Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent E90 325i 2005r, od pewnego czasu faluje na obrotach, czasem mocniej czasem słabiej. Niekiedy gwałtowne odpuszczenie gazu skutkuje zgaśnięciem.

Sam próbując coś na to zaradzić czyściłem elektrozawory vanos, filtry też, ostatnio przepływkę. Nic to nie pomogło.

Gdy udało mi się ogarnąć inpe pokazała takie błedy:

90 VIRTSG90 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

91 VIRTSG91 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

92 VIRTSG92 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

98 VIRTSG98 ERROR_ECU_SERVICE_NOT_SUPPORTED

,może jest ktoś w stanie mi pomóc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich.

Poprzedni problem z obrotami udało mi się rozwiązać.

Natomiast teraz spotkałem się z problemem dotyczącym pompy wody.

Inpa pokazuje takie błędy:

https://www.szybkiplik.pl/XMteXrWznm

Chodzi o błąd 1 i 2. Dodam, że już po uruchomieniu zapłonu słychać jak pompa zaczyna pracować. Temperatura w obiegu podczas jazdy jest w normie. Kilka dni temu spuszczalem płyn ze zbiorniczka wyrównawczego poniewaz dokładałem czujnik temperatury, od tego momentu tak się stało.

Oczywiście później wszystko zostało odpowietrzone wg. Instrukcji. Usunąłem dziś błędy, nie miałem okazji się przejechać. Powrócił błąd nr.1 po dodaniu gazu.

Jest ktoś w stanie coś podpowiedzieć?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Wyskakują dwa błędy w klimatyzacji. Po włączeniu klimy nie załącza się przekaźnik sprężarki. Błedy jakie pokazuje INPA to E739 i E736. Nigdzie nie mogę znaleźć opisu błędów. Może ktoś z forumowiczów spotkał się już z takimi błędami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich.

Wyskakują dwa błędy w klimatyzacji. Po włączeniu klimy nie załącza się przekaźnik sprężarki. Błedy jakie pokazuje INPA to E739 i E736. Nigdzie nie mogę znaleźć opisu błędów. Może ktoś z forumowiczów spotkał się już z takimi błędami.

Tutaj je rozszyfrujesz:

https://bmwfault.codes/


Drugi błąd dotyczy braku informacji o kompresorze klimy z modułu JBBF. Sprawdź więc błędy w JBBF, zapewne będzie tam błąd otwartego obwodu kompresora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc ludziska. Wymieniłem 2 wtryski w aucie ale problemów niestety nadal przybywa..

Kody błędu jakie mam:

11015(0x2B07)

11014(0x2B06)

11003(0xAFB)

10741(0x29F5)

10738(0x29F2)

Pomopcy, bo jestem na etapie wystawienia autka na sprzedaż :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Spokojnie, bez nerwów. Na szybko pisałem. E90 325i 3.0 N53. Nie wiem natomiast jak ogarnąć oznaczenie błędów. Przekazuje to co mi INPA pokazała

To połącz się bezpośrednio z silnikiem i odczytaj błędy wraz z opisem i ramką zamrożoną


 

Panowie co może oznaczać taki błąd?

Controller : 40 CAS - CAS - Car Access System 2 / 3

Job State : OKAY

Failure Place : 39174 0x9906 - Fehler_TRSP_Kommunikation


Bmw e91 318d m47 122km 2007r

Błąd w zakładce Fehlerspeicher czy Infospeicher?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Udało się wreszcie dorwać laptopa z INPA, poprzedni padł. Jak tylko wyskoczył błąd to podpiąłem kabel i zrobiłem zdjęcie. Co prawda 7 błędów, używałem tłumacza ale nadal niewiele rozumiem. może jakaś dobra dusza pomoże :D W aucie wymieniłem 2 wtryski na używane z indexem 11 oraz lambde na 1 banku.


file.html[/img]

file.html[/img]

file.html[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Udało się wreszcie dorwać laptopa z INPA, poprzedni padł. Jak tylko wyskoczył błąd to podpiąłem kabel i zrobiłem zdjęcie. Co prawda 7 błędów, używałem tłumacza ale nadal niewiele rozumiem. może jakaś dobra dusza pomoże :D W aucie wymieniłem 2 wtryski na używane z indexem 11 oraz lambde na 1 banku.


file.html[/img]

file.html[/img]

file.html[/img]

 

https://bmwfault.codes/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się wreszcie dorwać laptopa z INPA, poprzedni padł. Jak tylko wyskoczył błąd to podpiąłem kabel i zrobiłem zdjęcie. Co prawda 7 błędów, używałem tłumacza ale nadal niewiele rozumiem. może jakaś dobra dusza pomoże :D W aucie wymieniłem 2 wtryski na używane z indexem 11 oraz lambde na 1 banku.

 

Kluczowy jest błąd 29F2 = problem z pompą wysokiego ciśnienia. Jeśli nie masz pieniędzy to oddaj ją do regeneracji. Jeśli chodzi o wtryski to.. nigdy nie kupuj używanych TYLKO nowe. Ale skoro mają index 11 to może może pochodzą.

aa i nie koniecznie musisz je diagnozować kompem. Po nocnym postoju wyjmij świece z silnika i zobacz czy nie są w paliwie. Da Ci to odpowiedz czy wtryski leją.

Lub wyjmij świecę i zajrzyj do cylindrów endoskopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć wszystkim. Po 40 tys km z moim N47 nastał czas problemów.

1. Rano odpalam auto - obroty podniosły się na 1100 obrotów i trwało to parę minut (z 2-3 postoje na skrzyżowaniu i spokój), po tym czasie trasa 200km i nic, wszystko ok. Następnego ranka wszystko ok, po pracy znów obroty na 1100 po odpaleniu aż znów zrobiłem z dwa postoje na światłach.


2.

Pojawiły się w aplikacji Btool następujące błędy:

480A - System filtracji cząstek stałych - dpf czyściłem z półtorej roku temu i auto śmigało normalnie, wypalało się hmm co 200-300km mimo czyszczenia. Teraz poziom sadzy też jest 3-4g a auto wywaliło błąd. Wypala się mimo błędu. Auto jeździ tak jak zawsze, nie ma np. sadzy 50g więc dziwi mnie ten błąd.

4C2F Sterownik silnika DDE (MONLIMSET)

4C2E Sterownik silnika DDE (MonLimLEad)

4C29 Sterownik silnika DDE (MONLIMCURR)


Ogólnie to 3 ostatnie błędy powracają mimo usunięcia (po paru przejażdżkach). W internecie cisza, jedyne co można wyczytać to że takie coś pojawia się po nieudanym chipie. U mnie jest seria i auto nie było chipowane. Więc co się mogło poprzestawiać i jak temu zaradzić? Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, kilka dni temu wymieniany miałem termostat na nowy firmy behr. Bo nie otwierał i silnik mi się zgrzal przez co wywaliło mi wąż od chłodzenia prowadzący do komory silnika. Odrazu po tym zjechałem i auto było lawetowane. Po wymianie termostatu sprawdzaliśmy czy się nie grzeje zostawiając go na 2 godz na jalowym biegu i było ok. Zrobiłem 2-3 krótkie trasy i po dłuższym postoju przy odpaleniu wyskoczył mi check engine z kodem cc id 29. Czytałem na internecie że jest to zmniejszona moc silnika lecz silnik chodzi tak jak chodzil przed usterka. Normalnie przyspiesza i odpala. Wie ktoś może o co chodzi? Kontrolka się pali cały czas i nie chce zgasnąć. Mam zdjęty plastik wychodzący z grilla do dolotu powietrza i zasysa ciepłe powietrze może to być tą przyczyną? Przy sprawdzaniu czy się nie z grzeje miałem mało paliwa i rezerwa spadła aż do 10km i dopiero wtedy zatankowałem to może też być powodem że syf z baku wciagnal silnik? Z góry dziękuję za wszystkie porady
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Błąd 4A74, 4A79- obydwa wskazują na sterownik świec żarowych. Czy wskazuje to jednoznacznie na uszkodzony sterownik czy sprawdzić jeszcze same świece (czy w przypadku uszkodzenia świec jest inny błąd?). Dodatkowo jest także błąd sterownika podgrzewania filtra paliwa 4B1C. Z góry dziękuję za poradę. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam przy czytaniu błędów z komputera(kilka razy usuwałem i jeździłem) wychodzą 3 błędy ECM Engine Control Module

-41BA Exhaust backpressure sensor

-4D03 -=-

-oraz trzeci 480A Particulate-filter system.


Z czym mogą być powiązane te błędy? Dodam ze dpf był czyszczony jakoś półtorej roku temu i często robię trasy autostrada-400-500km i jeżdżę dosyć szybko. Nie wyświetla się check albo błąd dpf na ekranie


E92 silnik 2.0 diesel 177km 2008


Proszę o pomoc, pozdrawiam forumowiczów :))


PS. O czym może świadczyć błąd 9C4A fresh air/recirculated air flap motor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego , wklej opisy błędów z w/w strony.

Ja nie wkleiłem ponieważ nie wiem jakie masz ECU silnika????

Czytając opisy błędów to problem leży w elektryce bądź czujnikach i elementach z nimi związanych.

Proponuję ci wyGooglować powyższe błędy , poczytać i samemu dojść do pewnych wniosków. Może ktoś opisał bardzo podobny opis do twojego ???? Jeden błąd może mieć wiele różniących się od siebie przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam przy czytaniu błędów z komputera(kilka razy usuwałem i jeździłem) wychodzą 3 błędy ECM Engine Control Module

-41BA Exhaust backpressure sensor

-4D03 -=-

-oraz trzeci 480A Particulate-filter system.


Z czym mogą być powiązane te błędy? Dodam ze dpf był czyszczony jakoś półtorej roku temu i często robię trasy autostrada-400-500km i jeżdżę dosyć szybko. Nie wyświetla się check albo błąd dpf na ekranie


E92 silnik 2.0 diesel 177km 2008


Proszę o pomoc, pozdrawiam forumowiczów :))


PS. O czym może świadczyć błąd 9C4A fresh air/recirculated air flap motor

Dwa bledy to zapchany dpf, jak byl czyszczony?

Ten ostatni to awaria klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę miesięcy temu wymieniłem EGR na nowy firmy Pierburg i teraz problem powrócił.

Obstawiam, że może przepływomierz jest zabrudzony lub uszkodzony. Czy miał ktoś z Was kiedyś podobny problem?

Silnik N47 2.0 D 177km. Aktualnie mam takie błędy:


P115C: Air system, air to EGR mass flow, plausibility: Measured air volume compared with calculated air volume too low and high charging pressure deviation


P3043: Wentyl EGR - odchył od wartości regularnej


4933: DDE Air system, air to EGR mass flow, plausibility


40E9: DDE Exhaust-gas recirculation controller, position control


498E: DDE Oil-level sensor


4B82: DDE Exhaust-gas recirculation-rate control, control deviation


4390: DDE Charge-air-temperature sensor, signal


C947: CANSYS, MRS5, K-CAN communication fault


A6DC: Rear-window washer pump

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.