 52

43 92 AD 10 2E EE 15 02 04 00 02 3C 80 00 0C 64

12 2E 90 E2 3A 8D 22 05 CE 09 C2 7F FF B4 A1 06

DC 85 29 0B 2B 37 90 AA 10 2C ED 06 02 04 00 02

34 80 00 E3 63 12 3C 8C 1F 37 C9 0C 05 D1 08 C3

7F FF

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć, dzisiaj wieczorna przejażdżka autem po 10 dniach jego nieużytkowania zaskoczyła pulsującym, momentami trwale świecącym komunikatem check engine. Silnik zaczął telepać, prawdopodobnie wypadł zapłon ma 3cim cylindrze.

Z osczytu błędów podejrzewam do wymiany będzie termostat, może sonda lambda? Silnik N43B20A


Błędy:

2EF7

2A2C

29CF

29CE

29CC

2C2E

A6CF

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,


Czy ktoś może mi pomóc z błędem 4A4F? Silnik M57n2. Jest to jedyny błąd jaki mam i nie da rady go usunąć - wciąż powraca. Do tego pali się kontrola silnika. Z autem nic się nie dzieje - odpala z miejsca, jest moc, turbo, obroty nie falują.


https://bmwfault.codes/XMLDiagView?doc=MgAwADAAMAAwADAAOAA3ADAAOQAyADgAMQAzADAANAA=


Takie samo info mam w Ista. Fotki z odczytu mogę udostępnić.


Pytanie jak się tego pozbyć? Dosłownie to jedyny błąd :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedz czego nie rozumiesz?

Jest napisane jasno:

Sterownik podgrzewania wykrywa wadliwe wyjście elementu żarowego (cylinder 3).

1. Sprawdź przewody i wtyczki.

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku wymień element żarowy i/lub jednostkę sterującą podgrzewania.

3. Wymień silnik na taki ze sprawnym układem podgrzewania cylindrów. :mad2: :mad2: :mad2:

spacer.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Nie chcę zakładać nowego postu, małe bądź duże pytanie, takie błędy mi wyskoczyły. Auto jakieś 4 tys. km, po remoncie silnika, wymianie rozrządu. Czy jest się z czym zgłaszać do reklamacji?


Błędy dotyczą BMW E90 2008r., 318d

VIN: WBAVW11040A279257

Błędy:

41BB Czujnik ciśnienia spalin

452A System filtracji cząstek stałych - informacja

4A74 Sterownik świec żarowych, komunikacja

4A79 Sterownik świec żarowych, komunikacja

483D Nastawnik przepustnicy

4A6E Świeca żarowa - 1 cylinder - sterowanie

4A5E Świeca żarowa - 2 cylinder - sterowanie

4A4E Świeca żarowa - 3 cylinder - sterowanie

4A3E Świeca żarowa - 4 cylinder - sterowanie, sterowanie

4A56 System zarządzania energią (Layer_PMBATT)

493F Czujnik ciśnienia podawania, sygnał

4D03 Czujnik ciśnienia spalin

4C5E System filtracji cząstek stałych

4AA409System swiec żarowych, komunikacja

4CAO Czujnik ciśnienia oleju, wiarygodność



Jak ogólnie to wygląda? Duża mała sprawa?

Edytowane przez eN2910
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skasuj i zobacz co wróci. Od tego powinieneś zacząć :)

spacer.png

Opublikowano

Po skasowaniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zostało to:


2022-02-09 07:52:50

3'/E90/2008/Auto / D70N47A0

------------------------------------------------------------

MOTOR (!) [silnik]

493F Czujnik ciśnienia podawania, sygnał

452A System filtracji cząstek stałych - informacja

4A6E Świeca żarowa - 1 cylinder - sterowanie

4A5E Świeca żarowa - 2 cylinder - sterowanie

4A4E Świeca żarowa - 3 cylinder - sterowanie

4A3E Świeca żarowa - 4 cylinder - sterowanie, sterowanie

4A74 Sterownik świec żarowych, komunikacja

4A79 Sterownik świec żarowych, komunikacja

41BB Czujnik ciśnienia spalin

4501 Kontrola powrotu gazów spalinowych, odstępstwo od normy

------------------------------------------------------------

493F w ogóle nie można było skasować.

Opublikowano
Cześć, mam problem z moją betą. Po awarii akumulatora błąd blokady kierownicy tj. czerwona kierownica na komputerze. Nie zalacza zaplonu i silnika. Dowiedzialem sie ze trzeba zresetować licznik elv, toteż zakupilem interfejs ft232r, zainstalowalem sterowniki, inpe, disa itd. Problem w tym ze nie tool32 nie wykrywa zadnego modułu. Komputer wykrywa kabel jako port COM1, jednak nie zresetuje elv, bo ciagle mam błąd 19 na tool32 zwiazany z brakiem komunikacji z modułem. Miał ktos podobny problem?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Bmw e91 d318 2009 N47 - wspomaganie elektryczme

Wyświetla sie kontrolka błąd układu wspomagania (pomarańczowa z wykrzyknikiem) po z czytaniu A54B


Po uruchomieniu auta po dłuższym postoju wspomaganie nie działa po kilku/kilkunastu kilometrów zaczyna działać i działa przez cały czas jazdy.

Teraz juz wogóle nie wspomaganie sie nie włącza.


Ktoś może spotkał się z podobnął usterką ????

Opublikowano

Witam.

Pacjent to e90 N52B25 2005r. Sytuacja wyglądała następująco. Od czasu do czasu przestawała reagować na pedał gazu, dusiło ją. Wszystko po krótkiej chwili wracało do normy. Check nie zapalał się, bywały sytuację w których auto gasło. Problemem okazał się przepływomierz, po jego odłączeniu, na odpalonym silniku momentalnie wszystko wracało do normy, ale oczywiście lampka się zapaliła(trzymała niskie obroty po zejściu z wysokich, nie szarpało budą). Po zakupie nowej przepływki i usunięciu błędów inpą check po ponownym uruchomieniu zapłonu dalej się zapala. Program sugeruje brak komunikacji z czujnikiem (błąd P0102), silnik pracuje prawidłowo. Dodam że temperatura płynu chłodzącego utrzymuje się na niskim poziomie 85°C. Czy przy wymianie powinno się robić adaptację, z czego to wynika? Proszę o pomoc, dziękuję za wyrozumiałość.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam . Błąd 30E0 dotyczy noxa a konkretnie czego ? Błąd nie powoduje zapalenie checka samochód pracuje w trzech trybach spalania .
Opublikowano

Witam,


Po wymianie żarówki światło wciąż się nie pali (tył pozycja lewa), poniżej błędy FRM.


FRM:


9CBB - tu jest kilka błędów odnośnie sprężarki klimatyzacji, dopiero po zczytaniu kliknąłem "Usuń błędy" także przy następnym zczytywaniu wszystkie dotyczące klimatyzacji nie powinny się pojawić.

A8B9 - Tu żarówka, która się spaliła i po wymianie nie świeci - FRM: Światło pozycyjne tylne lewe 1 uszkodzone

A8AC - Moduł FRM: Uszkodzone boczne światła obrysowe po lewej stronie - to chyba to samo.

A8BB - FRM: Światło hamowania środkowe uszkodzone


Tu printscreeny z wyświetlonej diagnozy w inpe:

https://ibb.co/FJwX0mn

https://ibb.co/Jj1FzJM


EDIT. Reset układów zwarciowych (?) w FRM pomógł.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Siemanko, ostatnio w trakcie jazdy wywaliło mi 4 komunikaty na komputerze dotyczące błędów: flat tyre monitor, DBC, start assistance i drive stability. Przez moment też wydawało mi się że wyświetlił się komunikat dotyczący skrzyni biegów, i to by miało sens bo podczas jazdy auto dziwnie szarpało przy zmianie biegów a nawet w trakcie postoju na światłach podczas bezruchu. Jakaś mądra głowa doradzi co z tym zrobić? Pacjent to e90 325d 197KM w automacie z 2009 roku. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.