Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

Od pewnego czasu mam problem z akumulatorem, wystarczy, że postoi jedną noc a z rana mogę zapomnieć o rozruchu silnika.

3 dni temu akumulator ładowałem 24h, naładowany na full i tak przejechałem jakieś 250-300km

Dzisiaj jeżdżąc po mieście przejechałem jakieś 20km zgasiłem silnik na 5-10minut i już nie chce odpalić, akumulator nie domaga.

Dodam również, iż akumulator jest nowy tzn ma dwa miesiące, kupiłem nówkę 95ampH aby nie mieć właśnie w/w problemów podczas zimy. Gdzie problemy mam już podczas 3stopni na plusie.

 

Co się dzieje? :shock:

Opublikowano

5minut za krótko na rozładowanie

 

a jak stoisz z ładowaniem?sprawdz miernikiem prąd na aku przy właczonym silniku swiatłach i radio tez sobie wlacz i odczytaj jak jest ponizej 13,8V to WIEDZ ZE COS SIE DZIEJE :mrgreen:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

mówię dosłownie 5-10minut i auta nie dało się odpalić akumulator padł w hole*e

 

a jakie urządzonko muszę kupić, aby sprawdzić ładowanie?

Opublikowano
ewentualnie odblokować BC i uruchomić test nr 9 który pokaże napięcie ładowania
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
witam,najpierw sprawdź czy po 20 min samochód przechodzi w stan uśpienia potem podjedź do elektryka niech zmierzy prąd ładowania i ile pobiera prądu w czasie uśpienia no i sam akumulator to że nowy nie znaczy że ma zwarcie i nie trzyma. porządny elektryk za te pomiary nie powinien pobierać opłat
Opublikowano
witam,najpierw sprawdź czy po 20 min samochód przechodzi w stan uśpienia potem podjedź do elektryka niech zmierzy prąd ładowania i ile pobiera prądu w czasie uśpienia no i sam akumulator to że nowy nie znaczy że ma zwarcie i nie trzyma. porządny elektryk za te pomiary nie powinien pobierać opłat

nie wierze że ktoś zrobi coś za darmo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja stawiam na wadliwy akumulator - miałem taką samą sytuację z nowym Boschem Silver.

Skoro na starym nie było takich przypadków, a pojawiły się przy nowym to zacznij od akumulatora.

Edytowane przez DRAY
Opublikowano

zaraz podjadę po taki miernik i sprawdzę jak to wygląda

mam nadzieję, że uda mi się wrócić (aku ładowałem całą noc) :lol:

Opublikowano

a ja jak w temacie wcześniej obstawiam jeża czyli rezystor nawiewu

kiedys nawet po pobycie w myjni ok 10 min już nie odpaliłem auta i tak było przez kilkanascie dni co rano kable,i odpalanie od dawcy akumulatory 3 kupiłem boscha i nic tylko kasa poszła się walić a wyszło że to jeż

Opublikowano
witam,najpierw sprawdź czy po 20 min samochód przechodzi w stan uśpienia potem podjedź do elektryka niech zmierzy prąd ładowania i ile pobiera prądu w czasie uśpienia no i sam akumulator to że nowy nie znaczy że ma zwarcie i nie trzyma. porządny elektryk za te pomiary nie powinien pobierać opłat

 

 

a powiedzcie mi co oznacza stan uśpienia?

 

jedyne co mi świeci non-stop to dioda od aut. skrzyni biegów

Opublikowano

Ta dioda nie może świecić kolego cały czas ona musi zgasnąć tak po 15 min lub 20 min.Stan uśpienia jest to powyłączanie wszystkiego w samochodzie tak jakbyś ją pozamykał i poszedł.Tylko że Ty kolego nigdzie nie idziesz tylko mierzysz wtedy jakie ma napięcie ( powinno być 0,04 ) jeżeli jest większe to coś kradnie prąd. Aktualnie przerabiam ten temat w innym aucie niż E39 ale mam spory kłopot ponieważ jestem po wymianie akumulatora , jeża ,sprawdzeniu klemy pirotechnicznej oraz mierzeniu poboru prądu w stanie uśpienia oraz ładowania itd itd .Jeżeli masz dodatkowy alarm to również może być spowodowane tym że gdzieś ten prąd umyka do tego telefon samochodowy ,Nawigacja , źle podłączone radio oraz jakiekolwiek ingerencje w elektrykę.Ja to się zastanawiam czy na taki pobór prądu ma również wpływ np PDC.

Oj głowa boli od tego oj boli.

Opublikowano

no ładnie, to dlaczego ona nie gaśnie :shock:

 

dziś nie miałem czasu lecieć do sklepu po woltomierz jutro podskoczę i sprawdzę tak jak radzisz.

Opublikowano

zapewne to ma związek z tym, że alarm zaczyna mi pikać jak zamknę auto

jednak "obczaiłem", że nie wyje jak przed wyłączeniem silnika puszczę hamulec nożny i wbiję "P"

wtedy kontrolka pod lusterkiem nie mryga na czerwono i alarm się nie włącza i nie budzi mnie w środku nocy

 

zaczynam się naprawdę zawodzić na 525 a jedyne co kocham to BMW :(

Opublikowano
zwarcie ma - ta żaróweczka przy lewarku to dioda i musi zgasnąć kolego.No dobra kolego a jak wbijesz przy skrzyni np D a nie P to możesz wyjąc kluczyk ze stacyjki i włączyć alarm ? :shock:
Opublikowano

użyłem miernika po naładowaniu aku

 

a wiec aku jest naładowany na 12.3 ile powinien mieć jak by był w pełni naładowany? 95amph

przy włączonym silniku po włączałem wszystko, ładowanie skacze w granicach 13.40-13.50

przy wyłączonych akcesoriach jedynie włączony silnik pokazuje 13.60

 

nie wiem czy dobrze sprawdziłem czy coś ciągnie prąd ale miernik wskazał 0,01

(dajcie mi krotka instrukcje jak sprawdzić czy coś ciągnie prąd na wył

Opublikowano
zwarcie ma - ta żaróweczka przy lewarku to dioda i musi zgasnąć kolego.No dobra kolego a jak wbijesz przy skrzyni np D a nie P to możesz wyjąc kluczyk ze stacyjki i włączyć alarm ? :shock:

 

 

nie ma możliwości wbić na D i wyciągnąć kluczyka ze stacyjki

Opublikowano
użyłem miernika po naładowaniu aku

 

a wiec aku jest naładowany na 12.3 ile powinien mieć jak by był w pełni naładowany? 95amph

przy włączonym silniku po włączałem wszystko, ładowanie skacze w granicach 13.40-13.50

przy wyłączonych akcesoriach jedynie włączony silnik pokazuje 13.60

 

nie wiem czy dobrze sprawdziłem czy coś ciągnie prąd ale miernik wskazał 0,01

(dajcie mi krotka instrukcje jak sprawdzić czy coś ciągnie prąd na wył

 

ładowanie masz do dupy alternator do regeneracji

ddobrze naladowany aku ma 12,5 ładowanie ponizej 13,8 z właczonymi gadzetami to straszna bieda

prawidłowe ładowanie jest miedzy 14V-14,4V

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
prawidłowe ładowanie jest miedzy 14V-14,4V

potwierdzam słowa kolegi, u mnie przy włączonych wszystkich możliwych światłach,dmuchawa plus radio ładowanie wynosi 14.3V, chwilowo tylko spada do 13.5 przy włączaniu obciążenia potem wraca do swojego poziomu

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

w takim razie lepiej kupić używkę czy regenerować stary? (jak wyglądają koszty regeneracji i czy w woj.zachod-pom znajdę kogoś kompetentnego? ma ktoś może namiary?:)

 

a i jeszcze pytanko jak sprawdzić czy coś mi ciągnie prąd na tzw. uśpieniu?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zależy do jakiego silnika.Najdroższe są do V-łek są chłodzone płynem.Używka też loteria jak będzie zużyty to też nie pocieszysz się długo,a chcą w granicach 150-200 zł.Co do regeneracji to zależy co trzeba wymienić(podejrzewam regulator napięcia) ale z tego co koledze powiedzieli kiedyś w warsztacie to części takie tanie nie są.Z reguły też jak szczotki się skończą to i ślizgi na stojanie są wydarte.Kolega swój miał w takim stanie,że nie opłaciło się regenerować (spalone uzwojenie, wyrobione obudowy w miejscu osadzenia łożysk) i sprowadzili mu nowy (nie oryginalny,ale zawsze nowy to nowy)za niecałe 500.A używanego nikt w okolicy na sprzedaż nie miał.

Co do sprawdzenia aku to podłącz dwa przewody do akumulatora(jeden +,drugi -) zamknij auto i poczekaj ze 20 min (dla pewności) i sprawdź miernikiem,tylko uważaj żeby nie zetknąć przewodów ze sobą.Chyba że masz touringa to możesz zamknąć się w środku.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.