Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

721703a4abe0fcc6med.jpg


dpf wyglada tak, wydech jednak brudny

a o jakie dokładnie parametry chodzi od 1500 obr? jak to sprawdzic??

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4532 - czujnik poziomu oleju

spacer.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu więc podpinam się tutaj.

Ostatnio podczas jazdy na 4 biegu (około 2,5k obrotów) n43 b20 (143km) zaczęło szarpać, zapalił się check więc kupiłem kabel, podłączyłem inpe i pokazało mi 3 błędy: 0x30E9, 0x30EA oraz 0x29D0. Po kasacji błędy się nie wyświetliły, ale nie jeździłem jeszcze autem. 

 

Macie jakieś sugestie co do tych błędów?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Bmw e91 n43b20 2010r

Witam . Czy ktoś wie jak albo umie usunąć błąd stały 2a26 I 2a27 z tablicy DTC ? 

Ewentualnie zmienić parametry błędu . 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tak wogóle to z własnego doświadczenia: zacząłem w swoim N43B20 tradycyjnie od sondy NOx, świec i cewek. Po wymianie nic nie poprawiła się praca silnika. Wracały wszystkie błędy dotyczące nierównej pracy jak i NOx-a. Następnie oddałem do regeneracji wtryskiwacze. Od tego momentu silnik zaczął równo pracować na wolnych i nie wypadały zapłony. Ale po każdym skasowaniu wracajacych wciąż błędów NOx-a i wydajności katalizatora silnik przechodził we wszystkie tryby pracy i tak chodził jak fabryka wymyśliła do czasu sprawdzenia wydajności katalizatora, tego w kolektorze wydechowym. Po tym sprawdzeniu zawsze silnik zostawał się w trybie pracy normalnym a po dłuższym jeżdżeniu wyskakiwały błędy korekcji krótko i długo terminowych. W końcu zebrałem kasę i wymieniłem kolektor wydechowy z katalizatorem. Nie ten samochód. Ciągnie od dołu. Przy każdych prędkościach jak są spełnione założenia silnik zaczyna pracę w trybie uwarstwionym, a przy stałej prędkości i równym obciążeniu jest praca we wszystkich trybach jak na stronie z linku opis. Skończyły się błędy katalizatora, wydajności katalizatora, czasami czujników wału i wałków rozrządu.

Proces wypalania katalizatora NOx - drugi w kolejności na wydechu, zauważyłem że łatwiej się wypala jak ostrzej sie ruszy parę razy żeby temperatura spalin osiągnęla około 800 stopni celsjusza. Wtedy, niezależnie od ilości benzyny w baku zaczyna sie proces wypalania katalizatora NOx i trwa aż temperatura gazów nie spadnie poniżej około 650 stopni celsjusza. Gdy sie jedzie wypalać kata w sposób najczęściej opisywany, czyli powyżej 110km/h to rzeczywiście jeśli jest mniej niż połowa baku to układ nie chce przejść do wypalania kata przez podniesienie temperatury układu przez dodatkowe dotryski benzyny. Ale znowu wystarczy przygazować aby "z nogi" podnieść temperaturę i później już można równo jechać te powyżej 110 i kat się wypala.

Każdy kto ma ten silnik powinien się zbratać z apką Bimmer-tol (trzeba kupić peną wersję) i interfejs bluetooth, np. Icar Pro (nie każdy szybko czyta dane) i żyć z tą apką pod ręką. I wtedy wszystko widać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam mam pewien problem z moim BMW 318i e90 n43 143km, otóż wymieniłem świece na nowe jednak jak widać wypadanie zapłonu nadal występuję. Najczęściej zdarza się to według aplikacji bimmer-tool ma 3 i 4 cylindrze, chciałbym właśnie zacząć od nich i wymienić tam cewki. I tutaj mam do was pytanie, który to będzie fizycznie cewka ostatnia i przed ostatnia stojąc przodem do maski ?

 

 

 

 

Screenshot_20230913-203529~3.png

Screenshot_20230918-202958~3.png

Opublikowano

Witam

 

Aby nie tworzyć nowych wątków zapytam tutaj.

 

Samochód po odpaleniu na zimnym silniku traci obroty i się dusi. Problem rozwiązuje lekkie dodanie gazu. Problem nie występuje na rozgrzanym silniku..

E90 316i  N43B16 2010r

Mając dostęp do kabla udało mi się odczytać błędy

1.      misfire detected na 2 i 4 cylindrze 29D0 i 29CE.

2.      błędy związane z NOX i katalizatorem 2C7E, 2AF4, 2AF0, 2AF2, 2AF6.

3.      Termostat 2EF7 

W przypadku wtrysków w ISTA odczytałem taką dziwną rzecz. Czy to znaczy, że ktoś skasował kodowanie wtrysków, czy program coś źle odczytał, a może coś się popsuło ?  Plik w załączniku.

Jeśli chciałbym wprowadzić prawidłowe kody to muszę wymontować wtryski aby je odczytać z obudowy? 

 

Czy może ktoś mi pomóc jak zdiagnozować przyczynę pozostałych błędów albo nakierować jak szukać rozwiązania, ewentualnie możecie polecić kogoś w Warszawie gdzie mogę podjechać żeby to zdiagnozować.

wtryski.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Do darek559.

Tak. Pierwszy cylinder jest licząc od przodu auta, a czwarty jest od strony kabiny. 

PS

Myśl już bardziej o regeneracji wtryskiwaczy. One klękają z nienacka i w najmniej oczekiwanych momentach. Ot, działa i za chwilę już kuleje. A objawy jak zepsuta cewka lub świeca, zwłaszcza i o dziwo tylko na wolnych obrotach. Przy wyższych obrotach jak sie domyślam korekty krótko i długo terminowe wyrównują pracę silnika midzy bankami i silnik nie kuleje tak jak na biegu jałowym.

Edytowane przez pawelgl3
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Co to za check/błąd ?

W trakcie drogi powrotnej do domu zaświecił mi się taki check. Ktoś wie czego dotyczy dokładnie ? Domyślam się że to coś że światłami..

IMG_20231119_200429782.jpg

Edytowane przez misiek002
Opublikowano

Hej, zakupiłem niedawno E91 które posiada webasto. Poprzedni właściciel go nie używał bo się nie załączało (po załączeniu pilotem czy też w idrive po paru sekundach się rozłączało. Przyszły mrozy więc postanowiłem je ożywić. INPĄ odblokowałem webasto bo okazało się zablokowane i ruszyło. "Piecyk" się nagrzał, zaczęło dmuchać ciepłem a z wydechu poszedł dym na całe osiedle (pewnie przez to, że nie było długo załączane) - chwilę pochodziło i się rozłączyło. Sprawdziłem błędy i ukazało mi się coś takiego jak poniżej. Jak widać napięcie 11.3V więc bardziej Under niż over. W czasie rzeczywistym przy załączaniu webasto spada najniżej do 11.1V.

Gdzie szukać przyczyny, akumulator? Czy może coś z piecykiem?

image.thumb.jpeg.8c7b799d21cedc62eccf325d870ea953.jpeg

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 14.10.2017 o 09:44, maniek21112 napisał(a):

Klasycznie sterownik dsc powoduje braki komunikacji, jak go wypniesz pewnie z resztą połączysz się. Sterownik dsc do naprawy.

Witam zmagam się z podobnym problemem, czy ten sterownik to cała ta pompa dsc?? Da się to zregenerować??

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ktoś mniej więcej może wiedzieć o co chodzi?

Ikonka check engine zapaliła sie na desce oraz po odpaleniu auta po przejechaniu 500m dostaje na navi komunikat Engine Fault - zredukowana moc. (zazwyczaj znika po zgaszeniu i odpaleniu auta)

Auto to e92 320i N43B20

IMG_5714.jpeg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Podpowiedzcie mi proszę o co chodzi z kodem błędu P111C. Czy to chodzi o przepływomierz MAF czy o sondę lambda ? Podczas jazdy na autostradzie przy prędkości ok 130kmh zaświecił mi sie check z powyższym błędem.

Silnik N46B20 

 

Screenshot_20240401-114328.thumb.png.4b8dfe2e9a88c9edd962de841ee49700.pngScreenshot_20240401-114608.thumb.png.4f5bfdeb0b459537f93cdf89dacfac94.png

Screenshot_20240401-141527.png

Screenshot_20240401-114005.png

Edytowane przez misiek002
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć.
Pacjent E91 330xi (2005r.).
W trakcie jazdy pojawił się check engine, auto zaczęło się dławić przy ruszaniu ze skrzyżowań i w końcu po którymś zgasło. Po ponownym odpaleniu zaczęło jechać trochę lepiej, ale generalnie wydaje się nieco "zamulone".
Przy dynamicznym ruszaniu (np. w trybie DS), z tyłu "siwy dym" 😉 Jakby nie dopalało paliwa.
Po szybkim odczycie, błędy jak na załączonym obrazku.
Jakieś problemy z katalizatorem, czy może sondami? Wypadanie zapłonów na 5 cylindrze - cewka?
Wiem, że to trochę wróżenie z kuli, ale może ktoś się spotkał z podobnymi błędami i będzie w stanie podpowiedzieć, gdzie szukać przyczyny? Dla mnie BMW to zupełnie nowe, jeszcze trochę obce środowisko. Z góry dzięki za ewentualną pomoc.

BMW_3_E91_330xi_bledy_m.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Podbijam temat. Na dłużej trasie na 6 biegu wyskoczył cheek engine i kod CC id 29. Samochód nie tracił mocy ani nie wpadł w tryb awaryjny. Błąd wykasowany u mechanika ale w trasie powrotnej sytuacja się powtórzyła. Po podłączeniu do komputera takie dane 

OBD-IIOBD-II
DTCs: 4
----------------------------
P101B [0x101B]
Status: Oczekująca
----------------------------
P1061 [0x1061]
Status: Oczekująca
----------------------------
P2A61 [0x2A61]
Status: Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
----------------------------
P2A59 [0x2A59]
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
============================
ECU ID: 12ECU ID: 12
DTCs: 4
----------------------------
P101B [0x101B]
Status: Oczekująca
----------------------------
P1061 [0x1061]
Status: Oczekująca
----------------------------
P2A61 [0x2A61]
Status: Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
----------------------------
P2A59 [0x2A59]
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
============================
ECU Address $10
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $11
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $13
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $14
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $58
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $41
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $18
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $30
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $28
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $33ECU Address $33
DTCs: 4
----------------------------
P101B [0x101B]
Status: Oczekująca
----------------------------
P1061 [0x1061]
Status: Oczekująca
----------------------------
P2A61 [0x2A61]
Status: Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
----------------------------
P2A59 [0x2A59]
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
============================
ECU Address $16
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $1A
Nie znaleziono DTC.
============================
ECU Address $7A
Nie znaleziono DTC.

Ktoś pomoże od czego warto zacząć? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od tlumaczenia bledow... 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć, proszę was o pomoc bo mi już kończą się pomysły, ale od początku. Posiadam e91 316I LCI, samochód kupiłem w kartonach z zatartym silnikiem, silnik mechanicznie zrobiłem ale myślę że nic istotnego w tym remoncie nie było w tej sprawie. Po złożeniu silnik kręci ale nie odpala. Dodatkowo na zapłonie cały czas pompa paliwa pompuje.

Sprawdzilem:

-Brak iskry na świecach nawet po podmianie na inne.

-Napięcie 5-6V na wtyku cewki.

-Paliwo dochodzi do samych wtrysków (luzowałem nakrętki)

-Wtryski nie podają paliwa bo świece są suche.

Dziś podłączyłem komputer i wyskoczyły takie błędy.

Zaniepokoił mnie błąd odnośnie sterownika silnika. Rozebrałem klapę i nie było widać śladu żadnej ingerencji (przepalenia, zimne luty, zalanie etc.). Bezpieczniki sprawdzone wszystkie sprawne. Dodam jeszcze, że inpą nie mogłem się wbić w sterownik silnika, tak jakby nie było z nim żadnego połączenia.IMG_0550.thumb.jpeg.cde24ad5ddbfcd01e498687181f907e1.jpeg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie, mam BMW X3 2004 z gazem. co jakiść czas zapala sie  check engine zółta lampeczka, impa wynorała mi takie błedy, u mnie niestety tłumacz i moj niemiecki nie daja rady. szukam recepty na naprawe tego, mechanicy moi nie daja rady a zbliża sie przeglad...:) Czy pomoże ktoś rozszyfrować kod Błedu i czego szukac co zakleic co wymienić? lub co młotkiem potrakrowac?:P Pozdrawiam

20240906_103423.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.