Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W magazynie Top Gear napisali, że w M5 po zatrzymaniu i trzymaniu hamulca silnik gaśnie, ale gdy tuż po zatrzymaniu puszczasz hamulec system zakłada , że poruszasz się powoli i nie wyłącza silnika. Czy w innych F10 tak nie ma?

No tak ale tu chodzi o manual,nie dotyczy automatycznej skrzyni,czy się mylę ?

 

oczywiście automat, nikt nie odpowiedział czy tak u Was działa

  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W manualu jest o tyle prościej, że jeśli się nie wrzuci na luz i do tego nie puści sprzęgła, to silnik nie zgaśnie (sterujesz nogami). Załącza się z powrotem po wciśnięciu sprzęgła. Ale w automacie jest z kolei trick z pedałem hamulca... Nikt tu nie czyta instrukcji obslugi?? :lol:
  • 1 rok później...
Opublikowano
Moim zdaniem system jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób które chce oszczędnie jeździć i dbać o środowisko. Ja się do tego systemu przyzwyczaiłem i na tyle go wyczułem ze potrafię się zatrzymać na światłach w taki sposób by silnik nie zgasił się jak widzę ze za 3-5sek będę miał zielone. Po prostu jest to kwestia hamowania trzeba zrobić to w taki sposób by auto się zatrzymało i się silnik nie wyłączył tak samo przy ruszaniu można delikatnie hamulec popuszczać tak by silnik się zapalił a auto nie ruszyło jak zbliża się żółte a potem ogień i wszyscy z tylu :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten system to najgorsza bzdura jaka zostala wymyslona i nie chodzi tu o nic innego jak ekologia.

Dopoki auto jest nie dogrzane nie zgasnie.

Dopoki klimatyzacja nie osiagnie zamierzonej temperatury nie zgasnie.

Wiec niby wszystko fajne.

Po mega ostrej jezdzie jak oba warunki wyzej sa spelnione auto gasnie skracajac zywotnosc turbiny.

Jezeli nie zgaslo znaczy ze temperatura we wnetrzu jest inna niz zadana start/stop nie zwraca uwagi na sposob jazdy i nawet po mega katowaniu auto zgasnie.

Drugi minus dojezdzajac do swiatel hamujac dosc mocno nagle stajemy i auto gasnie turbo do momentu zatrzymania chodzi na sucho bez smarowania.

Ja odrazu wylaczam to gowno i czesto dojezdzajac do swiatel zerkam czy napewno jest wylaczone.

Opublikowano
Tu w sumie masz racje jak się ostro jeździ w trybie sport to nie powinien gasić silnika. Moim zdaniem powinno być to automatycznie jak się włącza tryb sport/sport+
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak sie chce jeździć ostrzej to raczej skrzynia w trybie sport a nie D, a wtedy start stop nie działa
Opublikowano
Ten system to najgorsza bzdura jaka zostala wymyslona i nie chodzi tu o nic innego jak ekologia.

Ja mogę się podpisać pod zdaniem Kolegi. Sam nie posiadam na szczęście w aucie tego systemu, ale 550i po lifcie już go otrzymało.

Generalnie chodzi w tym wszystkim o redukcję CO2 na papierze, żeby mieścić się w granicach emisji, zarówno dla poszczególnego modelu, jak i całej produkcji firmy. W rzeczywistości przydaje się to może tylko w jeździe w korku. Ale oszczędności poczynione przez ten cudowny system, tracimy przy jednym czy drugim szybszym wyprzedzaniu, więc po co cała ta technologia? Ile razy rozrusznik da radę kręcić, na pewno ma zaprogramowaną jakąś ilość cykli. Podobnie jest z akumulatorem AGM. Z tego co czytałem, to ich zdolności szybkiego magazynowania energii dosyć mocno skracają ich żywotność. Po 3ch latach można już myśleć o wymianie. A tani taki aku nie jest, do mojego modelu ori kosztuje 1450,-

Na szczęście można wgrać soft, który dezaktywuje ten system za każdym razem przy zapalaniu auta. Słyszałem, że nawet w ASO go wgrywają za opłatą, ale nie wiem czy w PL także. Przynajmniej nie ma wtedy jakiś problemów z gwarancją. A włączyć zawsze można go samodzielnie tym przyciskiem pod zapłonem.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak nie lubię poprawiać fabryki tak w każdej mojej BMW z Start/Stop wyłączam te funkcję na stałe.

Dla kodujących to 3 minuty razem z podłączeniem sprzętu i co ważne nie do wykrycia :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A mozesz napisac jak to zrobic??? Wiele rzeczy kodowalem wiec mysle ze sobie poradze i wreszcie nie bede musial pamietac o ciaglym wylaczaniu tego.
  • Moderatorzy
Opublikowano

W serii F patrz w CAS :TC_MCA_MEMORY set :

A jak auto po gwarancji to pozbyć się z FA.

Opublikowano

Od roku w aso wyłączają lub ustawiają ostatnią zapamiętaną funkcję bezpłatnie.

Do kodowania potrzeba e-sys'a, kabel i 20gb baz więc w tej sprawie akurat łatwiej podjechać do aso.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W magazynie Top Gear napisali, że w M5 po zatrzymaniu i trzymaniu hamulca silnik gaśnie, ale gdy tuż po zatrzymaniu puszczasz hamulec system zakłada , że poruszasz się powoli i nie wyłącza silnika. Czy w innych F10 tak nie ma?

 

Tak dokładnie jest. I nie rozumiem tych wszystkich płaczków co narzekają, wyłączają itd. Jak się ktoś nie nauczył z tego korzystać i od razu wyłącza to niech nie krytykuje, bo to jest tak jak z tymi co automatami nie jeździli nigdy dłużej a najwięcej mają do powiedzenia jaki to automat jest beee.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ASO wyłacza START/STOP? Pytałem dwukrotnie w Bawarii w Katowicach i była rozmowa standardowa, że "się nie da".

 

Najgorsza funkcja w samochodzie, już się przyzwyczaiłem ze po wciśnięciu START od razu klikam na przycisk wyłaczania START/STOP. Jeździłem przed zakupem swojego auta 530xd w której S/S był mocno eksploatowany i po 50 tys km poduszki wydawały się do wymiany (plus kto wie co jeszcze), bo rzucało budą przy starcie silnika np. pod światłami czy w korku niemiłosiernie. Jazda w centrum wawy w godzinach szczytu takim samochodem to był koszmar (a to na prawdę troche gorzej niż normalnym o tej porze ;) ).

Opublikowano

@mmw

rozumiem, że musisz mieć włączone autoH żeby po zatrzymaniu puścić hamulec? Nie każdy lubi autoH, zwłaszcza przy nowych klockach.

Ja też nie lubię S/S, choć w f10 nie mam. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zapamiętanie ostatnio używanego trybu, wtedy każdy robi co chce.

 

Jak w aso nie wiedzą o co chodzi to możesz im podać nr SIB 12 15 12

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=729556

jestem pewien, że moto.pl też o tym pisało tylko nie mogę teraz znaleźć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W magazynie Top Gear napisali, że w M5 po zatrzymaniu i trzymaniu hamulca silnik gaśnie, ale gdy tuż po zatrzymaniu puszczasz hamulec system zakłada , że poruszasz się powoli i nie wyłącza silnika. Czy w innych F10 tak nie ma?

 

Tak dokładnie jest. I nie rozumiem tych wszystkich płaczków co narzekają, wyłączają itd. Jak się ktoś nie nauczył z tego korzystać i od razu wyłącza to niech nie krytykuje, bo to jest tak jak z tymi co automatami nie jeździli nigdy dłużej a najwięcej mają do powiedzenia jaki to automat jest beee.

 

A powiedz mi jakie korzyści masz z tego systemu? Diesel na postoju pali tyle co nic więc różnica w spalaniu jest minimalna za to używając tego gówna szybciej zużywa się rozrusznik (jest niby specjalny), akumulator (też niby specjalny i bardzo drogi), poduszki silnika, pasek pk wraz z napinaczami, i wiele wiele innych elementów jak np turbina bo s&s gazi auto nawet mega rozgrzane.

Tu chodzi tylko o ekologię o nic innego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@mmw

rozumiem, że musisz mieć włączone autoH żeby po zatrzymaniu puścić hamulec? Nie każdy lubi autoH, zwłaszcza przy nowych klockach.

Ja też nie lubię S/S, choć w f10 nie mam. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zapamiętanie ostatnio używanego trybu, wtedy każdy robi co chce.

 

A po co mam puszczać hamulec po zatrzymaniu? Nie rozumiem. Przecież puki trzymasz hamulec to auto nie odpali z powrotem.

 

Kolego maly. Samochód na postoju zużywa około litra paliwa na godzinę (diesel trochę poniżej, benzyna trochę powyżej). Jak sobie zsumujesz łączne postoje w skali miesiąca to masz pokaźną ilość zaoszczędzonego paliwa. Do tego jak sam pisałeś EKOLOGIA. :) Ja nie mówię, że ten system to najlepsze co wymyślono, ale jak już jest to używam go i lubię jak jest. Nie rozumiem po prostu ludzi, którzy nie potrafią opanować jego działania przy automatycznej skrzyni, gdzie w sytuacji, w której wiemy, że nie staniemy na długo wystarczy lekko popuścić hamulec zaraz po zatrzymaniu i auto już nie zgaśnie. Jak ktoś chce niech go sobie odłączy, ale po co pisać od razu dyrdymały, że bez sensu gaśnie, że zużywa się wszystko dookoła itd.

Opublikowano

Bardzo mi się podoba polityka BMW - zamontować jakieś gówno i nie pozwolić wyłączyć albo kazać sobie płacić za jego wyłączenie. :lol:

 

Samochód na postoju zużywa około litra paliwa na godzinę

No to dziennie można ze złotówkę oszczędzić jak nic :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
400-500zl ASO Sikora tyle kosztuje zdjecie tzw.start/stop 1h pracy:)- jak kogos denerwuje to przy zakupie autka za 200-300tys koszt niewielki a warto
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo mi się podoba polityka BMW - zamontować jakieś [bAD] i nie pozwolić wyłączyć albo kazać sobie płacić za jego wyłączenie. :lol:

 

Samochód na postoju zużywa około litra paliwa na godzinę

No to dziennie można ze złotówkę oszczędzić jak nic :lol:

 

Takie zabawne? To sobie pomnóż to razy np. 5 milionów samochodów w jednym państwie. Każdy zaoszczędzi te pół litra paliwa dziennie. Masz dziennie 2,5 miliona litrów paliwa mniej zużyte. Rocznie daje to prawie miliard litrów tylko w jednym kraju średniej wielkości. Robi się różnica? Nadal Cię to śmieszy? ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nooo... widzę że z Ciebie prawdziwy zielony :)

Dolicz zużyte akumulatory, rozrusznik oraz paliwo potrzebne do ładowania akumulatora w celu uzupełnienia po każdym rozruchu :norty:

Opublikowano
To sobie pomnóż to razy np. 5 milionów samochodów...

A wiesz, że największy wpły na dziurę ozonową ma metan? Niech każdy pierdnie 2-3 raz mniej dziennie, wydzielając 1 gram metanu mniej. Pomnóż razy 7 mld ludzi na Ziemi - są oszczędności?

Ew. niech każdy zrobi jedno wyprzedzanie dziennie mniej, pomnóż razy liczbę pojazdów na Ziemi - to pokryje z nawiązką system S&S :lol:

Opublikowano

Zakładając, że codziennie stoisz w bezruchu ~20 min x20dni pracujących to oszczędzasz 38zł, rocznie 464zł. Jeśli codziennie stoisz w dużym mieście.

Wielka oszczędność. Nawet jak pomnożysz to przez 10 mld. aut to nie zmienia to faktu ile 10 mld. aut potrzebuje paliwa, nadal jest to ułamek ogólnego zapotrzebowania.

 

Przejrzyjcie trochę na oczy i zwróćcie uwagę na to, że nie wszystko co jest opisane eko-bełkotem w nowym, błyszczącym folderze jest dobre.

polecam lekturę np:

http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/07/23/szybka-wrzuta-nowe-bmw-114i-czyli-stolek-z-polamanymi-nogami/

http://przyspieszenie.pl/459630/ekologia-a-interesy-koncernow-niemcy-wpadli-we-wlasne-sidla/

itd...

 

Zresztą nie tylko koncerny wpadły na to jak łoić ludzi, polski "fachowiec" już dawno na to wpadł, ostatnio szukałem czegoś o klimatyzacji...:

Specjalista monter na forum branżowym (pisownia oryginalna):

...Wybaczcie ale strasznie mnie smieszy takie przeżywanie montarzu troszke nie typowego niż zaleca producent. Panowie nic nie trwa wiecznie jak sie ma zepsuc to i tak się zepsuje czy będzie dwa metry czy 10m a po drugie pomyśl o serwisie co bedziesz robił jak sie nic nie bedzie psuło.

http://www.forum.klimatyzacja.pl/post/32275/#p32275

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomysł jest fajny (S/S), ale rozwiązanie tragiczne. Nieprzyjemnie sie takie auto użytkuje, wszystkie podzespoły sie bardziej zużywają.

 

Jak dopracują to czemu nie, a na razie cały czas na OFF :cool2:

Opublikowano
Zakładając, że codziennie stoisz w bezruchu ~20 min x20dni pracujących to oszczędzasz 38zł,

Wątpię, żeby nawet tyle dało się zaoszczędzić. Ja w drodze do pracy "czystego" stania mam góra 5 min - reszta to wolne podjeżdżanie gdzie S&S nie zadziała lub zadziała na moment zwiększając przez to spalanie. Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że uruchomienie silnika zużywa więcej paliwa niż w tym samym czasie praca na biegu jałowym, więc żeby S&S coś zaoszczędził postój musi być dłuższy niż pewien okres czasu (mówi się tu o 1-2 min w zależności od silnika). Jeśli raz zgasi ci silnik na 2-3 min, a innym razem na kilka sekund przed ponownym ruszeniem - sumaryczne oszczędności będą śladowe. Dolicz jeszcze kosmiczny akumulator za 1500 zł, którego zakup zeżre wszystkie ew. oszczędności, że o innych rozrusznikach nie wspomnę...

Zresztą wlewając co miesiąc paliwo za kilkaset zł, interesują kogoś niepewne oszczędności na 20-30 zł, czyli 5L paliwa?

Opublikowano
W tym rozwiazaniu nie chodzi o nas Uzytkownikow, wlascieli BMW, i zuzycie elementow i kto za to placic bedzie, tylko o to aby BMW mialo parametry ekologiczne tj. spadek emiscji CO2 itd. Uwieżcie ze nami NIKT sie nie interesuje i nawet nie mial przez ulamek sekundy, takiego zamiaru :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.