Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie odnosnie automatycznej skrzyni biegow, czasami ale to nie zawsze jak przelancza z pierwszego biegu na drugi jest lekkie szarpniecie, nie jest duze, wyzsze biegi przelancz plynniej, przebieg auta to 193tys. Czy to jest normalne? czy moze zmienic olej w skrzyni? przegladalem forum i czesc osob mowi ze sie oleju nie wymienia a czesc ze sie wymienia, troche juz zglupialem :( .Jest w mazowieckim jakis dobry mechanik od skrzyn?. Wczesniej mialem problem z olejem w silniku bo bylo go za duzo ale mnie uspokoili w serwisie ze to normalne, wystarczy przejechac dluzszy odcinek i wraca do stanu normalnego i tak jest, po przejechaniu 200km autostrada wrocilo do normy.

Pozdrawiam

Opublikowano

Olej w skrzyni jak najbardziej wymienia się.

Stan oleju w automacie sprawdza się na rozgrzanej skrzyni na odpalonym silniku.

Co do szarpnięcia to taki objaw może ale nie musi zniknąć po zmianie oleju.

Trzeba ściągnąć miskę olejową zobaczyć ile będzie opiłków, wtedy można powiedzieć coś o kondycji skrzyni.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
A próbowałeś 'zresetować' skrzynie? Moze najpierw spróbuj tego. Włóż kluczyk, wciśnij zapłon (nie zapalaj auta, tylko kontrolki) i wciśnij pedał 'gazu' na 30 sec.
Opublikowano
A próbowałeś 'zresetować' skrzynie? Moze najpierw spróbuj tego. Włóż kluczyk, wciśnij zapłon (nie zapalaj auta, tylko kontrolki) i wciśnij pedał 'gazu' na 30 sec.

 

Kolego, a co daje ten reset?

 

pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A próbowałeś 'zresetować' skrzynie? Moze najpierw spróbuj tego. Włóż kluczyk, wciśnij zapłon (nie zapalaj auta, tylko kontrolki) i wciśnij pedał 'gazu' na 30 sec.

 

Skąd znasz tę procedurę? Czy to nie są jakieś jaja?

Opublikowano
Na jakimś forum wyczytałem. Automat w BMW się 'uczy' jazdy użytkownika i zmienia biegi zależnie od stylu jazdy kierownika, ta procedura można zresetować skrzynie, czyli wykasować zapamiętany styl jazdy i skrzynia uczy się od nowa.
Opublikowano
ale olej i tak bede chcial zmienic, nie chce awari skrzyni bo to pozniej nie male koszta, a i tak mnie bedzie kosztowala akcyza ubezpieczenie.
Opublikowano
U mnie w E91 320D 177HP, automat tez czasami (raz na 100km) bardzo lekko szarpnie z 1 na 2, ale zawsze na zimnym silniku, wiec to chyba typowe. Nie spotkalem sie jeszcze z super idealna skrzynia automatyczna, duzo zalezy od stylu jazdy, czasami nieuwazne wciskanie gazu i ogolne "zamieszanie" moze doprowadzic, ze automat troche oszaleje. A skrzynia automatyczna BMW i tak bardzo dobrze daje sobie rade.
Opublikowano
spokojnie, ja wymieniłem olej i filtr i nie przestała, mi lekko szarpnie z 1 na 2 jak wciskam delikatnie gaz lub odpuszczę w chwili kiedy ona chce zmienić, ale jak ruszam normalnie z pewnie wciśniętym gazem bez odpuszczania tak na 1/2 to nic nie szarpie.poprostu jak się odejmie gaz w w chwili zmiany to lubi kopnąć :)
Opublikowano

raptem 1000 zł a jaka przyjemność i wygoda, a w manualu jak Ci sprzegło z 2 masą padnie to sie w 3 tysiach nie zmieścisz :)

ale nie ma sie co spierać nad wyższością obu rozwiązań , każdy wie swoje :)

Opublikowano
duzo zalezy od stylu jazdy, czasami nieuwazne wciskanie gazu i ogolne "zamieszanie" moze doprowadzic, ze automat troche oszaleje.

 

No wlasnie po to jest ta procedura. Po jej zastosowaniu wszystko sie kasuje, automat jest 'jak nowy'.

 

no tak, masz racje, wymienie tylko olej, i nic nie bede kombinowal jesli jezdzi.

 

Jak jestes zdecydowany to wymieniaj - raczej nie zaszkodzi, ja bym zaczal od resetu, koszta zadne a mozliwe ze pomoze.

Opublikowano
jutro zresetuje i zobacze, olej raczej wymienie, jesli to nie zaszkodzi a bede spokojny ze jest nowy olej. Na manuala nawet nie patrzylem, uparlem sie na automat i kupilem taki :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z mojego doświadczenia wynika. ze automat lubi "jasne przekazy od kierowy", co oznacza, ze jak jedziemy niezdecydowanie to i on nie wie co ma robić. Czasem też mam lekkie puknięcie, ale czy jest to pomiędzy 1 i 2 to chyba raczej niemożliwe, bo generalnie 1 nie jest używana. Łatwo to sprawdzić stojąc np. na światłach przełączyć na manual, wg moich obserwacji nigdy nie zredukował do 1 tylko do 2-ki. Daje się ręcznie włączyć jedynkę, ale po kolejnym zatrzymaniu auta zredukuje sam ale do 2-ki.
Opublikowano

Z tego co u siebie zauwazylem to automat w trybie Drive nigdy nie startuje z pierwszego biegu, tylko zawsze z "dwojki".

Pierwszy bieg uzywany jest chyba tylko do ruszania w trybie Sport.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano

U mnie czasami tez potrafi kopnac, ale zauwazylem ze dzieje sie to tylko w trybie DS i to glownie przy niskich predkosciach i wtedy kiedy troche "niezdecydowanie" operuje sie pedalem gazu ;)

nie wiem czy jest to normalne, sprobuje wykonac ten reset i zobaczymy, czy to sie bedzie powtarzac

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odgrzeje temat.

 

Też czasami ( raczej rzadko ) skrzynia mi szarpnie przy ruszaniu w trakcie zmiany 1-2.

 

I mam dalej to samo co kolega zan666 czyli po przełączeniu na DS i spokojnej jezdzie, prawie zawsze szarpnie przy zmianie na niskich biegach.

 

 

Byłem dzisiaj u fachowców od ASB i zaproponowali zmianę oleju ( co nie musi pomoc ) i regeneracje sterownika hydraulicznego + adaptacje skrzyni za 1200zl, ale nikt z nich nie potrafił zapewnić, że te zabiegi pomogą.

 

Ktoś z was już rozwiązał problem u siebie?

Opublikowano

W trybie DS szarpie bardziej niż w zwykłym automacie. To chyba normalne. U mnie jest znacząca różnica, w auto zmienia łagodnie a DS szarpie tzn mniej łagodzi zmianę biegów. Dla mnie to jest logiczne, tak samo działa kierowca jak ma manualną skrzynię, jak chce jeździć bardziej sportowo to inaczej (szybciej i raptowniej) puszcza sprzęgło.

 

A że ogólnie przy zmianie z 1 na 2 szarpie bardziej to też logiczne bo wtedy jest większe przełożenie czyli niejako siła jaka jest przenoszona.

 

I nie zgodzę się z wcześniejszymi wpisami, że skrzynia w naszych automatach nie używa biegu 1. U mnie używa na 100% bo jak ruszam powoli to bieg się zmienia dosłownie po sekundzie i jest baaaardzo krótkie przełożenie tego biegu - to nie może być dwójka. Plus jak już zmieni ten pierwszy bieg na 2 i przełączę sobie na DS a potem ręcznie wrzucę kolejny bieg to mam M3. Więc było 1-2 i ręcznie 3.

Opublikowano
Mi też lekko szarpie przy przełączeniu z jedynki na dwójkę jak powoli startuję na DS. Czasem też się zdarzy na D na zimnym silniku jak jadę niezdecydowanie. Wnioskuję więc, że te automaty tak mają.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.