Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio u mnie w bmw e91 2007 150km 2.0D, M47 wyskoczyło kilka błędów prosił bym o rozkodowanie czy poprawnie zrobiłem ich i ewentualną podpowiedz jak można rozwiązać usterki związane z nimi

Sprawdzałem programem INPA 5.06. Nie wiem czy dobrze rozkodowałem te błędy .

Objawy silnika tylko przy zimnym silniku przy uruchomieniu silnik tak jakby falował troszkę zwiększał sam sobie obroty i zmniejszał przez chwile i trzyma gdzies około 900 obrotów po kilku sekundach gdzieś obroty się zmniejszają ale nie znacznie i silnik chodzi równo. Wcześniej przed tą usterka auto normalnie zapalało trzymało równe obroty około 600 około. Jeszcze zauważyłem że radio fabryczne podczas jazdy czasem jakby zwiększało czy też zmniejszało stopień automatycznie jasność samemu na wyświetlaczu od radia raz mocniej świeciło a raz słabiej - tylko literki. (Nie wiem czy radio ma wpływ z ta usterka także )

Dołączam plik pdf ewentualnie diagnostyki z mojego auta na stronie podanej niżej .


447B 447B Lambdasonde -znalazłem na stronie wyszukanie tych błędów

Label-447 B sonda lambda

ECU label -Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung-

Label -DDE: Świeca żarowa cylinder 1

ECU Label -Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung-

Label- DDE: Świeca żarowa cylinder 2

ECU Label -Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


4232 4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung

Label-DDE: Świeca żarowa cylinder 3

ECU Label-Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung

Label-DDE: Świeca żarowa cylinder 4

ECU label--Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


Plik raportu z INPA-https://www70.zippyshare.com/v/bj9WbkoV/file.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam ostatnio u mnie w bmw e91 2007 150km 2.0D, M47 wyskoczyło kilka błędów prosił bym o rozkodowanie czy poprawnie zrobiłem ich i ewentualną podpowiedz jak można rozwiązać usterki związane z nimi

Sprawdzałem programem INPA 5.06. Nie wiem czy dobrze rozkodowałem te błędy .

Objawy silnika tylko przy zimnym silniku przy uruchomieniu silnik tak jakby falował troszkę zwiększał sam sobie obroty i zmniejszał przez chwile i trzyma gdzies około 900 obrotów po kilku sekundach gdzieś obroty się zmniejszają ale nie znacznie i silnik chodzi równo. Wcześniej przed tą usterka auto normalnie zapalało trzymało równe obroty około 600 około. Jeszcze zauważyłem że radio fabryczne podczas jazdy czasem jakby zwiększało czy też zmniejszało stopień automatycznie jasność samemu na wyświetlaczu od radia raz mocniej świeciło a raz słabiej - tylko literki. (Nie wiem czy radio ma wpływ z ta usterka także )

Dołączam plik pdf ewentualnie diagnostyki z mojego auta na stronie podanej niżej .


447B 447B Lambdasonde -znalazłem na stronie wyszukanie tych błędów

Label-447 B sonda lambda

ECU label -Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


4212 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung-

Label -DDE: Świeca żarowa cylinder 1

ECU Label -Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


4222 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung-

Label- DDE: Świeca żarowa cylinder 2

ECU Label -Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


4232 4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung

Label-DDE: Świeca żarowa cylinder 3

ECU Label-Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


4242 4242 Gluehkerze Zylinder 4, Ansteuerung

Label-DDE: Świeca żarowa cylinder 4

ECU label--Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


Plik raportu z INPA-https://www70.zippyshare.com/v/bj9WbkoV/file.html

 

Z świecami zarowymi podejrzewam padnięty sterownik świec, rzadko się zdarza ze wszystkie świece są padnięte, sam przerabiałem ten problem, po zmianie sterownika, DDE pokazał błąd 3 świec wiec profilaktycznie wymieniłem wszystkie i spokój mam już od 3 miesięcy.

Odnośnie sondy lambda nie wypowiem się, dotychczas nie miałem problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Czy uszkodzony kabel może być przyczyną braku komunikacji ze sterownikami w ISTA? Do tej pory kabel działał bez zarzutu, jednak teraz przy każdej próbie odczytu błędów kilka sterowników nie zgłasza się i pojawia się błąd "brak możliwości komunikacji z...". Najdziwniejsze jest to, że za każdym razem są to inne sterowniki :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, mianowicie drugi raz dzisiaj wywaliło mi kontrolke check engine podczas jazdy, mało tego, na tej samej ulicy jadąc w tą samą stronę, auto nie traci mocy, nie przechodzi w tryb awaryjny, obroty nie falują, oraz nie wydaje niepokojących dźwięków. Numery błędów to 4933, 447B, 3FF1 oraz 4A18, z czego ten pierwszy to doczytałem że może chodzić o egr, 4A18 z alternatorem, a reszta z przepływem powietrza, czy ktoś miał coś podobnego, co robić? Kasować w kółko, jeździć obserwować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam! sprawdziłem błędy w aucie ku moim oczom ukazało się kilka, a mianowicie :


-4a34

-4a3e

-4ae5

-4af5


licze na pomoc jak pozbyć się błędów droga naprawy, liczę na pomoc

pozdrawiam

 


https://bmwfault.codes/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

447B jest to błąd sondy lambdy,

Zmieniłem u Siebie na bosch i jak na razie błąd nie wraca.

Czy istnieje możliwość że przewód odmy jest jakimś cudem nie tak podłączony i coś z mieszanka jest nie tak? Tydzień temu wymieniany był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Przeczytałem wątki o podgrzewaczu który powoduje falowanie w N47, ale u mnie odpięcie kostki z niego nie spowodowało poprawy. Chyba że można to inaczej jeszcze sprawdzić? Ja mam kody błedów 4BDA DDE, 4BDB DDE - regulacja ciśnienia wstępnego paliwa, więc wychodzi na regulator ciśnienia na listwie.


Na listwie jest regulator, a z drugiej strony czujnik. Ale na pompie paliwa też jest elektryczny zawór ciśnienia paliwa. Którego wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Przeczytałem wątki o podgrzewaczu który powoduje falowanie w N47, ale u mnie odpięcie kostki z niego nie spowodowało poprawy. Chyba że można to inaczej jeszcze sprawdzić? Ja mam kody błedów 4BDA DDE, 4BDB DDE - regulacja ciśnienia wstępnego paliwa, więc wychodzi na regulator ciśnienia na listwie.


Na listwie jest regulator, a z drugiej strony czujnik. Ale na pompie paliwa też jest elektryczny zawór ciśnienia paliwa. Którego wymienić?

 


4BDB

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie kontroli ciśnienia wstępnego zasilania paliwem: Zbyt wysokie ciśnienie wstępnego zasilania (odchylenie kontroli ujemnej). Błąd jest wykrywany, gdy odchylenie regulacji spadnie poniżej następującej wartości granicznej:

-1 bar przy wyłączonym ogrzewaniu filtra paliwa

- -2 bar przy włączonym ogrzewaniu filtra

paliwa Odchylenie ciśnienia przed zasileniem paliwa jest obliczane na podstawie różnicy między docelowym ciśnieniem paliwa i zmierzone ciśnienie paliwa.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w sposób ciągły co 20 ms, jeżeli spełnione są następujące warunki:

- Zbiornik paliwa nie może być pusty.

- Diagnoza jest aktywna przez co najmniej 1 s. Dzieje się tak, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Kontrola układu paliwowego niskiego ciśnienia jest aktywna.

- Uruchomienie silnika jest zakończone.

- Silnik nie został zatrzymany przez funkcję automatycznego uruchamiania / zatrzymywania.

- Zapłon jest włączony.

- Upłynął czas zależny od temperatury paliwa (ok. 30 s przy temperaturach paliwa poniżej 0 ° C, ok. 2 s przy temperaturach paliwa powyżej 0 ° C).

- Kontrola ciśnienia wstępnego nie może zostać wyłączona z powodu usterki.

- Nie może być usterka magistrali.

- W niskociśnieniowym układzie paliwowym może nie występować usterka.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wydarzenie zapowiedziane (50)

Plan serwisowy

1. Wykonaj test odchylenia czujnika ciśnienia i temperatury paliwa.

2. Sprawdź przewód paliwowy między czujnikiem ciśnienia i temperatury a pompą wysokociśnieniową.

3. Sprawdź ekran w przewodzie zasilającym do pompy wysokociśnieniowej.

4. Sprawdź przewody powrotne paliwa.

Wpływ na awarię

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes




4BDA

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie kontroli ciśnienia wstępnego paliwa: Zbyt niskie ciśnienie wstępne paliwa (odchylenie kontroli dodatniej). Błąd jest wykrywany, gdy odchylenie kontroli ciśnienia wstępnego zasilania przekracza następujące wartości graniczne:

-0 bar przy wyłączonym ogrzewaniu filtra paliwa

-2 bar przy włączonym podgrzewaniu filtra

paliwa Odchylenie ciśnienia wstępnego paliwa jest obliczane na podstawie różnicy między wartością docelową ciśnienie paliwa i zmierzone ciśnienie paliwa.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Kontrola błędów odbywa się w sposób ciągły co 20 ms, gdy spełnione są następujące warunki:

- Zbiornik paliwa nie może być pusty.

- Diagnoza jest aktywna przez co najmniej 1 s. Dzieje się tak, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Kontrola układu paliwowego niskiego ciśnienia jest aktywna.

- Uruchomienie silnika jest zakończone.

- Silnik nie został zatrzymany przez funkcję Auto Start-Stop.

- Zapłon jest włączony.

- Upłynął czas zależny od temperatury paliwa (ok. 30 s przy temperaturach paliwa poniżej 0 ° C, ok. 2 s przy temperaturach paliwa powyżej 0 ° C).

- Funkcja kontroli ciśnienia wstępnego zasilania paliwem nie może być wyłączona.

- Nie może być usterka magistrali.

- W układzie paliwowym niskiego ciśnienia nie może być usterka.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Wydarzenie zapowiedziane (50)

Plan serwisowy

Elektryczna pompa paliwa nie jest w stanie wytworzyć wymaganego ciśnienia, pomimo technicznych środków kontroli.

1. Sprawdź układ paliwowy pod kątem zewnętrznych wycieków.

2. Wykonaj test odchylenia czujnika ciśnienia i temperatury paliwa.

3. Sprawdź filtr paliwa, w razie potrzeby wymień.

4. Sprawdź układ paliwowy w zbiorniku paliwa pod kątem wewnętrznych nieszczelności.

Jeśli wszystkie kontrole są

prawidłowe : Kontynuuj rozwiązywanie problemów z elektryczną pompą paliwa.

Wpływ na awarię

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

WItam,

Pierwszy temat na forum ;) Przychodzę z problemem, a mianowicie tak...

Auto kupiłem w lutym tego roku (E90 2005 320i 150km), wymieniłem filtry, olej - wszystko było okej.

Po jakimś czasie pojawiły się problemy, auto na zimnym silniku trzęsię przy ruszaniu oraz na wstecznym, głośny dźwięk po pierwszym odpaleniu silnika, następnie pojawił się check (teraz dam sobie rękę uciąć że był kasowany przed moim przyjazdem do handlarza).

Od razu podpiąłem pod domowy tani interfejs który pokazał błędy P0430 oraz P100F, po dokładniejszej diagnostyce przez mechanika z Krakowa doszedł on do wniosku że wariatorek do wymiany (?), jeździłem bez problemu z taką usterką.

Teraz od tygodnia boję się ruszyć samochodu ponieważ komputer pokładowy wypluł mi błąd na BC CC ID-29. Czytałem że to tryb awaryjny, że jakiś kaganiec na prędkość czy cos powinien się pojawić, natomiast ja tego nie widzę u siebie.

Ktoś spotkał się z podobnymi problemami? Możliwe że pierwsze objawy to katalizator na wykończeniu? Już ręcę mi opadają :( .

I zapomniałem powiedzieć że silnik lubi sobie oleju pojeść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od jakiegoś czasu na zimnym silniku - zaraz po odpaleniu strasznie trzęsie silnikiem i falują obroty - czasem też zaświeci się kilka razy Check Engine.

Podejrzewałem świece i zostały one wymienione (przebieg też wskazywał na wymianę) + dodatkowo wymieniłem jedną cewkę. Niestety problem pojawia się cały czas... Po zeskanowaniu błędów za pomocą prostego czytnika OBDII i aplikacji MotorDataOBD pojawia się błąd P29F3 - niestety nie ma za wiele lub ja nie potrafię znaleźć informacji czego dokładnie dotyczy ten błąd - dlatego bardzo proszę o pomoc... z góry bardzo dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Moze ma ktos pojecie o co moze biegac.

4C03 -Informacja (tempomat, 0x194) -nieciagly

4660 -zasilanie -nieciagly

3F62 -Predkosc pojazdu( z magistrali CAN) -nieciagly.

Dodam, ze podczas jazdy wskaznik predkosci idzie do zera i spowrotem do danej predkosci, wywala zolta kontrolke Kontrolke trakcji, czerwona kontrolke recznego oraz zolta abs.

Dzieki sliczne za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam auto BMW e90, 2006r, 2.0d, 163km od roku, ostatnio po regeneracji turba auto nie odpala wyskakuje błąd 4B90 oraz błąd świec żarowych dodam że wszystkie były wymieniane.Czy ktoś miał z czymś takim do czynienia i gdzie znajduje się problem? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2D06 - patrząc po zagranicznych forach szukałbym gdzieś od strony dolotu, odmy czy nigdzie żaden z wężyków nie łapie lewego powietrza, sprawdził korek wlewu oleju czy szczelnie dolega do pokryw, w ostateczności przepływka. - ale raczej jakaś nieszczelność na jakimś z wężyków.


30DA - to jest od czujnika tlenku azotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.