Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż tarcze oraz klocki zmieniałem na nowe około 2 miesięcy temu na TRW a od pewnego czasu gdy jadę powyżej 120km/h i lekko zacznę hamować to trzęsie całym samochodem, wpada w takie wibracje jakby nie wiem krzywe tarcze były czy coś w tym rodzaju. Gdy wcisnę mocno to tego nie czuć oraz gdy z niższej prędkości hamuję to tez to nie występuje...

Miał ktoś podobnie lub wie gdzie leży przyczyna?

Pzdr

Opublikowano

Witam

Kto cię kolego namówił na TRW to najgorsze badziewie na rynku. Kup orginał i będziesz miał po kłopocie,choć bicie może być też spowodowane nie dokladnym oczyszczeniem piasty przy montażu.Pozdrawiam

Opublikowano
Nie kombinuj nic z zawieszeniem. Jeśli założyłeś tarcze TRW :duh: to je szybciutko zmień najlepiej na oryginalne. Temat wiele razu poruszany na forum. Praktycznie tylko oryginały wytrzymują cała reszta nie daje rady. Wszystkie inne marki się przegrzewają krzywią no i potem trzęsie. Wszystko zależy oczywiście, jak kto jeździ. Tak czy inaczej, jeśli chodzi o tarcze to najlepiej założyć oryginalne. Ja tak zrobiłem. Tarcze oryginale z ASO a klocki ATE ceramic i jestem bardzo zadowolony. Klocki są super i nie brudzą felg :cool2: .
Opublikowano

przyczyna lezy w zawieszeniu, ktorys element masz wybity :cool2:

tarcze gdybys mial krzywe to by ci bily caly czas :wink: tym bardziej, ze piszesz, ze po wcisniecu mocniej hamulca bicie ustaje :wink:

Opublikowano

poszukaj na forum i to w róznych seriach, to częsty problem w BMW, duze mocne auto, bardzo prezycyjny układ hamulcowy i już przy najmniejszych anomaliach czuć to na kierownicy.

 

Przyczyna moga być przerózne:

 

1. tarcze hamulcowe (na przednią oś najlepiej kupić oryginał) na tył nie jest już to absolutnie niezbędne.

2. musi być tarcza perfekcyjnie zamontowana, piasta pod tarczą wyczyszczona na lusterko (żadnego przetarcia szczotką drucianą 2 razy). Zalecam nie dawać na piastę żadnego smaru miedziowego, powierzchnia przylegania tarczy do piasty musi być idealna.

3. czasem problemem są już lekko zwichrowany piasty - zmierzyć czujnikiem zegarowym bicie samej piasty

4. Problemem może byc także wybita tuleja w wahaczu skośnym (wzdłużnym)

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
przyczyna lezy w zawieszeniu, ktorys element masz wybity :cool2:

tarcze gdybys mial krzywe to by ci bily caly czas :wink: tym bardziej, ze piszesz, ze po wcisniecu mocniej hamulca bicie ustaje :wink:

 

Pewnie tak jest bo miałem kiedyś podobną sytuację, przy prędkości ok. 100 km/h czuć było lekkie drgania przy hamowaniu, po wymianie któregoś z wahaczy po lewej stronie problem zniknął.

Opublikowano

Dzisiaj zmieniłem koła na zimowe bo łudziłem się że może coś z kołami było nie tak ale niestety... :cry:

Jeśli chodzi o tarcze to nie wydaje mi się by TRW to był szajs. Jest to jeden z lepszych zamienników i nie tylko wg mnie...

Też wydaje mi się że coś z zawieszeniem bo tarcze by cały czas biły niezależnie od prędkości...

Co do zawieszenia to który ten wachacz będzie wybity?

Ten co idzie po skosie do przodu od piasty czy ten w stronę silnika?

One mają wymienne tuleje czy cały trzeba wymieniać?

Opublikowano
wahacz skośny, wzdłużny, górny (ten dłuższy wygięty) sama tuleja jest wymienna

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

JAK TARCZE TO TYLKO ORGINAŁY lub BOSCHA inne to badziewie

Klocki odgrywaja już mniejszą rolę.

Ja tarcze te ze sredniej półki wywaliłem po dwóch tygodniach i już nie skąpie , bo przez to dwa razy się płaci .

Opublikowano
tarcze i klocki na przód tylko oryginały i najlepiej samemu z wielką starannościa wymienić. Ja już jestem ponad 20 tys km po wymianie i śmigają jak nowe :8)
Opublikowano
tarcze i klocki na przód tylko oryginały i najlepiej samemu z wielką starannościa wymienić. Ja już jestem ponad 20 tys km po wymianie i śmigają jak nowe :8)

ja wymienilem wszystko na ATE i nie mam zadnego problemu,a zrobilem juz jakies 7 tys km.Przez pierwszy tysiac hamowalem bardzo delikatnie aby wszystko sie dotarlo...

  • 2 lata później...
Opublikowano
Odgrzewam kotleta :) Tarcze i Klocki BMW ORI i nie musiałem docierać 1000km docierać...kilka delikatnych hamowań...studzenie przez spokojną jazdę bez hamowania, i oszczedzanie tarcz przez jakies 100km...a pozniej...10k km juz zrobione i dalej jak nowe :) a po "Niemieckich" autostradach jeżdze ponad 200
Opublikowano

Co do Tracz TRW, to zakładałem taki komplet do E46 320d 150km w 2008 lub 2009 roku. Od tego czasu auto zrobiło ok 150Tyś km lub więcej!!! (autem od ponad 4 lat jeździ kolega) i tarcze nadal jeżdżą na aucie. Klocki ATE (ale były już wymienione chyba na Textar).

Oczywiście nie wiem jak jest teraz z jakością tarcz TRW. Ja rok temu zamontowałem na tylną oś Textar PRO (polecam).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.