Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samym zakresem w inpie często nie ma co się sugerować.


Na zgaszonym silniku ciśnienie doładowania powinno pokazywać rejony ciśnienia atmosferycznego.

Na biegu jałowym odrobinę zmieni się.

Zależnie od silnika to wartość ta podczas przyśpieszania osiąga nawet wartości ponad 3000(co daje doładowanie 2 bary)

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć, przeglądałem forum i używałem szukajki, ale nie dostałem do końca odpowiedzi.

Prosiłbym o hipotezę co może być problemem, otrzymuje błąd 29DD oraz błędy jak w załącznikach.

Opisze sytuacje która zaistniała: wczoraj z podwód śliskiej nawierzchni włączył się ABS ale po chwili auto zaczęło szarpać około 3-4 razy (falować) jak przyspieszyłem do 60 km/h włączyła się kontrolka ABS, hamulca ręcznego i ta informująca o poślizgu i jeszcze przebita opona. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu nie pojawia się ta sytuacja, dopiero jak aktywuje się ABS to wtedy włącza się cała ta sekwencja.


Co mogłoby być przyczyna? Sterownik ABS? Proszę o pomoc w diagnozie.


https://zapodaj.net/9da3d982ba96d.jpg.html

https://zapodaj.net/7cbe5a41b583f.jpg.html

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, dzisiaj sprawdziłem błędy w INPA w swoim BMW E91 320d Automat z 2005r.

Bardzo prosiłbym o pomoc w odczytaniu tych błędów tj. Wytłumaczenie mi co one oznaczają i co trzeba zrobić/wymienić/naprawić?

BŁĄD 1: 4212 Gluehkerze Zylinder 1, Ansteuerung

BŁĄD 2: 4222 Gluehkerze Zylinder 2, Ansteuerung

BŁĄD 3: 4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung

BŁĄD 4: 3EED Powermanagement (Layer_PMRUHVERL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze trzy mówią, że masz uszkodzony sterownik świec żarowych lub świece.
Opublikowano

3EED - pisze tylko "Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym" tak samo do reszty kodów.

Mało się dowiedziałem z tej strony.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3EED pojawia się kiedy akumulator jest słaby lub kończy powoli swój żywot, ewentualnie problem z inteligentną klemą minusową.
Opublikowano
3EED pojawia się kiedy akumulator jest słaby lub kończy powoli swój żywot, ewentualnie problem z inteligentną klemą minusową.

Okej, dzięki za info. Właśnie zmieniłem akumulator bo faktycznie był do wyrzucenia, zakodowałem i ustawiłem zmianę baterii więc myślę, że ten błąd zniknie :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, mógłby mi ktoś wytłumaczyć co oznaczają te błędy, co trzeba wymienić?

4A27 - intelligenter batterie sensor (layer_dibs1)

4501 - abgasrueckfuehr-regelung, regelabweichung P0401 abgasruckfuhrung (BANK 1) - zu geringer durchsatz erkannt

4587 - kraftstofffilter

4C03 - Botschaft (OP_CRCTLACC, 0x194)

4BC2 - luftmassenmesser


dodam, że były jeszcze błędy świec żarowych (chociaż wszystkie świece żarowe były wymieniane) oraz, że po usunięciu błędów były tylko:

4587, 4A27, 4501

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wpisujesz kod np 4587 i juz wyskakuje że to podgrzewcz filtra paliwa.....itd :)

to wiem, tylko że jak sprawdzałem ten błąd na forum to albo podgrzewacz albo moduł świec żarowych (https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=167346), znam tą stronę ale chciałbym się dowiedzieć jeszcze więcej dlatego pytam na forum :)

 

Gdzie ci się wyświetla, że błąd 4587 to moduł świec żarowych? To podgrzewacz filtra paliwa, w każdym z silników.

Opublikowano
Wpisujesz kod np 4587 i juz wyskakuje że to podgrzewcz filtra paliwa.....itd :)

to wiem, tylko że jak sprawdzałem ten błąd na forum to albo podgrzewacz albo moduł świec żarowych (https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=167346), znam tą stronę ale chciałbym się dowiedzieć jeszcze więcej dlatego pytam na forum :)

 

Gdzie ci się wyświetla, że błąd 4587 to moduł świec żarowych? To podgrzewacz filtra paliwa, w każdym z silników.

Podałem link gdzie ktoś napisał że po wymianie modułu świec żarowych ten błąd zniknął, jednak mój błąd, nie doczytałem dalszych komentarzy i ktoś napisał że to nie dotyczy modułu świec żarowych.

Opublikowano

Witam, czy ktoś może doradzić co oznaczają te kody błedu?


w grup[ie JBBF:

A6D1 61


w grupie DME/DDE :

29F5 A2

2A6F 41

2A83 88


oraz w grupie MOSTGW:

E18F 20


po skasowaniu błędów został tylko jeden w grupie JBBF: A6D1 61

Opublikowano
Witam, czy ktoś może doradzić co oznaczają te kody błedu?


w grup[ie JBBF:

A6D1 61


w grupie DME/DDE :

29F5 A2

2A6F 41

2A83 88


oraz w grupie MOSTGW:

E18F 20


po skasowaniu błędów został tylko jeden w grupie JBBF: A6D1 61

 

Burza podał wyżej stronę nawet język polski się załapał...


A6D1 - Pomocnicza Pompa Wody.


Może zachęci Cię to żeby samemu sprawdzić resztę. Wybierz najlepiej model pieca który masz.

Opublikowano
dziękuje, sprawdziłem, tylko na tej stronie akurat dla tego błedu niewiele więcej jest napisane. nie wiem czy to pierdola z którą można jeźdźić czy coś z czym trzeba jak najszybciej lecieć do warsztatu
Opublikowano
ok, już wiem, mam sobie wymienić szczotki w dodatkowej pompie wody. Tylko nie mogę nic znaleźć na temat kodu E18F 20 w MOSTGW, ten błąd dało się skasować ale było by dobrze wiedzieć od czego był.
Opublikowano
W teorii mogą być szczotki, ale niekoniecznie. Mnie też czeka ten temat, tylko czasu brak na ogarnięcie. Gdzieś na forum był ten temat poruszany i opis jak to sprawdzić czy na pewno same szczoty - o ile dobrze pamiętam, gdzieś powinienem mieć to w zakladkach, jak trafię to podeślę Ci priv.
Opublikowano

Cześć, potrzebuję pomocy przy interpretacji wartości z inpy.

Bmw e91 N46B20 150 km pb+lpg(dwuletnie) 2006r


Mam wrażenie, że auto czasem jedzie całkiem nieźle, ale czasem ma zdecydowanie więcej mocy.

Wymieniony dwumas, silniczek vvt, wszystkie sondy (bosch), katalizator, świece co 30k km (irydowe beru), po wymianie uszczelki pod głowicą (wtedy wymienione też zostały uszczleniacze zaworowe i wiele innych rzeczy) wraz z planowaniem bloku.


Co jakiś czas wyskakuje błąd 2CA2 (podgrzewanie sondy bank 2 przed katalizatorem). Była oczywiście wymieniona, nawet kabel łączący ją ze sterownikiem silnika został podmieniony. Po skasowaniu błędu potrafi on wyskoczyć ponownie raz za 100 km, a innym razem i po 2 tysiącach kilometrów.\


Ponad to zauważyłem, że jeżdżąc po mieście temperatura oleju wynosi około 105 stopni, w trasie przy prędkości około 120 jest to już między 115 a 130 natomiast przy prędkościach rzędu 150-160 spada ona niemalże do 100 stopni.


Oto link do yt z zapisem wideo parametrów z inpy w trakcie jazdy.




Z góry dziękuję za wszelkie sugestie mogące przyczynić się do rozwiązania problemu.

Opublikowano

Cześć, mam następujące błędy w silniku

- czujnik wstecznego ciśnienia wydechu - stały

- zasilanie ciagle - błąd prądu spoczynkowego

- czujnik ciśnienia gazów spalinowych przed turbiną, sygnał.

Błędy czujników świadczą o ich uszkodzeniu? Czy to może mieć związek z inną usterką silnika?

Jak naprawić błąd prądu spoczynkowego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć, mam następujące błędy w silniku

- czujnik wstecznego ciśnienia wydechu - stały

- zasilanie ciagle - błąd prądu spoczynkowego

- czujnik ciśnienia gazów spalinowych przed turbiną, sygnał.

Błędy czujników świadczą o ich uszkodzeniu? Czy to może mieć związek z inną usterką silnika?

Jak naprawić błąd prądu spoczynkowego?

Wrzuć najlepiej screeny tych błędów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.