Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Przy okazji wymiany termostatów i wymiany drążka sprawdzałem koło pasowe. Wydaje się w porządku. Mechanik/kolega podejrzewa jednak pompę wspomagania w połączeniu z maglownicą :( . Na wiosnę zamierzam powarznie zabrać się za tą sprawę.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
odswierze,panowie,dzis zrzuciłem paski,poniewaz podobnie cos w silniku szumiało/rzęziło,myslałem ze ktoras rolka,lub łozyska na alternatorze,ale niestety,problem nie ustał,odpalam silnik bez pasków i nadal słychac szelest jak by łozyska,,co oprocz pompy wysokiego cisnienia w sjilniku moze jeszcze tak hałasowac? czyzby to był rozrząd?nie ma problemu z odpalaniemczy innych objawow naciagnietego łancucha,co myslicie?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Też miałem ten problem, wymieniłem koło pasowe co prawda koło miało luzy, lecz dzwiek pozostał jak na początku. Wydaje mi sie że jest to raczej normalna praca tego silnika tzn nie wiem jak to u Ciebie wygląda, ale poprostu zauważyłem że silniki z łańcuchami rozrządu tak jakby troche bardziej szeleszczą, niż te na paskach. Ostatnio przechodziłem koło takiej samej E90 jak ja mam, która była zapalona i dzwiek był taki sam jak w mojej.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Jako iż jest to mój pierwszy post na tym forum to witam serdecznie wszystkich użytkowników.

Postanowiłem odświeżyć temat ponieważ w silniku mojej kochanej e90 pojawia dziwne buczenie w tle dźwięku diesla przy wchodzeniu, a przede wszystkim przy schodzeniu z wysokich obrotów:

Na początku nagrania jest też kilkanaście sekund pokazujących charakterystykę pracy silnika na wolnych obrotach abyście mogli posłuchać czy działa ok. Praca wydaje mi się też nie do końca prawidłowa.

Dodam, że auto kupiłem w tym roku w sierpniu od zawsze wspomniane "buczenie" istniało.

W serwisie przy zakupie powiedzieli, że jest to dziwne jednak nie ma powodów do zmartwień. Mimo tego postanowiłem to sprawdzić. Dodatkowo do napisania o tym na forum zmotywowało mnie dziwne delikatne szarpanie silnika po odpaleniu go po całej nocy stania na dworze przy niskich temperaturach. Wydaje mi się też, że auto jest lekko osłabione. Mam do porównania Volvo s40 z silnikiem 136km i nie czuć większej różnicy przy przyśpieszaniu między autami.

 

BMW wyprodukowane w 2005 roku zarejestrowane w połowie 2006. Kupione w Poznaniu. Model 320d 163km, 120k przebiegu. Jest to mój pierwszy kontakt z marką.

Opublikowano

To buczenie generuje osprzęt silnika - alternator/pompa wspomagania (sprawdź poziom płynu)/sprężarka klimatyzacji. Spróbuj w trakcie poruszać kierownicą, oraz włączaj/wyłączaj klimatyzację. Jeżeli któraś z tych czynności wpłynie na zmianę dźwięku, to możesz mieć winowajcę. Otwórz maskę i spróbuj zlokalizować miejsce wydobywania się dźwięku. Stojąc przodem do silnika. Po prawej górnej stronie alternator, z lewej na dole pompa wspomagania, na dole po prawej sprężarka klimatyzacji.

 

Szarpanie po nocnym postoju to w większości przypadków świece żarowe. Jestem świeżo po ich wymianie. Wprawdzie błędu na komputerze nie miałem, ale objaw był jak u Ciebie. Potrafiło nawet mocno szarpnąć budą w pierwszym momencie. Aby je wymienić, niestety trzeba zdjąć kolektor dolotowy. Wymień przy okazji odmę (odpowietrzenie skrzyni korbowej), filtr powietrza. Możesz również przeczyścić EGR oraz kolektor, sprawdź mocowanie klapek w kolektorze.

 

Jeżeli chodzi o moc, to masz dwa wyjścia. Diagnostyka komputera (pomoc kogoś z forum lub zakup kabelka na allegro i zrobisz to samemu), jednak najlepiej podjechać na hamownię. Ten silnik płynnie rozwija moc, nie jest tak narowisty jak 1.9TDI, jednak często zdarzają się problemy z turbo-sprężarką a raczej jej sterowaniem, co skutkuje spadkiem mocy zwłaszcza w niskim zakresie obrotów. Powodem może być też nieszczelność w dolocie, przepływomierz itd. Najpierw diagnostyka, teraz można tylko zgadywać.

Opublikowano

Przede wszystkim, wielkie dzieki za info.

 

Samochód w środę pojechał do serwisu. Panowie dokładnie przeanalizowali problem.

Powodem buczenia były łożyska alternatora - wymienione. Dowiedziałem się również, że alternator był już regenerowany przez poprzedniego właściciela czyli pewnie nie jest z nim zbyt dobrze.

Dodatkowo jedna z rolek napinających rozrządu była uszkodzona więc przypuszcza, że mogło to uszkodzić łożyska.

Powodem szarpnięć przy odpalaniu były świece żarowe, spaliły się wszystkie co też wydaje mi się trochę dziwne. Co sądzicie?

Panowie przeczyścili również kolerktor ssący i wymienili jakiś drobny przewód.

Za naprawę zabuliłem 1112zł

@artuj - czyli dokładnie wszystko co napisałeś.

 

Pozdro!

Opublikowano
Mimo to dalej mam wrażenie, że mocy jest za mało. Mechanicy uważają, że wszystko jest oki więc chyba pomyśle o chipie..
Opublikowano

A poza Volvo czym jeździłeś prędzej? Ja akurat tego samochodu nie objechałem, ale z tego co widzę poza mniejszą mocą jest od BMW lżejszy.

Nie wydaje mi się żebyś mógł nie odczuć jednak tej różnicy. Z drugiej strony zawsze zaważyć mogą odczucia, a nie suche dane.

Na początek jedź na kompa (jeśli w serwisie Ci nie robili) sprawdzić wtryski (najlepiej umów się z kimś z forum, podejrzewam, że za czteropak czy dwa się z kimś dogadasz, serwisy ściągają $$). Jeśli zdecydujesz się na program, to na hamowni też wyjdzie, czy trzyma serię, jak nie zależy Ci na programie to tak czy inaczej możesz na hamownię podjechać.

Rozumiem, że robiłeś serwis filtrowo-olejowy i nie pominąłeś filtru paliwa i powietrza (warto też sprawdzić odmę)?

Co do spadku mocy to tematów było wiele i przyczyn również może być wiele. Póki co spróbuj najniższym kosztem - umów się z kimś z forum kto też ma 3er z takim motorem jak Ty, przejedźcie się swoimi na zmianę i będziesz wiedział, czy zbiera się gorzej ;)

 

Ps. na przyszłość - używaj przycisku EDIT zamiast pisać 2-go posta

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Ja tez odświeżę ten temat, chociaż nie jestem na pewno pewny czy to z silnika. Mianowicie chodzi o to że w mojej E90 gdy zrobiło sie zimno podczas jazdy, gdy odpalam samochód po nocy i zaczynam nim robic pierwsze kilometry, to słychać buczenie bardziej z prawej strony od pasażera. Głos wydaje sie być podobny do silnego wiatru. Przy odsuniętych szybach tez go słychać, dzieje sie tak podczas dodania gazu jak i również spadku obrotów/zmniejszana prędkości. Po zrobieniu kilku km gdy samochód w miarę sie rozgrzeje to dzwięk zanika. Dodam że na wolnych obrotach gdy samochód stoi, po dodaniu gazu nie słychac tego buczenia, tylko podczas jazdy. Troche to dziwne i nie mam pojęcia co to może być. Obstawiałem opony zimowe? Ale raczej chyba mało prawdopodobne? Pozdrawiam i czekam na wasze odpowiedzi na ten temat:)
Opublikowano

Jak objawy są przy jakiejś konkretnej temperaturze, to zostaje chyba tylko silnik i osprzęt.

Możliwe, że to turbina, ale raczej by gwizdała/świszczała. Moja chyba też jest głośniejsza na zimnym silniku, ale zdecydowanie świszczy/gwiżdże a nie buczy.

Możliwe, że jak jest zimny olej i jest gorsze smarowanie to masz taki efekt. W każdym razie, jeśli tak nie miałeś, to może warto się zainteresować tematem :idea:

Jakbyś miał nieszczelny dolot to by Ci hałasował niezależnie od temperatury i na postoju przy dodawaniu gazu także.

Opublikowano
Wydaje mi sie że turbina raczej nie ponieważ słyszę ją normalnie tzn pracuje jak zawsze, a ten dzwięk jest nawet jak turbina sie nie załącza. Nie pamiętam czy w tamtym roku w zimowym okresie też ten dzwięk występował, z tego względu że przeważnie radio jest załączone a to słychac jak jest cicho w samochodzie. Dzisiaj idąc słyszałem w innym samochodzie(chyba dopiero wyjeżdzał z parkingu) podobny głos co w moim. Ale raczej dobiega to gdzieś w okolicach kół przednich.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Poza Volvo... zaczynałem od golfa IV 1.9 tdi 110KM ;] i Mercedesa C 220 na zmiane właśnie z tym Volvo. Po przeanalizowaniu tego tematu doszedłem do wniosku, że wszystko wynika ze sposobu generowania mocy silnika. Poza tym ze auta posiadaja rozna mase to Volvo jaki i Golf mają typowe dla diesla kopnięcie przy wyzszych obrotach, natomiast 320d zbiera sie podobnie jak benzyna i ma dosc rownomierne nabieranie mocy bez naglego szalu na kierownicy jaki w samochodach z przednim napedem. Stad moze moje odczucia. O Mercedesie nawet pisal nie bede bo to chujstwo...

Komp w serwisie byl sprawdzany a wraz z nim wtryski itd. Wymienialem tez w odpowiednim momencie filtry. Zmienialem tez olej na Castrol Edge 0w30, wczesniej byl tez Edge tylko ze 0w40.

Podsumowując jak znajde w najblizszym czasie czas to przejade sie na hamownie lub zagadam do naszych Szczecinskich forumowiczow. jednak to juz w nowym roku.

 

Pozdro! ;]

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Wychodzi na to, że taki dzwięk daje dowolne urządzenie pomocnicze napędzane paskiem. U mnie była to pompa wody. Polecam diagnozowanie z nasłuchiwaniem stetoskopem przy założonym pasku

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.