Skocz do zawartości

E60 525d PROBLEM Z PRĄDEM ...


sharky11

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem i nie bardzo ktoś może mi pomóc

Mianowicie zaczęło się od rozładowywania akumulatora, przejechałem w sierpniu autem 1400km pod koniec zapalił mi się abs ale myślałem, że może jakaś dziura była i czujnik gdzieś styk stracił, postawiłem auto, nie używajać go 2 tygodnie, po tym czasie zapałilem samochód i powrót z wakacji, abs się dalej palił, po jakiś 200km zaczęło wszystko świrować, stanąłem na parkingu zgasiłem i już nie zapaliło, tak jakby mało prądu, wezwałem assistance, wymienili akumulator, auto zapalio więc stwierdzili że padł akumulator (gdzie on miał nawet nie pół roku), ok pojechałem dalej na nowym akumulatorze który kupiłem u nich, po kolejnym 1000km zaczęło się ponownie, braki prądu itp, powyłączałem wszystko co pobiera prąd i prawie dojechałem pod dom (brakło 20km),

dałem auto do serwisu, zaczęli sprawdzać, niby nie alternator, nie mogli sobie poradzić i niby zawieźli je do salonu bmw, ponoć tam coś zrobili przy sterowniku ... trwało to łącznie 3 tygodnie, autko odebrałem i miałem wyjazd pojechałem 1200km było ok, auto zostawiłem na 2-3 dni, zapaliło i wróciłem też 1200km, zaparkowałem je po powrocie i stało półtorej doby po czym chciałem je przestawić na podwórku, i dalej to samo, akumulator rozładowany i brak prądu ledwie zamki otworzyła, patrząc na to że pare dni temu było dobrze a tu nagle to samo ... macie jakiś pomysł co zrobić i co to może być?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź na początek czy alternator w czasie jazdy ładuje dostatecznie lub wcale akumulator. Jeżeli w meni ukrytym napięcie w czasie jazdy będzie ok. 14,5V to ładowanie jest raczej ok.Wiesz jak wejść w menu ukryte ? jak by co tu masz opis - viewtopic.php?f=73&t=57919&start=0&hilit=ukryte+menu i to też przeczytaj viewtopic.php?f=73&t=168775 . Jak sprawdzisz napięcie , napisz .Będziemy myśleć co dalej. W Twoim przypadku od tego trzeba zacząć .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no witam

dzieki za odpowiedz

sprawdzal mi to mechanik jeszcze wczesniej i ladowanie latalo, gasil w srodku wszystko i raz bylo 5, raz 9, raz 12

ale pozniej juz na serwisie stwierdzili ze to nie alternator poniewaz zalozyli nowy i bylo to samo, niby ten nowy sie nawet uszkodzil ale nie wiem czy to prawda ...

cos mysle ze zrobili bo jak jechalem to juz dojechalem tylko widzisz teraz na postoju sie rozladowal wczesniej przed naprawa to i w czasie jazdy sie rozladowywal, no ale 3 dni temu tez stala i bylo ok ... sam juz nie wiem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wystepuje to caly czas

tzn teraz stoi rozladowane ale pare dni temu stala i sie nie rozladowala ...

niby naprawili ale dalej to samo tylko ze teraz mi sie podczas jazda nie rozladowala tylko na postoju ale na drugim, na pierwszym stala 3 doby i bylo ok a teraz poltorej i padla ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie możliwe,od kiedy ? Kali pokazać dowód,taka mała twarda karteczka :norty:

Nie pisz kto co Ci robił,mało ważne . Jeżeli pytasz nas o radę , pomoc i masz ją udzieloną ,to nie ignoruj ją. Zrób,sprawdź to w taki sposób jak Ci napisałem w pierwszym poście . Tak jak CI pisałem od tego trzepa zacząć . Gdybanie co i jak niema sensu , kapujesz ? no.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak

pobór prądu jest 0.3 na zgaszonym zamkniętym aucie

po zapaleniu auta (gdy naładowałem aku) obok włącznika świateł gdy je włączyłem zaczęła mrugać zielona kropka, radio w sumie nie odpala, przyciski po zamknięciu auta święcą się od radia ...

po paru próbach gdy zapalałem i gasiłem ta zielona kropka zgasła obok włącznika świateł, auto postało godzine i tak mi się wydaje, że cieżko zapaliło jakby aku znowu był słabo, fakt, że nie łądowałem go długo 3-4 godziny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prąd w uśpieniu 0,3A jest za duży , po jakim czasie od zamknięcia mierzyłeś, odczekaj nawet 40 min. Sprawdzałeś w czasie jazdy napięcie w menu ukrytym ? W Twoim przypadku to bezwzględnie trzeba sprawdzić .Tak jak już pisałem , możliwe że akumulator nie ładowany lub za słabo .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ładowanie jest ponad 14 podczas pracy silnika, dzisiaj rano znowu nie zapaliła aku do zera wywalony, włożyłem rano drugi (też nowy) i zapaliła, teraz próbowałem (po 6 godzinach) palić nie zapaliła, za słaby już jest, sprawdziłem pobór na postoju po paru minutach ale jak ja mam to sprawdzić, sprawdzałem to rozpinając kleme minusową, amperomierz przyłożyłem do klemy plusowej i do klemy minusowej auta (rozpięta była od akumulatora), tak mi powiedział mechanik, że tak się sprawdza i wtedy było 0.3

co robić dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i jeszcze jedno nawet jakby pobór prądu był 0.3 przecież by to nie zajechało aku w ciągu paru godzin? zgadza się?

Tak ,zgadza się . Nie jeździsz czasami na krótkich odcinkach i samochód nie jest w stanie naładować porządnie akumulator ? bilans energetyczny ujemny . Naładuj go porządnie prostownikiem . Zmierz napięcie akumulatora na zgaszonym silniku lub sprawdź w menu ukrytym , coś czuję że nie umiesz wejść w menu ukryte,zgadza się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ładowanie jest ponad 14 podczas pracy silnika, dzisiaj rano znowu nie zapaliła aku do zera wywalony, włożyłem rano drugi (też nowy) i zapaliła, teraz próbowałem (po 6 godzinach) palić nie zapaliła, za słaby już jest, sprawdziłem pobór na postoju po paru minutach ale jak ja mam to sprawdzić, sprawdzałem to rozpinając kleme minusową, amperomierz przyłożyłem do klemy plusowej i do klemy minusowej auta (rozpięta była od akumulatora), tak mi powiedział mechanik, że tak się sprawdza i wtedy było 0.3

co robić dalej?

 

Jeżeli zrobiłeś tak jak napisałeś z podłączeniem miernika to niczego nie zmierzysz. Nie wiem jakim dysponujesz miernikiem, ale zakładam że przewody do miernika podłączone poprawnie, i zakres przelączony na ampery? Amperomierz podłączasz w obwód, czyli odłączasz kleme minusową i do niej podlączasz jeden z przewodów amperomierza. Natomiast drugi z przewodów podłączasz do - akumulatora tam gdzie byłą podłaczona klema minusowa. Prąd ma plynac z akumulatora przez miernik do klemy minusowej. Zeby nie trzeba było bawić się z usypianie samochodu akumulator podlaczaj z zamknietymi drzwiami i klapa bagaznika( wcisnij zatrzask srubokretem) Sprawny samochód po klku minutach powinien pobierać około 10-20mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sharky11

napisz czy udalo ci sie rozwiazac ten problem, co bylo przyczyna rozladowywania aku? aktualnie jestem na wakacjach ale przed wakacjami mialem podobny problem, teraz samochod stoi 2tyg na parkingu lotniskowym i caly cas sie obawiam czy odpali :D czy znow bedzie wyladowoany :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam jestem nowy mam problem w bmw e 61 mianowicie jakiś 1,5 miesiąca temu poczułem swąd z nawiewu jak by się coc zwędziło od tego czasu ako mam co jakiś czas rozładowane kupiłem ako nowe i dalej jest problem co jakiś czas ako rozładowane i od kabli musze odpalać co morze być za przyczyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy mam problem w bmw e 61 mianowicie jakiś 1,5 miesiąca temu poczułem swąd z nawiewu jak by się coc zwędziło od tego czasu ako mam co jakiś czas rozładowane kupiłem ako nowe i dalej jest problem co jakiś czas ako rozładowane i od kabli musze odpalać co morze być za przyczyna

 

najpierw uzyj :search: !!!! poczytaj forum!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.