Skocz do zawartości

Subiektywne spostrzeżenia z użytkowania kilku F10. Enjoy


moreti

Rekomendowane odpowiedzi

Co do 528i to niedawno mialem okazje przetestowac na odcinku jakis 20km vs X3 2.0d.

Przy spokojnej jezdzie silnika niemal nie slychac, dopiero powyzej 4-5 tys staje sie uciazliwy, wyje. I wtedy czuc, ze to 4-cylindrowka :|

 

ale żal.

raczej spod swiatel tym autem szalu nie zrobisz na miescie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

To mnie zaskoczyłeś. Dla mnie różnica jest kolosalna jak na takie systemy. W X5 czy S-Maxie praktycznie nie czuć różnicy ale w F10 ustawienie Comfort a Sport to są jak dwa różne samochody.

 

No wiesz, to bylo ledwie 20km wiec nie uznaje sie za miarodajne zrodlo opiniotworcze :mrgreen: auto za taka kwote to chcialbym potestowac co najmniej przez weekend, zabralbym do Wrobla na rozete i zobaczyl roznice czasowe na roznych nastawach. Na pewno jeszcze raz przejade sie Fka i postaram sie dokladniej zbadac roznice. Teraz to byla raczej pierwsza fascynacja :oops:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie jestem po jazdach testowych 528i oraz 525xd. Na pierwszy ogień poszło 528i. Nie odczułem braku 2 cylindrów, wrażenia odsłuchowe bardzo pozytywne, udało mi się zmierzyć przyspieszenie od 100 do 200, po dodaniu czasu fabrycznego od 0 do 100 wyszło mi 29 s od 0 do 200 km/h. Przy wzroście prędkości hałas nadmiernie nie wzrasta. Analogiczny pomiar (ta sama trasa) i czas 35 s od 0 do 200 km/h w 525xd. E60 530 d ma 30 s do 200 km/h. Dlaczego zaczynam od tego? Dla mnie to jest parametr, który pokazuje na co auto stać. Moje odczucia przyspieszenia w 528i są bardzo dobre, 525d gorsze. 525d na postoju duuużo cichsze od E60 530d. W czasie jazdy 525d wrażenie odsłuchowe wypadły słabo, zbyt uciążliwe, tutaj czułem, że to 4 cylindry, a nie 6. Bardzo podobała mi się praca skrzyni automatycznej i regulacja zawieszenia w obu autach. Zdecydowanie czułem róznicę w różnych trybach zawieszenia. Najbardziej mi pasowało ustawienie sport. Napęd na 4 koła póki co mnie nie interesuje, ale różnice jakie odczułem to przy gwałtownym ruszaniu (na suchym) nawet nie włączyło się ESP, a przy napędzie na tył na pewno się włącza. Spalanie w benzynie ponad 14 l/100, w dieslu 9,7. Ta sama trasa , takie same prędkości. To tylko podaje dla pokazania obrazu, w obu przypadkach to było spalanie tylko z tej jazdy. Na pewno moje 530 d nie spaliło by więcej niz 525d , a raczej mniej ok. litr. Duży ekraz navi robi wrażenie, audio Hi-Fi - 10 głośników niestety słaby dźwięk.Reasumując czekam na jazde 530d - 258 kM, bo te mnie nie zachwyliły na tyle, żebym chciał się przesiąść z tego co mam teraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po jazdach testowych 528i oraz 525xd. Na pierwszy ogień poszło 528i. Nie odczułem braku 2 cylindrów, wrażenia odsłuchowe bardzo pozytywne, udało mi się zmierzyć przyspieszenie od 100 do 200, po dodaniu czasu fabrycznego od 0 do 100 wyszło mi 29 s od 0 do 200 km/h. Przy wzroście prędkości hałas nadmiernie nie wzrasta. Analogiczny pomiar (ta sama trasa) i czas 35 s od 0 do 200 km/h w 525xd. E60 530 d ma 30 s do 200 km/h. Dlaczego zaczynam od tego? Dla mnie to jest parametr, który pokazuje na co auto stać. Moje odczucia przyspieszenia w 528i są bardzo dobre, 525d gorsze. 525d na postoju duuużo cichsze od E60 530d. W czasie jazdy 525d wrażenie odsłuchowe wypadły słabo, zbyt uciążliwe, tutaj czułem, że to 4 cylindry, a nie 6. Bardzo podobała mi się praca skrzyni automatycznej i regulacja zawieszenia w obu autach. Zdecydowanie czułem róznicę w różnych trybach zawieszenia. Najbardziej mi pasowało ustawienie sport. Napęd na 4 koła póki co mnie nie interesuje, ale różnice jakie odczułem to przy gwałtownym ruszaniu (na suchym) nawet nie włączyło się ESP, a przy napędzie na tył na pewno się włącza. Spalanie w benzynie ponad 14 l/100, w dieslu 9,7. Ta sama trasa , takie same prędkości. To tylko podaje dla pokazania obrazu, w obu przypadkach to było spalanie tylko z tej jazdy. Na pewno moje 530 d nie spaliło by więcej niz 525d , a raczej mniej ok. litr. Duży ekraz navi robi wrażenie, audio Hi-Fi - 10 głośników niestety słaby dźwięk.Reasumując czekam na jazde 530d - 258 kM, bo te mnie nie zachwyliły na tyle, żebym chciał się przesiąść z tego co mam teraz.

 

Widzę, że mamy podobne wrażenia. Mi również odpowiadał dźwięk 4-cylindrówki w benzynie. Ze spalaniem na krótkim dystansie nie ma co za bardzo zwracać uwagę...

Jeżeli chodzi o audio hifi to prawda, że szału nie robi, ale moim zdaniem dźwięk jest naprawdę bardzo czysty. Jedynie basy mogłyby być nieco wyższe, bo te co prawda są takie delikatne, ale... nie takie jak mam u siebie (w obecnym aucie dopłata do topowego audio wynosiła 15 000 zł, więc siłą rzeczy musi dobrze grać :lol:). No, ale prawdę mówiąc nie zwracam na to już AŻ takiej uwagi, więc "może być" ;)

 

Reasumując czekam na jazde 530d - 258 kM, bo te mnie nie zachwyliły na tyle, żebym chciał się przesiąść z tego co mam teraz.

Minus w 530d jest taki, że niestety silnik jest większy niż 2 litry, a to znacznie przekłada się na wyższej cenie przez tą kretyńską akcyzę - ponad ok. 15% na dzień dobry w samym podatku musisz dać :duh: Dlatego u mnie 530d (w xdrive, bo taki mnie tylko interesował) odpadło. No chyba, że miałbym zrezygnować z takich rzeczy jak navi pro czy komfortowe fotele, ale tego jak bym nie wziął to byłby grzech :P

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie jest minus 530d, ale wiadomo o czym mówisz. Jak kupuje auto auto takie, które mnie cieszy, jeżdzę swoim 2,5 roku i jazda mnie cieszy, odczuwam "Radość z jazdy" i często mnie zaskakuje swoimi możliwościami :). 528i jest na prawdę dobre, ale dla mnie nie tak dobre, żebym je kupił. Jeśli 530d spełni moje oczekiwania w 100 % to pewnie takie kupię, wołałbym używane niż nowe inne, ale nie do końca mnie satysfakcjonujące. To pewnie banał, ale silnik dla mnie to podstawa wyboru auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.