Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czlowieku, zlituj sie.

System wylaczony, to system wylaczony.

Nie wiem, moze jestes malarzem lub innym pisarzem i nie rozumiesz podstawowych, technicznych kwestii.

Wiec nie zabieraj glosu w takich tematach oraz nie probuj byc zabawny, bo jestes smieszny.

Napisz do BMW i zapytaj, czy mozna wylaczyc (!!!) ten system - jesli nie odpowie Ci sekretarka, a ktos, kto technicznie rozumie slowo "dezaktywacja", to sie dowiesz, ze nie.

EOT

Edytowane przez JEDi
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

sprawdzal ktos czy start/stop odpali silnik kiedy kluczyka niema w aucie?

Nie odpali.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie, ale po co te nerwy...?

Przecież to nie sejm :wink:

 

Mamy dwie kwestie a'propos ASS.

 

Co do pierwszej jesteśmy zgodni, bo większość osób jej używa.

1) Pamięć ASS (TC_MSA_MEMORY)

Przy każdym uruchomieniu silnika system pamięta ostatnie ustawienie ASS i z takowym się uruchamia.

Zmiana trybu jazdy na EcoPro aktywuje ASS (takie są założenia EcoPro), ale tylko na czas korzystania z tego trybu.

Kolejne uruchomienie auta nastąpi zgodnie z zapamiętanym ostatnim ustawieniem ASS dokonanym przez KIEROWCĘ (automatyczna aktywacja ASS w trybie EcoPro nie jest brana pod uwagę jako "pamięć ostatniego ustawienia").

 

2) Całkowita deaktywacja ASS (TC_MSA_DEFAULT_OFF)

Tej opcji używa mniej osób.

Jeśli dobrze zrozumiałem wątpliwości niektórych kolegów, to dotyczą one kwestii:

- czy przełączenie na tryb EcoPro wymusza mimo wszystko działanie ASS przy zdeaktywowanym ASS (za pomocą powyższej opcji)

- czy przy zdeaktywowanym ASS da się chwilowo wymusić jego zadziałanie (np. przyciskiem koło zapłonu)

 

Nie chce mi się podłączać auta pod E-Sys, bo w garażu zimno :wink: ale w razie konieczności mogę to sprawdzić (na co dzień korzystam z pamięci ASS, całkowitej deaktywacji nie próbowałem).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Druga opcja nie jest całkowitą deaktywacją ASS tylko domyślnym ustawieniem przy odpalaniu silnika na off. System wtedy jest wyłączony, aż do włączenia go przyciskiem na konsoli lub uruchimieniem trybu ECO PRO. To, że nawet przy opcji domyślnej na off, ECO PRO odpala ten system, to już pisał któryś z kolegów wyżej, więc tutaj żadnych wątpliwości nie ma. Wątpliwości ma kolega JEDi co do nazewnictwa, bo dla niego coś wyłączonego, to jest coś, czego nie da się włączyć z przycisku ani w żaden inny sposób.
Opublikowano

Ja mam problem? Aha.

Ostatni i ostateczny przyklad: poduszka powietrzna, zdezaktywowana (np. kluczykiem) - odpali sie w czasie kolizji lub innej sytuacji?

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie ASS stosowany przez BMW ma jedną wadę. Brak możliwości wymuszenia zadziałania, jak auto już stoi.

Przykład?

Normalnie jeżdżę z wyłączonym ASS.

Przyjeżdżam na stację paliw, jest kolejka na 5 aut. Teraz wyjątkowo przydałby mi się ASS.

Jeśli jednak nie włączę go zanim stanę na końcu kolejki, to po zatrzymaniu auta włączenie ASS już nie spowoduje iż zadziała.

Opublikowano

Hej,

 

Dal mnie S&S jest dosyć irytujący więc wyłączyłem przez aplikacje Carly for BMW (stary BMWHAT)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Czy po zakodowaniu e-sys-em pamięci ostatniego stanu przycisku S&S - serwis jest w stanie stwierdzić że było coś grzebane ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No oczywiste jest, że w BMW Ci tego nie przestawili, bo mieliby to w historii serwisowej, więc wiedzą, ale nie powinno mieć to żadnego wpływu na gwarancję czy ich czynności. Przynajmniej tu w Łodzi, w Premium Arenie, nie robią problemu w takim wypadku.
Opublikowano

to tylko kodowanie wiec przad servisem kodujesz caly modul i masz ustawienia fabryczne, wtedy niema znakow ingerencji

przy okazji servisu popros zeby zmienili to ustawienie, niesadze by stwarzali w zwiazku z tym jakies problemsy

jesli servis odmowi to kup kabel i zmien sam, w f serii kodowanie jest proste ale jak cos sluze free pomoca

Opublikowano
Czy po zakodowaniu e-sys-em pamięci ostatniego stanu przycisku S&S - serwis jest w stanie stwierdzić że było coś grzebane ?

 

 

serwis ASO BMW oferuje usługę pamięci start/stop, koszt ~800zł , informacja od dwóch klientów.

 

Tutaj nie chodzi o grzebanie, sterowniki w aucie ma jakąś funkcjonalność i da się aktywować(to nie jest jakiś dodatkowy montaż, instalacja, ingerencja itp) Pewne auta(sterowniki w aucie) maja włączone funkcje, a pewne nie( w zależności od regionu świata na który idą, indywidualnych ustawień klienta itd)

 

Nasza firma oferuję usługi kodowań/montażu np.

- pamięć start/stop

- składane lusterka z kluczyka przy dłuższym przytrzymaniu(musi być opcja elektrycznych lusterek)

- prędkość cyfrowa na liczniku(bajer jeśli nie posiada się HUD-up-wyświetlacz na szybę)

- wskaźniki sportowe dla F serii (do większości modelów silnikó -2.0d NIE DA RADY)

- zamykanie z kluczyka tylnej klapy

- wyświetlanie na HUD-UP "kierunkowskazów) , informacji o rozrywce, telefonach

- aktywacja mp3 dla navi professional CCC (e seria rocznika od 2004 do 2007r)

- aktywacja bmwonline/internet przez smartPhone/montaż combox

- zmiana ze zwykłego modułu bluetooth na moduł combox (bmw online, internet, bezprzewodowe audio z smartphone)

- zmiana z małej nawigacji business lub bez navi na nawigacje professional (CCC/CIC/NBT) dla E , F serii

- inne np doposażanie w TV - przestał działać telewizja analogowa do połowy 2012 np w F01, F10 itd można założyc nowszej generacji ORYGINALNY TUNER BMW, który będzie "łapał" sygnał naszej telewizji cyfrowej

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

Opublikowano

Az 800 zl? W ubiegle wakacje pytalem o aktualizacje softu sterownikow i breczko bialystok zyczy se 1600 za f10 bez znaczenia czy bieda czy m5 wiec troche dziwne ze polowe tego biora za zapiecie kompa

Sportowe zegary da sie zakodowac w kazdej f serii z nbt tylko kwestia tego czy to bedzie cos wskazywac, u mnie dzialaja

Opublikowano
Dzialaja rowniez w CIC.
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- wskaźniki sportowe dla F serii (do większości modelów silnikó -2.0d NIE DA RADY)

 

Mam 2.0d w F11 LCI i w F31 i oba mają wskaźniki sportowe...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzialaja rowniez w CIC.

Mogą one nie działać na CIC, jeśli stary firmware - kiedyś miałem taki przypadek na F01 po ich kodowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiec troche dziwne ze polowe tego biora za zapiecie kompa.

 

ASO nie posiada Esys'a. To jest soft, który mają do dyspozycji tylko wybrani specjaliści z central BMW. Dla ASO zmiany kodowania ASS, to nie zwykłe podpięcie się do kompa. Oni muszą zamówić kod FSC z BMW, zapłacić za niego i dopiero dokonać ten zmiany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla ASO zmiany kodowania ASS, to nie zwykłe podpięcie się do kompa. Oni muszą zamówić kod FSC z BMW, zapłacić za niego i dopiero dokonać ten zmiany.

Kolega, o jakich fcs piszesz, procedura dezaktywacji jest dostępna w IstaP

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zdajesz sobie sprawy z ograniczeń ASO. :) Muszą zamówić kod FSC pod nr VIN i dopiero mogą wykonać tę czynność.

 

A tak przy okazji, od pewnego czasu ASO już nie może tej funkcji wyłączać, więc użytkownikom zostają władcy Esys'a. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To prawda, ASO nie używają E-Sys, bo to jest narzędzie R&D, a nie serwisowe.

Z ciekawostek - kiedyś widziałem, jak w ASO system ASS wyłączała firma zewnętrzna (jedna z tych bimmers-retrofit).

Nota bene przyjechali własnym, brandowanym autem, ale schowali go z tyłu :mrgreen:

W każdym razie to pewnie tłumaczy cenę 800 zł, w końcu ASO też musiało dołożyć swoją marżę...

 

Zresztą - nie jest chyba tajemnicą, że ASO korzystają czasem w usług ww. firm...

Opublikowano
Czasem nawet na stronach takich firm czy na fanpage'ach są fotorelacje z usług jakie wykonują dla aso. Serwis autoryzowany jest mimo wszystko bardzo ograniczony dla nich bardzo wiele rzeczy po prostu zrobić się "nie da", bo producent nie przewidział i tyle.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • 3 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Sorry za odkop ale może się komuś na przyszłość przydać, w linku poniżej poradnik (ENG z obrazkami co i jak) jak dla każdego modelu serii F zakodować przycisk start/stop tak aby pamiętał ostatni pozycję, potrzebny będzie kabel ENET oraz oprogramowanie e-sys oraz możliwe, że baza PSdZ (jeśli tak to nie wiem czy w wersji FULL czy LITE wystarczy):


http://blog.eobdtool.co.uk/3-steps-to-do-bmw-f30-start-stop-coding-by-esys-enet-cable/

Edytowane przez Fempter

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja używam BimmerCode, apka na iOS, z funkcjonalnością gdzie wystarczy wejść w menu i kliknąć on/off dla opcji zapamiętania. Działa również na serii G, polecam. Nie trzeba się bawić z grzebaniem w głębokich ustawieniach samochodu.
Opublikowano

Poprzez esys można błączyc kilka fajnych bajerów w aucie, wszystko zależy od vin. Start-stop mozna na 2 sposoby przestawiać, wyłączyć całkowicie albo conpreferuje, ustawić aby pomiętało ustanie ustawienie, czyli jeśli wyłączymy to będzie po każdym odpaleniu auta pamiętało i będzie wyłączone.

Pomogę gdy ktoś szukał porady

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.