Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nowy wydech był z sondami? Próbuj podmienić.

Grzałki w sondzie się kończy. Sprawdź jeszcze przewody czy są całe.

Kupilem caly uklad wydechowy za katalizatorami, sond nie ruszalem. Znajomy powiedzial ze moze sonda sie skruszyla jak np uderzalem mlotkiem w srube zeby sie odkrecila, jest taka mozliwosc?

Opublikowano
Witam, E90 325I, od ok dwóch tygodni pojawia mi się błąd 002E18 [building up of fuel pressure EKP-forward stroke / ignition cyl 1*] Bez check engine, bez zauważalnych zmian w pracy silnika. Błąd daje się kasować, jednak ciągle powraca. Czego się spodziewać w przyszłości?
Opublikowano
Witam, od nie dawna jestem posiadaczem Bmw e90 318I 129km. Od samego początku była mułowata i jak by silnik nie chciał się wkręcać na obroty i szarpał. Wymieniłem wiec świece na nowe, przez 2 tygodnie było wszystko cacy do czasu zapalenia się check engine, po odczycie okazało się ze jedna z cewek jest walnięta więc i ją wymieniłem. Pare dni było spokój, teraz co chwile zapala się check i wywala błędy 2A83 i P0012. I nie wiem za co się zabrać. Czy to może być walnięty siłownik od Valvetronika???
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzień dobry wszystkim,

jestem nowy na forum i poszukuje pomocy, kupiłem niedawno BMW e90 325i N53 rocznik 2009 i mam problem, wyskakuje mi błąd 29F2 (błąd regulacji wysokiego ciśnienia paliwa) silnik nierówno pracuje, w trakcie jazdy szarpie i traci moc. Nie wiem czy dobrze robię ale jutro przychodzi mi zest. naprawczy filtra z regulatorem ciśnienia oczywiście oryginalna część koszt ok. 560zł (z tyłu za kierowcą w baku, pod tylną kanapą) i będę go wymieniał. Mam nadzieje, że to jest przyczyną i po wymianie znowu wszystko będzie w porządku. Może ktoś miał już podobny problem i mógłby mi coś podpowiedzieć?

pozdrawiam Szymon

 

Witam wszystkich,

obiecałem, że po zdiagnozowaniu błędu 29F2 napisze co było przyczyno :lol: :lol: . Tak więc powodem szarpania, czasem dłuższego kręcenia, wyskakiwania żółtej kontrolki silnika (Engine fault. Reduced power) i załączania się wentylatora była POMPA HPFP (wysokociśnieniowa). Koszt takiej pompy w granicach 3tyś. Wymienić wymieniłem sam także zaoszczędziłem chociaż na robociźnie :cool2: . Przy okazji pod czas ściągania kolektora ssącego zobaczyłem dużo nagaru, konieczne było piaskowanie zaworów ssących i kanałów dolotowych (za pomocą granulatu z orzecha włoskiego) finał jak nowe!!! Teraz autko śmiga :lol:

pozdrawiam Szymon

Opublikowano

Witam

 

Posiadam BMW E90 z silnikiem 2.0 129 koni (N46B20) auto jest zagazowane sekwencją BRC. Wszystko sprawuje się bez większego problemu ale wyrzuca dwa błędy, czasem nic nie wywala przez parę dni a innym razem pare km po usunięciu błędu = nie ma reguły. Ogólnie auto śmiga ok, nic się nie dzieje.

 

Błędy:

- P1100

- P1101

 

Możecie mnie nakierować z czym to może być związane ?

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

P1100 Mass Air Flow (MAF) sensor intermittent

P1101 Mass Air Flow (MAF) sensor out of Self-Test range

 

Opis błędu wskazuje na przepływomierz, ale z tego co wiem, to w N46 nie ma przepływomierza tylko czujnik temperatury zasysanego powietrza. Nie wiem jak dokładnie jest w Twojej wersji (129 KM), ale u mnie (150 KM) jest czujnik temperatury.

Edytowane przez hashin
Opublikowano

E90 318i jeden katalizator z dwiema sondami.

Błędy 2CA2/2CA3 - napięcie na grzałce sondy 0 V

Silnik pracuje raczej dobrze, nie wywala kontrolki check, sondy pracują właściwie.

Czy podgrzewaniem sondy steruje jakiś przekaźnik, obwód jest na bezpieczniku ?

Opublikowano
Witam. To moj pierwszy post takze prosze o wyrozumiałość. Moze moja podpowiedz komuś pomoże. Mój problem polegał na tym ze pewnego dnia po uruchomieniu auta zatrzęsło sinikiem i zapaliła sie żółta kontrolka CHECK ENGINE oraz napis na iDRIVE MOC SILNIKA OGRANICZONA. Problemem okazał sie zepsuty silnik(nastawnik) valvetronika. Koszt wymiany z częścia 1500pln. Pozdrawiam wszystkich przy okazji!!! :D
Opublikowano

Witajcie, rutynowo co kilka set kilometrów zapala mi się check. Po podpięciu wyskakuje błąd p0401- za maly przepływ spalin. Wyczyściłem dzisiaj EGR nie był bardzo brudny, lekki osad. Zauważyłem jednak że w wężyku idącym do zaworu nie ma podciśnienia. Zdałem go na włączonym silniku, zatkalem palcem i nic ani nic nie zasysa ani nic nie wypuszcza czy coś z nim nie tak? Jak powinno to działać. Błąd skasowałem i ciekaw jestem czy czyszczenie pomogło. Wyczyściłem też czujnik doładowania, był mega zabrudzony sadza ale nie wiem czy to mogło by mieć coś wspólnego.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Podłączając się pod komputer wyskoczyły mi takie błędy i prosiłbym o rozszyfrowanie kilku oraz przypisanie usterek do danego błędu.

1 - 4CA7 - nieznany kod błędu - (czy może mieć coś związanego z czujnikiem ciśnienia opon)

2 - 493F - ?

3 - 4A74 - System świec żarowych

4 - 4A79 - System świec żarowych

5 - - Czujnik niskiego ciśnienia

6 - - Czujnik temperatury paliwa (gdzie on się znajduje?)

 

Problem z moją 90'siątką mam takie że:

Odpalając rano przez około 5s wskakuje na wyższe obroty około 1300 i przy tym puszcza biały dym.

Świece żarowe sprawdzałem są dobre, wymieniłem wcześniej sterownik świec żarowych i była poprawa na kilka dni potem objawy powróciły i czy jest szansa żeby z nowym sterownikiem coś się stało?

 

Posiadam BMW z silnikiem 318d N47 z 2008r wersja przedliftowa

 

Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeżeli powieliłem temat.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam mam e91 z 2009 roku z ORYGINALNYM przebiegiem 148 tyś km.

Czytałem już kilka tematów o podobnych objawach jak u mnie, lecz nie było porady która wyeliminowała by moją usterkę, a mianowicie na poczatku po kupnie był jakis zamulony, po powrocie do domu ok. 150 km zaczał sie dobrze zbierac, ale to zapewne wina tego, ze przestal w garazu 3 miesiące nieodpalany, a wczesniej robil bardzo krotkie odcinki. Miesiac po kupnie podczas jazdy na odcinku 100km zapalila sie kontrolka check engine (usterka silnika. Spadek mocy), po zjechaniu zgaszeniu i odpaleniu silnika blad znikl i nie pojawil się. Niestety zaczęło się coraz gorzej...

Objawy:

- szarpanie podczas ruszania

- co ktoras trasa pojawial sie ten check engine

- po umyciu samochodu lub gdy juz sie zdarzalo, ze stal na podworku dziwnie i dlugo odpalal po odpaleniu chwile kulawo chodził

- po odpaleniu falowanie obrotow od 750-400

- przy cieplym silniku na swiatlach czuc ze co 2,3 sekundy cos szarpnie

Auto w ciągu ostatnich 5 dni zrobiło 4 tysiace kilometrów i podczas trasy zapalił sie z 4 razy check engine po zatrzymaniu sie zgaszeniu i odpaleniu blad znikal na srednio 700 kilometrow

Niestety po powrocie postal caly dzien i noc i nastepnego dnia przy probie odpalenia odpalil normalnie lecz strasznie skakaly obroty o malo nie zgasl i zaczela migac kontrolka check engine, nie wchodzil na obroty, po 5-10 sekundach zaczal normalnie pracowac.

Mechanik po podlaczeniu pod komputer pokazal mi bledy: 5 bledow od rozrzadu i 1 blad nitrogen sensor.

 

Co bylo robione:

- 4 cewki oryginalne robione w ASO

- 4 oryginalne swiece wedlug katalogu

- 1 czujnik polozenia walka rozrzadu

 

Mechanik mowi, ze trzeba zaczac od wymiany rozrzadu, gdyz pojawia sie jeszcze jeden blad, ale od rozrzadu jest ich najwiecej, podejrzewa tez zawor regulujacy cisnienie oleju, gdyz podobno strasznie glupio zrobili ten silnik, lecz mi nigdy nie mignela zadna kontrolka od cisnienia oleju czy wogole cokolwiek zwiazanego z olejem.

Sprawdzajac napiecie lancucha rozrzadu jest on wmiare sztywno napiety tak ze da sie go leciutko przesunac w lewo i w prawo [max 1mm] w gore i w dol nie da sie ugiac.

Duzo lepiej niz w tym wypadku:

A biorac pod uwage, iz to napinacz hydrauliczny to na odpalonym silniku powinien jeszcze mocniej sie napiac.

 

Czy mozliwe jest, aby 1 czujnik polozenia walka rozrzadu powodowal az 5 bledow od rozrzadu i tak psul prace silnika i odpalanie, bo wymieniony zostal tylko jeden po prawej stronie patrzac od przodu, lewy zostal ten sam. Po wymianie tego czujnika duzo poprawilo sie ruszanie[nie szarpalo], odpalanie bylo dalej slabem niestety po dwoch miesiacach problem powrocil, ale i tak dalej rusza sie troche lepiej niz na poczatku.

 

Czy mial ktos taki problem i jak go rozwiazal, jest taki temat ale po wymianie czujnika problem ustaje, a u mnie dalej to samo. Jest mozna jakas akcja serwisowa zwiazana z tym rozrzadem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj konkretne błędy, kody i opisy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam

Zapaliła mi się kontrolka Check Engine, błędy jakie się pojawiły to:

 

1.Czujnik niskiego ciśnienia paliwa(10739)

2.termostat chłodziwa (12023)

3.Czujnik nox(10996)

4.Czujnik nox-sonda lambda przed kat(10994)

5.Czujnik nox(10998)

6.Czujnik nox(11001)

7.Regulacja lambda za katalizatorem rząd 2(11391)

Samochód pali normalnie praca silnika równa, nie ma spadku mocy nie szarpie co może być przyczyna?

Ostatnio wymieniany był komplet świec i cewka zapłonowa na cylindrze 2.

 

Ogolnie cała historia usterek tego pojazdu zamyka się w cewkach,świecach wtryskach i sonda nox.

 

26.03.09 - 17 897 km - czujnik położenia walka rozrządu, wtryskiwacze x 2, diagnostyka i programowanie pojazdu

15.04.09 - 18 439 km - czujnik położenia walka rozrządu, wtryskiwacze kpl, diagnostyka i programowanie pojazdu

06.08.09 - 26 427 km - cewki zapłonowe kpl, świeca zapłonowa, diagnostyka komputerowa pojazdu, uzupełnienie oświetlenia

19.01.11 - 60 353 km - świeca zapłonowa

01.03.11 - 60 851 km - cewki zapłonowe kpl, sonda nox, diagnostyka i programowanie pojazdu, sterownik silnika

27.02.12 - 83 399 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy

22.05.12 - 87 762 km - cewki zapłonowe kpl, diagnostyka komputerowa pojazdu

04.07.12 - 89 723 km - wtryskiwacz, cewka zapłonowa, diagnostyka komputerowa pojazdu

30.11.12 - 90 735 km - hamulce przód

30.04.13 - 98 343 km - cewki zapłonowe x 3, diagnostyka komputerowa pojazdu

15.05.13 - 99 270 km - wtryskiwacze kpl, diagnostyka i programowanie pojazdu

04.01.14 - 109 408 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, świece zapłonowe, płyn hamulcowy, badanie techniczne

26.01.17 - 172 519 km - diagnostyka i

programowanie pojazdu

30.01.17 - 172 889 km - wizyta serwisowa bez opisu

Opublikowano

-code 2A87 UITLAAT -NOKKENASBEATURING-MECHANISCHE STORING

-code 2A43 VATIABELE DISTRIBUTIE( KLEPBEDIENINGSMECHANISME)- THERMISCHE OVERBELASTING BESHEMING

-code 2E97 GENERATION ELECTRISCHE STORING

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Panowie dzisiaj odpalajac moje bmw e90 318 i 2007r n43 ruszeniu i pokonaniu około 50 metrów zapaliła się żółta kontrolka silnika nie pomogło wyłączenie i włączenie silnika.

Ale przejechałem około 5 km zgasilem silnik i wyłączyłem zabezpieczenie które wczoraj montowali mi elektrycy (trzeba dotknąć 2 drucikow żeby odpalic samochód) I żółta kontrolka znikła.

Zajechalem mimo wszystko do mechanika żeby podłączył pod komputer i pokazały się 2 błędy:

2EF5 charakterystyka chłodzenia termostatu aktywacja nieciagly.

2A99 czujnik pozycji walu korbowego wylotowy wal rozrządu korelacja nieciagly

Mechanik wykasowal te błędy.

Panowie czy coś wymaga wymiany czy mam tak narazie jeździć?

Proszę o pomoc

Opublikowano
Witam

Panowie dzisiaj odpalajac moje bmw e90 318 i 2007r n43 ruszeniu i pokonaniu około 50 metrów zapaliła się żółta kontrolka silnika nie pomogło wyłączenie i włączenie silnika.

Ale przejechałem około 5 km zgasilem silnik i wyłączyłem zabezpieczenie które wczoraj montowali mi elektrycy (trzeba dotknąć 2 drucikow żeby odpalic samochód) I żółta kontrolka znikła.

Zajechalem mimo wszystko do mechanika żeby podłączył pod komputer i pokazały się 2 błędy:

2EF5 charakterystyka chłodzenia termostatu aktywacja nieciagly.

2A99 czujnik pozycji walu korbowego wylotowy wal rozrządu korelacja nieciagly

Mechanik wykasowal te błędy.

Panowie czy coś wymaga wymiany czy mam tak narazie jeździć?

Proszę o pomoc

Cześć. Błąd 2A99 jest od wylotowego czujnika położenia walka rozrządu on też może powodować nierówna pracę i falowanie obrotów jak pisałeś w innym wątku. Ale przed wymianą zamień miejscami czujniki tj. Dolotowy z wydechowym (są identyczne) i zobaczysz czy będzie błąd tym razem na dolocie jeśli tak to do wymiany. Kup tylko oryginalny Continental (wcześniej był Siemensa) koszt około 400zl w ASO. A zanim podmienisz czujniki skasuj wszystkie adaptacje ja tak zrobiłem po zakupie auta , plynniej zmieniał biegi i był "mniej nerwowy" drugi błąd podobno ma też wpływ na pracę silnika, chyba termostat do wymiany ale może lepiej niech się ktoś inny wypowie na ten temat zresztą po skasowaniu adaptacji zobaczysz czy będą się wywalac te same błędy. Następna sprawa to zaoparz się w kabel diagnostyczny K+Dcan około 50 zł na Alledrogo a INPA też znajdziesz. Bo te modele tego wymagają:) . Chyba że mechanik kasuje błędy za darmo. Twoje auto z jakim jest przebiegiem?

Opublikowano

Przebieg udokumentowany 168 tyś:)

Jeżeli chodzi o te czujniki to zlokalizowalem jeden ten który jesy można powiedzieć pod tą częściową od filtra powietrza a te drugi ? Gdzie to szukać ?

 

Wczoraj skasował za darmo te błędy ale dzisiaj podjadę kupić kabel

Opublikowano
Obydwa są z przodu silnika wydech z lewej dolot z prawej (stojąc frontem do silnika) ten z lewej jest troszeczkę głębiej przy jego odkrecaniu będą przeszkadzać wiązki przewodów musisz te wiązki odkręcić (klucz 10) czujniki przykrecone są od dołu na inbusy . Szukaj po kabelkach z przodu są tylko 4 wtyczki 2 do owych czujników i 2 do elektrozaworow (solenoidow zmiennych faz rozrządu)
Opublikowano

Koledzy, jestem nowy na forum i to moje pierwsze BMW.

Po kilku miesiącach użytkowania pojawiła się problem zaraz po wymianie oleju. Olej Motul ....

Mam dwa kody błędów:

2c58 i

2d5a

W necie jest bardzo mało informacji o tych kodach.

Drugi błąd to podobno błąd wynikowy a ten pierwszy to coś z redukcją ciśnienia doładowania. Co robić. Gdzie szukać.

Dodam silnik n55

Opublikowano

Panowie z rana wyskoczył mi taki bład na inpie nigdzie nie moge znaleść odpowiedzi od czego to jest ?

Error: 1(1) No.: 12548 0x3104 Laufunruhe, Schichtladebetrieb

 

Samochód jeździ płynnie nie ma żadnych problemów

 

Oczywiście maszyna to bmw e90 318i n43

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.