Skocz do zawartości

Visco - nie chce sie odkrecić - zapieczone, jaki zdjąć?


katar14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - ostatnio po zdjęciu visco (wymieniałem termostat) tak mocono dokręciłęm ze nie puszcza teraz w żaden sposób.

Czy ktoś zna jakiś patent jak odkręcić tak zapieczone visco??

Czy blokować pompę czy jak??

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby mieć coś takiego

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-Radiator-Replacement/pic11.jpg

 

ale można sobie pomóc odpowiednio długim śrubokrętem wkładając nad osią pompy od prawej pod śrubę i z lewej na śrubę.

 

http://img.photobucket.com/albums/v283/Wiesmin/BMW/4a264267.jpg

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sie nie zdarzylo abym jakiegos wiska w ten sposob nie odkrecil.

:norty: A mnie się zdarzyło :norty:

i musiałem użyć wtedy duuużego klucza do rur :norty:

(swoją drogą wyjątkowo przydatne narzędzie taki klucz :norty: )

 

Poza tym wisko przyręca się z czuciem :twisted2:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wielkie dzięki - tak sądziłem zeby zblokować pompę - ale te obrazki i zdjecie jest the best - wielkie dzieki Peet.

No młotem waliłem i to ostro , klucz tez mam wielki ale nie puszcza :)

Nic będe walczył.

Pozdro.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka mi sie waha o jedną lub dwie grubości wskazówki w prawo od srodka - przedtem miałem równo na połowie teraz nie - chce troche podgiąć ta blaszkę na viscu co niby steruje nim trochę - z dostępem ciezko wiec lepiej jak sie zdejmie - a moze wrzucę nowe jak to mnie wkurzy zobaczymy. Edytowane przez katar14
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katar14, jeżeli działa, działa dobrze, nie grzeje sie, zobacz czy masz wystarczającą ilość płynu i nie dotykaj sie blaszki :D Z własnej autopsji wiem że czasami można coś przedobrzyć. Kai dobrze cie wyczuł że coś kombinujesz :P

 

Wiesz, Katar należy do trzech osób spośród mi znanych, które zamiast po prostu jeździć - kombinują, co by tu dobrego naprawić :P

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka mi sie waha o jedną lub dwie grubości wskazówki w prawo od srodka - przedtem miałem równo na połowie teraz nie - chce troche podgiąć ta blaszkę na viscu co niby steruje nim trochę - z dostępem ciezko wiec lepiej jak sie zdejmie - a moze wrzucę nowe jak to mnie wkurzy zobaczymy.

 

Jak ruszysz blaszke to wymienisz wisko. A ono podejrzewam ze dziala prawidlowo. Tak jak mowia inni - sprawdz plyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby odkręcić Wisko podstawą jest (przynajmniej ja tak robiłem) Dobrze zablokować pompe. Robiłem to długim drewnianym kołkiem dopasowanym tak żeby ją dobrze zablokować. Od młotka lepsze jest przedłużenie klucza rurką. Myślę że wiesz że jest tam lewy gwint... A tak nawiasem jak ci sie udało tak dokręcić że teraz masz problem z odkręceniem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn mam ok, termostat też ok (juz 3 z kolei bo sądziłęm ze to jego wina ale teraz aktualnie mam Wahlera oryginał na 88 C i jest sprawny, poprzednij zresztą też był sprawny :) leży mi teraz)

Jest to ewidentnie juz lekko walnietę Visko na mój gust - podczas jady spada do połowy a podczas postoju wychyla sie o 1 czasem 2 grubości wskazówki za połowę.

Natomiast ostatnim razem tak mi sie udało zakręcic visko zę teraz hej, nie puszcza. Przy bimetalu już włąsnie kombinowałem - lekko go podgiąłem - trudno trochę bo to taka balszka bardzo sprężysta i twarda.

Zobaczymy co wyjdzie w praniu chociaż bez wymiany viska się raczej chyba nie obędzie - po dogięciu tej balszaki wydaje mi sie ze o grubość wskazówka juz sie cofnęła gdyż dzisiaj podczas jazdy stała równiutko na połowie zegara co od 6 miesięcy mie się nie zdarzyło ale jeszcze postestuję chociażpodczas postoju i tak nie trzyma na środku, wychyliła sie o grubość swoją - jeszcze potestuje

Pozdro

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i odkręcone sposobem takim jak podał Peet - rys 2. - poszło bezproblemowo bez większego wysiłku.

Nowe już założone - koszta 240 PLN firmy BEHR czyli takie jak fakryka montuje.

Dzięki za podpowiedz.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Kolego tak jak we wcześniejszych wpisach trzeba pierdyknąć młotkiem raz a dobrze.Tylko musi być lekki to ma być szybkie i celne uderzenie :D .
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem to samotego lata walilem mlotkami blokowalem pompe i nic to nie dalo,wiec wziolem elektryczny brzeszczot idciolem wiatrak od visko i potraktowalem sama srube pneumetem i wtedy poszlo bez zednego problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.