Skocz do zawartości

318D M47N Wyciek płynu chłodniczego - pompa wody?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów.

 

Niedawno zauważyłem niewielkie ubytki płynu chłodniczego w moim aucie (E46 318d CR 2003). Są to ubytki rzędu 400-500ml na dystansie około 1000km. Pierwszą rzeczą jaką sprawdziłem - płyn chłodzący nie idzie w silnik - nie mam masła pod korkiem i na bagnecie, wiec UPG wykluczam. Okolice korka i zbiorniczka wyrównawczego suche, brak białych nalotów, węże w tej okolicy również suche, ale wyciek gdzieś jest.

 

Gdy zacząłem się lepiej przyglądać zauważyłem lekko mokrą osłonę plastikową pod silnikiem i ślady kropel mniej więcej pod kołem pasowym na plastikowej osłonie silnika. Ostatnio nie padało, wiec to nie jest woda z jezdni.

Auto nagrzewa się normalnie, wskazówka osiąga pion, i stoi stabilnie więc termostat raczej w porządku.

 

Czy te objawy jednoznacznie wskazują ze cieknie pompa wody? czy tam w okolicach koła pasowego i pompy wody są jeszcze jakieś złączki węży które mogą cieknąć na łączeniach bądź opaskach zaciskowych?

 

Chciałbym mieć pojęcie co potencjalnie mogło tam puścić zanim oddam auto do mechanika żeby ustrzec się eksperymentowania z wymienianiem części "na oko"

 

Proszę o pomoc w diagnozie i zakresie naprawy

Pozdrawiam

Opublikowano
no są są :) posprawdzaj dobrze opaski które trzymają węże, od EGR zacznij bo np. ja miałem że mi ciekło właśnie z tego miejsca bo się poluzowała opaska zaciskowa ale ciężko to zlokalizować bo kapało w zupełnie innym miejscu.
szukam
Opublikowano
a dostęp do EGR jest jakoś od góry, po zdjęciu osłon czy konieczny jest kanał? Czy ktoś może dysponuje zdjęciem gdzie szukać tego elementu?
Opublikowano

od góry, nie wiem jak tam u ciebie plastiki wygladają ale trzeba zdjąć osłonę silnika plastikową i zobaczysz chłodniczkę spalin EGR i tam jest termostat i potem to już zobaczysz jak węże lecą.

http://img21.imageshack.us/img21/6188/12052011241.th.jpg

taka wygięta metalowa rurka która dalej przechodzi w taki większy element a na nim jest plastikowy termostat. Pod korkiem oleju. Tam też jest płyn i od tego zaczynasz a potem idziesz niżej i patrzysz czy gdzieś nie jest mokro. U ciebie będzie to podobnie wyglądać :)

 

a sam EGR to jest to po prawej gdzie dochodzi ten gruby wąż gumowy to tak żebyś na przyszłość wiedział bo dużo się o nim i często pisze :)

szukam
Opublikowano

Dzięki serdeczne Kolego!

 

Postaram się to posprawdzać, bo wydaje mi się bardziej prawdopodobne że gdzieś wężyk puszcza tuż nad kołem pasowym. Pompa wody jest jednak lekko przesunięta w stosunku do koła pasowego, a ta woda niejako ścieka po kole pasowym, co sugeruje że wyciek jest nad. Szkoda tylko że dopiero dziś to zauważyłem, bo było kilka dni wolnych, a w tygodniu po pracy już ciemno :/ ale damy radę :D jakby ktoś z Kolegów(anek) miał jakieś pomysły jeszcze, to proszę pisać! każde spostrzeżenie się liczy!

 

Jeszcze mam pytanie, przeszukując forum natrafiłem na informacje ze czasami problemy z wyciekami może generować korek zbiorniczka wyrównawczego płynu, którego zaworek nie upuszcza ciśnienia i potem ciśnienie na pierwszym słabszym elemencie powoduje rozszczelnienie. Czy w tym przypadku korek może mieć jakieś znaczenie? Czy należy go zawsze dokręcić na maks, czy z czuciem minimalnie mniej niż max?

Opublikowano

Diagnoza postawiona.

 

Potwierdził się niestety ten troszkę gorszy scenariusz. Pompa wody ma duże luzy, i już nawet trochę zaczęła hałasować (szumy, charczenie). Wężyki trzymają sie okej i są suche. Bede wymieniał jak tylko przyjdzie paczka od stonesa.

 

:?: Rozumiem że razem z pompą muszę wymienić uszczelkę metalową pomiędzy pompą a blokiem silnika i uszczelkę pod termostatem? :?:

 

Dla potomności napisze jak łatwo sprawdzić czy pompa sie kończy :idea: - wystarczy

1) posłuchać pracy samej pompy po zdemontowaniu osłon silnika i wyjęciu wentylatora chłodnicy ( jest lepszy dostęp) jak będzie słychać charczenie i przycieranie to ona.

2) Kluczem poluźnić napinacz paska (założyć na śrubę i obrócić klucz przeciwnie do wsk. zegara) i zsunąć pasek klinowy z rolki pompy wody i sprawdzić czy nie ma luzów na ośce. U mnie były takie 2-3 mm.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam mam takie pytanie otóż pompa ma już duży luz lecz temperatura zawsze 88stp czyli taka jak ma być ale jest jeden defekt.. rolka piszczy jak się ręką nią przekręci ale najgorsze jest to,że podczas jazdy jak doda się gwałtowanie gazu to zawyje lekko tak zapiszczy na pewno to ona

 

tak się zastanawiam.. są 3 pompy

 

ruville

 

skf

 

hepu niby ta najlepsza

 

AQUAPLUS

 

jaka pompę możecie polecić i czy wymiana jest prosta? co z płynem chłodniczym który mam w układzie?dodam auto mam 2 i pół roku i płyn był 2 razy zmieniany raz po zakupie auta drugi raz po kolizji.Płynu nie ubywa.Płyn zieleniutki prestone... to jest sens od nowa kupować za prawie 80zł prestone?

Opublikowano

wezmę AQUAPLUS z metalowym wirnikiem cena około 270zł ale ponoć dobre pompy

 

ruville nie chce bo cieknie..skf reklamacje.. hepu najlepsza ale hepu 340zł + płyn +uszczelki i się robi znów :norty:

Opublikowano

Ja bym na pompie nie oszczędzał, zwłaszcza że różnica w cenie to 70 zł.

Chytry dwa razy traci.

Z własnego podwórka Ci powiem, że na "jeża" tańszego się połakomiłem.

Efekt taki, że po pół roku musiałem kupić 2-go, ledwie 30 zł droższego.

Czyli straciłem jakieś 160 zł.

A z pompą możesz stracić dużo więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.