Skocz do zawartości

320i M54 źle chodzi na wolnych obrotach, błędy 227 i 228


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wszedłem w posiadanie M54B22, które jest dla mnie zagadką (przebieg 160tkm). Podobne zagadki są na właściwie każdym forum beemkowym świata i brak jest na nie konkretnego antidotum. Problem zdaje się dotykać przede wszystkim M54 we wszystkich postaciach. Ale do rzeczy. Moje auto nie odpali zimne bez lekkiego dodania gazu. Załapuje i od razu gaśnie. Dodaję lekko gazu i odpalam. Drugą rzeczą dziejącą się wyłącznie przy odpalaniu po długim postoju na zimno: po upływie około 30s do minuty od startu na zimno zaczyna chodzić twardo, wyraźnie drżąc. Czasem wypada mu w tym czasie zapłon na piątym cylindrze i zawsze tylko na piątym. W inpie mam błąd zapłonu tego cylindra oraz błędy sond lambda:

http://img683.imageshack.us/img683/2114/ms433203.jpg

http://img210.imageshack.us/img210/9224/ms433201.jpg

http://img37.imageshack.us/img37/9895/ms433202.jpg

Zawsze tylko te, żadne inne. Błędy sond wskazują na za ubogą mieszankę (DIS podaje też P-kody, stąd wiem)

Tego samego dnia mogę go swobodnie odpalać jeszcze kilka razy i zawsze będzie odpalał normalnie - bez dodania gazu, bez wypadania zapłonu. Silnik jednak cały czas chodzi lekko twardo. Ostatnim dziwnym objawem jest, że podczas manewrowania na parkingu, czyli takiego wysprzęglania na wolnych silnik potrafi przygasać, obroty spadają poniżej 500 itp. Auto oczywiście sporo pali, bo ciężko jest zejść cokolwiek poniżej 10l/100km. All weird :shock:

 

Wykluczyłem przeciek powietrza - sprawdziłem obie gumy za przepływką, zaślepki na kolektorze dolotowym, separator i wszystkie węże są nowe, DISA jest nowa, więc nie może przeciekać wokół niej. Pryskałem po całym dolocie i nic nie znalazłem...

Wykluczyłem cewki i świece - podmiana nic nie daje - zawsze wypada na piątym

Wykluczyłem uszczelkę i pękniętą głowicę.

W kanałach świec pełny porządek - ani śladu oleju.

Krokowiec sprawdzony i przeczyszczony.

Przepustnica wyczyszczona i ma nową uszczelkę.

Podciśnienia idące od strony kolektora dolotowego do ściany grodziowej i po ścianie dalej - sprawdzone.

 

Dziś podłączałem go jeszcze raz pod kompa ciepłego, żeby zobaczyć lambdy.

Sondy pracują w zakresie od 0.1V do 0.7V czasem może 0.8V.

Multiplicative adaptation mam na obu bankach powyżej 10%, co wskazuje na za ubogą mieszankę i zgadza się z tym, co widać na screenach z inpy.

Zrobiłem taki test - odkręciłem mu korek wlewu oleju wymuszając zubożenie mieszanki - obie sondy prawie od razu spadły do 0.0-0.1V i takie napięcie już wskazywały cały czas. I to mnie zastanawia. Bo czy nie powinny po chwili skoczyć na 0.8-0.9V, żeby wzbogacić mieszankę??? Po ponownym zakręceniu korka sondy idą właśnie na 0.8V i powoli wracają do normy. Zastanawiam się, czy zakres ich pracy też nie jest zły, bo oscylują bardziej wokół 0.1-0.7, a powinny trochę wyższe wartości mieć, przynajmniej o 0.1V (0.2-0.8)

Zapraszam mądre głowy do dywagacji :mrgreen: Wszelkie sugestie mile widziane :cool2:

 

p.s. - wszystkie filtry wymienione, filtr paliwa wymieniam w weekend.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Wymień sondę (lub obie).

Ale zanim to zrobisz sprawdź czy nie przetarł się kabel od nich, często na zgięciu w zaczepach szyny, tam gdzie są wkręcone, potrafi się przetrzeć.

Ewidentnie wina sond.

To, że zmieniają wartości nie znaczy że są dobre. Zależy jak szybko to robią na reakcję wciśnięcia gazu i czy nie "wieszają się" zbyt długo na jakimś napięciu.

Opublikowano

Witam

 

Po wymianie filtra paliwa subiektywnie poprawiła się odpowiedź na pedał gazu, auto jakby lżej jedzie. Póki co check engine nie powrócił, czekam na niego :D

Sondy pewnie i tak pójdą do odstrzału. Auto niestety nadal potrzebuje lekkiego dodania gazu, żeby odpalić po długim postoju... Za wcześnie by mówić, czy spalanie trochę spadło.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

co do lambd miałem lekko podobnie i jedna była (bank 1 na inpa ) zupełnie lużna wykręciła sie!!! w palcach ją kręciłem po dokręceniu przestała wibrować i niby pomogło choć inpa dalej wskazywała bank 1 do burnning fail cyl 5 ja mialem 1i2 wymieniłem cewki z tym gumowym przewodem wysokiego napięcia i jak reką odjoł włącznie z bank 1 a wcześniej padł jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu dolotowego .łącznie 9 błędów :mad2:

ale ogarnołem temat czasem coś wpadnie bo na lpg popier.....

BMW E46 320i
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Wymieniłem lambdy w kolektorze na oryginały Boscha. Wydaje mi się, że poprawiła się praca na jałowym, jednak check engine szybko powrócił i już mnie ta kontrolka drażni. Spalanie jest na poziomie około 10l/100km, zdecydowanie za dużo... W międzyczasie rozciekł się termostat z grzałki (kolejna po disie klasyka M54), więc wymieniłem jeszcze termostat, który też potrafi mieć ogromny wpływ na spalanie, co już wiem z doświadczenia. Czekam na raport od ojca. Dam znać jak przebiega ta nierówna walka. Szczególnie drażni mnie przygasanie silnika przy manewrowaniu. Miał ktoś taki przypadek, bo nie wiem, czy mam winić krokowca...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Witam mattiss.Przy manewrowaniu mam podobnie.Obroty potrafia spasc do 500.Dziwne bo nie dzieje sie to za kazdym razem.Krokowca czyscilem.Diagnoza w BMW nic nie wykazala ale nie mam na 100% pewnosci czy wykrywa takie rzeczy.Moze to pompa wspomagania.Sam nie wiem.
Opublikowano
Ja także mam podobnie.Kiedyś czyściłem krokowy i jakby było lepiej.Błąd że za jednym razem nie przeczyściłem przepustnicy.Trzeba by jeszcze obejrzeć dolot czy szczelny.Na bmw-sport widziałem temat o podobnym wątku,znaczy że ciężej było ruszyć,pbropty spadały i normowały sie,silnik przygasał i zatrząs sie na chwile.Niestety temat sie urwał.Ponoć czujnik wałka może dawać podobne objawy
Opublikowano

Witam

 

Panowie, ja dysponuję sprzętem diagnostycznym, co widać na screenach, żadne wałki, czy wały nie wchodzą w grę. Dolot szczelny, przepustnica czysta, krokowiec też czyszczony... Bardziej mnie trapi skąd ten check i za duże spalanie...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie check engine wyrzucało kiedy zatankowałem słabego zapewne chrzczonego paliwa, dodatkowo minimalnie dłużej wtedy musiałem kręcić rozrusznikiem by odpalić. Problem minął po ponownym zatankowaniu :duh:
Opublikowano

witam

rozmawiałem z kumplem i on upiera się na pompie paliwa i zamałym ciśnieniu na niej właśnie co wg niego będzie odpowiedzialne za wyrównywanie dynamiczne obrotów przy obciązeniach przy manewrowaniu na jałowych obrotach sprawdzę tą tezę u siebie bo mam delikatnie podobnie podepnę manometr do listwy wtryskowej tylko jakiego ciśnienia mam się spodziewać ???

BMW E46 320i
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

panowie ... mam ten sam problem.

check sie zapala i co jakis czas gasnie. Wymienione sondy wszystkie bo komp pokazywal wlasnie taki blad oraz przeplywke krokowiec oczyszczony. Mam tez ten objaw przy cofaniu na parkingu autko potrafi zgasnac. Wystepuje tez falowanie obrotow dopoki silnik sie nie rozgrzeje..

czy wymiana pompy pomogla?

BUNIA :)
Opublikowano

Witam

zimno jest nie mam drewutni jakiejś i dlatego jeszcze nie sprawdziłem tego ciśnienia na pompie na razie problem mam sporadycznie bardzo ale czasem wkurza przemęcze do wiosny i ruszam z tematem

BMW E46 320i
Opublikowano

ok... jak juz znajdziesz odpowiedz daj znac. U mnie tez wystepuje to sporadycznie i szczerze to juz sie troche przyzwyczailem. U mnie nie ma to kolosalnego wplywu na spalanie... wiec wlasciei tyle co oczy drazni.

ale jak by sie udalo znalesc przyczyne to daj znac. Fakt jest taki ze ani w autoryzowanym serwisie ani w zaufanym warsztacie nie wiedza w czym przyczyna. KOmp pokazywal sondy .... ale po wymianie juz ni pokazuje, motor lepiej chodzi lepiej sie wkreca w obroty wiec pewnie sie i tak juz je trzeba bylo zmienic. Jeszcze zdaje mi sie ze moze dostawac lewe powietrze i sprawdze swiece. Ciekaw jestem jakie znaczenie bedzie miec pompa...jak cs daj znac dzieki

BUNIA :)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Okazuje się, że sprawa nie jest taka prosta, a zarazem bardzo prosta. Był taki temat na forum, który mnie na to naprowadził:

viewtopic.php?f=69&t=168786&hilit=320+cewki

 

Ok, do rzeczy. W silnikach M54 (i M52TU też się to zdarza) są kiepskie sterowniki silnika. Trzeba taki sterownik wyciągnąć i poprawić w nim luty. Znajomy mechanik, który ogarnął temat w naszym aucie mówi, że czasami końcówka mocy może się spalić, albo uszkodzić, co powoduje powyższe objawy. Jest to bardzo częste w tych autach i jest najczęstszą przyczyną błędów 227 i 228 oraz wypadania zapłonów (kiedy już wszystko mechaniczne zostało przejrzane). Także na zdrowie!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

dzieki za odpowiedz.

ja mam podobne objawy ale inne bledy .... najczstrzy jest zamkniety/zwarty obieg pompy czy jakos tak.

Jz wymienilem silniczek krokowy, oczyscilem przepustnice, wymienilem wszystkie sondy, swiece, (w wiekszosci mialem takie bledy) a i jeszcze czujniki polozenia walka.... (ale to sie w czasie rozkladalo od jakiegos roku) a ta kontrolka caly powraca mialem z nia spokoj na 3 miesiace w zimie (moze dlatego ze tankowalem 98). w przyszlym tygodniu wymienie odme.... i zastanawiam sie nad pompa paliwa. wrr juz mnie to cholerstwo tak denerwuje ... na szczescie jest tak ze pojawia sie a po 30 km znika i mam spokoj na dluzszy czas

BUNIA :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy dzis odebralem autko i juz jestem madrzejszy

otoz w pamieci kompa byly tylko 2 bledy:

bank 2 blad 228

bank 1 blad 227

w obu przypadkach byly adnotacje ze wartosc mieszanki jest za wysoka. bledy dzis zostaly usuniete

Mechanik stwierdzil ze to sonda. Tylko przypomnialem mu ze przed majowka wymienialismy wszystkie sondy, filtry(w tym paliwa mann'a) i olej.po tych zmianach jakby poprawila sie praca silnika lecz kontrolk check powrocial. Co moze byc tego przyczyna ze po wymianie sond znow wyskoczyly bledy z nimi zwiazane? Dzis wymienilem cala odme czy to moze miec znaczenia czy ona mogla to powodowac? sprawdzony byl uklad dolotowy i nie bylo zadnych pekniec czy nieszczelonosci. sTARA ODMA BYLA JAK "PROCHNO" ROZPADALA SIE W REKACH. Dzis z nowa ODMA AUTKO ODZYLO JAK NOWE I DZWIEK JAKIS INNY

Macie pomysl co w takim przypadku moze powodowac Gasnacy silnik?

Dzis jezdzilem troche i na poczatku (od wyjazdu od mechanika) troche obroty mi falowaly ale silnik nie zgasl. Popoludniu wszystko wyglalo normalnie musze troche go poobserwowac.

BUNIA :)
Opublikowano
mam nadzieje ze to juz koniec klopotow :D z kontrolka heh. jeszcze kolega mowi o tych sterownikach .. to tez jest prawdopodobne ale mam nadziej ze nie konieczne
BUNIA :)
Opublikowano

I powrót kontrolki silnika ... juz nie mam pomysłu siły POMOCY!!!

jedno co zauważyłem dodatkowo to, że powrót następuje po przejechaniu ok 50 km????

Wymienieone sondy, cała Odma, w zeszłym roku silnik krokowy, teraz filtry (powietrza, oleju, powietrza oraz paliwa), Sprawdzona szczelność dolotu (chyba dokładnie), świece... Hmmm chyba wszystko wymieniłem ... Ma ktos jakis pomysł????

BUNIA :)
Opublikowano

kolejny dzien nastepna obserwacja.

dzis rano gdy odpalalem za 1 raz auto zgaslo... przy drugim juz przekreceniu odpalilo normalnie (bez dodawania gazu tak bylo rano i wieczorem gdy silnik byl zimny). w trakcie jazdy potrafi zgasnac do casu az nie uzyska optymalnej temperatury ... potem wyglada juz normalnie rowno prauje. Moze to pompa paliwa ??? hmm :duh:

BUNIA :)
Opublikowano

hmm dzis koleja obserwacja...

dzien ciepły ładny i auto zapalilo normalnie bez problemow od pierwszego przekrecenia.

czy ktoś orientuje sie czy ta kontrolka moze miec cos wspolnego z cewkami zapłonowymi ? wiem ze jak jest walnieta to moze powodowac falowanie obrotow jak i gasnacy silnik ale czy moze byc powiazana z Kontrolka silnika i z zwiekszonym spalaniem? Bardzo byłbym rad za podpowiedz koledzy :D

BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.