Skocz do zawartości

e91 320d @ Rybeusz


Rybeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

od jakiegoś czasu zbierałem się, żeby założyć temat, ale jakoś czasu nie było, żeby się pochwalić swoim wozidłem. Znalazłem dzisiaj chwilę, więc oto dzielę się swoim szczęściem :cool2:

 

Auto z fabryki wyjechało pod koniec grudnia 2005 roku, jestem jego drugim właścicielem. Po sprzedaży poprzedniego auta i wielotygodniowych poszukiwaniach czegoś co mogłoby je godnie zastąpić, lekko zrezygnowany (naprawdę nie szukałem żadnej okazji, ale to na co trafiałem wołało o pomstę do Nieba) poprosiłem o pomoc znajomą z Niemiec (zawodowo opiekuje się kilkoma tysiącami aut) czy nie znalazłaby czegoś ciekawego dla mnie. Szukałem wśród BMW 3 lub Audi A3/A4, najchętniej z dobrym wyposażeniem i silnikiem w okolicach 150/200hp. Jak się okazało, że niedługo będą mieli na sprzedaż kilka modeli z pewnej ręki i jeśli jestem zainteresowany którymś to od razu może dla mnie zlecić inspekcję Dekry, nie myśląc długo zdecydowałem się skombinować na szybko lawetę i pojechać je obejrzeć. Minusem całej operacji było to, że ona nie mogła tego sprzedać mi jako osobie fizycznej, musiałem wziąć auto na firmę ojca, podpisać stertę oficjalną dokumentów, uzyskać poświadczenie notarialne bycia pełnomocnikiem, przywieźć auto i dopiero później poszła za tym cała papierologia, co niestety przeciągnęlo całą operację w czasie o kilka tygodni potrzebnych na zbieranie i podpisywanie dokumentów oraz ich przesyłkę do mnie. No nic, koleżanka czy nie, ale jednak przede wszystkim Niemka, więc porządek musiał być. Ale w końcu przyjechałem, obejrzałem i od razu wiedziałem że to jest MIŁOŚĆ :wink: także wszystko inne już się nie liczyło.

 

Auto było bardzo zadbane, chociaż po śladach na gałce zmiany biegów i elementach na drzwach od razu widać było że jeździłą nim wcześniej kobieta (pierścionki :shock: ). Ja oglądałem auto zaraz po tym, jak odstawiła je pierwsza właścicielka, więc miałem okazję z nią nawet trochę pogadać. Auto nie było więc nawet umyte czy w jakikolwiek przyszykowane do sprzedaży, w środku można było znaleźć ślady jej pacholąt (+ dwa kartony mleka sojowego dla dzieci, które odkryłem potem w bagażniku pod zimówkami :P ), mimo wszystko prezentowało się bardzo zacnie. Ogromnym plusem było też to, że auto było w miarę dobrze wyposażone (zależało mi bardzo na tym by posiadało iDrive), bezwypadkowe, miało sprawdzoną historię (do końca było serwisowane w ASO - jeden z wymogów firmy leasingującej), a wszystko było na czas pilnowane i wymieniane, co potem potwierdziłem również w Polsce przy pierwszej wizycie w ASO. Brakowało mi tu trochę xenonów i skóry, ale pomyślałem że takie "full opcje nieśmigane" z Allegro to ja już wcześniej oglądałem i lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.

 

Przebieg miał lekko ponad 160kkm, do roboty w najbliższej kolejności były tylko klocki/tarcze oraz serwis DPF. O DPF'ie pisałem już nieco na forum, nie będę więc może się rozpisywał. U mnie to ustrojstwo działa OK, wyjątkowo nie mam z tym żadnych problemów, nie zapycha się, oleju mi nie przybywa, więc też nie mam zamiaru go ruszać. Jak jest i działa tak jak fabryka przykazała, to niech sobie siedzi.

 

Zdjęć przy odbiorze z placu mam kilka, ale robionych telefonem, więc jakość ich jest podła. Poniże foty zrobione w lato:

 

1

http://img268.imageshack.us/img268/5072/32374782.jpg

2

http://img804.imageshack.us/img804/9080/91001911.jpg

3

http://img6.imageshack.us/img6/1143/62220411.jpg

4

http://img72.imageshack.us/img72/3981/75767567.jpg

5

http://img684.imageshack.us/img684/9707/91782214.jpg

6

http://img651.imageshack.us/img651/7562/181qct.jpg

7

http://img690.imageshack.us/img690/6573/183sf.jpg

8

http://img706.imageshack.us/img706/2959/184br.jpg

9

http://img502.imageshack.us/img502/9365/56041142.jpg

10

http://img32.imageshack.us/img32/484/11903974.jpg

11

http://img402.imageshack.us/img402/9660/62660973.jpg

12

http://img163.imageshack.us/img163/2898/30336324.jpg

13

http://img41.imageshack.us/img41/6972/98619125.jpg

14

http://img522.imageshack.us/img522/8922/401s.jpg

 

 

W tzw. międzyczasie kupiłem u FUSa nieco niższą gałkę (poprawcie mnie, ale to się chyba nazywa Sport Shifter Knob?), widoczną już na zdjęciach - przy ponad 180 cm wzrostu muszę mieć fotel dosyć nisko, żeby przy wsiadaniu / wysiadaniu nie zawadzać głową i przez to jakoś nie wygodnie było mi korzystać ze "standardowej" gałki. Ta wygląda identycznie, tylko jest o ok. 3 cm krótsza i świetnie poprawiła ergonomię jazdy. Mod w sumie żaden, ale jestem z niego bardzo zadowolony.

 

Z eksploatacynych rzeczy to z ważniejszych spraw przez te dwa lata:

-wymieniłem w/w hamulce,

-spradzono DPF,

-w lato do wymiany poszły nowe świece i kolektor.

-na wiosnę br miałem małe problemy ze spryskiwaczami (zapchane sitka) i centralnym zamkiem w drzwiach pasażera, ale wymiana silniczka rozwiązała problem.

-jakiś miesiąc temu (jeśli mnie pamięć nie myli przy 173 kkm) musiałem wymienić turbinę na nową, bo stara pokazała już "pa-pa".

 

Generalnie auto nie robi u mnie dużych przebiegów, prawdę mówiąc więcej wydaje na myjnie bezobsługowe i kosmetyki niż na samą benzynę, ale jak już jeźdzę - to wtedy daje niesamowitą frajdę i jestem z trójki bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że wrzuciłeś foto gałki bo też o niej myślę, a dotychczas widziałem tylko fotki z katalogu.

Twoje auto jest czarne? Na części fotek widać jakby trochę ciemny fiolet (a może to kalibracja kolorów mojego monitora).

Z fotek autko wygląda na zadbane :cool2:

 

prawdę mówiąc więcej wydaje na myjnie bezobsługowe i kosmetyki niż na samą benzynę.

skąd ja to znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że wrzuciłeś foto gałki bo też o niej myślę, a dotychczas widziałem tylko fotki z katalogu.

Twoje auto jest czarne? Na części fotek widać jakby trochę ciemny fiolet (a może to kalibracja kolorów mojego monitora).

Z fotek autko wygląda na zadbane :cool2:

 

Dzięki, staram się :mrgreen:

Gdzieś mam zdjęcie obu gałek obok siebie, ale nie mogę w tej chwili znaleźć. Jak się trafi, to wrzucę. Cena w FUSie jeśli dobrze pamiętam ok. 380 zł, ale pewnie można znaleźć taniej w sklepach internetowych czy na Allegro.

 

Co do koloru to jest czarny, w nomenklatrze BMW oznaczony dokładnie jako BLACK SAPPHIRE METALLIC (475).

Jak robiłem fotki to słońce już powoli zachodziło, więc aparat nieco fiksował. W ten weekend było nieco cieplej i przyszły nowe zabawki z shiningcar.pl więc od razu przetestowałem przygotowując przy okazji auto do zimy, więc cyknąłem kilka zdjęć. Tam lepiej ten kolor widać. Niebawem wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ładna zadbana seria :cool2: quote]

 

Klagosz, wiedziałem że oczymś zapomniałem - komputerem zajął się Witek z MR Motors, z bardzo dobrym efektem. Trochę ponad 400 NM momentu i myślę, że jak na "serię" wystarczy :cool2: Jeździ się przyjemniej i mniej problemowo. Myślę nad oddaniem auta do obszycia skórą do Java Car Design. Widziałem ich prace i zdecydowanie fajnie to wygląda. Jak mi się pomysł wykrystalizuje i będzie budżet to być może się zdecyduję w następnym sezonie.

 

Mechanicznie wydaje mi się, że nie ma sensu tu nic grzebać - umówmy się, to jest 4 cylindrowy diesel :8) . Rakiety z tego i tak się nie zrobi, a przyjaznego klekotu nawet porządny Eisenmann nie jest w stanie "popsuć" hehe.

 

Co do innych modów - tak jak pisałem, w auce zawitała inna, wygodniejsza gałeczka. Bardzo podobają mi się w ciemnych e91 lampy black line, więc kto wie..

Na razie na pierwszy rzut poszły felgi. Auto obecnie jeździ już na komplecie zimowym, letnie felgi oddaje do odnowienia. Kilka lat już jednak mają i przyda im się takie spa. Długo myślałem nad kolorem, przymierzałem się do czarnego, ale jakoś do styling 161 mi ten kolor nie pasuje, a koła wydają się strasznie małe. Ostatecznie zostaje srebrny.

 

Jak uda mi się zrealizować wszystkie pomysły biznesowe, to w lato spróbuję poszukać jakiegoś kompletu 18"/19". Żeby to jakoś wyglądało, też pewnie trzeba będzie też pomyśleć nad obniżeniem auta. Myślałem nad modelem AEZ Xylo Light, z sentymentu, miałem w poprzednich autach i podoba mi się ten wzór (zdjęcia zapożyczone z e90post.com)

 

http://img100.imageshack.us/img100/7900/img16611.jpg

 

http://img854.imageshack.us/img854/9871/cimg06417072.jpg

 

lub o BBS'ach (model LM / CH). Przy większych felgach kolor czarny by mi już tak nie przeszkadzał. Tyle z planów, zobaczymy co i kiedy uda się zrealizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znalazłem na karcie aparatu zdjęcia z ostatniego mycia. Udało mi się jakiś czas temu trafić na jakąś anomalię pogodową (przyjemne słońce i temp +15 st C), więc korzystając z okazji chciałem przygotować auto do sezonu ziomowego. Wcześniej przy pomocy shiningcar.pl skompletowałem sobie kilka kosmetyków na parę najbliższych miesięcy. W skłąd zestawu ostatecznie weszły:

 

Szampon California Gold (Duragloss #901 był niestety niedostępny)

Glinka ValetPRO 100g

Cleaner ValetPRO Achilles Prep

Politura Poorboy's Black Hole

Wosk Poorboy's World EX Sealant with Carnauba

Chemical Guys APC Green + ValetPRO Banana Wax (jako testery)

Mikrofibra 40x40 4 szt

Aplikator piankowy 3 szt

Monster Shine Fluffy Dryer 90/60cm

MOTHERS Genuine Lambswool Wash Mitt

ValetPRO Medium Sash Brush

 

Auto już na zimówkach, letnie poszły do odowienia więc tu nic nie robiłem. Skupiłem się na lakierze. Praca szła dosyć topornie, od momentu mycia auta do momentu kiedy wjechało do garażu minęlo ok. 7h. Wszystko robione ręcznie. Starałem się przeczytać instrukcję obsługi i postępować zgodnie ze sztuką, następne prace napewno pójdą szybciej. W ferworze walki nie zrobiłem niestety zbyt wielu fotek, mam nadzieję jednak że widać efekt - ja jestem bardzo zadowolony.

 

1. Po umyciu auta wydawało mi się, że jest czyste...

http://img526.imageshack.us/img526/556/89559524.jpg

 

2. Dopóki w ruch nie poszła glinka, która powiedziała prawdę :)

http://img193.imageshack.us/img193/6074/34776232.jpg

 

3. Potem cleaner - zaskoczyło mnie trochę, że ta część szła chyba najcięzej i musiałem się trochę zmęczyć, żeby wykonać robotę

http://img210.imageshack.us/img210/1975/50758473.jpg

 

 

4. Politura i wosk - tu dla przekory wszystko poszło nice & easy

http://img155.imageshack.us/img155/2327/23958388.jpg

 

http://img217.imageshack.us/img217/9782/27255201.jpg

 

5. Przy okazji wyczyściłem zakamarki w środku i miejsca trudno dostępne oraz odkurzyłem całą tapicerkę

 

http://img338.imageshack.us/img338/5546/76571488.jpg

 

http://img844.imageshack.us/img844/7056/76290814.jpg

 

6. Efekty:

http://img690.imageshack.us/img690/461/45108775.jpg

 

http://img840.imageshack.us/img840/1526/69498147.jpg

 

http://img713.imageshack.us/img713/9333/58287932.jpg

 

http://img254.imageshack.us/img254/4910/61264887.jpg

 

http://img526.imageshack.us/img526/6690/39331512.jpg

 

Nie wiem czy zdjęcia są w stanie w pełni oddać stan końcowy, tym bardziej że już zaczęło się powoli ścieniać. Ktoś wcześniej pytał o kolor lakieru - tu chyba lepiej widać "czarność" niż na pierwszych zdjęciach z lata. Lakier odzyskał błysk i świeżość, z odczuć organoleptycznych to wydaje się być "gładszym" niż przed kuracją. Mikrorysy może nie zniknęły całkowicie, ale napewno są mniej widoczne - tu wykorzystanie maszyny polerskiej mogłoby pewnie zdecydowanie poprawić efekt końcowy, ale sama nie wiem czy miałbym tyle frajdy z pracy :twisted: . Na wiosnę, albo wcześniej - jeśli warunki garażowe pozwolą -, powtórka z rozrywki :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Jeszcze czernidło do opon i był by ładny cycek ;) Też się czasami bawię w detailing, u mnie w galerii możesz znaleźć

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też będę musiał wygospodarować czas bo zamówiłem u mikołaja taki całkiem pokaźnym zestaw ;) Ale opłaci się.

 

@ Rybeusz

Orientujesz się jakiej grubości masz założone dystanse na kołach ? Czy masz na seryjnych śrubkach/dłuższych śrubkach/dłuższych szpilkach złożone?

Auto wygląda dużo lepiej zwłaszcza na tych stalówkach. U mnie bez nich na stalówkach z mpakietem jest żałośnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystanse - H&R, po 20 mm na stronę, typ DRA czyli montowane z wykorzystaniem fabrycznych śrób. Tu na dole strony masz ich portfolio: http://www.trakplus.com/what

Cena jeśli dobrze pamiętam to ok. 480 zł, z jakąś małą zniżką. Przymierzałem jeszcze 15mm i 25mm ale w pierwszym przypadku miałem niedosyt jeśli chodzi o efekt i były tylko DR, w drugim - wyglądało to zdecydowanie lepiej, ale trochę bałem się żeby nic nie obcierało (letnia felga o szerokości 8,5 cala), gdy załaduję trochę rzeczy do kufra przy wypadach urlopowych. A 20 mm było takim idealnym kompromisem i moim zdaniem wygląda OK, zwłaszcza przy letnim zestawie (zdjęcie nr 7 na górze postu).

 

Skąd masz czas na takie rzeczy:) Podziwiam.

 

Hehe, powiedzmy że mam stresującą biurową pracę i w ten sposób się relaksuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Trochę zaniedbałem forum z racji kompletnego braku czasu i pracy nad nowym projektem, jednak wczoraj wracając od rodziców zauważyłem, że zbliża mi się mała kumulacja na przebiegu :P A że miałem kalkulator pod ręką to udało mi się w porę uwiecznić małe co-nieco :D

 

http://imageshack.us/a/img268/681/zdjcie0188l.jpg

 

http://imageshack.us/a/img141/167/zdjcie0187m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.