Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam problem nie wiem czy to oznaka wyczerpującego się akumlatora - używam ostatnio samochodu raz na tydzień (ale nie do kościoła :twisted: ) i dwa razy po ostatnim ochłodzeniu miałem sytuację gdzie zwyczajnie po odpaleniu musiałem na nowo godzinę ustawiać, zwyczajnie się wyzerowała - tylko godzinę z datą wszystko ok. Czy to może być sygnał, że wypada kupić prostownik do akumlatora ? sam akumlator jest fabryczny, samochód jest z lipca 2008 używany był w ciągu ostatniego roku na długich trasach, świeżo po przeglądzie dokładnym w Aso ....wszystko ok ale zachodze w głowę co to jest :| może ktoś miał coś podobnego?
Opublikowano
Zacznij od podładowania akumulatora, kilkuletni akumulator szybciej traci ladunek, pojemność. Czy kiedy nie jezdziles tym samochodem to stal zamkniety? Czy np otwierales go zeby cos zabrać itp ?
Opublikowano
tak, zdarzyło się że otwierałem...chyba zacznę od kupna prostownika. temat pewnie był wałkowany ale czy jeżeli wyciągne akumlator żeby zabrać go do domu do podładowania muszę coś potem w ustawieniach zmieniac? niestety nie mam garażu i możliwości zostawienia u kogoś na noc samochodu w grę wchodzi tylko demontaż akumlatora.
Opublikowano
tak, zdarzyło się że otwierałem...chyba zacznę od kupna prostownika. temat pewnie był wałkowany ale czy jeżeli wyciągne akumlator żeby zabrać go do domu do podładowania muszę coś potem w ustawieniach zmieniac? niestety nie mam garażu i możliwości zostawienia u kogoś na noc samochodu w grę wchodzi tylko demontaż akumlatora.

 

Współczuje, bo demontaż nie jest szybki i przyjemny...

Ja stawiam na akumulator, niestety ale te samochody tak mają. Jak się otworzy drzwi to wszystko się budzi i ciągnie prąd przez jakiś czas, nawet bez wlączania zapłonu i po zamknięciu. Jeśli odpalisz i odjedziesz to akumulator się podładuje i będzie ok. A jeśli jeździsz żadko i na krótkich trasach akumulator nie może się naładować, na to wskazywało by żółte "oczko".

Ale w pełni sprawny akumulator nie powinien mieć z tym problemów, im bardziej zużyty tym wolniej się ładuje i szybciej samorozładowuje.

Opublikowano
U mnie też się resetował zegar plus dodatkowo jakieś błedy w kompie wyskakiwały np. awaria wspomagania. Kilka razy musiałem odpalać z kabli, bo wieczorem wszystko było OK, ale przez chwilę wyjmowałem rzeczy z samochodu więc światła były włączone w środku, a rano [BAD].Zrobiłem prosty test: Podłączyłem prostownik i zacząłem ładowanie, gdy było prawie 100% otworzyłem klapę z tyłu, wszystkie drzwi, włączyłem radio no i obserwowałem prostownik. W ciągu 3 minut z prawie 100% zeszło mi do zera, czyli wiadomo że to AKU. Po wymianie wszystko jak ręką odjął

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.