Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Siemka, przepraszam, że podepnę swoje pytania pod temat, lecz nie chciałem zakładać nowego.

Nie znalazłem informacji na ten temat.

Sytuacja następująca, dziewczyna wzięła autko, zrobiła 70 km postawiła na noc, po dniu idzie, odpala, auto po 5sec pracy gaśnie, nie wyskakuje żaden błąd, próba ponownego odpalenia to kręcenie rozrusznikiem i 300 obrotów i tyle. Nie odpala. Jutro jadę z kompem podłączyć się i może błędy jakieś zczytać, czytałem o zerwaniu łańcucha rozrządu, możliwe żeby rozjebało go po odpaleniu? Czy teraz gdy będę kręcić próbować to mogę większego bajzlu narobić w takim przypadku? Co poradzicie?

P.S. E91 2010r. n47 rozrząd z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów

Mam problem, otóż chciałem sobie sprawdzić błędy w sterownikach i podłączyłem komputer z INPĄ, po sprawdzeniu błędów w sterowniku silnika mam błąd 486D - Steuergeraet, na internecie udało mi się tylko znaleźć informacje o błędzie oprogramowania, ale nic więcej, dodam ze silnik poprawnie chodzi, nie gaśnie, wszystko jest w porządku, po skasowaniu błędów przejechałem się parenascie kilometrów i po ponownym sprawdzeniu błąd powrócił.

O co może chodzić? Chciałbym niedługo wybrać się na chipa i nie chce później mieć jakiś niespodzianek.


Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On był wcześniej po chipie, ale sterownik silnika mi padł, nie było z nim komunikacji, samochód nie odpalał, sterownik został wymieniony i z poprzedniego udało się jakieś dane skopiować, niestety mapy nie udało się, po tym klonie samochód miał problem z gaszeniem (klapa gasząca głupiała, niedomykala się) i mechanik zrobił aktualizacje softu, po tym już samochód poprawnie gasi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to tu jest jakiś problem. Autku coś sie nie podoba z tym softem sterownikiem i dlatego jest błąd. Ktoś z większą wiedzą niż moja może ci pomoże. Napisz np do temsky740 lub alb3rt lib din76. Chyba takie niki. Dział Diagnoza komputerowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnim czasem zostałem szczęśliwym posiadaczem e90'tki 2.0 i mam kilka mankamentów, mianowicie tak jak wspomniałem że są błędy.


2C45 - zdążyłem się doinformować, że chodzi o sondę przed katalizatorem, ale z wielu opisów na forach samochody z tym błędem maja problemy z falowaniem obrotów, brakiem mocy a u mnie jest wszystko w porządku czy na zimnym czy na ciepłym silniku. Dodam że łańcuch nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków ani nic z tych rzeczy. Dodam że przy zakupie samochód wyświetla w serwisie wymianę świec. I pytanie czy szukać rozwiązania zaczynając od świec?


29f5 - wiem że chodzi o katalizator i słychać delikatny mechaniczny dźwięk z wydechu co by świadczyło o zużytym katalizatorze?


2a80 - z tego co się dowiedziałem filtry vanos nadają sie do wyczyszczenia lub wymiany? Nie mogłem nic tresciwego znaleźć.


P0130 - domniemam się, że to jest błąd powiązany z sonda lambda.


Dodam, że oleje zostały wymienione (5w30 valvoline z oznaczeniem ll01) samochód spala około 8-9l benzyny przy jeździe mieszanej i tak jak wcześniej wspominałem, brak(póki co) jakich kolwiek objaw falowania czy braku mocy. Zauwyzalem że przy postoju i na zimnym silniku(przy zimnym znaczniej) wydobywa się no jak dla mnie większa ilość białej pary a po rozgrzaniu wszystko jest w porządku i też mylące mogą być temp. powietrza :roll: .

Samochód z przebiegiem 205tys. Wydaje się że jest realny książka serwisowa, carpass, brak jakich kolwiek notek po sprawdzeniu vin'u.


Pisze ten temat przed rozpoczęciem wojaży z mechanikami i dodam że mam w okolicy kilku co zajmują się w dużej mierze bmw itp.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może ktoś miał takie błędy i uporał się z nimi bo już i ręce opadają i pomysły się skończyły co to może być?

002C6D Cyfrowy sterownik silnika: Sonda lambda za katalizatorem, zestarzała 179030

002C6E Cyfrowy sterownik silnika: Sonda lambda 2 za katalizatorem, zestarzała 179030

002CA2 Cyfrowy sterownik silnika: Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem 179090

002CA3 Cyfrowy sterownik silnika: Podgrzewanie sondy lambda 2 przed katalizatorem

Sondę wymieniłem na nową i początkowo krótko nie było żadnych błędów. Potem przełączyłem na gaz i wywaliło 2CA2 i 2CA3 tylko drugi mnie zastanawia błąd bo ja mam tylko jedną sondę przed katalizatorem. Było chwilę spokoju ale dzisiaj pojawiły się wszystkie powyższe i błędy i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że czasami.podczas jazdy i na wolnych obrotach sa takie delikatne szarpniecia. Może ktoś coś podpowie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, w mojej bmw N43 143km 2.0 benzyna po odpaleniu i przejechaniu 200,300m (zazwyczaj gdy jest wilgotno, mokro ) zapala kontrolka cc-id 29. Podłączyłem elm327 i podstawowo odczytałem błędy to wyskoczyło :

- P13B6 (CZASOWA)

- P2A99( OBECNA USTERKA , ZWERYFIKOWANA PODCZAS TEGO CYKLU JAZDY)

ma ktoś pomysł co to może być? Nox, jakaś sonda czy coś innego? Miał ktoś coś w tym stylu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam e92 328xi n51 us

Jakiś czas temu jadąc na autostradzie ok 150 km/h

chciałem szybko przyśpieszyć wtedy auto zaczęła szarpać i zwalniać jak by traciło moc .

Wyskoczył błąd silnika a na diagnostyce kody p0420 i p0430. Przy normalnej jeździe nie odczuwam żadnej różnicy

Wynik pomiaru lambday

http://www.editer.pl/fotka/3a2a08dfa6fdbc8fcd2ac18eff609801_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

p0420

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

DME monitoruje pojemność magazynowania tlenu w katalizatorze.

Ten kod błędu jest wykrywany, ilekroć katalizator nie jest w stanie zgromadzić wystarczającej ilości tlenu.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Napięcie zasilania między 10,7 V a 16,0 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Stan terminala Terminal 30

włączony

Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia


Plan serwisowy

Jeśli zostaną wprowadzone usterki czujnika tlenu lub dostosowania mieszaniny, usuń je najpierw. Sprawdź układ wydechowy pod kątem szczelności. Jeśli usterka występuje stale lub została wprowadzona kilka razy, wymień katalizator.

Wpływ na awarię


Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze

Lampka ostrzegawcza silnika włączona.

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes




p0430

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Diagnoza monitoruje pojemność magazynowania tlenu przez katalizator.

Warunki monitorowania awarii:

Błąd jest wykrywany, gdy katalizator nie jest już w stanie zgromadzić wystarczającej ilości tlenu, aby spełnić limity emisji.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Warunek temperatury:

- Temperatura katalizatora większa niż 500 ° C.

Warunek czasowy:

- Stały masowy przepływ spalin większy niż 50 kg / h.

Inne warunki wstępne:

- Silnik pracuje.

- Jazda ze stałą prędkością przy prędkości od 50 do 80 km / h przy średniej prędkości silnika (1200–3000 obr / min).

- Stały masowy przepływ spalin większy niż 50 kg / h.

- Brak wpisów w pamięci błędów wskazujących na błędy kontroli mieszanki.

Napięcie jednostki sterującej: od 9 V do 16 V.

Stan terminala Terminal 15

włączony

Stan terminala Status PRD: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PRD: Testowanie-analiza-diagnoza


Warunki jazdy Uwaga: Oznaczenia statusu terminala lub statusu PWF stosuje się zgodnie z układem elektrycznym pojazdu.

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana natychmiast.

Plan serwisowy

Sprawdź, czy zostały wprowadzone usterki następujących elementów / funkcji, a następnie usuń je najpierw:

- Czujniki tlenu

Sprawdź układ wydechowy pod kątem szczelności.

Odnów katalizator.

Wpływ na awarię

- Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

- Żaden.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyczyn może być dużo ale raczej to niekoniecznie jest kwestia katalizatorów. Parametry które wkleiłeś z INPY są ok. Błąd katalizatorów wywołuje za niskie napięcie w ostatnim rzędzie z tego screena. Powinno na luzie i w czasie spokojnej jazdy utrzymywać się na poziomie ok. 0.7 - 0.8V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,


Po latach walki z wysluzonym interfejsem i inpa w poprzednim aucie czas na zmianę na coś bardziej niezawodnego. Stałem się właścicielem e91 320d z 2006 i muszę zdiagnozować kilka rzeczy w aucie. Obecny kabel i oprogramowanie nie działa w ogóle. Potrzebuje kogoś kto mógł by mnie nakierowac lub doradzić odpowiedni interfejs a potem pomogl skonfigurować wszystko TeamViewerem zeby dzialalo bez zarzutów. Za usługę oczywiście zapłacę. Proszę o kontakt w PM


Marcin,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam problem z Check Engine, który po skasowaniu po 50-60 km wraca, odczytane błędy to 2CA3, 29F4 i 29F5 auto to bmw e90 z silnikiem 2.0 N46 150KM. Z tego co przeczytałem na forach to może być albo sonda lambda albo katalizator. Mogę załączyć screenshooty z inpy tylko powiedzcie które będą potrzebne w tym przypadku. Dodam jeszcze, że czyściłem też przepływomierz ale nic to nie pomogło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2CA3


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Diagnoza monitoruje aktywację przetwornika ciśnienia.

Warunki monitorowania

nieprawidłowego działania Błąd jest wykrywany, gdy nastąpi odłączenie linii (przerwa).

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Warunek wstępny napięcia

- Napięcie pojazdu między 9 V a 16 V

Warunek temperatury

- Brak

Warunek czasowy

- Brak

Inne warunki wstępne

- Silnik włączony

- Aktywowany zawór przepustnicy

Status

zacisku - Zacisk 15

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany w ciągu 10 sekund.

Plan serwisowy

- Sprawdzić przewody i połączenia wtykowe między następującymi elementami: Konwerter ciśnienia zaworu upustowego

DME - Wymienić konwerter ciśnienia



Wpływ na awarię

- Silnik pracuje w swoim programie awaryjnym

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza silnika

Wiadomości z Centrum sterowania



29F4

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Warunki kodu usterki

Stan czasu uszkodzenia

DME: Konwersja katalizatora

Plan serwisowy


Wydajność układu katalizatora poniżej progu (bank 1)

Wpływ na awarię

Stan napięcia:

Napięcie instalacji elektrycznej powyżej 10 V


Inne warunki:

- Silnik włączony

- Prędkość między 28 a 109 km / h

- Sterowanie mieszanką lambda w pętli zamkniętej i sterowanie trymowaniem WŁĄCZONE

- Obroty silnika między 1500 a 3000 rpm

brak


Błąd jest rozpoznawany, gdy wartość diagnozy katalizatora wzrasta powyżej 0,92.


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

- W przypadku zarejestrowania diagnostycznych kodów błędów związanych z czujnikiem tlenu występuje błąd wtórny

- Kontrola wzrokowa katalizatora pod kątem uszkodzeń mechanicznych

- Sprawdź, czy układ wydechowy nie przecieka

- Jeśli usterka jest stale obecna lub występuje wiele wpisów w dzienniku poprzez wymianę katalizatora przetwornik


1. Kontrola wzrokowa katalizatora

- uszkodzenie fizyczne?

- Czy na konwerterze występują ekstremalne przebarwienia?

(delikatny czerwonawo-niebieski odcień jest normalny, szczególnie po szybkich autostradach).

2. Kontrola szczelności obejmująca cały układ wydechowy

Uszczelnij nieszczelności i przeprowadź test drogowy

3. Wyjmij czujniki O2 i sprawdź wzrokowo, czy nie zawierają cząstek,

ekstremalnych przebarwień, pozostałości katalizatora

Kontrola wzrokowa przez otwory czujnika w matrycy katalizatora, jak

wskazano.

4. W przypadku podejrzenia uszkodzenia czujnika O2: Zastanów się nad wymianą czujnika O2

(Czy jakieś znane usterki lub usterki czujnika wystąpiły przed zarejestrowaniem kodu usterki katalizatora?)

5. Wymienić katalizator dla danego banku


© 2020 - BMWFaultCodes



29F5

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Warunki kodu usterki

Stan czasu uszkodzenia

DME: Konwersja katalizatora 2

Plan serwisowy


Wydajność układu katalizatora poniżej progu (bank 2)

Wpływ na awarię

Stan napięcia:

Napięcie instalacji elektrycznej powyżej 10 V


Inne warunki:

- Silnik włączony

- Prędkość między 28 a 109 km / h

- Sterowanie mieszanką lambda w pętli zamkniętej i sterowanie trymowaniem WŁĄCZONE

- Obroty silnika między 1500 a 3000 rpm

brak


Błąd jest rozpoznawany, gdy wartość diagnozy katalizatora wzrasta powyżej 0,92.


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

- W przypadku zarejestrowania diagnostycznych kodów błędów związanych z czujnikiem tlenu występuje błąd wtórny

- Kontrola wzrokowa katalizatora pod kątem uszkodzeń mechanicznych

- Sprawdź, czy układ wydechowy nie przecieka

- Jeśli usterka jest stale obecna lub występuje wiele wpisów w dzienniku poprzez wymianę katalizatora przetwornik

© 2020 - BMWFaultCodes

Uwagi serwisowe

- Żaden

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam małe pytanie wywaliło mi dwa błędy i ogarnąłem że błąd A6D1to dodatkowa pompa wody i z tym luzia ale sprawdzając błąd A6CF i tutaj znalazłem raz problem z czujnikiem brzydkich zapachów a innym razem z czujnikiem zamglenia. Prosiłbym o pomoć którego czujnika ten błąd dotyczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam silnik n43b20 cały czas wraca błąd komunikacji ze sterownikiem pompy paliwa. Do tego od niedawna pojawiły się problemy z obrotami niekiedy mocno kuleje. Po czym wraca do normy i jest ok.

Przy sprawdzaniu live daty zaniepokoił mnie tylko odczyt

Prędkości obrotowej pompy paliwa rzeczewista to 3370/min, a zadana to 7429/ min ktoś cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Mam małe pytanie wywaliło mi dwa błędy i ogarnąłem że błąd A6D1to dodatkowa pompa wody i z tym luzia ale sprawdzając błąd A6CF i tutaj znalazłem raz problem z czujnikiem brzydkich zapachów a innym razem z czujnikiem zamglenia. Prosiłbym o pomoć którego czujnika ten błąd dotyczy?

 


Elektronika Junction Box: Czujnik automatycznej kontroli przepływu powietrza AUC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z błedami sond , silnik n46 150km , wymienione wszystkie cztery sondy i po przejechaniu 30 kilometrów ponownie wyrzuca błędy 2C6D oraz 2C6A czyli sonda za katalizatorem , po skasowaniu błedów wyskakuja po 10-15 km , oczywiscie zapala się check engin oraz samochód już nie przyspiesza równomiernie, dodam że po wymianie póki błędu nie było samochód chodził jak nowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam problem z błedami sond , silnik n46 150km , wymienione wszystkie cztery sondy i po przejechaniu 30 kilometrów ponownie wyrzuca błędy 2C6D oraz 2C6A czyli sonda za katalizatorem , po skasowaniu błedów wyskakuja po 10-15 km , oczywiscie zapala się check engin oraz samochód już nie przyspiesza równomiernie, dodam że po wymianie póki błędu nie było samochód chodził jak nowy

 


2C6D

Opis kodu usterki

Warunki kodu usterki

Stan czasu uszkodzenia

DME: Czujnik tlenu za katalizatorem, starzenie

Plan serwisowy


Powolna reakcja czujnika O2 - bogaty w chudy (bank 1 czujnik 2)

Wpływ na awarię

brak

Zacisk 15, silnik przy


próbie starzenia czujnika O2

Brak wtrysku powietrza wtórnego,

0

Uwagi serwisowe

0. Czy spadek temperatury był spowodowany czynnikami zewnętrznymi (wjechanie w kupę śniegu, lód na czujniku O2?) Czujnik rozmrożenia, wyczyść całą pamięć błędów, kontynuuj jazdę!

1. Sprawdzić podgrzewacz czujnika O2: Rezystancja styków na wtyczkach i okablowaniu jest nadmierna (DME - wiązka przewodów - czujnik)

2. Sprawdzić okablowanie

3. Sprawdzić wtyczkę czujnika O2 (woda lub korozja we wtyczce? Wielokrotnie odłącz wtyczkę, a następnie ponownie włóż ją FIRMLY)

4. Wymień wtyczkę i / lub przewód zgodnie ze wskazówkami

5. Wymień uszkodzony czujnik O2 poniżej (po katalizatorze)



2C6A

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Warunki kodu usterki

Stan czasu uszkodzenia

DME: Wymieszane czujniki tlenu za katalizatorem

Plan serwisowy


Zamienione sygnały czujnika O2 Bank 1 Czujnik 2 / Bank 2 Czujnik 2

Wpływ na awarię

brak

Zacisk 15, silnik w


układzie czujnika O2 sprawdź

napięcie czujnika O2 za niskie = sygnał zgina się na uboczu w jednym rzędzie, a napięcie czujnika O2 jest zbyt wysokie = sygnał zacina się w stanie bogatym w drugim

rzędzie Diagnostyka sterownika trymowania musi zostać wykonana, patrz sterownik trymowania diagnoza. Wykrywanie usterek podczas diagnostyki kontroli trymowania uruchamia aktywny test. Silnik pracujący na biegu jałowym jest odpowiedni do aktywnego testu;


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

Wymienić czujniki O2 znajdujące się za (po-cat)

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam błąd A6D1 ale pompa mi działa, tzn. dziś -1C na dworze, po 1km juz leciało cieple powietrze po przejechaniu z 5 km łapałem za pompke była zimne, lecz przewodu idące od niego gorące obydwa. Kasuje błąd ale dalej się pojawia... hmmm jakies sugestie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.