Skocz do zawartości

m50b25 vs m52b25 - możliwości rozwoju


clip

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Do codziennej jazdy moc to nie wszystko. Jeśli tak modyfikacja, niszczy liniowość momentu, obniża go miedzy 2 a 3 tysiące, czyli w przedziale gdzie jeździ sie najczęsciej to nie wiem czy warto. No chyba ze zawsze kręcisz do 5-6 tysiecy obrotów...dlatego interesuje mnie jakiś wykres po takiej modyfikacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki M52b25 (jeśli tylko są w bdb stanie) mają prawie zawsze większą moc (moment niekoniecznie) od tego co jest określone jako seria (czyli 170 koni). Zazwyczaj na hamowni wychodzi +/- 175 koni.

 

5 niutonometrów to na prawdę nie dużo, najważniejsza sprawa to krzywa przebiegu momentu i mocy.

 

Tak na prawdę trzeba by auto shamowac przed zmianą kolektora i potem po wymianie i wtedy było by wiadomo, ile rzeczywiscie w tym samochodzie przybyło mocy/momentu.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo że najlepiej m52b28.

Ale jak odfiltruje lpg i totalne parchy to to nic nie zostaje.

 

No niestety o dobre 328 bardzo ciezko w Polsce, czy to w e36 czy e46. Sam szukałem 328, ale po pół roku sie poddałem i zadowoliłem się 323.

 

Co do róznic pomiedzy silnikami to 328 mają seryjnie wał korbowy kuty w przeciwieństwie do 323i.

Mnie akurat to nie robi róznicy, bo jeżdzę spokojnie i nie uzywam auta w sporcie , ale jeśli ktoś ma zamiar auto katowac, to moze jednak warto szukac 328i?

 

 

Do m52b25 dokładając kolektor dolotowy z m50b25 oraz kompletny wydech z m52b28 otrzymujesz moc b28 (okolice 192PS) z nieco mniejszym momentem obrotowym

 

można też kombinowac inaczej majac 323i: można wrzucić wymienić wał+korbowody od 328

 

 

Silnik M52 waży ok. 160kd, M50 ok. 195 kilo. To przekłada się na prowadzenie w zakrętach.

 

 

Ogólnie jak chodzi o moje zdanie: to kup auto w jak najlepszym stanie w załozonym przez siebie budżecie. Czy bedzie to 325i, 323i czy 328i, to już sprawa mniej ważna, skoro i tak z czasem zamierzasz silnik przebudowywać.

 

Ze swojego doswiadczenia wiem, że o 328i cieżko w sensownej kasie, z 325i też bywa ciężko bo to jednak auta starsze od 323/328.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M50B25 ma większe możliwości rozwoju wg. mnie. Raz że żeliwny więc mniej podatny na przegrzanie.

 

M50 też występwoał przynajmniej w 2 wersjach. Do 1992 roku był produkowany w wersji bez Vanosa.

Vanos w M50b25 jest od 09/92

 

M50b25 poza tym że jest żeliwny ma też bardzo mocne korbowody. W wersji z Vanosem ma korbowody troche mocniejsze niz w wersji bez Vanosa.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę trochę temat.

Kupiłem E36 z M52B20 i wywaliłem go wkładając M52B25 po pełnym remoncie z wszystkimi nowymi uszczelkami itp.

Teraz przyszedł czas żeby trochę podłubać więc zamówiłem kolektor od M50B25 (już przerobiony) tak więc z montażem nie będzie problemów.

Zakupiłem równiez barany i kompletny wydech z M52B28.

Żeby autko hamowało są równiez hamulce z E46 z 3.0D (325mm tarcze przód)

Zawieszenie to springi Weitec -30 i Bilsteiny B6 rozpórka górna i dolna przód (bo ja raczej na tro się nie wybieram) ale lubię jeździć szybko :)

W poczekalni również komplet poliuretanów.

Teraz pytanie. Jak już zrobię te mody to kto na DolnymŚląsku zestroi mi komputer tak żeby było dobrze??

Chyba że nie trzeba niczego ruszać ale w to wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.