Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytanie do użytkowników F10 z S/S. Jak się sprawuje na co dzień? W ogóle macie to włączone czy nie? Jak to działa w korkach kiedy co chwile ruszamy i się zatrzymujemy?
http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
  • Odpowiedzi 154
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kwestia wyczucia, przyzwyczajenia i będzie dobrze. Trzeba po prostu zwracać uwagę na sytuację i nie dać się systemowi wyłączać na kilka sekund, bo to bez sensu. Znam wielu takich, którzy psioczą na ten wynalazek i pierwsze, co robią po zapakowaniu się do auta to wyłączają go, ale moim zdaniem jest to dobra rzecz. Zależy też, gdzie się jeździ, ale ostatnio w dużych miastach tzw. "spece" od bezpieczeństwa wymyślają oddzielne światła na każdy kierunek jazdy, nie mówiąc już o kolejnych nowych "bezpiecznych" skrzyżowaniach (vide: ronda, z których od pewnego czasu nie można zjechać, bo czerwone za każdym rogiem się świeci), co skutkuje niemiłosiernie długimi postojami. Jak się z tym dłużej pojeździ, to zaczyna człowieka wkurzać, jak się znajdzie w aucie, które bezproduktywnie szumi na biegu jałowym i nie chce się wyłączyć :?
Opublikowano
ale rozumiem, że jak wyłączymy SS to po ponownym uruchomieniu silnika ciągle ten system jest wyłączony, tak?
http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano
A skąd. Właśnie trzeba to uśrojstwo wyłączać za każdym razem.... :duh: Dobrze chociaż, że knefle są obok siebie. Ale jak napisałem w innym poście, jeżdżąc dzisiaj kilkoma 5tkami, w każdej, mimo iż na początku próbowałem, to w końcu kapitulowałem i musiałem to wyłączyć. Może start-stop wymaga dłuższego przyzwyczajenia...
Opublikowano

cholerka... To może być upierdliwe :( Po co w ogóle dodali to jako standard ?!

Jeszcze jedno pytanie (hm... może nie ostatnie :P) Może oczywiste, ale wolę się upewnić - czy trzeba wrzucać na neutral w automacie, żeby silnik zgasł (tak jak w manualnej skrzynce)?

 

 

Znalazłem w sieci taką wypowiedź:

Podobno, jak kupujesz nowe BMW, możesz zlecić, żeby ci Start-Stop wyłączyli ma stałe - tzn. żeby działał system musisz go włączyć po każdym uruchomieniu silnika, a nie jak dotychczas - po włączeniu jest standardowo włączony.

Prawda to?

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano
jeżeli było by to możliwe, to będę pierwszym, który pogna do serwisu by to zmienić:) zgadzam się, są sytuacje, miejsca, skrzyżowania gdzie system S-S jest THE BEST, ale i tak w 80% irytuje. Dojeżdżam do świateł, hamuję i już chcę ruszyć...a tu silnik zdechł:) powinno się ten system włączać tam gdzie widzimy potrzebę, ponieważ każde odpalanie gdzie stoimy 5 sekund, powoduje większe spalanie niż praca silnika w tym czasie :mad2:
Opublikowano

W automacie S&S włącza się po zatrzymaniu samochodu, nie musisz wrzucać N ani P.

 

Ja w F10 nie mam S&S mimo że mam auto z '11 roku, ale w sumie to dzięki Bogu :norty: Bo mam za to to ustrojstwo w E92, i skutecznie jak tylko wsiadam to mam odruch bezwarunkowy wyłączania tego. Czasami jadę i zerkam czy wyłączyłem bo już robię to automatycznie :wink: Ogólnie system jest ok ale na długich światłach a nie jak się zmieniają co chwilę. Poza tym u nas ludzie jak nie zdążą przejechać na zielnym to powoli podjeżdźają pod światła i to skutkuje taką gąsienicą - podjeżdżasz stajesz, podjeżdżasz stajesz itd. a to już jest denerwujące i nie komfortowe.

 

Jedynym autem jakim do tej pory jeździłem z system S&S mi nie przeszkadzał to było F01 750iA. Przy odpalaniu auta na światłach praktycznie nie było słychać momentu odpalenia auta bo silnik na wolnych obrotach szumi podobnie jak klimatronik na pierwszym/drugim biegu, a po drugie silnik podczas uruchamiania nie generuje żadnych ale to żadnych drgań. Tak więc ani nie czujesz, ani nie słyszysz momentu odpalenia...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
no właśnie chodzi mi o to dojeżdżanie do skrzyżowania czy do ronda, bo to bez sensu jak co kilka sekund będzie się wyłączać i włączać ;)
http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Opublikowano
Nie ma dramatu, kwestia przyzwyczajenia a pozatym start/stop nie zadziała, kiedy samochod jest niedogrzany, za bardzo nagrzany jest za ciepło czy za zimno :) Ale trzeba bedzie sie odrobine przyzwyczaic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W magazynie Top Gear napisali, że w M5 po zatrzymaniu i trzymaniu hamulca silnik gaśnie, ale gdy tuż po zatrzymaniu puszczasz hamulec system zakłada , że poruszasz się powoli i nie wyłącza silnika. Czy w innych F10 tak nie ma?
Opublikowano
W magazynie Top Gear napisali, że w M5 po zatrzymaniu i trzymaniu hamulca silnik gaśnie, ale gdy tuż po zatrzymaniu puszczasz hamulec system zakłada , że poruszasz się powoli i nie wyłącza silnika. Czy w innych F10 tak nie ma?

Biorąc pod uwagę auto-hold byłaby to zajebista opcja :cool2:

Opublikowano
Ja mam doswiaczenia z nowej A6, gdzie testowąłem przez tydzien 3.0 z tym systemem. tam mi sie bardzo spodobał - i mysle teraz czy przy zamowieniu 528i to bedzie dobra opcja. dzialalo to tak, ze mozna go DEZAKTYWOWAC na desce - tak jak w bmw, przy właczonym auto-hold zawsze nie dzialał oraz przy właczonym zawieszeniu / biegach na sport nie działał. Dla mnie czas wlaczenia silnika - czyli czas jaki poswiecam na przełozenie nogi z hamulca na gaz jest tak niezauwazalny - ze wszystko dzialało fajnie i płynnie. nie wiem, jak w f10 to wyglada. bardzo jestem ciekawy - ale jezdzac glownie po waw w korkach - wydało mi się to ciekawą opcją. Inna kwestia, ze jeśli okaze sie nie ciekawa - to wyłaczanie tego za kazdym odpaleniem przycisku jest uperdliwe - nie ma zadnych ustawień w systemie tego na stałe (ale nie zeby w serwisie wylaczac, tylko w ustawieniach)
Opublikowano

Ciekawe jaki ma to wypyw na zywotnosc turbiny?

Jedziemy dynamicznie, dojezdzamy do korka/swiatel auto gasnie.

Tym bardziej w benzynie gdzie turbina z tego co pamietam grzeje sie jeszcze bardziej?

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Ten system nie będzie miał większego wpływu na silnik czy turbo. Inna sprawa z rozrusznikiem... ale tu tez jest jakiś specjalny zastosowany. Jak już pisałem system nie zadziała kiedy auto nie będzie zimne, zbyt nagrzane, na zewnątrz będzie za gorąco lub za zimno.. Jak testowałem to rzeczywiście po przy butowaniu auto się nie wyłączyło na postoju..
Opublikowano
No wlasnie myslalem ze padlo mi to ;/ bo kupilem jakies 2-3 tyg temu 3 E91 z tym systemem i jak zatrzymywalem sie w korkach czy na swiatlach to auto gaslo a pozniej wiadomo po wcisnieciu sprzegla startowalo a teraz jak jest zimniej nie chcialo mi gasnac ;/ i myslalem ze to cos nie tak juz z tym systemem ;/ Czyli czynniki zew maja na to wplyw i czy silnik nie jest za goracy ??
piona51987
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten system nie będzie miał większego wpływu na silnik czy turbo. (...)

 

moge zapytac skad ta pewnosc?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Podczas imprezy x-drive, na jednym odcinku testowym podpytałem jednego instruktora o ten system, czy np da się ustawić go tak by automatycznie był wyłączony(off). Gość zapytał czemu miałbym to robić, bo przecież to jest takie fajne. Przedstawiłem mu swoje wątpliwości, czyli standard: silnik, turbo, rozrusznik, klima, ogrzewanie... Odpowiedz była taka: Bmw jest tak oczujnikowane, ze ten system nie włączy się, gdy auto nie spełnia warunku/ów koniecznych do do prawidłowej pracy tego systemu. Czyli aby ten system zadziałał, to auto musi być "rozgrzane"... czyli nie może być zimne, nie może być przegrzane, temperatury na zewnątrz i wewnątrz nie mogą się drastycznie różnić itd. I rzeczywiście, przy odpaleniu auta na pierwszym wyjedzie auto nie zgasło, po przejechaniu 10km zgasło na skrzyżowaniu, po następnych 5km, gdzie przydeptałem to samochód się chłodził ok 4 min i dopiero zgasł. Z tego wynika, ze jedyne co się narobi to: akumulator i rozrusznik, no ale akumulator jest żelowy a rozrusznik jakiś specjalny elektryczny niewiadomo co...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzieki za odpowiedz

 

jestem urodzonym niedowiarkiem / pesymista, wiec skieruje pytanie do szerszej rzeszy uzytkownikow start/stop z silnikami turbo - czy zauwazyliscie, ze system ten nie wylacza silnika zaraz po zwawej jezdzie (co by wskazywalo na system ochrony turbiny)?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
dokładnie tak jest....jazda autostradowa, temperatura +10 st, dojeżdżamy do świateł i system nie wyłączy silnika. Wystarczy jednak że pojedziemy kawałek dalej w korku i po chwili silnik gaśnie. Przy obecnych temperaturach, nie wyłącza w ogóle.
Opublikowano
Przy obecnych temperaturach, nie wyłącza w ogóle.

Nie kłam :mrgreen: Po rozgrzaniu się 528xi gasł za każdym dojechaniem do świateł/postoju w korku :)

Opublikowano
W magazynie Top Gear napisali, że w M5 po zatrzymaniu i trzymaniu hamulca silnik gaśnie, ale gdy tuż po zatrzymaniu puszczasz hamulec system zakłada , że poruszasz się powoli i nie wyłącza silnika. Czy w innych F10 tak nie ma?

No tak ale tu chodzi o manual,nie dotyczy automatycznej skrzyni,czy się mylę ?

Opublikowano
może w benzynie i w manualu jest inaczej, choć nie sądzę... może to kwestia softu. U mnie po szybszej jeździe nie wyłączy nawet jeżeli silnik jest już rozgrzany. Po spokojnej wrzuca pauzę, co oznacza że musi monitorować albo temperaturę, albo rozpoznaje to po innych parametrach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.