Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Więc tak. Byłem na odczyt i skasowanie błędów w BMW. Jako, że chodziło o same odczyty, mechanicy nie byli zbyt rozmowni z racji tego, że nie było to poszukiwanie problemu od strony technicznej. Bąkał coś, o katalizatorze, że może być zapchany, ale to muszą sprawdzić dokładnie. Chyba podzielam ich opinię. Przebieg już ma swój. Z histori wiem, że niedawno były wymieniane uszczelniacze zaworów. Wnioskuję, że piła trochę oleju więc pewnie jakość spalin nie była zbyt ciekawa i dużo tego tam się osadziło. Mimo tego, że sprawdzam olej codziennie i jest ok, to zapewne wcześniejsze pobieranie oleju mogło doprowadzić do zapchania katalizatora. Coś w ten deseń?
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czesc, mam nieznane bledy jak w opisie tj. 29F4 i 29F5. Diagnozowane bylo trzema roznymi testami jeden z nich delphi drogiego i trzeciego nie znam robilem nimi u mechanika i elektryka ale im nic nie pokazalo dopiero pojechalem do znajomego tego z delphi i pokazalo owe bledy ale bez opisu. Co kilka km wywala mi check engine. U elektryka okazalo sie uwalona pierwsza sonda na wykresie stala w miejscu, wymienilem. Nadal wywala check. Myslalem ze lipne paliwo podalem dwa razy po 30L 98'ki. Elektryk polecil sprawdzic cisnienia w cylindrach i katy. Macie jakies pomysly lub podobne doswiadczenie tak bym nie musial pompowac bez sensu w diagnozowanie szukanie i w efekcie odsylanie gdzies indziej. Dodam bylem u konkretnego jeszcze innego mechanika to powiedzial ze nie ma sensu go meczyc i sprawdzac cisnienia jak m.in. nie bierze oleju. Mam pojechac do niego pn/wt zobaczymy, ale zanim to zrobie poslucham propozycji. Podziekoweczka
Opublikowano

Witam. Po podłączeniu pod komputer wyskoczyły następujące błedy:

 

004222 DDE: Glow plug cylinder 2

00A6D1 JBE: Auxiliary - water pomp

 

Mógłby ktoś wskazać wstepną diagnozę

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Moglbys nieco rozjasnic mi temat co znaczy blad pierwszego banku, czy te dwa bledy sa identyczne czy kazdy dotyczy czego innego. Ale juz postep bo powialo swiezoscia jak bys to tylko mi rozjasnil. Podzieki
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Błędy wskazują na zużyte katalizatory.

Kolektor wydechowy z cylindrów 1-2-3 idzie w pierwszy katalizator (bank 1), a z cylindrów 4-5-6 w drugi katalizator (bank 2).

Jedź sprawdzić te sondy jeszcze raz, jeśli są dobre to czeka Cię wymiana katalizatorów.

Opublikowano
Odpowiada ona za pseudo ogrzewanie postojowe czyli funkcja Rest na panelu klimatyzacji. Patrząc od przodu silnika jest po prawej stronie na kielichu u góry. Łatwo ją widac
Opublikowano
swieca żarowa cylinder 2

dodatkowa pompa wody

 

czyli swiece żarowe do wymiany

a dodatkowa pompa wody ? o co chodzi dokładnie

A wystarczy wpisać kod błędu a6d1 w wyszukiwarkę forum i mialbyś wszystko podane i opisane, nawet jak tanim kosztem naprawić.... Ech....

-------------------

Artur

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów, posiadam bmw e90 318i rocznik 2008, przebieg 70 tys pozwólcie ze opisze swój problem, ok 6 miesięcy temu auto straciło moc, zapaliła sie kontrola engine check, po podłączeniu do komputera, komputer pokazał misfire cylinder 2, odłączyłem kabel od cewki i podłączyłem ponownie nie wyjmując i przekładając cewek, po odpaleniu auta, kontrola zgasła i auto jechało normalnie, po ok przejechany 100 kilometrów zrobiło sie to samo, zapaliła sie kontrola i stracił moc, mechanik doradził zmienić wszystkie świece i cewki, to tez zrobiłem, po 6 miesiącach stało sie dokładnie to samo,zapaliła sie kontrolka, stracił moc, podłączyłem do komputera i pokazało misfire cylinder 2, sprawdziłem cewkę, okazała sie dobra, natomiast świeca przy wymianie była ciemna/okopcona i delikatnie wilgotna/mokra, nie było to paliwo tylko raczej cos tłustego, czy wiecie co to może być ?

 

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

witam , czy moze wie ktos co oznacza błąd silnika 29DD ?? :?: i C998 nieznany błąd ale jest przy błedach 5DB1 . 5DC1 od obrotu koł czyli czujnikow abs - bmw e90 320i 2005 r silnik N46

prosze o pomoc , pozdrawiam

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich fanów marki BMW.

OD około tygodnia jestem właścicielem BMW E90 320i 170 km FL z 2009. Poprzedni wlascieciel zawsze trzymał auto w garażu więc pewnie nie zauważył tego; serwisowa w ASO ,wymieniał wszystko na czas ,wymienial ASO zostawiam duże kwoty aby mieć pewność że auto jest na 100% sprawne; tankowal na SHELU. 1 Dnia postawilem auto przed blokiem rano podczas odpalenia zapalił CHECK CONTROL i falował na obrotach. Kiedy zapaliłem go 2 raz od razu ok check zniknoł, codziennie zapala sie tylko rano później przez cały dzień wszystko idealnie;zostawilem raz w w garażu i odpalił perfekcyjnie potem na 2 dzień przed blokiem i powtórka ;zgasiłem i podjechałem do mechanika na komputer. Komputer wykazał błąd na 2 i 3 cylindrze. Mechanik zamienił cewki z 2 do 1 3 do 4 i nadal wyskakiwal błąd na 2 i 3 więc cewki odpadają ;wymieniłem świece zapłonowe na 2 i 3 i znów to samo. Tyle że tylko na 2 cylindrze . Obecnie wyświetla mi się na komputerze zbyt uboga mieszanka paliwowa.

Jest ktoś w stanie pomóc?

Dzięki z góry za odpowiedzi.

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów, posiadam bmw e90 318i rocznik 2008, przebieg 70 tys pozwólcie ze opisze swój problem, ok 6 miesięcy temu auto straciło moc, zapaliła sie kontrola engine check, po podłączeniu do komputera, komputer pokazał misfire cylinder 2, odłączyłem kabel od cewki i podłączyłem ponownie nie wyjmując i przekładając cewek, po odpaleniu auta, kontrola zgasła i auto jechało normalnie, po ok przejechany 100 kilometrów zrobiło sie to samo, zapaliła sie kontrola i stracił moc, mechanik doradził zmienić wszystkie świece i cewki, to tez zrobiłem, po 6 miesiącach stało sie dokładnie to samo,zapaliła sie kontrolka, stracił moc, podłączyłem do komputera i pokazało misfire cylinder 2, sprawdziłem cewkę, okazała sie dobra, natomiast świeca przy wymianie była ciemna/okopcona i delikatnie wilgotna/mokra, nie było to paliwo tylko raczej cos tłustego, czy wiecie co to może być ?

 

Pozdrawiam

Marcin

Zmierz ciśnjenie na cylindrach i podejrzewam że wszystko się wyjaśni

Opublikowano (edytowane)
witam , czy moze wie ktos co oznacza błąd silnika 29DD ?? bmw e90 320i 2005r Edytowane przez kawal
Opublikowano
pozostaje mi chyba jechac z tym do salonu , chyba ze ktos ma jakis inny pomysł , bo juz byłem na dwoch roznych kompach , moze za mało profesjonalne maja Ci znajomi :mad2:
Opublikowano
Wystarczy poczytać w Google i wychodzi na to ze jest to związane coś z układem abs/dsc. Nie zmieniałeś ostatnio felg lub opon na jakieś dziwne rozmiary które nie są "wspierane" przez BMW?
Opublikowano

to odp do mojeg posta ? 29DD jest cos zwiazane z biegiem jałowym ale nie wiem o co chodzi gdzies wlasni w google było napisane po ang .

Co do wczensiejzego błedu to nie wiem od czego on był ale juz mi nie zapalaja sie kontrolki od absow/dsc - wymieniłem półoś bo zebatka była lekko krzywa i czujnik ocierał o nią , narazie jest ok . Tylko nie wiem co jest wlasnie z tym bledem zwiazanym z ilnikiem , bo tez cos obroty mi czasem drgaja mniej badz troche bardziej , i na zimnym silniku czuc jakby delikatnie go dławiło .

Opublikowano
Podłączam się pod temat bo dzisiaj na Delphi wyrzuciło mi nieznany błąd 2A8B00. Błąd został skasowany i nie powrócił przy ponownym włączeniu zapłonu ale licho nie śpi. Samochód jak w profilu. Szukam i szukam opisu tego błędu ale jak na razie bezowocnie. Będę wdzięczny za info.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłączam się pod temat bo dzisiaj na Delphi wyrzuciło mi nieznany błąd 2A8B00. Błąd został skasowany i nie powrócił przy ponownym włączeniu zapłonu ale licho nie śpi. Samochód jak w profilu. Szukam i szukam opisu tego błędu ale jak na razie bezowocnie. Będę wdzięczny za info.

2A8B00 DDE: wewnętrzna usterka.

Opis usterki: Kontrolę zapewnia wiarygodność wewnętrznego obliczenia momentu obrotowego.

Opublikowano
Wielkie dzięki za odpowiedź. W zasadzie nie wiem, o co chodzi w tym obliczaniu momentu obrotowego ale myślę że nie ma się czym przejmować i można spokojnie jeździć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.