Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , od kilku dni posiadam E91 ,2.0diesel ,2008r .

Dziś sprawdzałem błędy i wykazało trzy błędy

P1245

P1246

P14a3

Auto normalnie jezdzi ,wszystko jest ok ,udało mi się wykasować dwa ale niestety jeden p1245 wciaż jest .

Czekam na Wasze fachowe porady .

Dzięki z góry wszystkim .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

N43B20A


29D0

Wypadnięcie zapłonu na 4tym cylindrze. Cewki wraz ze świecami zostały wymienione.

Oprócz tego czasem samochód lekko szarpie, na przykład po wciśnięciu mocniej gazu i puszczeniu obroty przez chwilę się jakkby podtrzymywały. Później obrotomierz jakby chwilkę szapeje, maksymalnie około 100-200 obr./min. Po sekundzie już jest normalnie.

Ktoś z forumowiczów może ma jakiś pomysł? Czy to może być wadliwa cewka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciężki temat.

Tyle co pooglądam filmików na YouTube to mechanicy narzekają na fakt ,że nowe części zakupione w sklepie są nie sprawne, niestety....



Opis błędu....

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Warunki kodu błędu

Stan czasu uszkodzenia

DME: przerwy w spalaniu, cylinder 4

Plan serwisowy


Wykryto przerwę zapłonu w cylindrze 4

Wpływ na błąd

Napięcie w pokładowej instalacji elektrycznej> 10 V

Zacisk 15, silnik włączony


Pomiar spójności spalania. Rozruch przy prędkości obrotowej silnika n> 450 in <7000. Ciśnienie otoczenia> 740 hPa


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

Cewki zapłonowe, świece zapłonowe, przewody zapłonowe, wtryskiwacze, DME

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli kupiłeś świece NGK to sprawdź czy problem przeniesie się, jak przeniesiesz świeczkę na inny cylinder.

Miałem dwa przypadki(jeden w N43, jeden w N53), gdzie jedna nowa świeca była uszkodzona.



Jeśli problem nie przeniesie się to profilaktycznie zamień cewki. Jeśli nadal na tym cylindrze będzie występował problem, to kontrolnie zmierzyłbym sprężanie. Jeśli ono wyjdzie ok. No to pozostaje jedynie wtryskiwacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiszą mi 2 błędy podobno "reset" cokolwiek to znaczy (w kilku tematach na naszym forum przewijał się "reset" i ginęły) iCOMem rozwiazuje problem, 9CAA, 9CB5, tak jak tej klemy/zacisku nie rozumiem bo na schematach nic takiego fizycznie nie mogłem znaleźć, to z drugiej strony fault o głębokim rozładowaniu przy nowiutkim zaadaptowanym aku to już sam nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiszą mi 2 błędy podobno "reset" cokolwiek to znaczy (w kilku tematach na naszym forum przewijał się "reset" i ginęły) iCOMem rozwiazuje problem, 9CAA, 9CB5, tak jak tej klemy/zacisku nie rozumiem bo na schematach nic takiego fizycznie nie mogłem znaleźć, to z drugiej strony fault o głębokim rozładowaniu przy nowiutkim zaadaptowanym aku to już sam nie wiem.

Do resetu licznika zwarć w FRM nie trzeba ICOM. Po zwykłym kablu usb-obd da się to zrobić. W nowszych K-DCAN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem w BTollu mam tą funkcje nawet, ale jedna rzecz mnie nurtuje - brak info o Zacisku 30B, i to że usunięcie błędu jakimkolwiek programem nic nie daje, i to głębokie rozładowanie... Usuwam i z automatu pojawia się ponownie mimo nowiutkiego aku, dlatego stwierdziłem że może ICOM z prawdziwego coś zaradzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Owszem w BTollu mam tą funkcje nawet, ale jedna rzecz mnie nurtuje - brak info o Zacisku 30B, i to że usunięcie błędu jakimkolwiek programem nic nie daje, i to głębokie rozładowanie... Usuwam i z automatu pojawia się ponownie mimo nowiutkiego aku, dlatego stwierdziłem że może ICOM z prawdziwego coś zaradzi.

ICOM to tylko interfejs diagnostyczny, a nie cudowne narzędzie, które umożliwia więcej niż inne sprzęty.


Najlepsze wyjście to zajrzeć do schematów na które piny przychodzą plusy zasilania do FRM. Zdemontować FRM(jest na lewym słupku A) i sprawdzić czy na każdym z tych pinów jest zasilanie. Jak tak, to problem jest w samym FRM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokladnie, przeciez icom to tylko glowica, wlasciwie tylko dla desperatow co chca programowac, aczkolwiek nie wiem co, sama ista/p jest beznadziej na i nigdy nie naprawi frm.

Aż tak bym nie przesadzał. Oryginalny ICOM to znacznie stabilniejsze połączenie i większe możliwości.

Co do ISTA P i FRM, to pokaż mi program, który po złączu OBD postawi go na nogi ;)


ISTA P nie jest taka tragiczna, tylko sprawdza tyle czynników, że trwa to bardzo długo, ale jest bardzo przydatna.

WinKFP nie zawsze wskazuje jako aktualizację właściwy numer programu. Nie raz spotkałem się z sytuacją gdzie WinKFP sugerował inny soft niż ISTA P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od dłuższego czasu wyskakuje mi błąd P0430 oczywiście pierwsze skojarzenie to katalizator. W domu mam tester diagnostyczny (chinol) i postanowiłem to sprawdzić troszkę dokładniej i zauważyłem że jedna sonda Lambda pokazuje wartość 0,4V a druga 0,0V. Czy ten błąd może być spowodowany awarią sondy czy nie ma co się łudzić i od razu wymienić kata.

Pod koniec tygodnia jadę do mechanika żeby to dokładnie sprawdzić ale wolałbym już teraz się jakoś przygotować

Samochód nie zamula ani nie pali więcej paliwa niż przed pojawieniem się błędu ( średnie spalanie 7,2L) silnik N46 150km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanie, dziś byłem oglądać e90. Po odpaleniu przy około -1 obroty lekko falowaly przez około 2-3 min, aż auto złapało temperaturę. Kody błędów to: 2CAA, 2CA6, 29D2, 29D9. Pisze tylko dlatego, ze mam rozpiskę tych błędów i tłumaczenie po holendersku i nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe. Wiem tylko, ze jest blad z sonda lambda. Czy pomoże mi ktoś rozszyfrować? Dziękuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DME: Oxygen sensor before catalytic converter: Temperature

DME: Oxygen sensors after catalytic converter: Swapped

DME: Combustion misfires, cylinder 6

DME: Misfire at low tank fill level

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.