Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mój na szczęście nie kopci ale jak jest poniżej 10 stopni w nocy i stoi 12 h to potrafi po przejechaniu 200 metrów wyłączyć się jak zjeżdżam z górki i wciskam sprzęgło żeby zahamować. Dzieje się tak raz a potem już wszystko ok. Teraz jak są cieplejsze noce to rano nie gaśnie. Zauważyłem też, że jak stoję na światłach dłużej to czuć lekkie nieregularne szarpnięcia silnika co parę sekund. Muszę sprawdzić świece chyba i generalnie mały przegląd silnika się szykuje.
Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że auto jeździ "inaczej" trochę zamulone i zaczęło głośniej pracować. Dodatkowo tak jakby "tłumik drżał" . Po podpięciu dzisiaj pod INPĘ wyskoczyło

http://i.imgur.com/0hxwKUg.jpg

błąd 2ca2.

po wykasowaniu błędu i ponownym przeskanowaniu, pojawiło się to

http://i.imgur.com/6yIpz68.jpg

http://i.imgur.com/izvW1aN.jpg

Po ponownym kasowaniu został tylko ten:

http://i.imgur.com/mZ7gxXv.jpg

 

Jak silnik trochę popracował to po kolejnym sprawdzeniu nie było błędów. Czego to może być wina p- Sondy czy jakiegoś czujnika. Tu jeszcze jak wygląda praca sond

http://i.imgur.com/khN4JT9.jpg

Jak ktoś miał coś takie to proszę o info

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Ostatnio e90 zaczęło szwankować ponieważ zapaliła się kontrolka "check engine". Podpięty został DIS i wywalił dwa błędy:

 

2CA2 DME: Oxsygen sensor heating before catalytic converter excessively low overrun signal voltage

Fault currently not present

Fault would cause a warning lamp to light up

SAE diagnostic trouble code : P1100

Frequency 2

Logistics counter 37

1st atMileage/km reading 176110 km

1st atVoltage, ox. - sensor heater before cat. 0.000 V

1st atExhaust tem. before cat. from model 740.000 oC

1st atVeicle speed 51.00 km/h

Last atMileage/km reading 176120 km

LAst atVoltage ox.- sensor heater before cat. 0.000 V

Last atLSU voltage before catalytic converter 2.226 V

Last atExhaust temp. before cat. from model 615.000 oC

Last atVehicle speed 43.000 km/h

 

 

2CA3 DME: Oxsygen sensor heating before catalytic converter excessively low overrun signal voltage

Fault currently not present

Fault would cause a warning lamp to light up

SAE diagnostic trouble code : P1101

Frequency 2

Logistics counter 37

1st atMileage/km reading 176110 km

1st atVoltage, OS heater before catalytic bank 2 4.973 V

1st atExhaust tem. before catalytic converter from model bank 1225.000 oC

1st atVeicle speed 51.00 km/h

Last atMileage/km reading 176120 km

LAst atVoltage OS heater before catalytic converter bank 2 4.973 V

Last atLSU voltage before catalytic converter bank 2 4.980 V

Last atExhaust temp. before catalytic from model bank 1225.000 oC

Last atVehicle speed 43.000 km/h

 

Błędy zostały usunięte i autko pojechało w trasę (myślałem że ten błąd powstał od instalacji gazowej) . Po przejechaniu ok 980 km w ciągu tygodnia nie zaświeciła się kontrolka "check engine" aż do dnia dzisiejszego. Podpięcie pod kompa pokazało te same błędy. Auto chodzi normalnie nie jest zmulone nic się nie dzieje ale kontrolka się świeci.

 

Czy może mi ktoś pomóc w diagnozie tego problemu czy na pewno jest do wymiany sonda przed katalizatorem, wolę się upewnić ponieważ oryginał sondy troszkę kosztuje (987pln). Wolał bym nie wymieniać części w ciemno. Czy ktoś z kolegów miał podobny problem. Czytałem na zagranicznych forach że może to też być silniczek valvatronic'a lub czujniki od niego. Ale jak zrobić sprawdzenie tych elementów??

 

Za informację i pomoc będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

 

to moj pierwszy post, po kolejnym zapaleniu silnika nagle pojawil sie duzy check na wyswietlaczu przy trzecim zapaleniu auto przechodzi w tryb awaryjny 50-60km/h.

 

Po skasowaniu bledu znow duzy check a po trzecim odpaleniu tryb awaryjny.

 

Blad jaki sie pokazal to P1062. Znalazlem w necie jego opis: zmienne sterowanie zaworu rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - maksymalne położenie skoku nieosiagnięte.

 

Poza tym nie widac na kompie zmiany masy powietrza z przeplywomierza. Czytalem gdzies na forum ang ze gosc tez nie mial odczytu z przeplywomierza wsadzil boscha i dalej mial 0 (nie pamietam jednostki czy g/h czy kg/h).

 

Auto obecnie stoi ja nie mam czym jezdzic i zastanawiam sie co to moze byc.

Opublikowano

Mam ten blad juz ze 4 miesiace i wyskakuje prawie za kazdym skasowaniem a juz zawsze po jezdzie. Nigdzie nie moge znalezc ani grama info co moze byc przyczyna. Amerykance cos pisza ze to niby jakos zwiazane z ABS ale bez konkretow. Wie ktos cos o tym?

M57 blad C998

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, mam problem zaświeciły się dwie kontrolki check engine ( zamieszczone na zjęciu )

Autko straciło moc, silnik wydaje mi się że pracuje równo na wolnych obrotach, nie szarpie.

Spróbowałem odłączyć akumulator na całą noc ale błąd pozostał.

Odczytał mi kolega błędy:

 

2A70- Silnik Valvetronic

2A6F- Valvetronic - przekroczenie minimalnego podniesienia

2A67- Valvetronic - błąd wewnętrzny

2A6B- Valvetronic - ograniczenie zasilania silnika

2EFE- wentylator elektryczny

2F17- sporadycznie za wysoka temperatura oleju silnikowego

 

Po wykasowaniu pozostał błąd 2A67. Rozłączyłem interfejs odpaliłem autko kontrolki już nie

świeciły. Test check OK. Po chwili zaświeciła się tylko jedna kontrolka check engine ta większa.

Po odczytaniu błędów doszedł błąd 2A6B, czyli pozostały błędy 2A67 i 2A6B.

Silnik starcił moc.

 

Dodam jeszcze może będzie jakaś wskazówka :

W 2015 roku jak zakupiłem autko miałem dostęp do interfejsu i sprawdziłem błędy i były takie:

 

2A70

2F99

2A6F

Skasowałem ale pozostał 2A70

 

Ale wszystko było ok nic się nie działo nic nie świeciło aż do wczoraj.

 

Poczytałem troszkę o tych błędach i wskazują dwa błędy na uszkodzony siłownik servomotor, przebieg 152 tyś

 

Panowie co o Ty sądzicie ? Co jeszcze sprawdzić ?

 

Pozdrawiam

 

http://i.imgur.com/k8kPVVQ.jpg?1

Opublikowano

Witam,

 

Kilka dni temu na desce rodzielczej zamigotała mi żółta kontrolka "Check engine". Po podpięciu pod skaner OBD wyskoczyły błędy P0110 i P1250.

Pierwszy wskazuje na czujnik temperatury powietrza dolotowego a drugi na "PRC Solenoid Circuit Malfunction". Ktoś miał może taki zestaw błędów? Możliwe że błędy są pochodną jeden od drugiego? Poza kontrolką, samochód nie ma żadnych innych objawów.

Przeglądam Realoem.com i nie mogę znaleźć tego czujnika temperatury. Ktoś pomoże?

Opublikowano

Witam, jak w temacie posiadam 335xi e92, ostatnio w BMW miło mnie zaskoczyli informujac ze mam darmowa akcje serwisowa na wymiane wszystkich wtryskow.. ucieszony umowilem termin, zaprowadzilem auto, dzwonia ze gotowe ! wyjezdzam od nich a po chwili wyskakuje check engine i komunikat "usterka silnika! spadek mocy" po czym dzwonie do nich i mowie o problemie, umowiony kolejny termin na sprawdzenie o co chodzi.. 3 godziny czekalem na to zeby mi powiedzieli ze to nie ma zadnego zwiazku z tym co robili (szkoda tylko ze nigdy wczesniej nic takiego mi nie wyskoczylo), w diagnozie napisali ze jest blad katalizatora, blad pompy paliwowej i jakis blad zwiazany z turbo.. i ze przewody podcisnieniowe sa nieoryginalne i one moga to powodowac, i zeby je w pierwszej kolejnosci wymienic, a jezeli usterka bedzie sie powtarzac to wymienic zawor podcisnienia turbiny...

znawca ze mnie zaden ale cos mi tu smierdzi.. nic wczesniej nie mialem a teraz nagle tyle rzeczy.. jutro udam sie do kierownika serwisu bo dzisiaj juz nie bylo go w pracy..

 

macie jakies rady dla laika? :)

Opublikowano

Witam. Zaświeciła mi się lampka check engine. Kod błędu to po 420. Znajomy który podpinał urządzenie diagnostyczne zauważył, że przepływomierz nie wysyła żadnych wartości jeżeli chodzi o zasysane powietrze. Czy to przepływomierz?

 

garść info o samochodzie być może przydatnych

BMW E90 320i N46 2005

221tyś km nabite

 

Nie zauważyłem, żeby jakoś specjalnie auto straciło na mocy. Czasami mam wrażenie, jakby miał delikatne opory przy odpalaniu, chociaż nieznaczne.

O jego historii nie jestem w stanie zbyt wiele powiedzieć, gdyż posiadaczem jestem 2 tygodnie. Auto na gwarancji bovag 6 miesięcznej więc w poniedziałek dzwonię do sprzedawcy. Zamierzam podjechać do autoryzowanego serwisu bmw na podpięcie do komputera i z tymi papierami jadę do sprzedawcy, żeby nie było, że u kolegi sobie podpinam. Może ktoś coś, jakieś podobne problemy przerabiał?

Opublikowano

P0420System katalizatora (Bank 1) – wydajność poniżej progu.

 

Trzeba określić czy katalizator do wymiany czy coś innego. Mam też e90 i mam akurat inny problem ale ostatnio trochę analizowalem ten silnik i mechanik o tym nie wie i mój wystawił oczy jak mu powiedziałem że ten silnik nie ma przeplywomierza typowego masowego tylko jest w tym miejscu włączona rurką temperatury. Ten jeden typ silnika tak na chociaż w niektórych jest maf.

 

Dlatego nie masz wskazania przepływu powietrza. Gość na ang forum napisał że miał wskazanie 0 i wymienił przeplywomierz na Boscha zamiennik i nas w Polsce ok 500zl i po wymianie dalej 0 było wskazanie.

 

Wydaje mi się za sonda za katalizatorem wartości jej powinny wskazać w jakim stanie jest katalizator.

 

Napisz jak postępy i co podzialales.

Opublikowano
A i jeszcze bank 1 znaczy katalizator za 1 i 4 cylindrem. Od dolu jak patrzysz na kolektor wydechowy to widać rurki 1 i 4 cylindra są oddalone od siebie a 2 i 3 są przy sobie. Ewentualnie żeby dojrzeć musisz ściągnąć osłonę pod silnikiem ja jej nie mam.
Opublikowano

Cześć,

Dzisiaj po podłączeniu komputera wyskoczył kod błędu 10863 (zmienny tryb pracy zaworów - nieprawidłowa adaptacja minimalnego skoku)

 

Co to oznacza , co mam do zrobienia itp ? Od pewnego czasu silnik pracuje troche jak diesel i na zimnym po odpaleniu wydaje mi się że mam autko zwinne chętnie reagujace na gaz a po rozgrzaniu jakby było trochę mułowate .. dodatkowo czasami obroty delikatnie falują na ciepłym silniku

Opublikowano

witam. Panowie chcę się upewnić. jakiś czas temu po raz pierwszy wyskoczył mi check engine. podczas, że tak powiem deptania na autostradzie było jakby przydławienie i tryb awaryjny po wyskoczeniu komunikatu. stop/start i poleciałem dalej. później było to samo podczas przyspieszania przy ok 140. błędy jakie wyskoczyły przy skanowaniu INPĄ są na screenie:

 

http://images78.fotosik.pl/729/f611f166b94ac9f0gen.jpg

 

obstawiam, że to najzwyczajniej DPF się zatyka. auto ma 250tys. przebiegu.

ktoś może dokładnie rozkodować błędy?

Opublikowano

Cześć,

Dzisiaj po podłączeniu komputera wyskoczył kod błędu 10863 (zmienny tryb pracy zaworów - nieprawidłowa adaptacja minimalnego skoku). Motor 320i 150KM N46

 

Co to oznacza , co mam do zrobienia itp ? Od pewnego czasu silnik pracuje troche jak diesel i na zimnym po odpaleniu wydaje mi się że mam autko zwinne chętnie reagujace na gaz a po rozgrzaniu jakby było trochę mułowate .. dodatkowo czasami obroty delikatnie falują na ciepłym silniku

Opublikowano

witam

 

mam problem w e90 z kontrolką w liczniku czerwona z autem na podnośniku, żadna inna rowieje watpliwosći ogolny serwis skasowany na 50 tys km i serwisjest ok pomaranczowy mimo to w czasie wlaczenia zaplonu zapala sie w/w kontrolka. klocki hamulcowe i czujniki okladzin oraz plyn hamulcowy takze ok. Mmam problem z FRM przerabiane byly ringi w przednich lampach i zglasza zwarcie przednich swiatel , pozbylem sie z FRM testu sprawdzania zarowek postojowych nie palą sie juz kontrolki w liczniku z zarowkami ale pozostaje samochód na po podnosniku tylko. jest mozliwosc wykodowania tej kontrolki z licznika NCS? w module KOMBI ? zgralem plik jest sporo funkcji nie wiem ktora ustawic na nicht aktiv . z góry dziekuje i pozdrawiam, dodam że innych błedów auto nie posiada

Opublikowano
To jest tzw. "przegląd na podnośniku" -standardowa procedura serwisowa co 60 tyś. km. Możesz skasować albo podjechać do ASO niech Ci zrobią ten przegląd.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
koledzy ta sama kontrolka w check serwis jest ok i odlicza w moim silniku 50 tys km kasowana była.serwisy sa ok a mimo to w czasie jazdy zapala sie
Opublikowano
W instrukcji jest napisane, że może to oznaczać usterkę w układzie oświetlenia, awarię rozrusznika albo usterkę zapłonu.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

Cześć,

Dzisiaj po podłączeniu komputera wyskoczył kod błędu 10863 (zmienny tryb pracy zaworów - nieprawidłowa adaptacja minimalnego skoku). Motor 320i 150KM N46 e90

 

Co to oznacza , co mam do zrobienia itp ? Od pewnego czasu silnik pracuje troche jak diesel i na zimnym po odpaleniu wydaje mi się że mam autko zwinne chętnie reagujace na gaz a po rozgrzaniu jakby było trochę mułowate .. dodatkowo czasami obroty delikatnie falują na ciepłym silniku

  • Członkowie klubu
Opublikowano

U mnie wydaje się być podobnie (na zimnym chodzi ok, a jak się rozgrzeje to czasem ma spadki mocy poniżej 3000 obr/min) jednak nie mam żadnych błędów. Obroty lekko falują na rozgrzanym, nic więcej się nie dzieje.

Podejrzenie pada na Vanos albo Valvetronic, jednak jednoznacznej odpowiedzi nigdzie nie znajduję.

Jak masz program INPA to sprawdź i wrzuć dla porównania dwie rzeczy:

camshafts adaption i positions:

https://zapodaj.net/160a447dd56cf.jpg.html

https://zapodaj.net/6808bae0c0fbd.jpg.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.