Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Wymieniałem ostatnio olej i po tej czynności co chwila zapala się kontrolka od ciśnienia oleju i gaśnie po czym znowu się zapala itd. Dzieje się to nieregularnie. Dodatkowo każdemu zapaleniu kontrolki towarzyszy sygnał dźwiękowy taki sam jak np. nie zapne pasów. W samochodzie nie skasowałem jeszcze inspekcji olejowej - czy to może mieć związek?

Opublikowano

Na postoju, w czasie jazdy, na jakich obrotach, na zakręcie, podczas przyśpieszania, hamowania? To istotne.

 

Problem jest z czujnikiem lub jego podłączeniem (przerwa/zwarcie) - podłącz komputer, albo ze smarowaniem. Jeździsz dalej samochodem? Masz świadomość kosztów naprawy? Może być tak, że pompa już nie wydala (lub układ olejowy jest niedrożny) i ciśnienie już jest za niskie i ledwo utrzymuje się ponad minimum co również może mocno zaszkodzić jednostce. Turbina jest na to bardzo wrażliwa, może polecieć jako jeden z pierwszych podzespołów. Obowiązkowo do weryfikacji ciśnienie oleju dodatkowym zewnętrznym oprzyrządowaniem, o ile problemem nie okaże się w 100% czujnik.

Opublikowano
Zapala się w różnych momentach, chociaż najczęściej przy przyśpieszaniu gaśnie. Świadomość mam, chociaż dopóki mnie kumpel nie nastraszył byłem przekonany że to jest spowodowane inspekcją. Zrobiłem w tym stanie około 100 km jak do tej pory. Jadę dzisiaj do ASO na skasowanie inspekcji to się jeszcze dopytam specjalistów.
Opublikowano

Masz I-Drive? Jeżeli tak, to jest mega prosta metoda kasowania inspekcji. W menu I-Drive wchodzisz w statusy serwisowe, w inspekcję olejową. Kiedy jest otwarta na ekranie, naciskasz na liczniku przycisk reset (ten bolec po lewej) przez 3 sekundy. Inspekcja skasowana.

 

Jeżeli nie masz I-Drive to poszukaj na forum, jest opisane jak to zrobić również bez I-Drive. Nie trzeba akurat w tej sprawie jechać do serwisu.

Opublikowano
Nie mam iDrive i właśnie metoda z forum (trzymanie przycisku od kasowania licznika dziennego po zgaśnięciu kontrolki serwisu) u mnie nie działa. :( Mam E91 z 2008 roku, ale jeszcze przed liftingiem i słyszałem że bebechy są już z wersji poliftowej i coś tam w niej pozmieniali i prawdopodobnie usunęli lub zmienili też sposób wejścia do menu serwisowego. Jeśli się mylę, to będę wdzięczny za naprostowanie. :)
Opublikowano
Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz i okazało się, że kontrolka zapala się tylko na niskich obrotach. Przy zimnym silniku gasła powyżej 1200 a na rozgrzanym powyżej 1500. W ASO powiedzieli, że to najprawdopodobniej przez nieoryginalny filtr oleju, który nie puszcza pełnego ciśnienia. Bunia została na noc w warsztacie i czekam na diagnozę.
Opublikowano
a jaki filtr wsadziłeś przy wymianie oleju? BMW montuje między innymi MANNa, którego polecam

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Wsadziłem coś Filtrona, ale głowy za to nie dam. Dzisiaj odebrałem samochód z serwisu, potwierdziło się przypuszczenie że to filtr. Znowu wszystko działa pięknie. A jako bonus, dowiedziałem się dzisiaj że nie mam DPFu. Chyba nie muszę mówić, jak bardzo mnie to ucieszyło. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wsadziłem coś Filtrona, ale głowy za to nie dam. Dzisiaj odebrałem samochód z serwisu, potwierdziło się przypuszczenie że to filtr. Znowu wszystko działa pięknie. A jako bonus, dowiedziałem się dzisiaj że nie mam DPFu. Chyba nie muszę mówić, jak bardzo mnie to ucieszyło. :)

 

Z tego wniosek, że nie warto oszczędzać na zamiennikach filtrów i montowac tylko dobrych i uznanych producentów - szczególnie dotyczy to filtra oleju. paliwa i powietrza.

Opublikowano
Wsadziłem coś Filtrona, ale głowy za to nie dam. Dzisiaj odebrałem samochód z serwisu, potwierdziło się przypuszczenie że to filtr. Znowu wszystko działa pięknie. A jako bonus, dowiedziałem się dzisiaj że nie mam DPFu. Chyba nie muszę mówić, jak bardzo mnie to ucieszyło. :)

rok 2008 i bez DPFu? rozumiem, że wycięty?

 

swoją drogą ludzie pytaja jak sprawdzić czy mają u siebie filtr czy nie, przecież nic prostszego jak wsadzić palec do rury wydechowej i przetrzeć. Chyba każdy odróżni czarną sadzę od zwyklego brudu.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Wsadziłem coś Filtrona, ale głowy za to nie dam. Dzisiaj odebrałem samochód z serwisu, potwierdziło się przypuszczenie że to filtr. Znowu wszystko działa pięknie. A jako bonus, dowiedziałem się dzisiaj że nie mam DPFu. Chyba nie muszę mówić, jak bardzo mnie to ucieszyło. :)

 

Z tego wniosek, że nie warto oszczędzać na zamiennikach filtrów i montowac tylko dobrych i uznanych producentów - szczególnie dotyczy to filtra oleju. paliwa i powietrza.

 

tani zwykły filtr to można sobie kupić jako kabinowy ale oleju przede wszystkim, paliwa i powietrza do silnika musi być najlepszy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
rok 2008 i bez DPFu? rozumiem, że wycięty?

 

No właśnie ja też byłem bardzo zaskoczony i jeszcze się pytałem czy ten człowiek wie co mówi. Ale powiedział, że jakby był DPF to by mu w komputerze wyskoczyło, że przy 160 tysiącach DPF jest do wymiany, a tutaj czegoś takiego nie ma. Nic nie wycinałem, a auto kupiłem serwisowane cały czas w niemieckim ASO, więc nie sądzę by tam to wycieli. Powiedział, że w zależności od silnika DPF jest lub nie. Może 318d tego cuda jest pozbawiona?

Opublikowano
rok 2008 i bez DPFu? rozumiem, że wycięty?

 

No właśnie ja też byłem bardzo zaskoczony i jeszcze się pytałem czy ten człowiek wie co mówi. Ale powiedział, że jakby był DPF to by mu w komputerze wyskoczyło, że przy 160 tysiącach DPF jest do wymiany, a tutaj czegoś takiego nie ma. Nic nie wycinałem, a auto kupiłem serwisowane cały czas w niemieckim ASO, więc nie sądzę by tam to wycieli. Powiedział, że w zależności od silnika DPF jest lub nie. Może 318d tego cuda jest pozbawiona?

 

Czyli nie wierz w jego zapewnienia, że coś mu miałoby w komputerze wyskoczyć

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Hehe, a myślałem że w ASO wszystko wiedzą najlepiej. :) No ale szczerze mówiąc, to coś mi nie pasuje z tym DPFem i ciężko mi w to uwierzyć. Czy Twój sposób z przecieraniem rury wydechowej jest w 100% pewny?
Opublikowano
Hehe, a myślałem że w ASO wszystko wiedzą najlepiej. :) No ale szczerze mówiąc, to coś mi nie pasuje z tym DPFem i ciężko mi w to uwierzyć. Czy Twój sposób z przecieraniem rury wydechowej jest w 100% pewny?

 

:mrgreen: absolutnie, bardziej pewny niż bazy danych na serwerach BMW w Monachium

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 5 lat później...
Opublikowano

mam to samo po wymiana oleju.

wymieniłem czujnik i filter ale nadal czerwona kontrolka gasnie i sie zapala.

jakis rady?

 

BMW 318i 2011 75tys KM

Opublikowano
Jeśli dzieje się to na niskich obrotach to pompa oleju pada albo układ olejowy nie drożny. Np zapchany smok. Silnik dopiero na wyższych obrotach tworzy odpowiednie ciśnienie. Ewentualnie kijowy czujnik. Trzeba dokładnie obejrzeć smok czy nie jest uszkodzony bo jeśli jest paprochy mogły wpaść do pompy. No i dobry filtr to podstawa. Jeśli jest uszkodzony smok i paprochy przeszły dalej mogą też zablokować zaworek w podstawie filtra.
Opublikowano

dzięki za odp. powiem mój mechanik o tym i dam znac.

jeśli kontrolka zniknie po zgaszeniu silnika, można jeździć wtedy?

  • 2 lata później...
Opublikowano

witam mam podobny problem.

bmw 320i n43 2009r 132000 km

kupilem przy 100k km wymiana rozrzadu byla robiona.

przez 32k km wymienilem olej co 10k km w tym filtry co wymiana oleju

cewki 4 swiece 4


moje pytanie pokazała mi sie czerwona konewka na panelu po przejechaniu 2 km zjechałem na stacje dolałem oleju około 200mln i konewka znikła olej pokazuje OK

po przejechaniu 200-250 km znow czerwona konewka dolałem 200 mln oleju czyli juz 0.5 l prawie konewka znikła olej pokazuje OK

po przejechaniu kolejnych 1300 km wszytsko okej jest olej pokazuje OK

pasek zapełniony w 90 % od tej pory mineło tydzien przejechałem około 1600km od ostatniego pokazania sie czerwonej konewki i wszystko ok


pytanie mozliwe ze poszedł czujnik oleju czy cos powaznego moze byc jeszcze powodem wyskakujacych czerwonych konewek ?


jutro mam zamiar auto zabrac na warsztat i zeby sprawdzili co i jak. akurat tak sie złozyło ze wypada wymiana oleju bo co 10k km zmieniam

poczytałem troszke forum i niby ze jak pokazuje czerwona konewke to zbyt niskie cisnienie lub wadliwy czujnik sisnienia oleju lub zapchany smok olejowy.


mozna prosic o jakies sugestie lub czy ktos miał podobny problem prosze opisac albo cos dodac .

dziekuje za wszelkie rady itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co w dwóch tematach to samo? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.