Skocz do zawartości

Subiektywne spostrzeżenia z użytkowania kilku F10. Enjoy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, postanowiłem się podzielić moimi spostrzeżeniami z użytkowania kilku egz. F10 w ciągu ostatniego roku; Śledziłem forum od dłuższego czasu, ale postanowiłem się zalogować.

 

Jak każdy trochę jestem maniakiem samochodów, często je zmieniam, a ostatnie 3 lata dużo wypożyczam w najmach krótkoterminowych, głównie dla chęci pojeżdżenia rożnymi modelami. Miałem okazje jeździć kilkoma egz: 530d w M-pakiecie (ponad miesiąc), 530d klasyczne na komfortach (3 miesiące i dalej nim jeżdżę), 520d dość gołe (miesiąc) oraz jeździłem przez pół dnia 535d na full wyposażeniu (z salonu demo). Niestety nie jeździłem benzyna w f10… Między nimi miałem okazje potestować kilka innych, jak X6 40d, X5 35d, F01 730d, E92 335i, E90 320i, nowe X3 20d, ale też nowe A6 3.0 quattro stronic, i nowe A6 2.0d, nowego CLS 350d, nową E klasę 200 CDI. Wszystkie automaty. Odnalazłem model dla siebie i jestem na kupnie na wiosnę F10. Zapewne kilka rzeczy będę chciał podpytać, ale zanim to zrobię podzielę się moimi spostrzeżeniami co do dodatków, użyteczności w moim subiektywnym odczuciu i silników ;-) Mam nadzieje, ze będzie pomocne.

 

1. silniki: hmmm, na początku myślałem, ze 184 KM jest OK – parametry na papierze było OK, jeżdżąc nim jako pierwszym jednak brakowało mocy… jasne, spalanie było śmieszne, ale chyba od takiej klasy samochodu oczekuje się więcej – później miałem okazje testować 535d (300KM) który powalił mnie po prostu na kolana… pomijam cenę, ale późniejsze 530d sa w zupełności OK – czyli mocy jest tyle, ile trzeba (miałem wersje 245km, pewnie 258 będzie jeszcze lepsze). Skrzynia w 530d jest tak zestopniowana, ze absolutnie nie wiem, po co komu łopatki – moment jest tak Duzy, ze w zupełności sobie radzi i ciągnie jak potrzeba. Niestety nie jeździłem benzynami w budzie f10 – a model, który mnie interesuje to nowe 528i … W ogóle, kiedyś byłem fanem TFSI i S-tronica (A4, TTS) – ale od kiedy jeżdżę 3 litrowymi dieslami, to niezależnie czy wsiadam do audi, bmw czy mercedesa – to jest to co wystarcza i daje dobrą relacje osiągów do spalania. I polubiłem nawet tą charakterystykę momentu, niskie obroty – a dźwięk diesla już mnie nie drażni ;-) podobno to tez oznaka starzenia się – nie wiem ;-)

 

2. stylizacja zwykła a M-Pakiet – absolutnie moje gusty sa przy m-pakiecie- przy zwykłym i tak dodałbym 18 calowe felgi (jakieś), czarną podsufitkę, sportową kierownice, shadow Line, dopłacił do DDC i komfortów – wiec cenowo po doliczeniu tego – za same zderzaki i boczne listwy – dla mnie OK – samochód ma zupełnie inny wygląd – choć ciut bardziej się rzucający.

 

3. felgi – wielkość i wygoda – zdecydowanie 18 cali. Mam teraz 19 cali, na DDC i niby ok, ale w Warszawie po dziurach czasem boli, jak dobije – 18 sa dla mnie wyważonym kompromisem, wygład - komfort. W Wersji 275 mm z Tyl sa ok – bałem się ze w koleinach będzie trzymać (jak w X5 które miało 315 i 20 cali – obie ręce były zawsze na kierownicy…). Ale o dziwo na 17 calach tez było ok – nie czułem większej różnicy w sportowości pomiędzy 17, 18 1 19 cali – duzo większe znaczenie miał brak lub nie DDC.

 

4. fotele (zwykłe, sporty i komforty) – hmm, co powiedzieć – tylko komforty i żadne inne. W A6 nowe fotele mnie dobiły, tak niewygodne w porównaniu do przyzwyczajenia się do komfortów. W nowym CLS miałem konturowe, etc – także nie równały się do komfortów… Niestety zrobiły na mnie wrażenie w lato wentylacje – b.dobra funkcja, nawet lepsza niż grzanie w zime – niestety droższą ;-(

 

5. tapicerka: cóż – powiem tak – ładna z wygląda m-pakietowa a kantara – okazała się tragiczna na co dzień – na długich trasach niemiła, pocisz się, a najgorsze to wszelakie śmietki jakie na tym widać. Trzymanie foteli ok – ale brakuje najważniejszego - łamania na pół fotela, zagłówków z komfortów i ściskania boczków – niestety każdy mój model bmw, to opcja must to komforty. Co do tapicerek- zakochałem się w dwóch – individual platinium albo silk gray. Miałem Dakoty, ale siedziałem w demo z nappą i demo z individual – jest duża różnica w jakości skóra. Dakota jest jakaś dla mnie twarda, chropowata – czasem odczuwa się jak plastikowa… nie powiem, zrobiła na mnie wrażenie skóra individual i to, ze obite jest więcej (boki, dół deski + do tego deska w skórze wygląda pięknie) – tyle ze kosztuje dodatkowe kilkanaście tyś… Co do wykończeń – absolutnie strasznie wyglądają m-pakietowe hexagon – jak plastik, strasznie się nagrzewa – ewidentnie dla mnie lepiej standardowe czarne wyglądają, wszystkie inne drewna, to kwestia gustu – dla mnie opcją wyboru to piano black… niestety =znów drogi dodatek ;-) Co jeszcze – kolory – miałem w 730d beżowa skóra – co tydzień czyszczenie od dżinsów zabrudzeń (i to nie problem dżinsów), na myjniach mówią to samo – po prostu się brudzi. Ale dla klimatu ostrygi z antracytem zaryzykuje ;-) Co mnie jeszcze wkurza – kupując na 5 tyś skórzaną deskę rozdzielczą, dalej plastikowe zostają górne części drzwi… konkurencja dawno już takiego czegoś nie robi, zwłaszcza za takie pieniądze..

 

6. zawieszenie: VDC, adaptive driver, sportowa skrzynia ;-) Tu mamy wiele opcji, z mojego doświadczenia w nowym samochodzie na 100% zamówię DDC – czuje duża różnice, zwłaszcza jeżdząc po Warszawie vs. na trasie – to dodatek, który często zmieniam, przełączam i jest war ceny. Dla porównania jeździłem modelem 520d, a także x6 i 320i bez dynamicznym amortyzatorów – i różnica jest kolosalna – nie zależnie od felg. Smieszne, ale w standardzie na 17 calach w F10 czułem bardziej dziury, niż w modelach z 19-stkami i VDC… sportowa skrzynie to 600 zł, a przełączniczki na konsoli ładne dodatkowo ;-) często zmieniam – to co mi się podobało, to spięcie tego nie tyle ze skrzynią (bo tu czasem szybciej zmieniam charakterystykę samym drążkiem na „S”; ale zmiana układu kierowniczego i czułości pedału gazu. To OK. Jest inna rzecz, która mnie nie wiem, czy rozczarowała – ale adaptive driver – niestety nie widzę różnicy za dużej pomiędzy 530d z adaptive driver oraz 530d bez tego, ale z VDC i sportowa skrzynia – poza samym faktem, ze na wyświetlaczu mogę sobie w trybie sport zmienić, czy chce mieć tylko sportowa skrzynie, skrzynie i zawiasy czy same zawiasy – to nie za bardzo odczuwałem fakt posiadani stabilizacji tyłu ;-) Martwiło mnie to, ze nie ma tego dodatki w nowym 528i, ale chyba już mi przeszło.

 

7. Integral Active Steereeng – dla mnie fantastyczny dodatek – miałem okazję jeździć 530d „Z” i „bez” – dla mnie – dużo po mieście, różnica jest kolosalna – skrętność, wygoda, po przesiadce do wersji „bez” jest mi dziwnie – kręcę więcej kierownica, samochód jest mniej sportowy – z IAS był bliżej MINI COOPER S ;-))) Ale jedyna rzecz która mnie martwi – nie ma IAS w opcjach jak nie bierzesz xDrive… niestety nie ma porównania z xDrive – jeździłem w x5 i x6 ale w f01 i f10 nie miałem nigdy xdriva. Czytałem dużo – wielu zwolenników jest i wszyscy podkreślają, ze opcja warta wydania 10 tyś (a rezygnując z IAS jedynie dochodzi 3 tys PLN).

 

8. audio – hmmm, miałem wszystkie 3 – zwykły, HI-FI i professional – niestety moje ucho jest wrażliwe i różnice sa kolosalne. Standardowy zestaw nie nadaje się do niczego (może do Focusa) byłem w szoku, ze BMW takie badziewie pakuje, pewnie po to by wszyscy dokupili kolejne. Środkowy jest przyzwoity ale dla mnie opcja must jest professional – różnica w cenie o dziwo nie dużo – pomiędzy 2400 a 4000 zł.

 

9. aktywny tempomat – to kolejna opcja, w której się zakochałem – ale trzeba lubieć i często używać - jeździłem przez tydzień po Warszawie na tym – i kupuje ;-) na trasie wiadomo, jest ok – ale w mieście także b.ciekawe – zwłaszcza, jak się podczas jazdy robi inne rzeczy, jak odpisywanie na maile czy rozmowy ;-) Niestety b.droga opcja ;-( Zwykły tempo mat jest super, bo zamonitowali go wreszcie na penelu kierownicy – dla porównania tempo mat w X5/X6 to porażka, nie mogę się przestawić z tego w F10 który obsługuje się intuicyjnie i szybko, do starej wersji z dźwigienką obok… do tego przyciski radia sa po odwrotnej stronie w X5/X5 czy E90, niż w F10 – myślę, ze bmw powinno ASAP powprowadzać te rozwiązania do wszystkich nowych – a nie robią tego w Suvach np. Co mnie cały czas wkurza – pierdoły – jak np. chce jeździć w mieście z włączonym auto-hold, ale po każdym wylaczeniu silnika kasuje się i trzeba klikać (ktoś pisął, ze tak samo start-stop działa…).

 

10. domykanie drzwi soft – close i bagażnik – hmmm, zawsze sceptyczny byłem, ale jak pojeździłem w obecnym egz. z obiema funkcjami – b.się przyzwyczaiłem.. tylko dlaczego obie rzeczy kosztują ok 5-6 tys łącznie… Moja opinia jest tu tez taka, ze oni specjalnie standardowe drzwi zrobili żeby się nie najlepiej zamykały (a myślę, ze tak jest) żeby brac ten dodatek.. marketing ;-) Nie wiem, jak z awaryjnością i waga tego, ale pewnie działa i jest OK. Ale za tą cenę są ciekawsze o wiele dodatki.

 

11. bezkluczykowy system – j.w. także w obecnym ma – i się niestety b.przyzwyczaiłem, kluczyk leży w teczce – wiec wsiadanie i wychodzenie absolutnie jest bezproblemowe – jedna śmieszna rzecz, jak włożyłem kiedyś teczkę do bagażnika z kluczykiem) to nie wykrył go – trzeba było bliżej kierownicy kluczyk przestawić ;-) Kluczyk ma fajna funkcę, ze można zamknąć drzwi naciskając na klamce palcem takie chropowate nacięcia – przyzwyczaiłem się ;-)

 

12. światła / adaptacyjne / asystent świateł – jedno 530d ni emiało asystenta świateł – tu uwazam, ze 600 za ten dodatek jest warte, w nocy nie przejmuje się – ustawiam na „A” i tyle – bardzo fajnie działa – super dodatek. Skrętne biksenony nie zrobiły na mnie wrażenia – dużo ciekawsze w nowym A6. Do tego widzę naprawdę kolosalna różnice, bo jeździłem nowym CLS i A6 właśnie na pełnych LED – te światła bija na głowę każde biksenony – ciekawe, kiedy w bmw wprowadza. Inteligencja, jasność, zasięg, doświetlenia w pełnych LED audi są powalające – ale to pieśń przyszłości zapewne.

 

13. sorround view / kamera tylnia – pisałem w innym wątku – dla mnie soroundy i te przednie kamerki sa wydatkiem zbędnym, nie korzystałem (mam teaz wszelki kamery) – średnio pomaga. Tylna kamera jest OK – garaz, parking, jakieś słupki – warto widzieć.

 

14. Black panel / rozszerzona deska / head up – nigdy ni ebyłem zwolennikiem tego, jak deska z wyświetlaczami w bmw wygląda – audi bije je na główę, zwłaszcza monitor tft pomiedzy zegarami w nowej A6… chyba 7 cali, kolroyw, wszystko na nim widac ;-) Ale black panel w wiekszym wyświetlaczem na dole jest już jakąś namiastką – to plus! Denerwuje mnie ze nie mogę wyświetlić w formie cyfrowej prędkości, trzeba mieć head-up żeby to dziłało. Co do nowego kolorowego head upa nie widziałem, ale zamówiłbym. Jeździłem z nim w X5 i X6 – super – i to była wersja starsza. Często wyłączam navi (wygadam, bo bardzo świeci).

 

15. bluetouth z pakietem office / NAVI – pełna navu to must, nie pisze o tym – ciekawy dla mnie był dodatek office do telefonu – jestem fanem blackberry i b.ciekawym rozwiązaniem było wyświetlanie e-maili na panelu tft, a nawet śmieszne czytanie tych maili (to nie przydatne dla mnie) ale samo wyświetlanie i powiadamianie o mailach na wyświetlaczu bardzo OK – polecam.

 

16. systemy bezpieczeństwa – miałem w jednym wszystkie – nie wiem dlaczego, absolutnie ni Edo wykorzystania w PL – ani zmiana pasa, ani asystent parkowania, ani nawet Wight Visio (chwalona na forach zagranicznych) – dla mnie zbędne i drogie.

 

17. Inne – innych dużo – np. przyciemniane szyby indywidua – chyba zamiast wydawać 1400 zł, zrobiłbym sam za 800, robiąc jeszcze o 1-2 tony ciemniejszy tył i dając na przednie boczne najmniejsze przyciemnienie, żeby nie było dużego kontrastu. Rolety – jak kto lubi, mnie ni powaliło, boczne tylnie dla dzieci jakoś Az takie skutecznie nie są, jak duża cenę mają ;-). Klima rozszerzona a zwykła – nie wiedziałem różnicy z tym automatycznym filtrem i odcinaniem – ale wszędzie piszą, że róznica jest gigantyczna ;-) Jest rozszerzona w pakiecie PL – wiec i tak każdy ją ma. Webasto – nie jestem zwolennikiem, dla mnie zbędny wydatek, tak samo jak TV i pakiet dla dzieci z tył – za tą cenę ma dobre kino domowe. Wole kupić i montować 2 telewizorki, wtedy kiedy trzeba. Szklany dach – w F10 nie wart pieniędzy, w F11 widziałem – zastanowił bym się – duzo większy – ciekawy ;-) Zmieniarka, usb – nie wiem – nie używam – zgrywam i tak All na dysk nawigacji robiac sobie kolekcję, wiec dla mnie wydatki zbędne.

 

Co mnie za to ciekawi, czego nie miałem okazji potestować w egzemplarzach, które miałem i zastanawia mnie w kontekście planowanego zamówienia 528i (chyba XD to będzie, mpakiet, możliwe z biały, shadow line) to:

 

• aktywne fotele przednie – jak to działa? Dużo jeżdżę w trasie – i często mam ból biodra, czasem małe mrowienie – dużo w związku z tym kręcę elektryką, nawet mam ustawione na programach dwie wersje fotela – i czasem je zmieniam podczas trasy… czy to właśnie jest to? Jak to jest odczuwalne i co to robi, skoro dodatek jest taki drogi?

• szyba przednia odbijająca promienie słoneczne – nie mam pojęcie w praktyce co do daje – 1500 zł – nie mało …

• Internet i Apps – i tego także nie miałem okazji testować, lubie gadżety i elektronikę, więc pewnie zamówię ;-) kupieni ekarty sim Orange na kartę net – to 30 zł na pół roku – wiec grosze – nie trzeba od razu pakowac Plusa z ABONAMENTEM

• I najważniejsze – czy xDrive czy skrętna oś… (IAS) – jeżdżę dużo po mieście, w trasę rzadziej – sam IAS zrobił mega dobre wrażenie na mnie, ale tez denerwują mnie utraty przyczepności w 530d przy ruszaniu, spod świateł, na skrzyżowaniu jak się depnie – jasne systemy go trzymają w ryzach, ale rzuca tyłem, świeci trakcja – irytujące (choc nie tak, jak mielenie przednimi kołami w nowej A6 2.0 ;-))).

 

Miłego czytania

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

„Napisz jeszcze, bardziej szczegółowo, jak Twoim zdaniem 5tka wypada na tle 3ki, 7ki, A6, E i CLS”

 

OK, choc chyba watek miał być re: F10 ;-)) Ale napisze moje odczucia, co nie zmienia faktu, ze konkluzją jest chęc zamówienia piątki:

 

• E90 – to inna klasa dla mnie – i wielkościa wnętrza, komfortem na drodze, etc. nie porównywalne dla mnie za bardzo. Może nowa F30 będzie ciekawsza – kto wie – mnie się podoba z wyglądu na pewno ;-) E90 zaskakiwał dobrym prowadzeniem, zawieszenie zrobiło dobre wrażenie, fotele już nie; reszta ergonomii już nie te lat a- nowy zapewne będzie super.

• F01 – dla mnie absolutnie nie – silnik 30d (245KM) raczej za słaby dla ciężkiej 7demki, samochód za duzy na zewnątrz, nie jeździło mi się za dobrze w sensie poczucia wielkości, w środku z przodu tak samo wielkością jak w f10, natomiast nie kupuje designu wnętrza f01 (deski, pionowych kształtów, etc – w f10 wszystko Cię okala, jest spasowane pochyleniem, nachyleniem, etc. Kwestia gustu. Na tylniej kanapie jezdzi płaszcz i teczka – więc nie wypowiadam się – a dzieci się spokojnie mieszczą i tu i tu. B.ciekawie w f01 działał active stearing – naprawdę nie czuło się na zakrętach, w mięście ze samochód jest dużo + dziwne uczucie, ale w f01 czułem się, jakby 50-10 cm wyżej, niż f10 – co miało plusy i minusy, w zależności co kto szuka ;-) Co jeszcze? Najlepsze audio – high professional to do tej pory najlepsze, jakiego słuchałem gdziekolwiek w samochodzie.

• Nowa A6 – tak, to moim zdaniem realna konkurencja dla piątki – dla mnie polaczenie paru cech z nowej A6 z F10 dałoby dopiero idealny samochód – z A6 wziąłbym na pewno wyświetlacz na desce (FIS) i wogole deskę – jest ładniejsza i nowoczesniejsza dla mnie (zwłaszcza wyświetlacz który wszystko ma i nie trzeba wysuwac podczas jazdy tego na środku konsoli), na pewno s-tronic bez zbędnych komentarzy – czuć duża róznice w klasie skrzyni 2 sprzeglowej (nawet w dieslu), spalanie ewidentnie nizsze w 3.0d niż 530d – testowałem duzo – ok 1 litra mniej w każdych warunkach, a w mieście WAW ok 1,5-2l (start stop był), właśnie start-stop. Reflektory LED – bajka, kierunkowskazy – ich dynamika, skrętność, zasieg w nocy, jasność – super. Nie podoba mi się tył sedana, kombi jest ładne. Design f10 jest idealny, w porównaniu z A6. A6 niestety ma lepsze stand wyposażenie i dodatki sa tansze, jak wyjściowo wychodzą podobnie, to przy mocnym doposażeniu róznica jest już duza (na rzecz a6 – tańszego). Ciekawe rozwiązania internetowe (WIFI) których nie ma w BMW. Modele z napędem na przod (jeździłem tez 2.0) w porównaniu z tylnonapedówka f10 porażka, ucieka, zmiata przodem, etc – Quatro jest perfekcyjne; nie jeździłem zdrive wiec nie mam porównania. W ceni standardu jest mała nawigacja, bardzo OK, w cenie jest regulacja charakterystyki zawieszenia, przyspieszenia i skrzyni, w bmw nie. Jazda wydawała się precyzyjniejsza w audi, ale miękksza – trzeba potestowac – wole BMW. Nie jeździłem na adaptacyjnym pneumat zawieszeniu w A6 – to myślę, ze zaleta A6 nad F10 które nie ma pneumatyki do wyboru. Słaba Klima w Audi, nie szło jej wyregulować, w BMW działa super. Ciekawi mnie 3 litrowe 300 KM TFSI – powinno być ciekawe a także zapowiadany triple turbo diesel – 313 KM – jak w 535d. Jedna ważna cecha, którą bardzo było czuć w porównaniu do f10 – porównując 3.0 silniki diesla – audi ewidentnie ma lepsza elastyczność, zbiera się od niższych zakresów i to bardzo czuć jak się jeździ – jest żwawszy i szybciej reaguje, pewnie to zasługa s-tronika – o ile pamiętam, bo później sprawdzałem, maks moment audi kręci od 1400 obrotów, a f10 od 2000 obrotów – pewnie tu jest różnica (V6 vs rzędówka). Miejsca w Audi na tylnych siedzeniach więcej, z przodu tak samo. Co mnie denerwowało w audi, to podłokietnik kierowcy – w bmw jest nieruchomy, idealnie pasuje, a tam jest ustawiany recznie i nie przesuwa się do przodu – nie byłem w stani ego wyregulowac, tak samo jak miejsce w drzwiach na łokiec było za nisko (dla mnie).

• Nowa E klasa – prowadzenie OK, zawieszenie bardzo OK, ale design nie kupuje absolutnie. Dlatego więcej nie pisze (dziwny soft, wyświetlacze, dziwne drzwigienki przełączniki – nie dla mnie).

• Nowy CLS – pozytywnie – to jedyny mercedes, który jest ciekawy – silnik 350cdi – 265 KM rewelacja, design zewnętrzny rewelacja, miejsce w srodku, spasowanie All – super – jedyne to te dziwne zegary, dziwne przełączniki, command driver do którego trzeba się przyzwyczaić. Ciekawa alternatywa. Niestety dośc bardzo się rzuca w oczy ;-) Co mi się bardzo spodobało – to system auto hold aktywowany nie przyciskami, a przez mocne naciśnięcie pedału hamulca – czyi aktywuje sobie sam, kiedy chce, bez przyciskania i programowania na stałe – ciekawe rozwiązanie.

 

Enjoy!

Opublikowano

Serdeczne dzięki za ciekawe opracowanie. Im więcej informacji na forum, tym lepiej.

Kupuję w 70-80% Twoje spostrzeżenia. Jedna rzecz mnie jednak zastanawia - przez 3 lata testowałeś różne auta i wersje silnikowe, i na koniec kupujesz coś, czym nie jeździłeś?!?!? I dotyczy to silnika, czyli w sumie rzeczy najważniejszej... Jasne, możesz odpowiedzieć, że testowałeś różne opcje wyposażenia; że masz porównanie bo miałeś dwie 3ki w benzynie - jedna słabszą i jedną mocniejszą, więc ten motor plasuje się gdzieś pośrodku itd... W dodatku piszesz, że 530d jest w sam raz do tego samochodu, że polubiłeś charakterystykę pracy tego motoru, a kupujesz tą małą, wyżyłowaną benzynę. W dodatku to stosunkowo nowy silnik, więc pole do wystąpienia ewentualnych chorób wieku dziecięcego, oraz do poprawy jego parametrów jest spore. Gdzie tu logika?

Nie chciałbym Cię zbijać z tropu, bo być może decyzja o zakupie już zapadła, ale 528i a 530d to dwie bardzo odmienne od siebie warianty auta klasy premium (nie będę przytaczał tu swoich wypowiedzi, wystarczy poszukać z ostatniego tygodnia).

Opublikowano
Moja opinia jest tu tez taka, ze oni specjalnie standardowe drzwi zrobili żeby się nie najlepiej zamykały (a myślę, ze tak jest) żeby brac ten dodatek.. marketing
Niestety w niektórych samochodach drzwi (zwłaszcza przednie) są bardzo ciężkie i stąd te "problemy" przy zamykaniu. Np. w Audi A6 (C6) problemu nie ma - idealnie się zamykają, a np. w Volvo S80 (2006-) bardzo często muszę sam domykać ;)

 

sorround view / kamera tylnia – pisałem w innym wątku – dla mnie soroundy i te przednie kamerki sa wydatkiem zbędnym, nie korzystałem (mam teaz wszelki kamery) – średnio pomaga. Tylna kamera jest OK – garaz, parking, jakieś słupki – warto widzieć.

Nie wierzę, że w parkingach w podziemnych (np. w supermarketach) czy przy wyjeździ z jakiejś bramy otoczonej ścianą nie są pomocne kamerki boczne. Moim zdaniem to dobra sprawa.

 

NAVI – pełna navu

Jak jest z mapami? Są dokładne czy lepsza i tak jest nawigacja Garmina, czy innych firm?

 

szyby indywidua – chyba zamiast wydawać 1400 zł, zrobiłbym sam za 800, robiąc jeszcze o 1-2 tony ciemniejszy tył i dając na przednie boczne najmniejsze przyciemnienie, żeby nie było dużego kontrastu.

 

hehe, wczoraj do tego samego doszedłem. Lepsza jest folia i dodatkowo można zrobić z przodu, bo tylko z tyły głupio wygląda.

 

ale wszędzie piszą, że róznica jest gigantyczna

Chyba jest różnica w wyglądzie kratek nawiewu, tak? W standardzie są czarne, a w rozszerzonej dodane są listewki na ostatnich "szczebelkach" nawiewu. Jeżeli tak - to w wyglądzie jest spora różnica - tak jak w kierownicy sportowej a zwykłej ;)

 

szyba przednia odbijająca promienie słoneczne – nie mam pojęcie w praktyce co do daje

ponoć się tak nie nagrzewa wnętrze samochodu. Ale czy to jest warte ponad tysiaka? Nie sądzę...

 

Internet i Apps

Dla mnie bezsens. Po co ci net w samochodzie? Lepiej wyjąć telefon i wygodnie napisać maila czy przeglądać strony - i tak musisz się zatrzymać, żeby coś zrobić...

 

w f10 wszystko Cię okala, jest spasowane pochyleniem, nachyleniem,

Widzę, że mamy podobne odczucia. Niby 7 i 5 mają podobny środek, ale moim zdaniem w 5 jest bardziej dopracowany, bardziej estetyczny.

-==================================================================

 

Ogólnie fajnie, że dałeś taką recenzję :) Miło się czytało.

Jeszcze jakbyś mógł to napisz coś o systemie start/stop. Jak to się sprawuje w mieście, w korkach, na rondach itp... ;)

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano
Pemek, w 528xi jest xDrive a to spora zaleta. Dodatkowo cena jest stosunkowo rozsądna.
http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano

Tak, przy zakupie dla siebie finanse biora górę (przy najmach miałem budzet miesieczny i wybierąłem co chciałem lub co było) - moje wyposażenie idealnego samochodu dla mnie (czyli 535xd) wychodzi katalogiem pod 450 tyś, a 528i xd lub 525xd wychodzi ok 330 tyś pln... (niestety akcyza zabija) roznica jest nie do przeskoczenia - jakbym miał budżet na 535xd pewnie bym doczłapał do M5 (w demówce) ;-) Dużo rozglądałem się za brokerskimi egz - jeszcze w wakacje było ok, funt fajnie stał, byłem blisko zamowienia wypasionego 520d lub 528i bo się pojawił z UK (choc nie ma tam xdriva), ale teraz już tak fajnie nie jest i moje oczekiwania się zmieniły, czyli z miesiaca na miesąc budzet z 250 tys ewoloował do 330/340 tys ;-)

 

Fakt, nie jeździłem jeszcze tym 2 litrowym 245 - bazuje na tym co czytałem (czekam na wersje do testow - jak była ostatnio u delirów to mnie nie było); ma jakiś tam obraz tego silnika z 211 KM Audi, 272 KM TTS, z 2 litrowego EVOQUE - powiedzmy, ze wudaje mi się, ze złapię z nim chemie - a jak nie to pójdę w nowe 525 xd. Fakt, silnik nowy, niestety...

 

Nie przeskocze też tego, ze chce pod siebie od A do Z miec piątkę, bez tego dawno kupiłbym z programu AG roczniaka 530d w dobrym wypasie - b.duzo tego jest - coś za coś ;-)

Tak więc, jeszcze mysle i oceniam - decyzja nie zapadła.

Opublikowano
NAVI – pełna navu - Jak jest z mapami? Są dokładne czy lepsza i tak jest nawigacja Garmina, czy innych firm?

 

Dla mnie od czasow pierwszej mojej org navi w MMI Audi uzywam tylko fabrycznych, ta w F10 jest najlepsza - jest w niej wszystko co trzeba, dodatkowo w Warszawie super w 3d budynki. Nie mam zadnych zastrzeżeń do niej, do szczeglowosci ulic, domow, etc.

 

Jeszcze jakbyś mógł to napisz coś o systemie start/stop. Jak to się sprawuje w mieście, w korkach, na rondach itp... ;)

 

Mam jedynie porównanie z nowego Audi A6 (C7) - dla mnie super - dlatego z zadowoleniem przyjałem, ze to wprowadzili w standardzie (chyba oza 535i i 550i) - na poczatki byłem sceptyczny, potem zaczeła mi na switłach, korkach nie przeszkadzac cisza a nawet pomagac, stoje sobie w ciszy, a inni pala silnik ;-) Do tego w momencie kiedy odpuszczasz noge z hamulca a zanim polozysz na gazi e(ulamek sekundy) silnik ju zpali - nie ma zadnego przestoju czy sytuacji, w ktorej jest jakies opuznienie - a jak chce bez tego to albo wylaczalem, albo jechałem na "s" - wtedy defoultowo system nie działa. Jak pisałem, w identycznej jezdzie spod WAW do centrum w ciagu takiego samego tygodnia nowe A6 zjadło 9,8 litra a 530d zjadło 11,9 ... silniki te same (3 litry d).

Opublikowano (edytowane)
moje wyposażenie idealnego samochodu dla mnie (czyli 535xd) wychodzi katalogiem pod 450 tyś, a 528i xd lub 525xd wychodzi ok 330 tyś pln...

Moja konfiguracja 528xi, zamyka się w 282 tys.zł, ale uważam, że to i tak za dużo za auto z motorem R4. Ostatecznie byłaby to kwota do zaakceptowania dla mnie, niemniej po przejechaniu się po kolei 530xd, 525xd i 528xi, najbardziej pasuje mi motor 530d. Piszę to jako zagorzały fan benzyny, z racji kultury pracy i małych przebiegów przeze mnie robionych. Nastawiłem się na kupno 528xi tak jak Ty. Ale po przejażdżce, mina mi zrzedła. Może by nie było tak źle, gdybym wcześniej nie jechał 530xd.

Ale przyznać trzeba, że benzyna jedwabiście gładko pracuje, na postoju i jeździe na niskich obrotach to prawie go nie słychać, wibracji nie ma żadnych, a jak już wkręci się wyżej, to odgłos też jest bardzo przyjemny dla ucha. Niemniej żeby to jechało tak jak powinno jechać BMW, to musi być deptany, a wtedy to i spalanie w górę idzie, i głośno się w kabinie robi. Miałem takie wrażenie, że męczy się trochę z tym ciężkim autem. Mi wyszło 14 litrów. Dla mnie jest to do zaakceptowania, ponieważ miesięcznie jeżdżę ok. 1200 km. Ale na pewno także patrzę na zużycie paliwa, przy obecnych cenach na stacjach...

Tak więc, dla własnego spokoju, przejedź się najpierw przed zamówieniem. A co do TFSI w A4 to są ok, ale tu masz znacznie cięższe auto, weź to pod uwagę.

Edytowane przez Pemek
Opublikowano
Opowiedz jeszcze kolego jakie wrazenie sprawily na Tobie SUVy, moze napisz cos o kazdym z osobna :) Bo wspominales w pierwszym poscie, ze jezdziles X6, X5 i X3
Opublikowano
Ja jezdzilem suv-ami ale to nie ma co porownywac do sedanow... trzeba lubiec. Pozatym takie X6 co nie wiem co tagiego oferuje? z tylu 2 miejsca a do bagaznika to pewnie 4 kol nie da rady wrzucic.. specyficzne auto dla specyficznego odbiorcy.. Co do motorow, tak jak juz pisalem nie ma co porownywac raz diesla do benzyny a dwa 3,0d 6cyl bi-turbo do 2,0i 4cyl. Tylko dlatego, ze benzyna ma 2l to cena jest optymalna...Mnie natomiast interesuje jak sie ma sprawa doplaty z 528ix do 535ix? Wyjdzie ponad 50 tys lekko. Jezdzil ktos tym motorem i wie?
Opublikowano
Nie jeździłem niestety, ale jak sobie wyliczyłem 528xi za 282k zł, to adekwatne 535xi wyszło 64k zł drożej... więc nie ma co gadać, szkoda słów.
Opublikowano
No wlasnie... 64k wiecej a porownujemy 528ix 245KM/350NM z 535ix 306KM/400NM. Biorac pod uwage 530dx czy 535 juz nie pamietam to wyjdzie jeszcze drozej ale tu sa troche inne parametry 316/600+ wiec nie ma sie co dziwic ze to "sie zbiera" i pomyslec, ze glupia akcyza zjada wiekszosc tej doplaty....
Opublikowano

Moreti , fajnie ,że opisałeś swoje spostrzeżenia. W wielu wypowiedziach się z Tobą zgadzam natomiast nie potrafię zrozumieć jak można uzywać aktywnego tempomatu w mieście (chyba ,ze w mega korku) . Tempomat wymaga zdefiniowania prędkości ,z którą chcemy jechać . Sęk polega na tym ,ze na każdej ulicy w mieście chcemy (lub możemy) jechać z inną prędkością. Jest to zależne od kilkunastu/kilkudziesięciu czynników ( natęzenie ruchu, ilość i szer pasów , ograniczenia prędkości, ilośc skrzyzowań, parkujące auta, pogoda itd itp )

Oznacza to ,ze po każdym skręcie w kolejną ulicę powinniśmy redefiniować prędkość , z którą chcemy jechać na inną i właściwie nie wiedząc nawet za bardzo na jaką bo to wychodzi przecież w praniu .Czyli nic nie robimy tylko skupiamy się na tempomacie...

Dodatek fajny ale chyba tylko na autostrady lub okrutnie zakorkowane miasto. Raz ustawiamy 40km/h i jedziemy w koreczku stająć ,co 20m...

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano
Witam. Jestem posiadaczem /od miesiaca/ 528i i jeżeli kogoś to interesuje mogę na gorąco podzielić się uwagami na temat nowego silnika.Kupiłem samochód w ciemno nie mając możliwości przetestowania silnika.Wcześniej miałem okazję pojeżdzić 520d, 530d 535i.Miał być 530d. Głównym powodem zmiany decyzji była cena i małe roczne przebiegi. Przejechałem dotychczas ok1200km. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony kulturą pracy silnika /myślałem , że będzie znacznie gorzej/. Jedyna uwaga to dosyć mało przyjemy dżwięk na wysokich obrotach.Natomiast pozytywnie wypada spalanie ok 11l/W-wa/. Automatyczna skrzynia biegów rewelacja.Wczesniej jezdziłem Volvo s60 t6 awd. Bez porównania na korzyść 5.Volvo było szybsze ale mnie samochód nie służy do ścigania się na światłach. Jedyna uwaga to opony/run flat/ nie pojmuję dlaczego nie ma możliwości wariantu z kołem zapasowym/520l bagażnik/.Zmieniłem obecnie koła na zimowe jest jeszcze gorzej.
Opublikowano
Wczesniej jezdziłem Volvo s60 t6 awd. Bez porównania na korzyść 5.Volvo było szybsze ale mnie samochód nie służy do ścigania się na światłach.

 

Procz szybkosci 5 we wszystkim lepsza od S60 Twoim zdaniem ?

 

Pisales jeszcze o oponach, ze RTF malo komfortowe, ale czym masz Dynamic Damper Control ? i Adaptive Drive ?

Opublikowano

Większośc z tych rzeczy to kwestie subiektywne.

 

Według mnie np. nowe A6 to jakaś pomyłka, nie mówie o designie bo według mnie jest paskudny ale o gustach się nie dyskutuje. Deska rozdzielcza którą zachwalasz wogóle mnie nie rusza. Na pochwałę natomiast zasługują takie rzeczy jak światła w pełni LEDowe która w BMW są dostępne tylko w serii 6 puki co. Ale wiem że seria 7 LCI też już je będzie miała, i przypuszczam że 5 LCI też je będzie miało w opcji.

 

Co do skrzyni S-tronic vs. ośmiobiegowy ZF w BMW, uważam że do auta które ma być Premium, wygodne i dawać namiastkę luksusu wystarcza osiem płynnych i szybkich biegów. Myślę że twoje wrażenie że skrzynia i silnik lepiej pracują w Audi jest czystko subiektywne z tego względu że moc i moment obrotowy w silnikach TDI ma troszeczke inny przebieg niż w dieslach BMW.

 

Wracając do opcji to według mnie Adaptive Drive lub chociaż Electronic Dumper Control jest obowiązkowy, podobnie jak nawigacja, bluetooth itp. Soft close i elektryczna klapa to też dosyć ważne dodatki w tego typu aucie. Deska o rozszczerzonym zakresie czyli wyświetlacz pod zegarami też jest już fajny :cool2: według mnie tylko w Panamerze lepszy.

Ogólnie ergonomia wnętrz w obecnych BMW według mnie jest gorsza tylko od nowych Porsche ( 998, Panamera, Cayenne ). :roll:

 

Panowie co wam nie pasuje w runflatach, już od kilku lat na nich jeżdźę i sobie chwalę. Nie kumam o co biega, tymbardziej że to naprawdę działa podczas gwoździa, wkręta i innych bonusów :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
528i to obecnie tylko wersja 4cyl -6cyl to 530i. Jeżeli chodzi o silniki 528i i 535i to tego nie da się porównać elastyczńość, kultura pracy,dzwięk.528i jest bardzo wyżyłowany i brak mu takiego zapasu mocy jakie ma 535.Przy dużych predkościach obrotowych ma sie wrażenie jakby się trochę męczył, natomiast przy spokojnej jezdzie nie widzę zbyt wielkiej różnicy.Moje wrazenia mogą być subiektywne gdyż 535 jeżdziłem 2dni 528 od miesiąca codziennie.Dodam jeszcze, że zgodnie z instrukcją nie przekraczam zaleconych prędkosci obrotowych silnika jak przejade 2tys to przycisne mocniej i wtedy zobaczymy.Jak pisałem wcześniej cena była głownym powodem zakupu 528i ale gdybym miał niepotrzebne 50tys to i tak kupilbym 528i- ocena po miesiącu użytkowania.Każdy ma swoje wymagania dotyczące samochodu, ten w pełni zadowala moje.
Opublikowano
Wczesniej jezdziłem Volvo s60 t6 awd. Bez porównania na korzyść 5.Volvo było szybsze ale mnie samochód nie służy do ścigania się na światłach.

 

Procz szybkosci 5 we wszystkim lepsza od S60 Twoim zdaniem ?

 

Pisales jeszcze o oponach, ze RTF malo komfortowe, ale czym masz Dynamic Damper Control ? i Adaptive Drive ?

Nie posiadam ddc ani ad ale jezdziłem 530d na normalnych oponach - bez porównania.Może na autostrady to sa dobre runf ale ja 80% tras pokonuję po dziurawych drogach.Ja nie neguję posiadania rf ale taka marka jak bmw powinna zapewnić możliwość wyboru.

Opublikowano
Kolego jak sie bierze RTF to i DDC trzeba, bo bez tego potem juz zostaje tylko biadolenie na forach internetowych..
Opublikowano
Kolego jak sie bierze RTF to i DDC trzeba, bo bez tego potem juz zostaje tylko biadolenie na forach internetowych..

Kolego jak w standarcie się narzuca rf to ddc nie powino być opcja.Jestem bardzo zadowolony z mojego samochodu oczywiście zawsze mogłoby być lepiej. Ja nie mam zwyczaju biadolić dzielę sie tylko uwagami na temat samochodu, który kupiłem.

Opublikowano
Moreti , fajnie ,że opisałeś swoje spostrzeżenia. W wielu wypowiedziach się z Tobą zgadzam natomiast nie potrafię zrozumieć jak można uzywać aktywnego tempomatu w mieście (chyba ,ze w mega korku) . Tempomat wymaga zdefiniowania prędkości ,z którą chcemy jechać . Sęk polega na tym ,ze na każdej ulicy w mieście chcemy (lub możemy) jechać z inną prędkością. Jest to zależne od kilkunastu/kilkudziesięciu czynników ( natęzenie ruchu, ilość i szer pasów , ograniczenia prędkości, ilośc skrzyzowań, parkujące auta, pogoda itd itp )

Oznacza to ,ze po każdym skręcie w kolejną ulicę powinniśmy redefiniować prędkość , z którą chcemy jechać na inną i właściwie nie wiedząc nawet za bardzo na jaką bo to wychodzi przecież w praniu .Czyli nic nie robimy tylko skupiamy się na tempomacie...

Dodatek fajny ale chyba tylko na autostrady lub okrutnie zakorkowane miasto. Raz ustawiamy 40km/h i jedziemy w koreczku stająć ,co 20m...

 

U mnie działa to prosto - ustawiasz 100 - i nigdy nie dobijasz do 100 - jedzie tyle, ile gośc przed tobą, chyba ze wyskoze na moście na szybszy pas - to przyspieszy - odleglośc od poprzednika ustawiam najniższą albo 2 poziom - i działa ;-) Sam rusza sam hamuje - nic dodac nic ująć. Tylko trzeba nabrac zaufania do systemu ;-) Co niektorym nigdy sie nie udaje. W tradycyjnym tempomacie tez ciagle kreciłem, fajnie ze w BMW jest sterowanie co 10 km na godzine - czasem jak mi sie nie chciało hamowac z 80 do 50 to skrecałem tempomat do 40 i wyhamowywał. W aktywnym all masz include in the price ;-) Co nie zmienia faktu, ze lubie pogonic dynamicznie, bez uzywania tcyh zabawek...

Opublikowano
Opowiedz jeszcze kolego jakie wrazenie sprawily na Tobie SUVy, moze napisz cos o kazdym z osobna :) Bo wspominales w pierwszym poscie, ze jezdziles X6, X5 i X3

 

X3 nie porównuje, bo to dla „zony” dobre (przynajmniej taka jest moja percepcja tego modelu i segmentu, w którym jest) – choć nowa buda jest większa i ciekawa. X5 miałem w m-pakiecie, na 20 calowych 315 oponach, jeździło jak przyklejone, faktycznie, jeśli miałbym powiedzieć to najbliżej sedana sportowy SUV. Denerwowało mnie trzymanie 2 rekami kierownicy – wszystkie koleiny były porazką w takich oponach – nie wiem dlaczego, ale w piatce na oponie z tył 275 zupelnie tego nie czułem. X6 już na 19 cali, wszystkie 255 opony, bez sport zawiasów – buja… niby fajnie, wyżej, ale siedze wysoko, za wysoko. Ustawiam fotel na maxa w doł i za wysoko. Do tego łokcie mam gdzies w powietrzu – a w piatce leżą tam, gdzie zaprojektowano tunel i wcięcie w boczku drzwi. Czyli wszystkie zalety jakich szuka się przy wyborze Suva, dla mnie sa teraz wadą. Piatka i ogólnie limuzyna w sedanie, po prostu ma inna pozycję za kierownica, spasowanie, wysokość. Denerwuje mnie wysiadanie i brudzenie ciagle nogawek o listwy boczne. Co więcej o X5/X6 mogę powiedzieć – bo jeździłem X6 po pierwszej piatce – wkurzała mnie mała navi (8,8 a nie 10,2), wkurza mnie kierownica i jej sterowanie (jakies odwrotne), wkurza tempomat na dźwigience, a nie w kierownicy. W X6 miejsca w tył mniej, niż w E90, w X5 tyle samo, co w piatce. Bagażniki dla nie takie same do moich potrzeb. Dynamika, pomimo podobnych na papierze osiągów (x6 40d ma 6,5 do setki) zupełnie nie odczuwalna w taki sposób, w 530d czuje, ze jade 2 sek szub ciek do 100… wiem, ze to subiektywne. Na autostradzie pow 170 także źle się czułem w X5/X6 – głosno i jakoś mało bezpiecznie, 730d czy 530d puszczam na 200 i jest spokoj i wrażenie, ze jest przyklejony.

 

Pomijam to, ze piatka jest zdecydowanie bardziej komfortowa na codzien to nie rzuca się tak w oczy (co ma znaczenie) – takie x6 po prostu kłuje choćby nie wiem, jak pospilicie szare czy bure było.

 

Jeździłem tez FII, Discovery 4, okazyjnie Murano, RRS, ML320d i ML500. Jak ktos chce porządnego rodzinnego Suva z zacięciem terenowym polecam D4. Jak Suva do miasta – X6.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.