Skocz do zawartości

320i M54 źle chodzi na wolnych obrotach, błędy 227 i 228


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, pozwole sobie podpiac sie pod temat.

 

Mam e39 m54b25 - z falowaniem obrotow walcze hmm 4 rok ;)

Faluje zawsze po odpalaniu rano, gdy silnik jest zimny po nocy. Faluje gdy temperatura przechodzi za niebieskie pole tak ok 40 do 60-70st w inpie.

W tym czasie widze ze pokazuje za bogata mieszanke, czyli nie przepala... Lambdaintegratory leca strasznie na minus, gdy sie nagrzeje wracaja do swoich wartosci i skacza +-2.

 

Krotkoterminowe adpatacje mam na ok -0,05 i -0,06

dlugoterminowe na -0,30 i -0,50

 

stop zimny:

http://img197.imageshack.us/img197/8446/korekcjestop.jpg

 

jazda zimny

http://img846.imageshack.us/img846/1544/korekcje1.jpg

 

Przez 4 lata walki z silnikiem wymienilem sporo czesci i nic nie pomoglo:

 

1 - uszczelniacze tloczkow na vanosach - NIE POMOGLO

2- Swiece nowe Bosch, pozniej nowe NGK, pozniej DENSO + cewki z innego sprawnego auta NIE POMOGLO

3 - 4 nowe sondy lambda - przednie oryginal Bosch z wtyczka, tylnie bosch uniwersalne - NIE POMOGLO

4 - przeplywka wymieniona na nowa - siemens NIE POMOGLO

5 - czujnik walu / czujnik walka wydechowego / czujnik walka ssacego podmienione ze sprawnego auta NIE POMOGLO

6 - pompa paliwa + filtr paliwa podmienione na nowe - NIE POMOGLO

7 - kolektor wydechowy wyjmowany, ogladany zalozony na nowych uszczelkach - NIE POMOGLO

8 - czujnik temperatury wody - zalozony nowy z ASO - NIE POMOGLO

9 - czujniki stukowe podmienione z innego sprawnego auta - NIE POMOGLO

10 - czujnik temperatury powietrza - podmieniony ze sprawnego auta - NIE POMOGLO

11 - odma wymieniona na nowa - NIE POMOGLO

12 - listwa wtryskowa i 6 wtryskiwaczy podmienione z innego auta - NIE POMOGLO

13 - kolektor ssacy/nowe uszczelki + disa + przepustnica + krokowy podmienione ze sprawnego auta NIE POMOGLO

14 - nowe gumy od filtra powietrza do przepustnicy z aso - NIE POMOGLO

15 - podmieniony wezyk podcisnienia do regulatora cisnienia paliwa w filtrze paliwa - NIE POMOGLO

16 - elektrozawory na vanosach podmienione ze sprawnego auta - NIE POMOGLO

17 - wymieniony elektrozaworek odpowietrzajacy filtr weglowy - NIE POMOGLO

18 - przewod od filtra weglowego zaslepiony zeby nie zaciagal oparow paliwa z tylu - NIE POMOGLO

 

Zapewne jeszcze jest cos co podmienilem/wymienilem ale juz na prawde nie pamietam tyle tego bylo juz przez ten czas. Powoli chyba przegrywam walke z M54 bo juz mi sie pomysly skonczyly.... co by jeszcze wymienic/podmienic/sprawdzic i gdzie zajrzec i spojrzec.

 

Sondy pracuja praktycznie chwile po odpaleniu, jeszcze zanim zaczyna falowac. Falowanie czasami jest wieksze czasami mniejsze ale jest codziennie :twisted:

Doczytalem tutaj na forum, w tym temacie ze winne moze byc ECU i zimne luty do poprawki. Chyba zainteresuje sie tym tematem, tylko gdzie ich szukac... przy tranzystorach idacych na cewki? czy w innym miejscu ? Choc wyjscia na wtryskiwacze wykluczam od razu bo na lpg tez faluje. Kiedys testowalem i jezdizlem na samym paliwie bez przelaczania na lpg. Nic sie nie zmienialo, temperatura i zakres falowania bez zmian.

 

Czy wogole ktos sie spotkal z tym ze sa zimne luty? Bo pierwszy raz slysze taka diagnoze, choc nie mowie ze nie jest prawdziwa...

Bledow w ecu nie ma/ czasami pojawia sie wlasnie blad mieszanki na banku 1 lub 2 czasami miesiacami nic nie ma...a faluje dzien w dzien

Opublikowano

no i polutowalem / poprawilem luty w ecu

 

porawilem luty idace do wtyczki, dosc duzo ich bylo. Auto odpalilo, ale czy faluje czy nie dowiem sie dopiero jutro rano.

 

http://img801.imageshack.us/img801/7642/dsc01327zmienrozmiary.jpg

http://img802.imageshack.us/img802/3313/dsc01328zmienrozmiary.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/7210/dsc01329zmienrozmiary.jpg

http://img696.imageshack.us/img696/7898/dsc01333zmienrozmiary.jpg

 

 

Ogolnie podejrzany byl jeden lut ktory wygladal na popekany, ale nic nie szkodzilo liznac wszystkich.

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

witam mam podobny problem zapalającym sie chceckiem ktory zapala sie i gasnie wszystko było sprawdzane i jest sprawne i nadal nie wiadomo co powoduje błąd

czy poradził sobie ktos z tym problemem czy faktycznie to problem sterownika silnika moj samochod to bmw e46 330 ci 2000r

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
u mnie przy odpiętej sondzie za 1 kat zaczął chodzić poprawnie,nie faluje i nie gaśnie. Po wymianie sondy 1 za katem i założeniu emulatorów narazie problem zniknął
  • 2 lata później...
Opublikowano

Panowie, z tym falowaniem w okolicach przejścia wskazówki od temp. "z niebieskiego pola" czyli ok 40-50 C to mi się udało uporać :8) , prawie na pewno winę ponosiła - przynajmniej u mnie PRZEPUSTNICA, wymieniłem ją na taką z pewnego źródła - ma dopiero 3 lata i jest oryginalna BMW. Niemal jednocześnie aktualizowałem sterownik silnika, do którego wyszło od 2001r kilkanaście poprawek. Falowanie występowało i na Pb i na LPG.

 

Co do przygasania podczas manewrowania jeszcze się nie uporałem, jednak usunięcie zaworu CDV i wymiana krokowca na inny przyniosła poprawę (podejrzewam, że gdybym wstawił nowy krokowiec byłoby całkiem ok, ale to koszt ok 1000 zl, wiec póki co odpuszczam).

Z moich doświadczeń wynika, że czyszczenie krokowców absolutnie nic nie daje, chyba ze jezyczek w ogole sie nie rusza, ale jeśli sie jako tako obraca, to czyszczenie nic nie pomoże.

 

jeszcze apropo przepustnicy - gdzieś natknąłem się, że w okolicach 2001-2002r. były one wadliwe i faktycznie moja "nowa" nieznacznie różni się od fabrycznej. :wink:

 

////

m54b25

 

Pozdrawiam i życze powodzenia!!! :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.